Most vettem észre, hogy a festést is kérdezted. Bocsi!
Sima spray! Azért lett ilyen szép, mert matt, rücskös hatású ˝kerti lámpa¨ fekete spay-t vettem, így nem látszanak a hibáim. Ezzel fogom a villát, a kormányvéget, a bukógombát, és a doboztartó vasát is lefújni. Remélem elég lesz mind a 4re. Vagyis 5re! 6ra, na! Sőt, a bukócső is 2 darabból van...
Közben váltam nyűgössé, mert azt hittem, hogy végzek a csiszolással, meg a kormányvégsúlyok átalakításával is, és még egy réteg alapozó is kerülhet rájuk azalatt, a 3 órás esti műszak alatt. Aztán ez lett csak belőle.
A végsúlyokat azért kell átalakítanom, mert az egyiket sikeresen a betonon lereszeltem. Hozzáigazítanám a másikat!
Ez a csiszolás dolog olyan, hogy leginkább a lelkesedés számít. Ha jó a kedv akkor megy a munka, észre sem veszed és már készen is vagy. Ha nyűgösen fog hozzá az ember akkor csak szenvedés az egész. Én is megtapasztaltam már mindkettőt...
Tegnap este munka után csak csiszoltam, csiszoltam, és csak csiszoltam. 3 óra csiszolás után eluntam a dolgot, és hazajöttem. Basszus! Pedig csak a lámpakonzol vasáról akartam leszedni a festéket 120as csiszolóval! Ez egyébként olyan 50-60%ban sikerült is. Sajnos a kromofág már rég elfogyott, a drótkefés fúró meg csak alig alig jutott a festékkel valamire. Őrület. Mi lesz ha majd a hátsó idomot akarom majd lecsiszolni? Az műanyagból van, és azt 1 hétig fogom csiszolgatni? Jaj!
Eredetvizsgán szerintem nem ez érdekli őket, sokkal inkább a sértetlen vázszám, motorszám és a jogtiszta múlt. A sportkipufogó inkább műszaki vizsgán okozhat problémát. De ott sem feltétlenül mert ahány vizsgaállomás, annyiféle hozzáállás...
Nemrég vettem egy CB500-ast, és eredetiség vizsgára fogom vinni. A gépen egy sportkipufogó van,ami hivatalosan nincs a forgalmiba felvezetve. Ez lehet probléma az eredetiség vizsgálaton?
Ezt szépen összeszedted, és a műveleteim tutin láttad. A telo szimeringgel én még várok. Kivi vagyok, hogy mennyit bírnak ki. Mondjuk azért 10 évesen tuti ki fogom cserélni őket, ha addig nem kezd el folyni, szóval egyenlőre nem nyúlok hozzá. A kiöntés valóban nem volt a legjobb ötlet, de a jó pap is holtig tanul. Majd legközelebb. Igazándiból elég sokáig hagytam csurogni, és nekem előtte 1 órát napozott a 2 villa, (míg kicseréltem a kormánycsapágyakat,) így jól felmelegedtek. Igazándiból annak is örülök, hogy teljesen hibamentesen sikerültek az aznapi szereléseim, és 99%ban tiszta olaj szörcsög most a szárakban! Végül is a motorolajat sem tudjuk 100%ban kicserélni!
Fisi!
Csak a felső kupakot csavartam ki, és ami kiesett volna a villából csak azokat szedtem ki belőle! Szóval nagyon egyszerű, és könnyű a művelet. Igazándiból a moci jó felbakolása a nehéz dió, és mivel nekem nincs közép sztenderem, ezért ez 2 emberes volt. A hátsó villaemelőm stabilizálja a mocit oldaleldőlés ellen, meg ott van még biztosítékkép a moci segge felkötve! Bár az nem tudom mennyit segítene, ha a moci lecsúszna valamelyik bakról...
Én elég sokat vagyok/motorozok Baranyában (is), amint meglesz a motorod guruljunk együtt!
Ma is olyan utakat találtam... Ha van rá igény lehet teszek fel videókat.
Ahogy néztem Csaszi képeit egy mozzanat maradt ki, a becsúszószár kihúzása. Most télen én is eddig a pontig szedtem szét. Kevesebb mint 3-éve volt szimering cserém, akkor japán szimeringeket kapott és az nem 2-3 évet bír hanem bőven a dupláját, viszont a következő olajcserénél (újabb 2-3 év) szimeringet is cserélek ha még nem könnyezik akkor is.
Csaszi helyében ha 4-5 éves a motor akkor cseréltem volna szimeringet, illetve az olaj állaga miatt is nem ártott volna széthúzni és kimosni a telószár alját...
Azt gondolom ha betartja az ember a 2-3 éves olajcsere ciklust akkor elég minden második alkalommal kihúzni a becsúszószárat, akkor is csak a szimeringcsere miatt mert annyi idő alatt nem válik trutyivá az olaj. Persze a szervizek minden olajcserénél javasolják a szimering cserét, de az szerintem túlzás, főleg ha jó minőségűt vesz bele az ember. Még annyit, hogy én az alsó imbusz csavar helyén lévő lukon engedtem le az olajat, azután állítottam fejre a szárakat, ha van is olajsár az alól űl össze így amíg lefolyik a teljes mennyiség átmossa a lerakódásokat, főleg ha előtte egy radiátorhoz támasztjuk ami átmelegíti. Ezért is nem szabad hagyni elhanyagolni az olajcserét mert a meló is több lesz vele.
Viszont jó idő van, úgyhogy lóra huszárok!
"Fölöttem az ég alattam két kerék
Tűzzel a lelkemben arcomba tép a szél"
Oké, hogy koszolódik, de ez brutálisan dzsuvás volt! Nem is értem! Azt értem, hogy benzin, de mitől megy? Megtértem. Be fogom tartani a csereperiódust.
Okés, akkor egy kicsit lazítani fogok a korm.csapágyon, mert jól beütöttem a perselyeket, így sztm. nem lesz tágulás, csak gondoltam legyen feszes, hogy véletlenül se kottyanjon a drágaság. Amennyire szorult a gyári, ahhoz képest ez még így is smafu!
A legkonokabb anti telóolajcserés meggyőződésű motorosok is meglepődnek amikor szembesülnek a régi olaj vs. új olaj közötti különbséggel... aztán eltelik két év és automatikusan elkezdenek "viszketni" és azon tipródnak vajon milyen lehet azóta a két évet futott olaj
A kúpgörgős csapágyat én anno a CB-ben úgy állítottam be, hogy szinte ellenállás nélkül gördültek, de nem hagytam egy deka holtjátékot sem, majd mentem vele egy párszáz km-t és ellenőríztem, nem kellett akkor sem ráállítani
Nu! Ma szombaton munkanap volt! 10-től délután fél 6-ig dolgoztam! Ezeket sikerült megcsinálni:
Kormánycsapágycsere kúpgörgősre. Hát a gyári az brutálisan szorult, meg be is volt rágódva, meg a kontra anya lötyögött, és csak a pozicionáló lemez tartotta a helyén. Kész káoszt csináltak a gyárban. Most már jó! Tényleg mennyire legyen szoros a kúpgörgős?
Teloolaj csere: Az egyik szárban szürkés - fekete olajat találtam, a másikban meg koszos - bordósat. Ahány villa annyi fajta olaj volt bennük. Mit csinálnak ezek a Hondánál? Kezdtem aggódni, hogy mit fogok még találni. Iszonyú a különbség az új, és a régi olaj között!
Villa festés: Megpucoltam, megcsiszoltam, lealapoztam 1 rétegben, és matt feketével leszórtam 2 rétegben. Szerintem egész szép lett!
Bukócső javítás: reszelővel elsimítottam a kigyűrődött részeket, le rozsda maroztam, és zsírtalanítottam, és egyenlőre végül kittel kikentem a lukakat. Spaklival nyomtam a repedésekbe az anyagot. Tuti minden résbe került így a kittből.
Lámpakonzol: Mivel tavaly a lakk miatt megrepedezett a festék, ezért most az egészet lekromofágoztam. Jöhet azon is majd az újrafestés.
Szóval ennyi fért a mai napba. Most minden szárad, és köt. Ha a feleségem is úgy engedi holnap folyt köv!
Helló nézegettem a képeid (bocs kis off téma) látom jártatok Délen az egyik kép pont a szigetvári várnál készült. csak azt akarom mondani ,hogy onnan nem lakom mesze egy nagyon közeli faluban élek:) és olyan jól esik látni ilyenkor hogy milyen közel járnak hozzám innen a fórumról emberek
Azért kár, hogy hagyták az épületeket az enyészetnek. Nővéremék itt Pesten egy ilyen VOLT laktanyai épületben laknak most! Szerintem jobb lakások ezek, mint a 10 emeletes panelok. Főleg, hogy Apámmal nemrég (vagy 6 éve ) az egész lakást kipofoztuk!
...ha valaki erre jár.....