Most hogy belerúgtam a régi noname dobomba, és eldöntöttem, hogy akkor ennek most mennie kell a kukába, eszembe jutott egy ötlet! Ha abból az alu palástból vágnék egy 10cm széles körcikket, aztán átvágnám keresztben, akkor össze tudnám ˝zsugorítani˝ akkorára, hogy be tudjon férni a Karbon palást alá merevítésnek, ahogy kitaláltad. És ha a kitalált méret mentén a szétvágásnál 3-4 popszegeccsel még ki is tudnám merevíteni az alu palástot, hogy ne tudjon összeesni akkor tuti jól kimerevítené a hibás Karbon palástot, főleg ha azzal a kipuffszigetelővel jól ki is kenném az egészet. Mit szólsz?
Csütörtökön műszaki, így a mocin muszáj volt a hátsó fékolajat is lecserélni, így átrobogtam ma munka után Apámhoz. Az elején folyton vacilláltam, hogy most akkor kerüljön e fel a fémfékcső, vagy se, de úgy döntöttem, hogy ha könnyű lesz megpucolni, átszabni, és a fittinget a helyére varázsolni akkor legyen, felszerelem. Hát mit mondhatnék. Olyan pik-pak sikerült elvágni a csövet, meg felrakni a fittinget, hogy már szedtem is le a gyári csövet. (Bár ilyen ügyesen ment volna az első is. Az elsőn az egyikkel meggyűlt a bajom, de végül is tuti lett!) Ehune 4 ratyi kép a műről. Sajnos csak a 399Ft-os mobilom volt kéznél.
A CB(F)500 hűtése, kiváló így a szivattyú még senkinek sem ment gajra, és én termosztát hibáról sem tudok még. Ami viszont lényeges, hogy miután megvetted érdemes lecserélni a hűtővizet a gépen, mert elég valószínű, hogy ezt még előtted senki sem tette meg, és nem árt olyan 5 évente elvégezni. A gyári előírás 36000km, vagy 3 évente. Persze amelyik előbb bekövetkezik, de én ezt sűrűnek tartom.
Az esés előtt valamiért beszitált a gép, és ezt nem tudta lekezelni a pilóta. Pedig elég szépen ment, bár látni, hogy először ment arra, de szerintem tuti nem úthiba, vagy hideg aszfalt miatt esett el. Végig olyan volt az út minősége, így ezeket kizárnám. Esetleg műszaki hiba?... Viszont eléggé a határon volt a gépezet, és elég sokszor feleslegesen pörgette a szekeret. Lehet 1 kis kavics miatt csúszott meg, és szitált be a moci eleje, de az is lehet amire nemrég hívták fel a figyelmem, hogy mikor majd Ausztriában túrázunk, figyeljem az utat nagyon, mert simán van tehéncitrom az út közepén, és az biz ám eléggé csúszik!
Ráhúzta az első féket miközben próbált volna még kanyarodni. Megijedt attól a kanyar kombinácótól, ami előtt aztán elesett. Kézzel-lábbal a fékbe kapaszkodott, ahelyett hogy intenzíven (de nem blokkolásig) húzta volna a hátsóféket, és döntötte volna a motort. Simán be kelet volna, hogy vegye azt a kanyart, meg az utána következőt is.
Évek óta olvasgatom a fórumot és jobb híjján csak álmodoztam arról, hogy egyszer nekem is lesz egy CB500! Az álom lassan-lassan talán valóra válhat. Nektek hála szinte már mindent tudok a tipusról de van egy dolog amiről még nem nagyon esett szó: ez pedig a motor hűtő rendszere. Itt konkrétan a vízpumpára és a termosztátra gondolok. Olyasmi érdekelne, hogy esetleg volt-e már valakinek problémája a szivattyúval, javítható-e, lehet-e hozzá kapni felújító szettet vagy csak egyben cserélhető. És egyáltalán be lehet szerezni itthon? Azt láttam, hogy a termosztát helyettesítésével kapcsolatban már érdeklődött valaki, de válaszra nem emlékszem. Mindezt csak azért, mert egy tizenéves motorban gondolkodom és itt esetleg már számolni kell ilyesmivel is!
Mondasz valamit... Meglássuk, majd mikor nyáron széthúzom, hogy mi kell hozzá, hogy ok legyen.
Nekem a dobhoz minden megvan. E jelzés, monologizálási szám, db-killer, műbizonylati papír, meg a típus engedély papírja is. Minden papír szépen benn is van a forgalmi mellett. Ezért is fáj ennyire hogy 1 évet sem bírt ki a dob polír állapotában.
Van hőálló tömítő ami 1800°-ig bírja (sötétvörös színű), tudom kicsit túlzás oda, de én ami kipufogóval kapcsolatos mindent azzal rakok össze és nagyon jó tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban
Az alu lemezt belülre gondoltam kb. akkora méretben ami eltakarja a berepedést és merevséget is ad neki. A tömítőt a lemez és a palást belső fala közé tenném és mivel a kipuf motor felőli oldala nem feltünő helyen van szegecsekkel rögzíteném kívülről
A perforált béléscső körül megtömném jól a gyapotot, ha kell raknék is még hozzá. A rögzítő lemezeket mindenképpen kicserélném, vagy elforgatnám, műbizonylat nélkül nem ér semmit a lemezen lévő minősítő jel amúgy sem, újabban mindenki gravíroz... esetleg ha ez téged megnyugtat gravíroztasd bele az új lemezbe
Hát ja. Többek között én is mondtam, hogy 5000 alatt nem ugrik annyira. Igazság szerint 5000 alatt is szépen tol, hisz nem olyan kevés az az 500ccm 2 henger, (végül is a sor4 1000es mocikban is pont ekkora dugók dolgoznak,) csak mivel a karbi csak 5000 környékén nyit ki és kapja meg a moci a több levegő-benzin keveréket, ezért a moci addig eléggé vissza van fogva. Igazság szerint csak azóta érzem ennek az 5000es nyitásnak hátrányát, mióta a Dyno kittel gyengébb membrán rugókat kaptak a karbijaim, így már 3500as fordulatszámnál kinyitnak, és így sokkal hamarabb kapja meg a többlet naftát a motor mint előtte. Higgyétek el, bőven érezni ezt! És nagyon élvezem is ennek jótékony hatását.
Egyébként teljesen egyetértek, hogy túrán senkit sem érdekel, hogy a moci milyet tol, hány ccm-es, Le-s, nehéz, vagy akármi, mert egy 400ccm-es moci is simán tudja a 130at, és az országúti 90et, így tök mindegy, hogy az most 400 vagy 1400ccm, és hogy most 3 vagy 7mp alatt vagy fön 100on. A lényeg, hogy ugyan úgy élvezed a táj suhanását, a friss illatokat, a jó kanyarokat, és a remek társaságot.
A berepedt palástot hogy gondoltad megflekkelni? Csak belerakok egy lemezt ami kifeszíti? Félek előbb utóbb a lemez elfáradna, aztán el kezdene rezonálni, esetlegesen a karbon dobpalástját kikezdeni, az meg nagyon rossz lenne.
A fémszalagnak is maradnia kell, mert abba van az E tanúsítvány beütve, de lehet meg lehetne fordítani, mert amennyire szemre meg tudtam ítélni teljesen szimmetrikus a 2 oldala.
A csiszolást tuti megejtem, meg a lakkozást is, ez nem is kérdéses, csak eddig arra gondoltam, hogy nem húzom szét a dobot, hanem egyben így ahogy van csinálom meg, és a fémszalagokat meg felpolírozom a végén. De ez tuti nyárra marad amikor már tényleg jó idő van, meg a műszaki is már megvan!
Azt hiszem most csak a hátsó fékcsőcserét ejtem meg, aztán elviszem vizsgára a kicsikét amikor épp nem esik az eső. Aztán jön a kormánycsapágy, meg a villaoil csere, no meg persze a dob szépítgetése.
Én csak a Kawáról tudok érdemben nyilatkozni, meg az emlékek is fakultak pár év távlatából. No meg már lényegesen nagyobb gépen ülök, de innen visszanézve szerintem jól ment, ha nem pörgetted szét akkor is!
Veszekedés? Mi nem veszünk részt benne! Azt meghagyjuk az IQ bajnokoknak!
Mostanában divat lett a szakértői megnyílvánulás és olvasgattam olyanokat, hogy 5ezer alatt lustácska meg pörgetni kell... meg ilyenek pedig a sorkettőnek nem ez lenne az ismérve
Néhány CB 500-at már kipróbáltam tetszett a viselkedésük, sőt a kis 250-es CB-m is sorkettes volt csak annak ugye kisebb volt a bendeje így az nem jó viszonyítási alap
Na mindegy régen nem volt ilyen, örültünk ha volt alattunk valami... a fenét érdekelte "honnan tol" meg milye ér le leghamarabb kanyarban
Persze akkor fórum se volt, inkább motoroztunk mert olcsó volt a benzin... vagy fociztunk, de ennyit nem veszekedtünk mint most ami megy egyik másik fórumon
Amikor feltámad az új remény, a régi poraiból!