Jók voltak a videók Csaszi! A szlovák Tátra nekünk is ott van a hosszútávú terveink között (mondjuk jövő nyáron), úgyhogy fokozott érdeklődéssel várjuk a folytatást!
Ismerős ez a probléma, én is végigjártam és volt itt is szó róla a fórumon
CBakee még a motordokit is megkérdezte erről, kikerestem neked:
CBakee 2011 november 19
"Most ,hogy eljött a szezon vége ugydöntöttem gyári kipufogóm lecserélem egy nyitott dobra.A valasztásom egy Leo Vince dobra esett. Szakszerüen fel is került a dob a helyére.Namost a gondom a kővetkező : A brutálisan jó hangon túl semmit sem kaptam ,azaz csak vesztettem.
- Erő visszaesés ,gyorsabb kipörgés ,végsebesség csökkenés (170 km/h) ,ugymond nem mozog a motor olyan dinamikusan mint elötte./ a dobbal nem kaptam gyári fujtást ,igy fullosan nyitott /
Kérdésem ,hogy esetleg van-e valakinek tapasztalata ilyen téren?mit tudnék tenni?esetleg az úgynevezett DB killer (fujtás) segitene ,azaz megkellene fujtanom a gépet?"
Majd erről megkérdezte a motordokit is akitől ezt a választ kapta:
Kedves Ákos!
Sokszor volt róla szó, hogy a nyitottabb kipufogó akkor jelent egy kis teljesítmény növekményt, ha a motorblokk esetében ez jelenti a szűk keresztmetszetet. Ez azt jelenti, hogy ha a töltéscserét eleve korlátozza például a kis karburátor vagy a vezérműtengely vezérlési ideje, akkor hiába van a motoron akármilyen kipufogó, nem lesz nagyobb teljesítménye, nem lesz gyorsabb, nem fog jobban pörögni. Tovább rontja a helyzetet a relatíve kis lökettérfogatú motoroknál, hogy a nyitott kipufogó nem adja meg azt a kis fojtást sem a blokknak, mi arra kell, hogy kis fordulaton a szelepösszenyitások miatt ne szaladjon ki a kipufogóba az elégetlen benzin-levegő keverék. Sajnos itt is hasonló dolog tapasztalható, a kipufogó nyitott, alul csökkent a nyomaték, felül meg nem nőtt a teljesítmény.
Az ismerőseinek igaza van, adni kell a dobnak egy kicsit több fojtást, talán egy vég szűkítő, ami általában kapható is az utcai dobokhoz. Ezt dB (decibel) killernek is nevezik, ennek behelyezése eredményt hozhat az alsó fordulatszám tartományban, úgy, hogy nem biztos, hogy felül ront.
Üdv.
Motordoktor
Az én saját véleményem közel áll a motordokiéhoz, anno a CB-1 nekem is hasonló tüneteket produkált nyitott dobbal. A végnyílás méreteivel kísérletezgettem míg végül sikerült karburálás nélkül egy olyan méretet eltalálnom ami a hang rovására ugyan, de meghozta motorkarakterisztikában a javulást.
Valami hasonlóval próbálkoznék a helyedben.
Sajnos pedig ez lett az eredménye. Holnap majd kiderül, hogy mi lett a teljesítménnyel és a fogyasztással a szokásos Bp-Pécs szakaszon.
A német fórumokon pedig vegyesek a tapasztalatok, sokan nem vettek észre különbséget, sokan viszont ugyanazt tapasztalták, amit én.
Kíváncsi vagyok, hogy mi okozhatja ezt az ingadozast.
Lehet gyártatok egy db killert, hátha az ad neki annyi folytást, hogy újra összeszedje magát. Szerintetek van erre egyáltalán esély? Vagy vissza a gyári dob?
Nyomatékvesztés? Ez érdekes. Azt vártam volna, hogy alul jobban fog tolni, de felül esetleg hamarabb adja meg magát! Nekem a nyitott dobbal legalább is így volt legelőször. Kicsit hamarabb, kicsit nagyobb lett a nyomaték, de már olyan 8000-8400es fordulatszámnál leforgott. Max. seb. így lett csak 165. Nagyobb főfúvóka, azt máris 195, de ez CBF500 volt!
Köszönöm szépen! Öröm, örömöt okozni! Ez az utolsó 3 videó mind egy kiránduláson lett felvéve, és annyi anyag keletkezett, hogy még kijön belőle vagy 2 vidi! Aztán vagy 1 hónap múlva megyünk szlovákokhoz 1 egynapos szerpentinezésre, oda is jön velünk a kam., és aztán júliusban a várva várt 5napos Alpok túra, a motorozásom fénypontja fog következni. Oda kell még szerezni pár gigányi SD kártyát, hogy ne maradjon le semmi sem. Szóval készül idén még 1-2 felvétel!
Na meglett az új végdob: disznó hang van, de sajnos nyomatékvesztés is. Most elvileg 40-es az átmérő, szerintetek, ha szűkítenénk rajta, akkor javulna a helyzet?
Ez egy rendre visszatèrő kèrdès. A Cb500 ventije elèg kèsőn kapcsol be, ahhoz már kifejezetten meleg idő ès lassú tempó kell. Felforrt vízű gèpről èn mèg nem hallottam, sztem a szerelő sem mondott mást neked, m. közben már voltál gondolom...
Én mikor megvettem a motort kipróbáltam hogy működik-e a ventilátor. Mikor a vízhőfok mérő mutatója kicsit feljebb ment fél állásnál, akkor indult be a hűtés.
Mikor kell beindulni a hűtőventinek? Ma mikor beértem a munkába csíkot húztam. Megkóstoltam és hűtővíz. De alig ment fel félig a hőmérséklet. Nem is indult be a venti. Szerintem még nem forrt a víz. Megfogtam a kiegyenlítőt és nem volt annyira meleg. Fura.
Mindegy. Viszem szervizbe ma este. A gond az hogy pénteken irány Jászboldogháza és kéne a moci
Van benne valami...
Mióta vissza raktam a gyári szűrőt, sajna vissza állt az eredeti új korában mért torkos, 4,4-,4,8 literes fogyasztásra a masina, ez a K&N szűrővel lement 4,2- re masszívan, csak sajna annál már tényleg szegény volt a keverék, így 3000 km után búcsút mondtam neki...
Tulajdonképpen a tapasztalataim lényegi részei az előzményekkel együtt, valamint a forgalmazóval történt személyes beszélgetés és a kérdéseimre kapott válaszok vannak benne. Szerintem ezt Te mindet olvastad, csak akkoriban ment Dipshittel a harc, így nem akartam egy linkel elintézni... nekem is egy órába telt mire kiválogattam a véres csatából a géllel vagy olajjal kapcsolatos érdemi részeket
Persze ha kell átküldöm, de Neked már nem lesz benne új. Egyébként nem csak a terjedelme miatt nem akarom ide bemásolni, vannak akik úgy véleményezik, hogy nem olvastak utána, vagy csak valakitől hallottak valamit... ettől akarom megkímélni magamat.
A forgalmazóhoz én is úgy mentem oda, hogy előtte mindent elolvastam róla és úgy tettem fel kérdéseket... nem is beszéltek mellé és olyat is megtudtam ami nem szerepelt a leírásban
Szerintem ne! Nekem hidegindításnál érezni lehetett egy kis bizonytalanságot 2-3000 fordulat környékén, és azt sikerült most elhárítanom ezzel, de nekem a mociba egy teljes mértékben állítható tuningkitt figyel. A gyári mocikban csak a főfúvókával, az alapjárati fúvókával, és a CO csavarral lehet játszani, így igazán finomhangolni nem lehet a mocit. Még kittel is elég nehéz, mert nincs a kipuffban CO szenzor, hogy egy túra végén kielemezhessem hogy hogy muzsikált a gép, és az alapján változtassak a beállításokon. Csak ilyen ráérzéses alapon megy a dolog. Az meg elég sokáig tart, és elég sok szerelés. Senkinek sem kívánom. Én azt hiszem befejeztem a sajátomét, biztos lehetne még hangolni, de inkább kihagyom. A fogyim 1 literrel csökkent, a gép is jó 15km/h gyorsabban megy a gyári CBF500 állapothoz képest, ráadásul elég normális gázreakciókkal műveli ezt , így maximálisan elégedett lehetek a művemmel.
Ha jó a fogyasztásod, és jó a teljesítményed a többi ER5-höz képest, ne nyúlj hozzá!
Én azért tettem meg, mert a CBF a CB-hez képest Le-re gyengült, végsebességre 20km/h csökkent (gyári kiírás alapján), és fogyasztása meg emelkedett, pedig ugyan az a blokk van bennük. Ezt akartam kijavítani, és 95%ban sikerült is!
Szóval ha elkezded lehet egy 2 évig tartó szereléshullámot zúdítasz magadra, de lehet hogy beszereled, és tuti is lesz. De lehet, hogy most is tuti, csak a félelmeid bizonytalanítanak el. Én legalább is sokszor azon kapom magam, hogy nem zörög most másképp, jobban a motorom?
http://maps.google.hu/maps?sad...
CBakee még a motordokit is megkérdezte erről, kikerestem neked:
CBakee 2011 november 19
"Most ,hogy eljött a szezon vége ugydöntöttem gyári kipufogóm lecserélem egy nyitott dobra.A valasztásom egy Leo Vince dobra esett. Szakszerüen fel is került a dob a helyére.Namost a gondom a kővetkező : A brutálisan jó hangon túl semmit sem kaptam ,azaz csak vesztettem.
- Erő visszaesés ,gyorsabb kipörgés ,végsebesség csökkenés (170 km/h) ,ugymond nem mozog a motor olyan dinamikusan mint elötte./ a dobbal nem kaptam gyári fujtást ,igy fullosan nyitott /
Kérdésem ,hogy esetleg van-e valakinek tapasztalata ilyen téren?mit tudnék tenni?esetleg az úgynevezett DB killer (fujtás) segitene ,azaz megkellene fujtanom a gépet?"
Majd erről megkérdezte a motordokit is akitől ezt a választ kapta:
Kedves Ákos!
Sokszor volt róla szó, hogy a nyitottabb kipufogó akkor jelent egy kis teljesítmény növekményt, ha a motorblokk esetében ez jelenti a szűk keresztmetszetet. Ez azt jelenti, hogy ha a töltéscserét eleve korlátozza például a kis karburátor vagy a vezérműtengely vezérlési ideje, akkor hiába van a motoron akármilyen kipufogó, nem lesz nagyobb teljesítménye, nem lesz gyorsabb, nem fog jobban pörögni. Tovább rontja a helyzetet a relatíve kis lökettérfogatú motoroknál, hogy a nyitott kipufogó nem adja meg azt a kis fojtást sem a blokknak, mi arra kell, hogy kis fordulaton a szelepösszenyitások miatt ne szaladjon ki a kipufogóba az elégetlen benzin-levegő keverék. Sajnos itt is hasonló dolog tapasztalható, a kipufogó nyitott, alul csökkent a nyomaték, felül meg nem nőtt a teljesítmény.
Az ismerőseinek igaza van, adni kell a dobnak egy kicsit több fojtást, talán egy vég szűkítő, ami általában kapható is az utcai dobokhoz. Ezt dB (decibel) killernek is nevezik, ennek behelyezése eredményt hozhat az alsó fordulatszám tartományban, úgy, hogy nem biztos, hogy felül ront.
Üdv.
Motordoktor
Az én saját véleményem közel áll a motordokiéhoz, anno a CB-1 nekem is hasonló tüneteket produkált nyitott dobbal. A végnyílás méreteivel kísérletezgettem míg végül sikerült karburálás nélkül egy olyan méretet eltalálnom ami a hang rovására ugyan, de meghozta motorkarakterisztikában a javulást.
Valami hasonlóval próbálkoznék a helyedben.
Nekem pld. a mocim jobban megy végsebességre killerrel, mint nélküle. De mivel sosem használom killer nélkül, így számomra nem izgalmas a téma.
A német fórumokon pedig vegyesek a tapasztalatok, sokan nem vettek észre különbséget, sokan viszont ugyanazt tapasztalták, amit én.
Kíváncsi vagyok, hogy mi okozhatja ezt az ingadozast.
Lehet gyártatok egy db killert, hátha az ad neki annyi folytást, hogy újra összeszedje magát. Szerintetek van erre egyáltalán esély? Vagy vissza a gyári dob?
ehh
Mindkét utóbbi felvételedet élvezettel néztem. Sok szép hasonló kiruccanást!
Mindegy. Viszem szervizbe ma este. A gond az hogy pénteken irány Jászboldogháza és kéne a moci
Engedelmetekkel megosztanám jó cimborám hirdetését- remélem nem spamelem szét a fórumot vele!
Hali népek!
Hátsó doboz eladó, kihasználatlanság miatt!
A méretei:
kb. 51x42x29cm, 40L a doboz és az ára 17 ezer ft.
Akit érdekel az Lacát keresse az alábbi telefon számon:
+3670/2031368
Képek pedig itt láthatóak:
Mióta vissza raktam a gyári szűrőt, sajna vissza állt az eredeti új korában mért torkos, 4,4-,4,8 literes fogyasztásra a masina, ez a K&N szűrővel lement 4,2- re masszívan, csak sajna annál már tényleg szegény volt a keverék, így 3000 km után búcsút mondtam neki...
Persze ha kell átküldöm, de Neked már nem lesz benne új. Egyébként nem csak a terjedelme miatt nem akarom ide bemásolni, vannak akik úgy véleményezik, hogy nem olvastak utána, vagy csak valakitől hallottak valamit... ettől akarom megkímélni magamat.
A forgalmazóhoz én is úgy mentem oda, hogy előtte mindent elolvastam róla és úgy tettem fel kérdéseket... nem is beszéltek mellé és olyat is megtudtam ami nem szerepelt a leírásban
Ha jó a fogyasztásod, és jó a teljesítményed a többi ER5-höz képest, ne nyúlj hozzá!
Én azért tettem meg, mert a CBF a CB-hez képest Le-re gyengült, végsebességre 20km/h csökkent (gyári kiírás alapján), és fogyasztása meg emelkedett, pedig ugyan az a blokk van bennük. Ezt akartam kijavítani, és 95%ban sikerült is!
Szóval ha elkezded lehet egy 2 évig tartó szereléshullámot zúdítasz magadra, de lehet hogy beszereled, és tuti is lesz. De lehet, hogy most is tuti, csak a félelmeid bizonytalanítanak el. Én legalább is sokszor azon kapom magam, hogy nem zörög most másképp, jobban a motorom?
Elküldenéd nekem is!?
Köszi!
Még jó múltkor beszéltük a karbi témat, most is azt mondod, hogy ne allitsak a karbin?