Először is: Ku...a jó lett a motorom! A kormányom álom pontos. Arra megyek amerre akarok, nem kell korrigálni, nem billegek a kanyarban, játszi könnyedséggel váltok ívet-sávot-úthibát, könnyű, száraz, biztonságos érzés! A második, a villa! Sokkal stabilabb mint volt! Nem üt fel a teló, szépen elnyel minden rázkódást, és fékezéskor sokkal kevésbé bólint mint előtte! A harmadik, a fékek. Az első finomabban adagolható, mint ahogy emlékeimben él, és a hátsó.... Eddig ott nem volt fémfékcső, és vagy 2 évig gondolkodtam rajta, hogy egyáltalán kell e oda - van e értelme, de jelentem, KELL! Szuper pontos, és kevesebb erő is kell ugyan olyan fékhatáshoz, egyszóval Frenetikus! A negyedik, egyben az utolsó, a karbi! Állítottam a főfúvókatűn, egy fokozattal több benzint, most harap rendesen a gép, és fent is sokkal később kezdi elveszíteni az erejét. Bár ezt lehet csak bebeszélem magamnak, mert hol van már a tavalyi hó, mikor én utoljára nagy gázt adhattam a gépemnek!
Minden esetre most nagyon boldog vagyok! Szupi a gép. Csak halkan jegyzem azért meg, úgy lábjegyzet gyanánt, hogy mire hazaértem furán megnőtt a gázkarom holtjátéka. Sejtettem, és mikor hazaértem be is igazolódott, hogy a gázbovden állító kontracsavarját nem húztam meg kellőképp, és így az anya majdnem teljesen kicsavarodott!
Most szuper boldog vagyok!
És amerre jártunk: Üvegtigris, Zsámbéki romtemplom, Császár községi Henryx city western farm, Tatai öreg tó, és végül hazafele Dobogókő.
Csaszi4!
Köszönöm neked is az infót! Tetszik ez a megoldás, főleg hogy nincs teljesen behálózva a blokk. Jó lenne valami egészséges középutat találni a gyári megoldás és a bombabiztos hárompontos kivitelezés között. Nekünk ugye útban van a bölcső vázcsöve, de valami hasonlót azért össze lehetne hozni. Találtam is egy képet, úgy látszik más is agyalt ezen... Persze felesleges lenne krómozni jó az feketében is!
Szia Laci!
Ha emailben elküldöd, átolvasnám, már máshol is ajánlották, főleg az autó váltójába.
Bizony a Csühösre büszke lehetsz, nem hiába dícsèrjük. Minden tekintetnen felveszi a versenyt a "vetélytársakkal". Új motort én már biztos nem veszek, egyszerűen nem èri meg, ès nem is tetszenek. Van elèg itthon.;)
A doboz szuper, főleg hogy minden nap ezzel járok, nagyon jó motorozni mèg így Pesten is, egyelőre èlvezem, de persze sok a hülye...
Mindenkèpp akarok videót feltenni, de a menyasszonyom telefonjában van a felvètel ès mèg nem töltötte le. Nem nagy durranás, m. csak 1 kis erdei úton poroszkálunk 40-50-nel, de ha visszaadja az èlmènyt nagyjából, akkor megmutatom nektek. Hogy èn sem a száguldàst èlvezem, hanem a termèszet közelsègèt.
Mindenkinek jó motorozást, mi bringán töltjük a hètvègèt!
Nos, ez úgy volt, hogy először a Skoda motorjaban próbáltam ki ezt a cuccot. Utána, mivel bevált, használtam, használom mai napig is. Most már a váltójaban, ami- igen- külön van, is Xado van..
Aztán Laci is érdeklődött a téma iránt, és Ő a gelt próbálta ki az Inazuman.
Én, mivel féltem, hogy nem motorba való, anno nem próbáltam ki.
Azóta van már motorba való olajuk is.
Aztán, mivel a motorban friss olaj van, én is Laci után szabadon bele raktam a gelt.
Nő és Akkor, ahogy Laci is, én is a kawa váltó sokkal puhabb kapcsolhatosagat vettem eddig észre.
Hát ennyi.
Szia Dani!
Nem autóról van szó és nem is egy klasszikus értelemben vett olajadalékról én továbbra sem hiszek a gépműhelyek motorfelújító munkájának semmilyen kegyszerrel való kiváltásában.
Ennek a dolognak a lényege a prevenció, vagy ha úgy tetszik az állapotmegóvás ami a kopó felületek nemesítése folyamán megy végbe. Most ha előlről kezdeném a már máshol kitárgyalt témát akkor lexikon nagyságú hozzászólást írnék... Ha viszont érdekel a téma kimásolom és mail-ben elküldöm azokat a hozzászólásokat amikben leírtam mindent, pl.a neten talált leírásokat, vagy a forgalmazónál járva a kérdéseimre kapott válaszokat és a személyes tapasztalataimat.
A Csühös: nem véletlen a megszemélyesítés hiszen nem csak egy motorról van szó... 18évesen is imádtam a motorjaimat viszont akkor még tizedannyi gondom nem volt mint most, sokat meséltem itt régebben az MZ-s világról amikor versenyeztünk, felfúrattuk a hengert, faragtuk a karbit és elkövettük mindent azért a néhány plusz lóerőért... akkor még azért szerettem motorozni. Ma már családos emberként más a helyzet hiszen elsősorban Ők a legfontosabbak, de a teljes harmóniához hozzátartozik a motorozás is. Ebben partner a Csühös és bár vannak sokkal jobb motorok nekem tökéletes választásnak bizonyult. Talán hűsége miatt ruháztam fel emberi tulajdonságokkal és bánok vele úgy, hogy csak a formáin lehessen észrevenni az idő múlását vagy egyszerűen már túl sok emlék köt vele össze... nem tudom
Egy biztos, engem az már nem érintene meg ha szerpentinen elmennének mellette (ha egyáltalán elmennének...) a néhány éves tucatmotorok akiknek már nem újdonság az aszfalt cirógatása... én már másért motorozok, viszont külalakra bármikor melléjük állok! A legutóbbi műszakin olyan jól esett amikor körülálltak az emberek amíg várakoztunk a vizsgasoron, jobbára középkorúak, volt egy buszsöfőr aki azt mondta örül, hogy még ma is gyártanak ilyen formájú motorokat... akkor nézett nagyot amikor elmondtam, hogy ez bizony 99-ben gurult re a gyártósorról... "eddig hol állt kiállításon?" na ilyenkor vagyok büszke a Csühösre, meg amikor Tiszafüreden tankoltam és melettem egy kisebb motoros társaságból odaszólt az egyik srác "nézzétek má' ott a csühös!"
Örülök, hogy bevált a konzol, nézegettem a legutóbbi képeidet de olyan ügyesen fényképezted, hogy nem igazán láttam a dobozt sem, nemhogy a tartót... mivel nem tettél róla említést azt hittem nem jött össze a találmány, így viszont megnyugodtam!
Nekem ˝áll˝ 3 pontos a bukócsövem. 2 pont a CB gyári bukócsövének 2 pontján van rögzítve, a 3. meg a 2 oldal egymáshoz a könyökök mögött, így tuti nem fordul el a cső boruláskor. Sajnos 2x teszteltem is már! A hátsó-alsó rejtett pont meg a legalsó-leghátsó blokktartó csavarhoz megy, így az nekem nem bilincses. Nincs is vázcsövem amihez fel lehetne fogatni!
Köszönöm a gyors és kimerítő választ!
Igaza lehet az ismerősödnek, gyári bukócsőnél szerintem is megvan a reális veszélye annak hogy elfordul. Talán még javíthatna a dolgon, ha a fölső rögzítési pontnál nem csak egy hajlított "vasdarab" kötné össze a csavarral, hanem itt is bilincs-szerűen körülölelné a vázcsövet + még le lenne rögzítve a blokktartó csavarhoz is. Hárompontos az tuti. Bombabiztosnak tűnik csak azért meg kell szokni a látványt... Láttam a bukógombás megoldást is, az viszont egyenesen komolytalan. Biztos, hogy a legkisebb igénybevételnél is hajlik vagy akár le is szakad a hosszú erőkar miatt. Azt hiszem elkezdek én is csőszerelő ismerős után kutatni, mert hidraulikus csőhajlító nélkül ez bizony nehéz vállalkozás lenne. Esetleg előre gyártott 1/2"-os ívekből is lehetne alkotni valamit...
Illetve még annyit, hogy a német fórumokon ordas fika megy a gyári csőről, mert nagyon hamar leér. Hamarabb, mint a lábtartó, így könnyen kiemelheti a gépet kanyarban... Itt mutogatja az egyik kollága, hogy a 3 pontos mennyivel jobb ebből a szempontból.
Nemrég én is körbejártam a témát, de csak ezt, és a Hepco oldalán a sematikus rajzot találtam.
Mindenesetre beszéltem egy szakival, megnézegettük a neten található képeket és magát a motort.
Szerinte:
- a két pontos nem a legjobb megoldás, mert boruláskor könnyen ráfordulhat magára a blokkra az ív,
- a három pontosok, a Hepco és a Five Stars, jóval stabilabbak,
- a képek alapján nem derül ki, hogy a gyári, kétpontos megoldás alsó bekötése hogyan néz ki. A 3 pontosak esetében látszik, hogy bilincset alkalmaznak, ami könnyen elfordul, de elvileg a 3. ív pont ezt akadályozza meg. Mivel azonban akárhogy nézegettük, alul nem nagyon van más pont, amit alkalmazhatnánk, továbbá a 3 pontosak sem véletlenül bilincset alkalmaztak, valószínűleg a gyári is bilincset használ. Fém-fémen pedig borulást jelentő terhelésnél gyönyörűen el fog tudni fordulni.
Már csak arra várok, hogy időpontot kapjak. 15-20-ra saccolta a költségeket, aztán majd lefújom feketére. A Hepco louis-ról rendelve bőven dupla ennyi lenne.
A félelmed nem ismeretlen számomra- anno mikor kipróbáltam a Skodában- én mennyire féltem- gondolhatod!
Akkor volt egy jó fél éve hogy jóformán bejött az országba- de úgy voltam vele- egye fene kipróbálom, egy bontott Skoda motor 50 rongy komplett...
Aztán én is kellemesen csalódtam, de ezt anno le is írtam Neked- ezért mertem ajánlani amikor kérdezted...
Sziasztok!
Az autóról van szó? Hiszen a Csühös tökéletes állapotú...
Laci, szerinted van még olyan motor itt az egész fórumon, a(m)kinek neve van ÉS ezt már mások is előszeretettel használják? Ez az elismertség jele...
Más - a doboz tartó konzolod 3 napja van tesztre fogva és kiválóan teljesít! A felrakása nem volt egyszerű, mert olyan kemény volt az anyag, hogy tökéletes fúrószár hiányában bizony hegyezgetni kellett a szárat. De átfúrtuk és némi kis csiszolás után felpattintottuk. Ez bizony túléli a dobozt... A tartósság érdekében még felaplikáltam a tartókonzolra, a platni alá egy olyan gumis szőnyegből méretre vágott darabot, amit a mosógépek alá szoktak tenni, hogy ne másszon el a centrifugálás alatt. Ezzel együtt még a legszarabb pesti utakon sem rezonál egyelőre, pedig sajnos itt köpedelem az utak állapota. A plexim csavarjait megint meg kell húznom, mert rendre kilazultak.
A keddi túra óta egy fizetős parkolóban állok, csak sajnos a szabad ég alatt, mert a tető alatt egyelőre nincs hely, de legalább közel van és biztonságban. Eddig ezért nem használtam nap mint nap a motort, mert nem akartam itt tartani, de ha nem használom, akkor bizony nincs értelme megtartani a gépet, így ezért döntöttem így. A pesti forgatagot még szoknom kell így a szezon kezdetekor, de egyre jobban megy a sorozás megint. :)
A videó lassan töltődik le a telefonról, pedig nem lesz semmi "lacis" flikk-flakk benne.
Köszönöm én is, hallottam már erről korábban is de igazából amikor véleményt kértél akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni vele.
Biztosan emlékszel milyen szkeptikusan fogadtam először...
de örülök, hogy kipróbáltam!
A szürke/fekete mocinál a narancssárga a bejövős nálam, ha van hozzá ügyességed esetleg az egész felnit is érdemes lehet átfújni narancssárgára egy felújítás során...
Hali ha a felni csíkra gondoltál én talán valami pirosasat tennék a kerékre ha szürke vagy fekete a motor. Illetve mennyire akarod hogy rikkancs legyen vagy mutasson?! Akár a Sárga sem lehetne rossz de ezek ízlések és pofonok...
Hali. Az én masinám egy 95ös gép. Lehet venni a kerek peremére ezt a fényvisszaverős szalagot. Csak ha a a motoron fekete és szürke szín található, milyen színű szalagot vegyek a kerékre, hogy kb passzoljon is az összhang?
Szia!
Most kedden belement a kezelési időszakként meghatározott km,
a pozitívumokról már tudsz, negatívum szerencsére nem jelentkezett.
Az álláspontom még mindig az ha letelik az olajcsere ciklus (kb még 1500km) olajat váltok
Fejlemény azóta Xado ügyben!? Most hétvégén én is bele pakoltam a két tubust, egyenlore én is a puhabb váltót vettem észre, de még csak 280 km körül mentem el vele.
Először is: Ku...a jó lett a motorom! A kormányom álom pontos. Arra megyek amerre akarok, nem kell korrigálni, nem billegek a kanyarban, játszi könnyedséggel váltok ívet-sávot-úthibát, könnyű, száraz, biztonságos érzés! A második, a villa! Sokkal stabilabb mint volt! Nem üt fel a teló, szépen elnyel minden rázkódást, és fékezéskor sokkal kevésbé bólint mint előtte! A harmadik, a fékek. Az első finomabban adagolható, mint ahogy emlékeimben él, és a hátsó.... Eddig ott nem volt fémfékcső, és vagy 2 évig gondolkodtam rajta, hogy egyáltalán kell e oda - van e értelme, de jelentem, KELL! Szuper pontos, és kevesebb erő is kell ugyan olyan fékhatáshoz, egyszóval Frenetikus! A negyedik, egyben az utolsó, a karbi! Állítottam a főfúvókatűn, egy fokozattal több benzint, most harap rendesen a gép, és fent is sokkal később kezdi elveszíteni az erejét. Bár ezt lehet csak bebeszélem magamnak, mert hol van már a tavalyi hó, mikor én utoljára nagy gázt adhattam a gépemnek!
Minden esetre most nagyon boldog vagyok! Szupi a gép. Csak halkan jegyzem azért meg, úgy lábjegyzet gyanánt, hogy mire hazaértem furán megnőtt a gázkarom holtjátéka. Sejtettem, és mikor hazaértem be is igazolódott, hogy a gázbovden állító kontracsavarját nem húztam meg kellőképp, és így az anya majdnem teljesen kicsavarodott!
Most szuper boldog vagyok!
És amerre jártunk: Üvegtigris, Zsámbéki romtemplom, Császár községi Henryx city western farm, Tatai öreg tó, és végül hazafele Dobogókő.