Szia.Tavaly vizsgáztam,szintén CB 500-al.Nekem is megtetszett,és a jogsi megszerzése után ilyet vásároltam.1999-es modell,sport változat,tökéletes városban,és hosszabb úton is.A fogyasztása is nagyon jó,4-5 liter között alakul vezetéstől függően.Eddig még nem kellett hozzá nyúlni,csak tankolni.Üdv.
Hajrá-hajrá!
Biztos, hogy CB500-al tanulsz és nem CBF500-zal? Szerintem 2004-ben már nem gyártottak CB-t, csak CBF-et.
Mindenesetre én CBF500-al tanultam és CB500-ra ültem utána át. Ami nekem elsőre feltűnt, hogy alacsonyabb építésű a CB, mintha alacsonyabban lenne a súlypontja is. Kisebb motornak éreztem sokkal, ami kezdőként nem biztos, hogy rossz dolog. A gumik mérete (és szerkezete) és a hátsó rugóstag is más. Emiatt azért némileg eltérően viselkedtek. Szerintem ebből a szempontból a CBF jobb. CBF-nél meg vannak már ABS-es verziók is. Motorikusan ugyanaz amúgy mindkettő.
Megbízhatóak, ha karban vannak tartva, kivisznek a világból is! Én nagyon szeretem a sajátom, nagyon jól szolgál.
Legnagyobb problémám vele, hogy nem tudom eldönteni, tegyek rá sportkipuffot vagy ne... Mert nagyon hiányzik nekem a combosabb hang, de nagy távolságoknál lehet zavarna már.
Heló sziasztok, tegnap végre meg kezdtem a városi vezetésem nagy motorból. Egy Honda CB 500-al nagyon meg is tetszett! Kezes motor könnyen fordul, nagyon tetszik a nyomatéka. egy 2004-es példánnyal vezetgetek. Érdekelne hogy mennyire vagytok ti megelégedve a motorotokkal? esetleg mik a hibája i? azt hiszem, ha összejön akkor egy iylen motorra fogok majd beruházni a közeljövőben:)
Talán emlékeztek arra, hogy korábban gondom volt a kormány vibrálása, 70 km/óra körül, abban az esetben, ha a felső dobozzal utaztam.
Nos tegnap vidékre mentem egy volt tanítványomhoz, a felső dobozba csomagoltam a "rendes" ruhámat és a cipőt. Kíváncsi voltam, mit fogok tapasztalni a BT45-ös gumik feltétele után. (A hátsót nem kellett kiegyensúlyozni. A szerelő azt mondta, ez a 3. ilyen eset a praxisa alatt.)
Miután azt tapasztaltam, hogy a BT45-tel, jóval könnyebben fordítható a motor, most örömmel állapítottam meg, hogy nincs kormányvibrálás.
Szívem szerint abból is Motult... viszont decemberben a maradék szabadság letöltése közben kaptam a teló olajcseréhez ihletet és akkor nem kaptam hírtelenjében, így vettem Castrolt
A gyári 10W-s ajánlást viszont nem változtattam. Ja és annyi előnye van a Castrolnak, hogy 0,5 literes kiszerelésű így nem kellett 2litert megvennem (csak 3 flakon 0,5-öst), valamivel több mint 1liter kell a két szárba Inazuma esetében.
Szia Fècó!
Mindenkèpp vastagabb, erősebb megoldàs kell. Nem tudom laposvasból milyen vastagságúak vannak, de szerintem is jó ötlet. Ha a kèt bütyök alá kerül ez a vas, akkor a másik vègèn szerintem nem lesz nagyon hely guminak, m. az a rèsz inkább a platnihoz szorul, de lehet h. rosszul gondolom. Első úgyis a vas. A vágások tovàbb repedèsèről meg teljesen igazad van...
Itt van pár kèp.
No! A diagnózis meg van. Sajnos influenza. A kollegával( CB Laci) megkonzultáltuk az esetet és egy terápiás gyógyító motorozást javasolunk. Az eredményről kérünk beszámolni!
Jobbulást hajdúsági gyerek!
Eryk jól mondja!
Emlékszel a felvonulásra? Előző este még lázas voltam és vedeltem a neocitrant... másnap meg mentünk bandázni a bedugult orrom délutánra úgy szelelt mintha szűrőt cseréltem volna benne!
Gyógyit a motorozás az az igaz!
Rezgéscsillapíáshoz kis gumikorongokat is vághatsz, vagy van háztartási boltokban szék lábára való (lamináltpadló vagy parketta védelmére szolgáló) öntapadós lapka, filléres de hasznos dolog!
A talpat lehetne saválló lemezből is készíteni, erősebb mint az ugyanolyan vastagságú vaslemez...
De amit Fecó írt az is jó megoldás!
Szia eryk!
Örömmel olvastam soraidat,és az akksival kapcsolatban tényleg nem lehet okod az élettartamára.Az elektromos szerelőm szerint 4-5 év használat után várható a csere,így maximálisan kiszolgálta az árát.A döntéseddel teljesen egyetértek.Üdv és problémamentes használatot kívánok!
Helló Csabi!
Köszönöm az ötletet de már évekkel ezelőtt vettem csepptöltőt, igaz a Lidl-ben. Hasonló ehhez amit ajánlottál. Használtam is minden télen jó is volt idáig de egyszerűen eddig bírta az akksi. Azért is választottam az Exide-ot mert szerintem nem volt rossz az a hat év amit aktívan kibírt,és persze az ára sem volt rossz. Őszintén szólva most nem bírtam volna 20-30 ezret kiadni egy jobb nevű de nem biztos hogy tartósabb darabra. Még egyszer köszönöm a segítséget, sziasztok mindenkinek jó motorozást!
Lehet, h nem jól emlékszem a rajzra amit anno feltettél vagy nem jól raktam össze fejben a dolgot de bízom benne, h valami dereng.
Szerintem mérd le faszányosan, h a platnihoz tatozó hátsó (gondolom) rögzítőcsapok alá milyen vastag anyag fér, mert szerintem itt nem csak az anyagminőséggel hanem a keresztmetszettel is voltak problémák. Nyilván ha vastagabb anyagot teszel akkor megemeli kicsit a doboz a seggét, uh ennek következtében tökéletesen belehetne a gumi csillapítást passzíntani alá (amit Laci javasolt). Szerezz én szerintem egy rendes laposvasdarabot meg egy reszelőt, aztán játszd össze a vastagságát a doboz és platni adta lehetőséggel, majd furkáld ki úgy ahogyan a dobozt tetted. Mert itt ha nem is durva, de csak dinamikus terhelést kap nem szabályosan ismételődve, uh kap az anyag a pofájára.
A másik dolog pedig szerintem az, h legközelebb kérj kölcsön egy kör keresztmetszetű kis reszelőt és igazítsd ki a kivágott sáv végét ívesre ha mindenképpen egy ilyen vékony lemezhez ragaszkodsz, mert a fűrész vagy lemezvágó után maradt hornyok bemetsződések tökéletesen alkalmasak arra, h ott tovább szakadjon az anyag ha megkapja a terhelést.
Aztán majd Lacival úgyis megbeszélitek a tutit.
Szia eryk!
Ajánlom figyelmedbe a héten az Aldinál kapható akciós akkumulátortöltőt (XS Auto) príma kis szerkezet csepptöltés funkcióval.Falra is szerelhető, a garázsban ősszel felteszed és tavasszal simán indul a moci.Hajóknál is így használják.Sok sikert az új akksihoz!
Pedig az egy jó cucc- engem debreceni haver szoktatott rá- évek óta használom, és próbálok minél több embert rábírni a használatára- sajna a mai benzinárak mellett kevesek hajlandóak megfejelni a tankolási költségeket ezzel...
Az egy csodaszer, csak újabban már nem hangoztatom mert idegesít amikor hallomások alapján leszarozzák...
Egyszer Romániában rosszminőségű benzint tankolt a bagázs... én már akkor is spuriztam csak az én motorom nem durrogott
Egyébként a fogy.csökkenés is igaz, és van egy csomó előnye még... nálam működik ez a lényeg!
A keményebb anyag mellett talán nem ártana a rezgéscsillapításról is gondoskodni
Az én dobozom alatt van négy kis gumitappancs ami lekezeli a rázkódást, utólag tettem alá és bevált
Na most volt meg a szezon első motorozása, gondoltam h. kimegyek Tinnyère a Tigrishez, de hamar visszafordultam, mert a javított doboz nagyon elkezdett mozogni. A fèm amit felcsavaroztam sajnos túl puha, pàr km alatt továbbrepedt. Nem vártam meg.míg leesik. Az ötlet jó, de kemènyebb anyag kell. Mit tegyek fel? Összesen kb.15 km-t mehettem csak, ès nem szar úton....:(
Ott vannak a biztosítékok! Az imbusz fejű csavart kitekered, a kis műanyag idomot leveszed és alatta egy kicsi téglatest alakú dobozban vannak. A mérete 2db gyufás dobozé kb. a kupakja felfelé nyílik ha jól emlékszem. Csúszósarus biztosítékok vannak benne. Az idomot óvatosan vedd le. Egy füle be van csúsztatva a faridomba, egy másik fül olyan mint egy bolha ami egy lyukba van betolva (a lyukban van egy gumiperem és nem megy tönkre az a fül ami olyan mint egy hagyományos bolha ha kihúzod belőle) Az idom harmadik tartózkodási pontja pedig az imbusz fejű csavar ami odafogja.
Biztos, hogy CB500-al tanulsz és nem CBF500-zal? Szerintem 2004-ben már nem gyártottak CB-t, csak CBF-et.
Mindenesetre én CBF500-al tanultam és CB500-ra ültem utána át. Ami nekem elsőre feltűnt, hogy alacsonyabb építésű a CB, mintha alacsonyabban lenne a súlypontja is. Kisebb motornak éreztem sokkal, ami kezdőként nem biztos, hogy rossz dolog. A gumik mérete (és szerkezete) és a hátsó rugóstag is más. Emiatt azért némileg eltérően viselkedtek. Szerintem ebből a szempontból a CBF jobb. CBF-nél meg vannak már ABS-es verziók is. Motorikusan ugyanaz amúgy mindkettő.
Megbízhatóak, ha karban vannak tartva, kivisznek a világból is! Én nagyon szeretem a sajátom, nagyon jól szolgál.
Legnagyobb problémám vele, hogy nem tudom eldönteni, tegyek rá sportkipuffot vagy ne... Mert nagyon hiányzik nekem a combosabb hang, de nagy távolságoknál lehet zavarna már.
Nos tegnap vidékre mentem egy volt tanítványomhoz, a felső dobozba csomagoltam a "rendes" ruhámat és a cipőt. Kíváncsi voltam, mit fogok tapasztalni a BT45-ös gumik feltétele után. (A hátsót nem kellett kiegyensúlyozni. A szerelő azt mondta, ez a 3. ilyen eset a praxisa alatt.)
Miután azt tapasztaltam, hogy a BT45-tel, jóval könnyebben fordítható a motor, most örömmel állapítottam meg, hogy nincs kormányvibrálás.
Úgy döntöttem, hogy az első telo olaj cserét szakemberrel csináltatom, ott ellesem a trükköket.
Ismeri valaki Gödöllőn Surit!? Rá gondoltam.
A gyári 10W-s ajánlást viszont nem változtattam. Ja és annyi előnye van a Castrolnak, hogy 0,5 literes kiszerelésű így nem kellett 2litert megvennem (csak 3 flakon 0,5-öst), valamivel több mint 1liter kell a két szárba Inazuma esetében.
A telóba milyen olajat szoktál önteni? Márka- viszkozitás. Köszi!
Mindenkèpp vastagabb, erősebb megoldàs kell. Nem tudom laposvasból milyen vastagságúak vannak, de szerintem is jó ötlet. Ha a kèt bütyök alá kerül ez a vas, akkor a másik vègèn szerintem nem lesz nagyon hely guminak, m. az a rèsz inkább a platnihoz szorul, de lehet h. rosszul gondolom. Első úgyis a vas. A vágások tovàbb repedèsèről meg teljesen igazad van...
Itt van pár kèp.
Eryk jól mondja!
Emlékszel a felvonulásra? Előző este még lázas voltam és vedeltem a neocitrant... másnap meg mentünk bandázni a bedugult orrom délutánra úgy szelelt mintha szűrőt cseréltem volna benne!
Gyógyit a motorozás az az igaz!
A talpat lehetne saválló lemezből is készíteni, erősebb mint az ugyanolyan vastagságú vaslemez...
De amit Fecó írt az is jó megoldás!
Örömmel olvastam soraidat,és az akksival kapcsolatban tényleg nem lehet okod az élettartamára.Az elektromos szerelőm szerint 4-5 év használat után várható a csere,így maximálisan kiszolgálta az árát.A döntéseddel teljesen egyetértek.Üdv és problémamentes használatot kívánok!
Köszönöm az ötletet de már évekkel ezelőtt vettem csepptöltőt, igaz a Lidl-ben. Hasonló ehhez amit ajánlottál. Használtam is minden télen jó is volt idáig de egyszerűen eddig bírta az akksi. Azért is választottam az Exide-ot mert szerintem nem volt rossz az a hat év amit aktívan kibírt,és persze az ára sem volt rossz. Őszintén szólva most nem bírtam volna 20-30 ezret kiadni egy jobb nevű de nem biztos hogy tartósabb darabra. Még egyszer köszönöm a segítséget, sziasztok mindenkinek jó motorozást!
Lehet, h nem jól emlékszem a rajzra amit anno feltettél vagy nem jól raktam össze fejben a dolgot de bízom benne, h valami dereng.
Szerintem mérd le faszányosan, h a platnihoz tatozó hátsó (gondolom) rögzítőcsapok alá milyen vastag anyag fér, mert szerintem itt nem csak az anyagminőséggel hanem a keresztmetszettel is voltak problémák. Nyilván ha vastagabb anyagot teszel akkor megemeli kicsit a doboz a seggét, uh ennek következtében tökéletesen belehetne a gumi csillapítást passzíntani alá (amit Laci javasolt). Szerezz én szerintem egy rendes laposvasdarabot meg egy reszelőt, aztán játszd össze a vastagságát a doboz és platni adta lehetőséggel, majd furkáld ki úgy ahogyan a dobozt tetted. Mert itt ha nem is durva, de csak dinamikus terhelést kap nem szabályosan ismételődve, uh kap az anyag a pofájára.
A másik dolog pedig szerintem az, h legközelebb kérj kölcsön egy kör keresztmetszetű kis reszelőt és igazítsd ki a kivágott sáv végét ívesre ha mindenképpen egy ilyen vékony lemezhez ragaszkodsz, mert a fűrész vagy lemezvágó után maradt hornyok bemetsződések tökéletesen alkalmasak arra, h ott tovább szakadjon az anyag ha megkapja a terhelést.
Aztán majd Lacival úgyis megbeszélitek a tutit.
Mily anyagot javasolnál? A rezgèscsillapitás is jól jönne...
Ajánlom figyelmedbe a héten az Aldinál kapható akciós akkumulátortöltőt (XS Auto) príma kis szerkezet csepptöltés funkcióval.Falra is szerelhető, a garázsban ősszel felteszed és tavasszal simán indul a moci.Hajóknál is így használják.Sok sikert az új akksihoz!
Egyszer Romániában rosszminőségű benzint tankolt a bagázs... én már akkor is spuriztam csak az én motorom nem durrogott
Egyébként a fogy.csökkenés is igaz, és van egy csomó előnye még... nálam működik ez a lényeg!
Az én dobozom alatt van négy kis gumitappancs ami lekezeli a rázkódást, utólag tettem alá és bevált
Ott vannak a biztosítékok! Az imbusz fejű csavart kitekered, a kis műanyag idomot leveszed és alatta egy kicsi téglatest alakú dobozban vannak. A mérete 2db gyufás dobozé kb. a kupakja felfelé nyílik ha jól emlékszem. Csúszósarus biztosítékok vannak benne. Az idomot óvatosan vedd le. Egy füle be van csúsztatva a faridomba, egy másik fül olyan mint egy bolha ami egy lyukba van betolva (a lyukban van egy gumiperem és nem megy tönkre az a fül ami olyan mint egy hagyományos bolha ha kihúzod belőle) Az idom harmadik tartózkodási pontja pedig az imbusz fejű csavar ami odafogja.