Én is cblacival értek egyet, a Kawan mikor Ferodo szinter volt, az biza karistolta a tárcsát rendesen. Mellesleg be is kékült tőle a tárcsa.
A mostani Goldfrent is elkezdte volna enni, de 10 km próba út után gyorsan lecseréltem egy Goldfren S3 racingra. Ez karbon- kerámia- kevlar, szinterfèm keverék, egy kicsit gyengébb mint q Ferodo fogásra, de halk, és puha betét. Szal marad..
Nem haragszom, hisz nem szakmabeli vagyok, így csak úgy csipegetem az infokat, és mint a puzzle rakosgatom ki őket. Én először gyárival megegyező szinter betétet vettem a géphez ami jó volt, utána a normált, amit kb 5000km után ki is dobtam, mert rendre megkékült a tárcsám, a fékhatásom sem volt az igazi, és keletkezett pár mély karcolás tárcsámban. Ebből indultam ki! Elnézést! Bár gondolhattam volna a különbségre, mert nekem az XXről jött az első fékem, és nem megörököltem a CB500ról...
Én a revolutionmotornál vettem pár hete a PR2-őt. 2ezer forintért fel is szerelték..meg adtak 500-ért két új szelepet is. Euroban vannak az árak.. (ha forintban fizetsz a napi árfolyamot nézik). Tök korrektek, és 2012-es gumikat adtak
Ezt a mondatodat kijavítanám ha nem haragszol:
"A szinter drágább, cserébe szinte egyáltalán nem eszi a tárcsát"
A szintert leginkább a versenysportban használják vagy kőkemény utcai sportgépeknél, ugyanis jobb a hatásfoka magasabb hőfokon is. Anyagát tekintve másabb mint a szén vagy annak különböző származékaiból álló sima vagy más néven organikus betét. A szinter fémrészecskékkel kevert betét és az bizony eszi a tárcsát mint a fene. Utcai motorok gyárilag általában sima szén alapú betétekkel jönnek ki, de még azok között is van eltérő keménységű, sőt vannak bevált tárcsa+betét kombinációk is.
A fékdugattyúkat nem csak a betétek cseréjekor érdemes átkezelni majd vékonyan bezsírozni, hanem legalább minden évben. Akkor nagy eséllyel nem fog berohadni vagy beszorulni.
Félreértés ne legyen, szeretek minden gumi fajtát, és mind jó, mert ettől gurul olyan jól a szekér, csak amikor valaki azt mondja, hogy jó, a másiknak nem biztos, hogy ugyan azt jelenti. Ezt írta CBLaci is, hogy szubjektív a téma. Csak ennyit akartam leírni! Bocsika!
Vacilláltam a PA és a PR2 között (meg persze még vagy 5 típust nézegettem), de nem volt akkora az árdifi, hogy a PA-t vegyem meg (pedig a GS-en anno tetszett.. )
Olyan 63 ezer volt a PR 2 szett, a PA meg ötven valamennyi lett volna.. Ennyi felárat azért megér egy jobb, és modernebb gumiabroncs
Hát igen! Előnyök és hátrányok. Hátránya, hogy a gép fenntartása emiatt annyiba kerül, mint egy 600as, 1000es gépnek! (Csak nem kopik el olyan hamar mint azokon...)
Nem akarlak egyáltalán megbántani, de hát ez az! Kinek mi a tapadás. Ha én 2ben döntve nyél gázt adok, akkor nekem betapad a gumi, és inkább félrerakja az elejét! És nem ringen szuper aszfalton, hanem teljesen hétköznapi közúton. Előtte nekem is az öreg PR1 időnként elmászott, tiltakozott, vagy kitört, de akkor ez volt az etalonom, a normális, a jó. Ma már tudom, hogy ez a jó gumi, pedig ez is túragumi, de nem tudom, hogy jövőre is ilyen jó lesz e még, vagy azután, mikor már nem 1 éves lesz, hanem 2,3,4,vagy5 éves, (kb25000km múlva) kikeményedett. Majd meglássuk!
Attól függ! Az AP Racing elég jó márka, de kérdés, hogy a szinter, vagy a standard betét? A szinter drágább, cserébe szinte egyáltalán nem eszi a tárcsát, és túlterheléskor kevésbé égeti is azt. A fékbetét bekopási ˝ideje˝ kb. 50-100km. Minél többet, és finomabban fékezel, annál tökéletesebben koptatod a betétet a tárcsához ezen időszak alatt! A másik kérdésedre nem tudok válaszolni, mert nem tudom mit jelent az, hogy rá van szorulva még? Mi? Mire? Fékbetét a dugattyúra, fékbetét a féknyereghez, vagy a dugattyú a féknyereghez...
Sziasztok! Most cseréltem először fékbetétet, AP racinget találtam a boltban, és azt ajánlották is, utána egy motor szerelő ismerős meg azt mondta eszi a tárcsát. Van ilyen tapasztalatotok? A másik, hogy 2 km-t mentem vele kb tesztelés gyanánt, de nagyon rá van szorulva még. Dugattyúkat, ha beolajozom segíthet? Köszi, Üdv!
látom gumi téma megy, nekem elöl vmi pirelli van, hátul meg BT023 bridgestone, nagyon jó eddig, fogyásáról nem tudok nyilatkozni, új volt mikor vettem a motort, azóta 4000km-t mentem, de nem nagyon kopott, talán jó lesz egy ideig. Tapadása meg tökéletes hidegben, melegben, esőben. 4 fokos vizes aszfalton se csúszott meg érezhetően még 1esben sem, szóval nekem nagyon bevált, lehet vele borogatni is a gépet, azért ha le van döntve akkor 2es nyélgáznál érezni h elmászik a segge.
Teljes mértékben alá tudom támasztani Csaszi, és cblaci állításait. Nálunk sokan, és én is régóta a Heidenau K63- K64 párost használjuk. Jól tapad, esőben is el lehet evickelni vele, a hátsó nálam olyan 8-10 közt fogy el, az első sokáig bírja, legalabb a duplájat, ha nem többet.
Hát igen! Szerintem is vedd meg az általad leginkább tetszőt, mert úgy is a gumihoz fogod igazítani maximális vezetési stílusod. Tehát jó lesz így is úgy is!
Én Michelin Pilot Road 2-t nyúzok most. Előtte az elődje volt, a PR 1es, és az is nagyon tetszett, míg az évek alatt (5év 30000km) ki nem keményedett a gumi, mert utána eléggé tapadás mentessé vált. Most a PR2 maga a tökély, jobb, mint anno a friss PR1, de majd meglátjuk, hogy hosszútávon mit tud. Kíváncsi leszek, hány km-t tudok vele megtenni, meg hány év után fog kikeményedni.
A heidenau gumikkal az a tapasztalatom, hogy felmelegedve egész jól tapadnak, de hidegen ridegek, a hideg esőt szeretik a legkevésbé, de végül is mindenhol el tudnak menni, a gumi nem kezd el berepedezni, szóval tényleg tuti ennyi pénzért, csak egy kicsit gyorsan fogynak.
Köszi srácok! Nekem most Pirelli Sport Demon amit le kell cserélnem...
Még 5 ezer km lett volna benne bőven, de nem tudom megítélni, hogy a vágásnál nem reped-e ki, úgyhogy ami jövőre lett volna esedékes (első gumi csere) most előrehozódott... Sajnos az idei költségvetésemben ez nem tervezett kiadásként jelentkezik
Én ezzel meg voltam elégedve, az eleje sosem csúszott meg nekem, de nem is vezetek a határokon.. Mivel ennyire megosztó ez a gumi téma is (mint ahogyan az olaj is) a döntésben csak még jobban elbizonytalanodik az ember ha teszteket olvas és felhasználókat kérdez, úgy vettem észre :D
Nekem is ilyen Heidenau van, elöl, hátul és meg vagyok vele elégedve, volt hogy 60 kilométert mentem vele áprilisban esőben és sehol nem csúsztam meg, persze normális közlekedési módban.
Én a végén járok a Pirelli Sport Demonnal, és nem szeretem.
Amikor én szétnéztem, akkor úgy tűnt, hogy két nagy gumitábor van CB500-asok körében a Michelin Pilot Active és a Bridgestone BT45.
Nekem a következi a PA lesz, elvileg annak nagyobb a futásteljesítménye, a határokat pedig én sem feszegetem.
Gyors kérdés: Hol lehet venni olyan szerszámot, amivel az előfeszítettséget lehet álíltani? Angolul C-spannernek hívják. Mondjuk nem tudom most melyik állásban van (egy fog van vissza még), de szerintem ez a majdnem legkeményebb, mert irdatlanul pattog, viszont két személlyel igen jó.
Ez a gumi kérdés is hihetetlen szubjektív dolog... két ugyanolyan motorra felszerelve is lehet eltérő tapasztalat/vélemény.
Olyan mint az olaj, amire én most is megesküdnék arról másnak teljesen más véleménye volt
Marad a próba, vagy sok sok vélemény elemezgetése... bár egy utcai motor esetében ami nem is versenycélú nincs akkora jelentősége, vagy lehet van...
A CB-n anno imádtam a Heidenaut, kicsit hamar kopott de tudta azt mint a jóval drágább Bridgestone... ha lenne 120-as méretben K63-as Heidenau az lenne elől a Csühösön is, legalábbis egy próba erejéig biztos. Volt aki azzal érvelt, hogy túl olcsó ahhoz, hogy jó legyen nekem jó volt!
Nekem Continental Avenue van. Párban cseréltem anno. Most van benne~17ekm. Nekem tetszik.
De azért komoly összehasonlítási alapom nincsen. Előtte pirelli sport demon volt. Azonban az már egy viszonylag öreg gumi volt, lehet csupán ez az oka, h ezt jobbnak érzem. Valaki rakott fel egyszer egy videot, h veret esőben a cb(f volt talán)500-al. Na én azért nem szoktam úgy menni esős úton. Tehát nem szavatolom, h esős úton nyerő. Én olyankor jobb szeretek finomkodni, eddig szerencsére nincsen vele negatív tapasztalat. Uh én legközelebb is ilyet fogok venni ha szükség lesz rá. De elfogadom, ha valakinek gyenge ennek a teljesítménye nem szeretek én határon motorozni.
Ez 200ig jó úgy emlékszem. Nekem is ajánlották a got, de alig volt különbség közte árban, akkor mondom inkább ez. Alsóőrsről visszaérve én is találtam rajta keresztben egy vágást, de az szerencsére nem mély.
Helló Nándi!
Continental gumit semmiképp ne vegyél Nekem ez van rajta ,vagyis már csak elöl mert hátul vászon szakadt lett ,de már alig várom hogy teljesen elkopjon mert sehol nem tapad igazán esőben,vizes úton egyenesen pocsék és száraz meleg aszfalton is megcsúszott már pedig a határ még jó 1cm volt!talán nagy futás teljesítmény amiben átlagon felüli ,amúgy itt a srácok a Bridgestone topogót dicsérték
A mostani Goldfrent is elkezdte volna enni, de 10 km próba út után gyorsan lecseréltem egy Goldfren S3 racingra. Ez karbon- kerámia- kevlar, szinterfèm keverék, egy kicsit gyengébb mint q Ferodo fogásra, de halk, és puha betét. Szal marad..