Milyen táskaszetted van?
Nekem most pont a pakolhatóságot kellene megoldanom, mert egy haverral augusztusban körüljárjuk a volt Jugoszláv államokat a CB-vel.
Aki akar jöhet velünk, ezeket a pontokat szeretnénk érinteni: link.
Szia!
Pünkösdkor 1167 km-es túrán voltam,hát nekem 300km után már kezdett fájni a hátsóm.Persze egy zselés ülés sokat tudna javítani gondolom.A menetteljesítmények és a terhelhetőség bőven elég arra amit leírtál ,élettartamban pedig szinte elnyűhetetlen,kopó alkatrészek cseréjével persze.Ami nekem még nagy előny,hogy a fejidomról a szél egy bizonyos pozícióban lefújja az esővizet,ezért is mertem szakadó esőben autópályán maxigázzal menni!Az utasüléssel kapcsolatban jók a visszajelzések és a pakolhatóság nekem egy táskaszettel pont elég.Egyetértek az ugródeszka kifejezéssel,de biztos van akinek örökre szól.Ha találnék egy szerető,gondos gazdát lehet én is váltanék,nekem kicsit gyors!
Egyetértek az előttem szólókkal!
Nyilván a CB500-as nem egy túragép, ha egy GS1200 után nézzük.
Minden motor összes tulajdonságát lehetne javítani, de az bizony más tulajdonságok kárára is válna. Lehetne simább a járása (sor4, de akkor pörgetni kéne), lehetne jobb a futóműve (drágább is lenne), lehetne nagyobb a tankja (nehezebb lenne).
De szerintem ne foglalkozz azzal, hogy ki mit ír a CB-ről, ha egyszerűen tetszik!
Kezdő motornak, tanuláshoz, saját igényeid, képességeid kitapasztalásához nagyon jó kis mindenes gép (mint általában a naked bikeok).
Én a Cb-re ugródeszkaként tekintek minden szempontból, és majd ha úgy érzem, hogy már kevés, és tudom, hogy milyen irányba akarok elindulni, akkor majd váltok. Mondjuk egy TDM900-ra vagy egy DL650-re vagy egy kis BMW-re. De ez még a jövő zenéje.
Helló igazából csak érdeklődtem menyasszonyom kb átlagos 60 kiló kis + szal ( DE én így szeretem) én 95 vagyok! 184 cm hát csak elbírna velünk is a motor ! Inkább közepes túrákra... illetve hozzájuk járnánk vele... az tőlünk 45 km.
A CB500 túramotornak készült, tehát arra, hogy akár két személy is kényelmesen utazhasson rajta, három dobozzal és tanktáskával. Ezt szolgálja a kormány pozíciója, kiképzése, a biztosított üléspozíció és a kényelmesnek mondható ülés is.
Persze ezt a motort sem személyre, testméretre tervezték, s ezért a megoldások csak többé kevésbé megfelelőek lehetnek, kompromisszumosak. Én például egy kicsit mélyebben szeretnék ülni, mert akkor a szél sem vág annyira, és mert viszonylag hosszú karom van, kényelmesebb volna számomra, ha kissé előbb volna a kormányfogantyú.
(Kezd az ülésem öregedni, repedezni, és azon gondolkodom, hogy a húzat-cserekor levétetek egy kicsit az alatta levő szivacsból, mert elég vastag és megengedi ezt, talán úgy, hogy nem lesz majd túl kemény.)
Vagy pl. azt is elmondhatom, hogy számomra nem a legmegfelelőbb a lábtartó és a sebváltó elhelyezése: a sebváltó nincs eléggé a lában ügyében, s ezért plusz mozdulatot kell végeznem. De ez is kompromisszumos megoldás, hogy általában megfelelő legyen.
Ha az egy, illetve két személy nagy testméretű, akkor természetesen nem tudnak olyan kényelmes utazni.
Ereje viszont van annyi, hogy két személlyel és csomagokkal bárhova eljuss vele.
De nem terepmotor. Nem arra való, hogy pl. köves, rázós és meredek terepet másszál meg vele. Ehhez más áttételre volna szüksége. Ilyen helyeken, főleg ha erősen meredek az emelkedő, araszolni kell az egyenetlen úton, és a CB500 egyesben nagyobb sebességet szeret, mint amit a terep megenged. Úgyhogy sokat kell kuplungozni, főleg, ha két személy ül rajta. (Tudnod kell, hogy mire akarod használni a motort, és ennek alapján kell megválasztanod a típust). A nagy testméretű pedig nem a viszonylag kisebb CB500-ast válassza.
ja, aznap egyébként 250km-t mentünk ilyen elhagyatott utakon a bakonyba, vértesbe. bnőm egész jól bírta, bár elfáradt, a táskától nem tudott rendesen elhelyezkedni, mert ott volt a doboz is ugye. ez volt az első komolyabb táv neki motorral, de ha nincs a táska meg a kellemetlen idő, akkor sokkal többet ki lehet rajta bírni. tanulság: tanuljunk meg helytakarékosan pakolni remélem tudtam segíteni
vannak telhetetlen emberek... az ülése szerintem elég kényelmes, egyhuzamban 2-3 óra az simán jó rajta.
erejéről annyit, hogy nekem a gyári cbf, ami gyengébb mint a cb szembeszélben emelkedőn ment 140-et (mondjuk volt v 70km/h szembeszél..) és nyakig meg voltunk pakolva+doboz (szó szerint kell érteni), és plexim nem volt. Ennél nekem több túrázáshoz nem kell, 6osban is simán tudtam előzni, bár nyilván nem olyan dinamikusan mint egyedül üresen. Szerintem bőven elég mindenhez normális keretek közt. Akinek több kell vegyen hayát
Sziasztok felmerült egy kérdés CB 500-al kapcsolatban. valahol olvastam a neten, hogy 2 személlyel valaki nagyon leírt. "nem való az neki max. rövid túrákra"... Nektek erről mi a véleményetek? szoktatok két személlyel hosszabb utakra menni? Hogy viseltétek illetve az utasok? köszi.
n a kolozsvári SSPBIKE-n keresztül rendeltem a mellék-levegőszűrőt. Mivel tőlem nincs messze, személyesen szoktam elmenni oda (Liviu Rebreanu 34, hajdani és általunk használt nevén Borháncs utca, a Györgyfalvi negyed elején). Ld. http://www.sspbike.ro/, ahol tájékozódhatsz. Lehet írni nekik stb. Esetleg az is lehet, hogy megrendelem, amikor megjön átveszem, és Ivácson Endre, aki közeledben lakik és haza szokott járni Kolozsvárról, elviszi neked. Én szoktam telefonon beszélgetni és találkozni vele. Gondolom, vállalni fogja.
Most éppen az irodámban vagyok és nem tudom megmondani emlékezetből, hogy 2011 márciusában, amikor megrendeltem, mennyi volt az ára. Talán feljegyeztem otthon. Utánanézek. Mindenesetre ahhoz képest, hogy milyen kicsi, igaz, hogy spéci szivacs, magas volt az ára.
A Lódarázs nevet akkor adtam a CB500-asnak, amikor először halottam durrogni a lában között. Egyszerűen a lódarázs hangjára emlékeztetett. Nekem akkor nagyon szokatlan volt és súlyos és erős a több mint két évtizeden keresztül használt Kreidler Florett RS 50 (1973) után, amivel nagyon meg voltam elégedve, s ami 6,25 LE-őt nyújtott, és egy életre készítették, többek között tirisztoros gyújtással (1973 !). Amikor döntöttem, hogy nagyobb motort veszek, nagyon kínáltak nekem Hornetet, de azt akkor tül nagynak és erősnek ítéltem a Kreidlerhez képest. Ma már elbírnék és Cb500-nál erősebb motort is. De a váltásnak anyagi okai is felmerülnek... És egyelőre meg vagyok elégedve az 500-assal, s aműgy nagyon szeretek kitartani amellett, amit magamévá teszek. Erősen és szubjektíven ragaszkodom ahhoz, amit egyszer megszerettem. Így voltam a Kreidlerrel is.
Azt mondják, hogy a Bt45 hamar kopik. Az idén 1750 km jártam ezzel a gumival és szinte semmi kopás nem látszik rajta. És aminek a legjobban örülök, nem vibrál a kormányon 70 km körül. Pilot Activ új gumival, amit korábban használtam, és kétszer is ellenőriztettem a sima futás érdekében, sajnos ez megmaradt (miután lecseréltem a régi kopott gumikat, amikkel megvetem a motort). A Pilot Activ pedig nagyon nem szerette a vizes utat. Ezért döntöttem utóbb a Bt45 mellett.
A mellék-levegőszűrő max. 10 évet bír ki - tapasztalatom szerint. Nem szabad akármilyen szivaccsal pótolni. Meg kell rendelni az erre valót és nem szabad spórolni rajta. Én is cseréltem már tavaly, ugyanis használt motort vettem, és egyszerűen lejárt az ideje. Egyéb szivacs megnyúlósodhat és bajokat okozhat.
A Fórumon visszakereshetsz, fényképeket is tettem fel. Levettem s vasig letisztítottam a télen, fúrógépre tett drótkefékkel. Minden rozsdafoltot eltávolítottam-
Amint láthatod, középen szépen sikerült, még fel is fényeztem pasztával, de a dob elején és végén felhólyagosodott a festék, amikor jobban felmelegedett.
Nem tudom igazából hol lőttem el. Cblaci meg is rótt, hogy kétes minőségű festéket használtam, holott megmondta, hogy a Veri Well a bevált. Lehet, hogy a téli, hidegebb hőmérsékleten való festés miatt nem sikerólt az enyém. Amit a festéken írnak, hogy ti, milyen hőmérsékleti viszonyokon kell felvinni, biztos fontos. Ismétlem, én télen a hűvös pincében festetem, és lehet, hogy nem szilárdult meg kellőképpen a festék. És úgy látszik, a dob eleje és vége jobban felhevül, ezért jelentkezett csupán itt a bibi.
Az is igaz, hogy nem volt elég tapasztalaton a festés terén.
Talán az öregebb rókák, azaz az ilyen téren nagyobb tapasztalattal rendelkezők többet tudnak mondani neked. Én csak a negatív tapasztalataimról tudok referálni.
Hat a gumi kopas erosen fugg a hasznalattol. En foleg turazasok soran kb. 5000km alatt feleig lekoptattam a PA-t, mig a BT45-on alig latszott kopas ennyi ido utan. Nekem most meg a PA van hatul fenn, elol mar a nekem jobban tetszo BT, de hatulra sem fog tobbet Michelin felkerulni :)
Igen a tankban van úgy tudom valami csavarokat kell kicsavarni miután a tankot levettük, és kivehető. Még nem néztem meg de sor kerül rá, látom a késői órákban él a fórúm, aludjatok jól.
Mán megint zuhog itt, Kolozsváron, látványos és hangzatos villámlásokkal és dörgésekkel, de a délután szépen kiderült és motorra pattanván az asszonyval, Zsibó felé robogtunk az Lódarázzsal. Almásgalgóig mentünk, holott az Sárkányok kertje leledzik, s holott különleges homokkőbálványok meredeznek. Híres geológiai rezervátum ez. A három lányommal rendre már voltam itt, az asszonnyal még nem. Fantasztikus a május végi természet üde zöld tobzódása. A zilahi út príma, lehet jól tekerni rajta, a zsibói letérőtől - Kolozsvár felől - sem rosszak a viszonyok. (Ha erre járnátok, ajánlom mindnyájatoknak ezt a látványosságot.)
Egy picinykét helyreállt a lelkiállapotunk ettől a kiruccanástól. Ím egy-két fénykép a helyről.
Laci! Az utolsó képen látszik a rosszul sikerült kipudob festésének javítása. Ez van. Jövőre újrafestem. (Mint írtam, a dob eleje és vége felhólyagzott, és utólag javítottam, de az utóbb használt festék nem a a korábbival azonos fényű - Gőre Gábor bíró urammal szólva : Ö. M. A. F. - gyengébbek kedvéért: ögye mög a fene!
Jó egészséget és hasonló jókat kévánva, jójcakát!
Zolibá
Korábban volt szó a Pilot Active futásteljesítményéről, de akkor pont az ellenkezőjéről volt szó, miszerint sokkal tovább bírja, mint a BT45.
Te mit tapasztaltál?
En is hasonlo jokat a fiataloknak!
BT45 is nagyon jo, es talan tenyleg meg jobb a BT21 meg a BT23. en szeretem a BT45-ot. Nem kell nagyon forszirozni, nem palyara valo, turazni, de arra tokeletes.
A Pilot Activ ami nekem volt, szerintem maximum csak palyazni vagy kanyarogni jo, de amugy hamar kopik, esoben rettentoen csuszik, es amugy is szeret csuszkalni. Volt Pirellim is meg, ugyanez.
Turazashoz Bridgestone szerintem a jo valasztas.
Egyebkent volt meg gagyi MITAS-om, az is a BT45-re hasonlit inkabb viselkedesileg, es nagyon olcso volt, megis sokaig birta!
Nekem most pont a pakolhatóságot kellene megoldanom, mert egy haverral augusztusban körüljárjuk a volt Jugoszláv államokat a CB-vel.
Aki akar jöhet velünk, ezeket a pontokat szeretnénk érinteni: link.
Pünkösdkor 1167 km-es túrán voltam,hát nekem 300km után már kezdett fájni a hátsóm.Persze egy zselés ülés sokat tudna javítani gondolom.A menetteljesítmények és a terhelhetőség bőven elég arra amit leírtál ,élettartamban pedig szinte elnyűhetetlen,kopó alkatrészek cseréjével persze.Ami nekem még nagy előny,hogy a fejidomról a szél egy bizonyos pozícióban lefújja az esővizet,ezért is mertem szakadó esőben autópályán maxigázzal menni!Az utasüléssel kapcsolatban jók a visszajelzések és a pakolhatóság nekem egy táskaszettel pont elég.Egyetértek az ugródeszka kifejezéssel,de biztos van akinek örökre szól.Ha találnék egy szerető,gondos gazdát lehet én is váltanék,nekem kicsit gyors!
Nyilván a CB500-as nem egy túragép, ha egy GS1200 után nézzük.
Minden motor összes tulajdonságát lehetne javítani, de az bizony más tulajdonságok kárára is válna. Lehetne simább a járása (sor4, de akkor pörgetni kéne), lehetne jobb a futóműve (drágább is lenne), lehetne nagyobb a tankja (nehezebb lenne).
De szerintem ne foglalkozz azzal, hogy ki mit ír a CB-ről, ha egyszerűen tetszik!
Kezdő motornak, tanuláshoz, saját igényeid, képességeid kitapasztalásához nagyon jó kis mindenes gép (mint általában a naked bikeok).
Én a Cb-re ugródeszkaként tekintek minden szempontból, és majd ha úgy érzem, hogy már kevés, és tudom, hogy milyen irányba akarok elindulni, akkor majd váltok. Mondjuk egy TDM900-ra vagy egy DL650-re vagy egy kis BMW-re. De ez még a jövő zenéje.
Persze ezt a motort sem személyre, testméretre tervezték, s ezért a megoldások csak többé kevésbé megfelelőek lehetnek, kompromisszumosak. Én például egy kicsit mélyebben szeretnék ülni, mert akkor a szél sem vág annyira, és mert viszonylag hosszú karom van, kényelmesebb volna számomra, ha kissé előbb volna a kormányfogantyú.
(Kezd az ülésem öregedni, repedezni, és azon gondolkodom, hogy a húzat-cserekor levétetek egy kicsit az alatta levő szivacsból, mert elég vastag és megengedi ezt, talán úgy, hogy nem lesz majd túl kemény.)
Vagy pl. azt is elmondhatom, hogy számomra nem a legmegfelelőbb a lábtartó és a sebváltó elhelyezése: a sebváltó nincs eléggé a lában ügyében, s ezért plusz mozdulatot kell végeznem. De ez is kompromisszumos megoldás, hogy általában megfelelő legyen.
Ha az egy, illetve két személy nagy testméretű, akkor természetesen nem tudnak olyan kényelmes utazni.
Ereje viszont van annyi, hogy két személlyel és csomagokkal bárhova eljuss vele.
De nem terepmotor. Nem arra való, hogy pl. köves, rázós és meredek terepet másszál meg vele. Ehhez más áttételre volna szüksége. Ilyen helyeken, főleg ha erősen meredek az emelkedő, araszolni kell az egyenetlen úton, és a CB500 egyesben nagyobb sebességet szeret, mint amit a terep megenged. Úgyhogy sokat kell kuplungozni, főleg, ha két személy ül rajta. (Tudnod kell, hogy mire akarod használni a motort, és ennek alapján kell megválasztanod a típust). A nagy testméretű pedig nem a viszonylag kisebb CB500-ast válassza.
erejéről annyit, hogy nekem a gyári cbf, ami gyengébb mint a cb szembeszélben emelkedőn ment 140-et (mondjuk volt v 70km/h szembeszél..) és nyakig meg voltunk pakolva+doboz (szó szerint kell érteni), és plexim nem volt. Ennél nekem több túrázáshoz nem kell, 6osban is simán tudtam előzni, bár nyilván nem olyan dinamikusan mint egyedül üresen. Szerintem bőven elég mindenhez normális keretek közt. Akinek több kell vegyen hayát
Most éppen az irodámban vagyok és nem tudom megmondani emlékezetből, hogy 2011 márciusában, amikor megrendeltem, mennyi volt az ára. Talán feljegyeztem otthon. Utánanézek. Mindenesetre ahhoz képest, hogy milyen kicsi, igaz, hogy spéci szivacs, magas volt az ára.
Amint láthatod, középen szépen sikerült, még fel is fényeztem pasztával, de a dob elején és végén felhólyagosodott a festék, amikor jobban felmelegedett.
Nem tudom igazából hol lőttem el. Cblaci meg is rótt, hogy kétes minőségű festéket használtam, holott megmondta, hogy a Veri Well a bevált. Lehet, hogy a téli, hidegebb hőmérsékleten való festés miatt nem sikerólt az enyém. Amit a festéken írnak, hogy ti, milyen hőmérsékleti viszonyokon kell felvinni, biztos fontos. Ismétlem, én télen a hűvös pincében festetem, és lehet, hogy nem szilárdult meg kellőképpen a festék. És úgy látszik, a dob eleje és vége jobban felhevül, ezért jelentkezett csupán itt a bibi.
Az is igaz, hogy nem volt elég tapasztalaton a festés terén.
Talán az öregebb rókák, azaz az ilyen téren nagyobb tapasztalattal rendelkezők többet tudnak mondani neked. Én csak a negatív tapasztalataimról tudok referálni.
Egy picinykét helyreállt a lelkiállapotunk ettől a kiruccanástól. Ím egy-két fénykép a helyről.
Laci! Az utolsó képen látszik a rosszul sikerült kipudob festésének javítása. Ez van. Jövőre újrafestem. (Mint írtam, a dob eleje és vége felhólyagzott, és utólag javítottam, de az utóbb használt festék nem a a korábbival azonos fényű - Gőre Gábor bíró urammal szólva : Ö. M. A. F. - gyengébbek kedvéért: ögye mög a fene!
Jó egészséget és hasonló jókat kévánva, jójcakát!
Zolibá
Te mit tapasztaltál?
BT45 is nagyon jo, es talan tenyleg meg jobb a BT21 meg a BT23. en szeretem a BT45-ot. Nem kell nagyon forszirozni, nem palyara valo, turazni, de arra tokeletes.
A Pilot Activ ami nekem volt, szerintem maximum csak palyazni vagy kanyarogni jo, de amugy hamar kopik, esoben rettentoen csuszik, es amugy is szeret csuszkalni. Volt Pirellim is meg, ugyanez.
Turazashoz Bridgestone szerintem a jo valasztas.
Egyebkent volt meg gagyi MITAS-om, az is a BT45-re hasonlit inkabb viselkedesileg, es nagyon olcso volt, megis sokaig birta!