Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyvasnál. 3 nap alatt megjött, és mindenestül (kormánycsapágy csere, teloolajcsere, és villafestés) 2 nap alatt le is tudtam az egészet!
Itt megnézheted
Jád-völgye
http://www.youtube.com/watch?v...

Ugye nem kell kommentelnem
Bár én is ott kanyaroghatnék
Sztem a 15 -ös viszkozítású olaj sűrű lesz,lassabban fog ki és berugózni én 5 öst vagy max 10 est tennék bele..
Szerintem is nagyon jó a fekete szár.
Én a 15w-ből LiquiMoly-t találtam.
Köszi Csaszi, visszakerestem, megvan. Te hol vásároltad a kormánycsapágyat? Darkmind szerint a bw lassú volt, de nekem 3 hetes szállítási határidő is megfelel mivel most nincs időm motorra ülni... viszont 3 hét múlva 1 nap alatt meg akarok csinálni mindent és nem az alkatrészt várni még mindig.
A telóolajat láttam a fényképeiden, hogy Castrolt tettél bele. És igen, a te villád fiatalabb az enyémtől, és a rugóid is feszesebbek úgyhogy megértem h. nem tértél el a gyárilag megadottól. Én valószínűleg a 15-öset teszem majd bele. Tetszik a villaszárad feketében, még az is lehet, hogy én is lefestem az enyémet m. esztétikusabb lenne sokkal.
Minél nagyobb a "W-szám” annál sűrűbb az olaj, vagyis annál csillapítottabb a villa. Persze ez függ az olaj és a légpárna arányától is, viszont az olajszint esetében már tényleg érdemes a gyári előírást követni!
Én április 21.-én tettem fel ide képet a kormánycsapágy, és teloolaj cserémről. 11029 hozzászólás.
Én maradtam a 10W-s olajnál, mert azt írja elő a gyár, és nekem a villa feszessége megfelelt. Nu nem akkor mikor már fáradt volt, mert akkor volt, hogy összeült, hanem még újkorában. Most újból szupi a drágaság! Bár nekem 2 generációval frissebb villám van, mint Nektek (CBF), így az én szavazatom azt hiszem nem játszik...

A 15W-s olaj nem folyósabb? Vagyis nem puhábbá teszi a telót?
Látom milyen príma túrâkat nyomsz mostanában. Kèpeidet majd megnèzem!
Ja és hogy van a combod?
Én a bw-t nem ajânlom, nagyon flegma a gyerek pedig sokmindent vettem ott, nem kevés pénzèrt ès kb semmi nincs készleten, nagyon lassan postázza a rendelt árut. A telószimmeringem is kb 3-4 hèt alatt jött meg anno.
Köszi Cblaci! Tökéletesen elég a fotó is illetve a linkek alapján megtaláltam amit keresek. A nagyvasat ismerem én is, onnan szoktam az olajat, olaj- ill. levegőszűrőt venni
Na mégegyszer a Biker-World: link

A nagyvasnál nem tudok csak magáról a termékről linket mutatni csak fotót, ez egy picival drágább de hamar küldik, rendeltem már tőlük mást is.
Hello!
Nekem még 2008-ban volt a CB-1 kormánycsapágya cserélve, több helyen is kapható, valószínű a gyorsasága miatt javasoltam "Nagyvasékat". Anno nekem a Biker-World küldte postán és akkoriban is olyan 10ezer környékén mozgott az ára. A kúpgörgős csapágy jobb mint a gyári golyós kivitelű, nagyobb felületen érintkezik így elvileg tovább is bírja.
A tünet nekem is hasonló volt, sztenderen felbakoltam a motort, középre beállt a kormány de érezhető ellenállást tanusított elfordításnál. Ezt a golyók beverődése okozta ami nyomot hagyott csapágycsészébe Kanyarban éreztem leginkább amikor átbillent a kormány középállásból... kellemetlen volt!
Az is jó amit Te linkeltél, de van ez:link

vagy ez:link
Szerintem mindegyik megfelelő minőségű.

A telóolaj cseréjénél sokak esküdnek a sűrűbb olajra, én gyári 10W-t raktam a telóba legutóbb is mert nem volt indokolt változtatni a gyári előíráson, rugóim még nem fáradtak és menettulajdonságokkal is elégedett vagyok.
Köszi a tanácsot, megfogadom! Ha neked bevált a 15-ös (és a németeknek is) akkor belerakom én is. /azt persze gondoltam, hogy az új 10-est nem cseréli ki senki 15-ösre csak az érzés miatt, hogy milyen / Viszont azt el tudom képzelni h. valaki ment olyan motorral (kb egyidős, hasonló km és műszaki állapotú) amiben 10-es és olyan motorral amiben 15W-s telóolaj volt és ez a "valaki" elmondhatná, hogy érzett-e különbséget...
Én még a kormánycsapágyat is ki szeretném cserélni, úgyhogy 1 nap alatt remélem végzek vele. A szimeringeket és fölötte a porvédőkett kicserélted? Nekem nem olajos a teló, úgyhogy nem enged egyik sem, viszont a porvédő pár helyen meg van repedve.. Van valami előírás arra, hogy mikor kell szimeringet és porvédőt cserélni vagy ez amolyan "igény szerint" cserélendő? Vagy ha olajat cserélek kell ezeket is?
Sajnos Pesten vagyok, úgyhogy nem közel.
Hát, egy hülyesèg miatt hosszú lett a csere, de egyèbkènt ha a leírás szerint, szisztematikusan csinálod, akkor nem lesz baj, mondjuk 2 óra, ha nem rohansz, de tudod mit csinálsz. 1 tanács: az alsó rèsz aljában lévő imbusz csavart úgy lazítsd meg, h közben nyomod össze a telót (még rugóval), különben elforog.

Sztem olyat nem fogsz találni, aki friss 10w-t cserélt le, főleg 15w-re. Asszem ezzel csak én próbálkoztam itt, de a nèmet fórumon sokan csinálták, megelègedèssel.
Azt felejtettem még el írni, hogy tehermentesítve az első kereket (felrakod középtámaszra és a hátsó ülésre ülsz) forgasd jobbra balra a kormányt és ha simán megy akkor nem biztos, hogy neked is gondod van a csapággyal... Lehet, hogy tényleg az az oka a szitálásodnak amit írtál, hogy kopott a gumid... Össze is hasonlíthatod az enyémmel, m. nem laksz messze.. Ha neked a 15W-től jobb lett az első telók működése és nem lesz más vélemény én is azt rakom belem ami másnak már bevált
Mennyi ideig tartott neked kicserélni? Cseréltél már máskor is? (akár másik motoron is)
Én ha középtámaszra teszem a motort akkor ahogyan fordítom ütközéstől-ütközésig a kormányt ,akkor érzem, hogy középső állásnál (amikor előre néz a kerék, egyenes haladási irányba) beleül a jól bevert helyére a csapágygolyó v. a hengergörgő (nem tudom milyen lehet benne, nem szedtem még szét) Nekem nem húz, nem ráz, nem lóg, semmi ilyen nincsen, de egy csapágynak simán kell futnia. Csak az egyenesfutásnál ahol a legtöbbet kapja a csapágy ott, azon az egy ponton fordul át darabosan, ami - még ha kezdődő beverődés is - rendellenes.
A 10W és 15W teleszkópolaj ugyanannyi. Mindkettőnek 2800Ft/l az ára a nagyvasnál. Érdekelne, hogy cserélt-e még valaki mostanában teleszkópolajat és eltért-e a 10W-től mert ha a régi olajat lecserélem mindenképp más lesz. Az tudná megmondani, hogy érdemes-e változtatni az előírtan aki új (vagy keveset használt) 10W-t cserélt új 15W-re, hogy változik-e a kezelhetőség, irányíthatóság és az úttartás tőle...
Érdekel a véleményetek fórumozók, hogy ki melyikre szavaz. A több szavazatot kapottat beleteszem és elmondom milyen
Hello!

Èn 15w-t tettem, szerintem sokkal jobb lett, de lehet h azèrt, mert már nagyon elhasználódott volt az előző. Mindenesetre sose üt fel a teló azóta, jobb az úttartás is. Igaz, h drágább volt a 10w-nèl.
Egyèbkènt a kormánycsapágyat èn is elkezdtem èrezni, de valszeg a gumim már kopottabb, m. eddig, ez is felerősítheti a csapkodást. Mondjuk kèt kèzzel tartva a kormányt mèg nem jelentkezik a problèma.
Hello!
Kormánycsapágyat kell vennem. Hol kapom meg a legolcsóbban?
Én ezt találtam: http://www.m0moto.hu/product_i...
Valaki vásárolt mostanában, vagy tud mondani egy helyet, hogy hol vegyem meg?
Cblaci - olvastam, hogy te a nagyvasat ajánlottad. Akkor ott volt a legolcsóbb v. náluk jobb minőségű? vagy mi miatt ajánlottad őket?
Ha már szétszedem a motor elejét akkor teleszkópolajat is cserélek. A gyári 10W helyett tett valaki ettől eltérőt?
hogy mit is jelent a PC26 és PC32:

P = 400 ccm-nél nagyobb, de 600 ccm alatti
C = utcai

a 26 és a 32 pedig a fenti kategórián belüli modelltípusokat jelentik.
Illetve itt elég jó képek is vannak az apró különbségekről.
Haynesről itt egy screenshot,

ez pedig a német wiki:

CB500 Modellvarianten

PC26: Urversion mit Fertigung in Japan, gebaut ab Ende 1993 (Modell 94, also „R“). Vorne Nissin-Scheibenbremse, hinten Trommelbremse. Gabeltauchrohre mit Ablassschrauben, Gabelfederlänge 308,3mm plus Distanzhülse 20 cm. Scheinwerfer mit Metallgehäuse und Befestigung M10 SW14, eckige Blinker. Beleuchtung von Stanley, Fernlichtschaltung über Relais, blanke Kupplungs- und Handbremshebel, Lenkerschalter beschriftet, Soziusrasten mit gesteckten Bolzen. Schutzblechverlängerung vorn und hinten. Auspuffhersteller Sankei.
PC27: wie PC26, aber Variante mit Sekundärluftsystem (z.B. Österreich).
PC32, Modellbuchstabe „T“: Übergangsmodell 1996 mit Technik der PC26, aber Fertigung bereits in Atessa/Italien. Im Gegensatz zur PC26 aber Gabelfederlänge 509,9mm; hier wurde keine Distanzhülse verbaut. Fernlichtschaltung relaisfrei, Schutzblechverlängerung hinten.
PC32, ab Modellbuchstabe „V“: Ab Modelljahr 1997, Fertigung in Atessa/Italien. Brembo-Scheibenbremsen vorn und hinten. Gabeltauchrohre ohne Ablassschrauben, Gabelfederlänge 409,1mm plus Distanzhülse 10 cm. Kunststoff-Scheinwerfergehäuse mit Befestigung M8 SW12, Beleuchtung von Hella (Scheinwerfer) und CEV (rundlichere Blinker), schwarze Kupplungs- und Handbremshebel, Lenkerschalter mit Symbolen, Soziusrasten mit verschraubten Bolzen. Felgen von 2000-2001 gold, davor und danach silber. Ab Modelljahr 2000 ohne Schutzblechverlängerungen, Fußrastenplatten lackiert. Auspuffhersteller Solfer.
PC32, Modell „CB500S“: Ab Modelljahr 1998, rahmenfeste Halbschalenverkleidung (dazu Rahmen mit Befestigungslasche am Steuerkopf versehen), verschraubte Motorhalterung mit Querstrebe, geänderter Instrumentenblock an Verkleidungshalter verschraubt, schwarze Spiegel nun in zusätzlichen Gewinden der Lenkerhalter. Größere Lenkergewichte, eckiger Hauptscheinwerfer. Gabelbrücken mit geänderten Abmessungen und ohne Innengewinde für Instrumenteneinheit. Fahrerfußrasten mit Verstärkung. Lenkerhalter abnehmbar und in Gummibuchsen gelagert. Felgen von 2000-2001 gold, davor und danach silber. Ab Modelljahr 2000 ohne Schutzblechverlängerungen, Fußrastenplatten lackiert.
PC33: wie PC32, aber Variante mit Sekundärluftsystem (z.B. Österreich/Schweiz).
Utóbb én is utánanéztem: a '96 és a '98-as (enyém) között lényegében csak a hátsó fék tekintetében van eltérés.
Majd én is hívom Endrét. Különben még van időnk, mert bő hetet kell még várni a szűrő megérkezésére.
Jól tette Zoli bácsi hogy megrendelte, Szerintem passzolni fog. A Haynes típusú szervizkönyvben ami a 1993-2001 ig gyártott gépek kézikönyve, úgy írja, hogy 93-tol 95-ig gyártott Cb 500-sok, a szimplák, nem a CB500 S verziók az "R" kódot kapták, A 96-osok "T" kódot. 97 "V" és így tovább. Na az az érdekes, hogy az én motorom törzskönyvében és talonjában azt írja hogy 1996 ban volt gyártva CB500 R típus. holott a Kézikönyv szerint " T"-s kellene legyen, szerintem nincs jelentősége egy ilyen szűrő tekintetében a betűkódoknak, én csak azért írtam mert így szerepel a talonban, gondoltam könnyebb lesz behatárolni Ahogy az előttem szóló is írta ez a hátul dobfékes verzió, törzskönyv szerint PC27 E-s verzió, ami meg is található a váltónál, a kormánycsapágy mögött azt írja a vázon hogy Olaszba volt gyártva és ott PC33-at ír, továbbá van egy Ausztriai szerviz könyvem ( onnan volt hozva a gép mielőtt Ivácsonhoz került) ami a motoré és ott is PC33-at ír. Ám mindenki csak PC26 és PC32 ről beszél, na ezeket a PC dolgokat magyaráza meg nekem valaki okosabb . Hálás vagyok Zoli Bácsi, és még az ára is olcsóbb, csak Endrét nem tudtam elérni lehet megváltozott a telefonszáma. Jó éjt mindenkinek még beszélünk.