nem gáz..
De ha:
elöl felrakod többet mér az óra...
Ebből adódik hogy ha hátul felrakod akkor többet forog a motor...
Igazság szerint én maradtam elöl a 110/80 méretnél mert ugye gyönyörű utaink gyönyörűen tarkítva vannak kátyúval. Úgy gondolom mivel magasabb a fala a guminak egy esetleges kátyúzásnál kevesebb fájdalom jut a felnire/futóműre.
Hmmm szerintem 1-2 szezont kibírsz vele.. Ha nem jó akkor még mindíg el tudod passzolni. GS500, Er-5
Irigyellek, Laci!
Mára nálunk is kisüte az áldott Nap, de olyan heves és hideg szél fújt, hogy a motorozás csak álom maradt. De annyit mégiscsak megtettem, hogy beindítottam a darazsat, hadd érezze, hogy törődöm vele, és kikaptam a levegőszűrőt. (Vettem újat, de a régebbi olyan jó állapotban van, hogy semmi értelme cserélni.) Kiráztam, kifújtam belőle a szemetet és kitörültem a házát. Volt benne egy kis por.
De a jövő héten bizonyára elviszem a szerelőműhelybe, hogy megkapja az új BT45-ös bocskorjait és az új olajat.
Szép kis szezonkezdés, jó látni a tavalyi helyeket más fényekben. Nálunk Miskolcon szépen sütött a nap, látom neked nem volt ilyen szerencséd, de ezt biztos észre sem vetted.
Jó képek és idézetek, nem volt két perc a sorozatot megcsinálni.
Üdv, Öcsém!
Mindenekelőtt: volt-e csepptöltőn az akkúd, vagy töltötted-e fel a motor ébresztése előtt.
Mi történt a beindítási kísérletkor? Ütemesen forgatta-e az önindító a motort, vagy csak kínlódott?
Ha az akku legyengült a téli pihenés alatt, akkor is lehet hallani ezt a kattogást.
Egyéb: a hosszú téli pihenés után jó kicsorgatni a a karbikból a benzint. Ott van jobb és bal oldalon az úszóház oldalán a két csavarka. A főtámaszra kell állítani a motort, mert ha csak oldalra van döntve, akkor a jobb oldaliból nem fog csorogni a benzin. Az úszókák házaiban kondenzvíz és szemét is szokott összegyűlni.
Ha ez megvan és az akku is fel van töltve és a motor mégsem indul, akkor ki kell venni a gyertyákat és meg kell tisztítani őket. Ellenőrizni kell a gyertyák sapkájának csatlakozását, illetve a gyertyák menetes, felső részét. Olykor ide is pára, illetve víz juthat, és oxidálódhatnak az érintkezési felületek. A téli pihenés kedvezhet a további oxidálódásnak.
No még annyit, hogy keményebbre kell fújni a gyárilag megadott értékeknél. Ha beírod itt, a keresőbe: Michelin PILOT ACTIV, akkor több hasznos információt olvashatsz, pl. a a nyomásról is.
Kereken 22 000 km/t mentem Michelin PILOT ACTIV-val, és így néz ki a hátsó gumi. Az elsőről nem készítettem képet, de ennél sokkal jobban néz ki, és még bírná egy jó ideig.
Amire figyelned kell az, hogy ne legyenek egy évesnél régebben gyártottak, ezt le lehet ellenőrizni a rájuk préselt kód alapján. Én 2009 márciusában vettem a Michelin PILOT ACTIV gumikat és tavaly, az idény elején már látszódtak a felületén az öregedés, kiszáradás okozta apró, felületi repedések.
Ha emellett döntöttél és már meg is rendelted, akkor tudnod kell, hogy tartósak, száraz úton megbízhatók, mert hamar felmelegednek.
Ha viszont nedves az út, akkor vigyáznod kell, mert nem tapadnak kellőképpen.
Alattam többször is kipörgött a hátsó kerék a vizes úton: egyszer pl. induláskor, egy másik alkalommal pedig nem is egyesben, hanem akkor, amikor kettesbe kapcsoltam és rágázoltam. Pedig ketten is ültünk rajta és a CB500 még farnehéz is. Ez utóbbi alkalom után döntöttem el, hogy puhább gumikat fogok beszerezni.
Bridgestone BT45-öst gumikat vettem augusztus végén Debrecenben (István út 112).
38 705 ft-ért
Üdv,uraim!
Segítségre lenne szükségem,adott egy CB 500 aminél téli álomból való keltés után,indítózás közben a jobb oldali biztosítéktartó mögötti reléből oda nem illő hangot hallatott,milyen relé ez,és mi lehet a gond,egyedi probléma vagy futott már bele vki hasonlóba?
Köszi előre is a választ.
Sziasztok! Ideje már régóta új gumi után néznem, mert ami fent van, amivel vettem azok nem rá való endúró gumik. Vissza kerestem és valaki ajánlotta ezt az oldalt: "www.gumihaz.hu" Itt tényleg jó árban van pl. a Michelin PILOT ACTIV (2 gumi: 48 000 Ft körül), amit megrendeltem, csak tologatják az időpontot, egyszer mondtak egy hete 14.-ét, aztán ma április 7.ét. Olyasmit is motyogtak, hogy még az is lehet, hogy kicsit feljebb megy az ára. Csak azt kérdezném meg, hogy van e valakinek tapasztalata velük? Érdekesség, hogy szivárgott már az egyik teló szárnál az olaj, és most elvittem szelephézag állításra a gépet, valamint megcsináltatni azt is, ma kiderült, hogy a másik szárban valószínűleg már olaj sincs és belül látszik már a száron egy kis "horzsolás" is ami megenné a következő szimeringet, ezért ajánlatos új szárakat venni :) Valószínűleg tudnak szerezni majd bontottat. 2 évig motoroztam így vele, + az enduro gumik, kíváncsi leszek a különbségre :D Viszont legalább a motorja kiváló állapotban van a szaki szerint.
DM-be kapsz színtelen cipőápolót (KIWI), vagy az Erdal spricnis bőrápolót az nagyon faja
Szappanos vízzel, szivaccsal átmosom a ruhát aztán leápolom kb ennyi havonta 1x mivel nekem fehér... De idén 2 havonta takarítottam.
Nem akarok beleokoskodni a dolgodba, meg vsz te informáltabb vagy ebben. Te dolgod, h mire költöd a pénzed, ha annyira elővigyázatos lenne az ember akkor eleve nem motorozna. De ha mégsem hallottál volna erről vagy nem foglalkoztál volna vele akkor van ez az oldal: link
Én úgy szoktam nézelődni, h beállítom 5csillagra és zártra, utána rendezés ár szerint és mindjárt ad 5 bukót 100 euro alatt aminek 5 csillagos az energia elnyelési tesztje. Ráérős időmben (vagy tanulás helyett ) szoktam nézegetni ezeket, mindig agyalok mit kéne venni.
Na csak azért írtam, ha mégis megváltozna a véleményed, vagy valaki keresne és nem hallott még erről a dologról, akkor kis pénzből is lehet kapni olyat ami véd klafán. Nyilván a komfortban, a belsejének a tartósságában sehol sincsenek egy 4szer drágább bukóhoz képest.
De elég kiábrándító, h az én akciósan 40e ft os bukóm 3 csillagos link2, a régebbi ami 16e volt anno az meg 4 link3... (Ez lehet átmeneti minőségi probléma, látszik, h a bal és a jobb oldal eltérően vizsgázott. De kitudja, h az ember éppen hibásat hord e a fején vagy sem.)
Mellesleg a belseje jobb állapotban van a réginek és összességében nem lett az sem kevesebbet használva. A HJC jóval halkabb és kényelmesebb, ellenben 2,5szer annyi volt...
Jaja! Ilyen részletesen még nem láttam ezt, de hasonlóképp tudtam!
Egyébként a tarkómnál a ˝nikecelben˝ ott a homorúság. Most néztem meg.
A külső héj az hibátlan, de a belső részben van 1 icipici + homorúság! Hát, reméljük a következő ütés elölről jön!
Ha így halad a benzinár, jövőre így sem úgy sem fogok motorozni!
Lenne egy olyan kérdésem, h akinek van bőr motorosruhája az mivel szokta kenegetni?
Milyen gyakran szoktátok? (nyilván ez csak kb-ra kérdezem,esős időszakban én pl sűrűbben szoktam)
Valami tuti tipp? Méhviasz, babaolaj... ilyen csodákról lehet hallani.
Én vettem már lassan vagy 4 éve, egy az autók bőrkárpitjaihoz való ápolót. Nem volt olcsó, de még mindig van benne, az idei évet szerintem még lazán kihúzza.
Csak érdekelne, h ti mit használtok/alkalmaztok.
A Janó így megdrágult? Nekem 32 a dob + 8 a felrakás volt!
Hát attól függ, hogy mennyire akarod a dobot a gépen hagyni! Ha örökre, akkor a LeoV., ha csak hörögni akarsz vele időnként, akkor meg az olcsóbbikat! Egyébként hosszabb túrán 1-2 száz km után eléggé tud irritálni a dob búgása, ha túl hangos! Erre figyelj oda mikor választasz! A leohoz kapsz killert is, a janóhoz meg valszeg nem!
cblaci: remélem azért nincs ekkora probléma, amint a motorom közelébe kerülök, szétszedem, megnézem és visszajelzek. Most 200 km van kettőnk között...
Csaszi04: 280 ezer?! Látom szép történeted van! Én csak eldőltem vele és levertem róla a festéket egy kicsit. Valamivel egyszer majd le is kéne fújni...
Igazából most a Leo Vince és a Janó dob között vacillálok. Az előbbit 75 ezerért lehet hozatni Németországból az utóbbira 50-55 ezres árajánlatot kaptam. 20 ezer különbség lehet megérné az E-s papírokat.
Ha jobb eredményt szeretnél- és hajlandó vagy áldozni rá- akkor végy egy kétkomponensű gittet- a karcokat kend ki vele, csiszold fel 100-120-as papírral. Veszel műanyag alapozót- lefújoda a doboz azon részét amit festeni akarsz- majd ez utána mehet még rá kétkomponensű töltő alapozó- ezt 1000- es vizes papírral felcsiszolod üvegre- erre már mehet komoly- akár gyöngyház metál festék is.
Az ár persze nem kevés- kb. az alapozók cakkpakk 15 ropi- meg erre a festék még- ami kb. szintén lehet 10- 15 e ft egy dobozra számolhatsz 2- decit a fedelére- lakkostól még kicsit több is.
Ezt tényleg csak akkor érdemes megjátszani, ha nagyon exkluzív remeket akarsz alkotni...
De ha:
elöl felrakod többet mér az óra...
Ebből adódik hogy ha hátul felrakod akkor többet forog a motor...
Igazság szerint én maradtam elöl a 110/80 méretnél mert ugye gyönyörű utaink gyönyörűen tarkítva vannak kátyúval. Úgy gondolom mivel magasabb a fala a guminak egy esetleges kátyúzásnál kevesebb fájdalom jut a felnire/futóműre.
Hmmm szerintem 1-2 szezont kibírsz vele.. Ha nem jó akkor még mindíg el tudod passzolni. GS500, Er-5