Meglátod az olaj állagán, hogy érdemes-e mosogatni. Nekem mint írtam nem volt besűrűsödve az olaj így nem húztam ki a becsúszó szárat a helyéről nehogy megsérüljön a szimering (japán van benne, nem olasz ) ami az előző olajcserénél lett belerakva, viszont az összes belső alkatrészt kiszedtem és letörölgettem száraz ruhával. A szárakat először nekitámasztottam a langyos radiátornak így felhígulva jobban kifolyt az olaj az alsó imbuszcsavarnak a helyén keresztűl, így saját magát is mosta miközben kicsorgott.
A CB-1 telószárai pl. leeresztő csavarral voltak ellátva, nagyon egyszerű volt az olajcsere
A helyedben kicserélném a 6-éves szimeringet is mert nem nagy összeg, a legközelebbi olajcserénél én is kicserélem még ha nem eresztenek akkor is.
Ennyire szedtem szét a szárakat, látszik a belső alkatrészek tisztasága ami ha kétévente megvan a csere könnyen fenntartható:
Maximális köszönet!
Lenne azonban még kérdésem! A gyári szerelési könyv a telo olaj cserét úgy írja, hogy szedd ki szárat, vedd le a végét, öntsd ki s régi olajat, újat be- összerakás.
Mivel oblitsem ki a szárat!? Vagy csak jól folyassam ki, és úgy jó!?
Kedves Fisi!
Nem szokásom kitérni a kérdések elől, sőt segítek is bárkinek amiben tudok és nem csak fórumos ötletekkel hanem akár közvetve (pl.ismerőseimen keresztűl), vagy akár a magam erejéből (volt, hogy elküldték az alkatrészt és posta fordultával...) ha javítani, festeni, szerelni kell valamit.
Arra irányult a kérdés, hogy én mikor cserélem az olajat a hátsó gátlókban. Reggel volt még meló előtt és a kávát szürcsöltem... de válaszoltam dióhéjban és szerintem érthető voltam.
Nem vagyok lengéscsillapító specialista és lehet nem is leszek pontos ezügyben de én úgy gondolom, hogy mivel gáztartályos a hátsó teló ami külön van az olajtértől és nyomás alatt dolgozik annak otthoni szerelése felejtős Amennyiben "elfárad" esetleg "könnyezik" vagy ne adj Isten sérül..stb akkor cserélni kell! Viszont azt is írtam, hogy másabb mint az első, jóval precízebb és nagyobb a hőtűrése is hiszen a nitrogén gáz nyomást gyakorol az olajra, ezáltal hűti és nem engedi felritkulni. Abban is különböznek, hogy hátul kivűl van a rugó és nem belül az olajtérben surlódik így az sem rontja az olaj tisztaságát, minőségét A becsúszó szár is sokkal vékonyabb mint elől, így kisebb felületen van esélyük bejutni a mikro méretű szennyeződéseknek a szimeringeknél. A terhelésük sem azonos főleg fékezéskor, hiszen amikor a két böhöm féknyereg rámarkol a tárcsákra a motor súlyának 70%-át (de lehet többet) közvetítik az első telók a gumiabroncson keresztül az útra! Főleg az első telók (persze a hátsók is) feladata az úthibák fékezéskor történő lekezelése, hogy a gumi fixen tenyereljen az útra ahhoz, hogy biztonságosan tudjunk lassulni vagy megállni
Szóval a lényeg, ha rendszeresen cserélsz olajat az első telókban még akkor is több az esély arra, hogy a hátsó gátló túléli az elsőt. Nem régen vagy még itt a CB 500 fórumon, így nem tudhatod, hogy én is vakaróztam a telóolaj cseréjén Amikor vettem a motort akkor volt kicserélve a telóolaj és azóta eltelt 3 év, azt hittem nem lehet még ott akkora baj hiszen nem éreztem ennek semmilyen jelét. Aztán amikor leengedtem az olajat meglepett a színe raktam is fel fotót róla amin egy egy csepp olaj volt az új és a leengedett olajból egymás mellett. Az állaga nem változott (még) de bizony a színe igen és ezért nem hanyagolom el ezután sem, mert nem véletlenül írják elő a kétéves csereciklust. Remélem ebben már nem véled felfedezni a huszárvágások nyomait és inkább látod a segítőkészséget mint a cinizmust
Sőt mégegyszer felrakom azt a bizonyos fotót, hogy ne kelljen keresgélned
Üdv
Az MZ-k amúgy is ritka lágy rugózással készültek, így igazi adrenalin bomba lehetett. Nagyon szép a motorod. Egy alkalommal volt szerencsém látni és hallani Tölgyesi Gábort (Babu) akkor Triumph-fal ment. Iszonyatos hangok voltak. Mire vége volt a bemutatónak a blokk alatti műanyag idom félig
Teljesen egyet értek Dipshit-tel, ez nem egy hirtelen beálló változás. Az évek alatt lassan megy végbe. Nálam is a régi olajjal néha egy-egy komolyabb fékezésnél lekoppant a villa illetve a kirugózás is csillapítás nélküli volt. A csere után érezhetően megváltozott az első futómű, sokkal jobb lett. Szerintem ne gondolkozz ezen még a szezon előtt csináltasd meg vagy ha nem vállalja a szerelőd csináld meg Te. Hidd el nem egy nagy ördöngősség.
Nem igazán fogod észrevenni a romlást, mert az egy lassú folyamat és hamarabb hozzászoksz, minthogy észrevegyed hogy nem olyan jó már mint előtte. Lesz majd csodálkozás a csere után
Nem is volt kérdés a két évi csere, csak annyit mondtam, én semmit nem veszek észre, hogy romlott volna az út fekvés. Majd ma neki állok a szerelővel beszélni. Akikkel beszéltem, azok mind azt mondták, amíg nincs érezhető romlás, addig ne nyúljon hozzá az ember ...
Én a múlt héten cseréltem egy ismerős robogójában teló szimeringet és ezzel együtt olajat is. Az egyik szárnál eresztett azért. Amikor szét szedtem alig akart kifolyni a maradék fekete dzsuva. Arra gondoltam hogy a rossz szimering miatt ment tele porral de a másik szár se mutatott jobbat a szétszedés után. Színre folyékonyságra mint egy öreg traktor motor olaja, olyan volt. Az én Hondámban azért más volt a kép cserekor de az se volt túl szép. Úgyhogy lehet valami abban a két évenkénti cserében.
Hopp, most látom, mégiscsak írtál ra, csak én azt hittem a Showara írtad amit írtál.. Tehát akkor a hátsóknal nincs olaj csere, csak komplett tag csere...
Köszi a valaszt cblaci, de azért huszáros vágással kikerulted a témát. Szóval a hátsó rúgós tagokban mikor kell olajat cserélni!? Köszi a választ előre is!
Az inazumák hátul gáztartályos Showa telókra támaszkodnak nyilván az se örök, de a hátsó teleszkópok felépítése, rugóútja..stb amúgy is másabb egy kicsit. Ha viszont az öregedés jeleit mutatják akkor cserélni kell azokat is
No rámegyek én erre a teló dologra, de bármennyire is más dimenziósnak hangzik- üssetek agyon én ugyan nem vettem semmi romlást észre a dolgban- no persze aláírom, biztos úgy lehet ahogy mondtad, csere után derül ki mit veszített az ember eddig..
Szerintem megkeresem ezzel a dologgal csaszit, ha már az eddigi szaki nem hajlandó ebben az ügyben semmit tenni. Pedig jól szerel, tényleg meg vok elégedve vele...
Nem.Kell a szétszedéshez pár célszerszám így ez az egyik amit szerízre bízok.
Feleslegesnek tartom házilag tökölni és elcseszni valamit.
Pont mint a lánccsere.
Cserekor vaamivel ki szoktad mosni a telót belül? Átöblíteni stb.
Most néztem a gyári szerelési könyvet- itt azt írja szedd ki a telót vedd ki a végéből az apróbb dolgokat meg a rugót- állítsd fejre a szárat és öntsd ki a régit- majd be az újat.. Szerintem így elég sok kosz marad a szárban- nemde?
Telóolaj nem egy márka választás kérdése.Lényeg hogy friss legyen ne olyan amibe 6 éve húzza a szimering a port-piszkot-szemetet.Eltömíti a dolgokat az a sok trutyi,az olaj fárad és fogy is.
Ezért kell cserélni idejében.
És a gyári előírás is vékony lehet ha nagyobb súlyú a pilóta pl nálam.
Vagy forszírozott a használat.
Úgyhogy a márkánál fontosabb a viszkozitás megfelelő kiválasztása.
Én repsolt rakattam bele de gyakorlatilag tökmindegy.15-ös vált be.
Hát sajna cblaci lement már, hogy megkérdezzem, ő a hátsókban milyen időszakonként cseréli az olajat.
Olajból Te is a Castrolt ajánlod?
Amúgy az össze lötty az ajánlott periódusban van- volt cserélve- egyedül ez a k..va teló olaj csere az amit eddig nem tudtam úgy kivitelezni ahogy akartam, épp az említett szerelők miatt. Lehet megkérem csaszit- őt tuti rá lehet venni...
Hátsó csillapítót cseréltem.Gixxer 1000-ére.
Most meg szándékomban áll az R-es gáztartályosét berakni.Csak bontva is 40-50 rugó.De ami késik az lassan jön.
Kényes vagyok a fék/futómű dologra hogy minden patent legyen.
Nem mondtam, hogy szar a Motul- ezt Te mondod most. Én azt írtam amit tapasztaltam..
A telóban- szégyen ide- vagy oda, még nem volt cserélve az olaj- lehet hogy kellett volna, de mint írtam (akár jó, vagy akár rossz) szerelőket kérdeztem meg, ők ezt mondták. Idén bepótolom ezt a hiányosságot majd...
Kocsiban komplett csillapítót cserélek.Bár szar is mint a huzat.Szerintem.
Viszont a motoron alapvetően változtatja meg az olaj az egész viselkedését.
Cseréltesd le és meglepődsz majd.
Nagyon.
A CB-1 telószárai pl. leeresztő csavarral voltak ellátva, nagyon egyszerű volt az olajcsere
A helyedben kicserélném a 6-éves szimeringet is mert nem nagy összeg, a legközelebbi olajcserénél én is kicserélem még ha nem eresztenek akkor is.
Ennyire szedtem szét a szárakat, látszik a belső alkatrészek tisztasága ami ha kétévente megvan a csere könnyen fenntartható:
Lenne azonban még kérdésem! A gyári szerelési könyv a telo olaj cserét úgy írja, hogy szedd ki szárat, vedd le a végét, öntsd ki s régi olajat, újat be- összerakás.
Mivel oblitsem ki a szárat!? Vagy csak jól folyassam ki, és úgy jó!?
Nem szokásom kitérni a kérdések elől, sőt segítek is bárkinek amiben tudok és nem csak fórumos ötletekkel hanem akár közvetve (pl.ismerőseimen keresztűl), vagy akár a magam erejéből (volt, hogy elküldték az alkatrészt és posta fordultával...) ha javítani, festeni, szerelni kell valamit.
Arra irányult a kérdés, hogy én mikor cserélem az olajat a hátsó gátlókban. Reggel volt még meló előtt és a kávát szürcsöltem... de válaszoltam dióhéjban és szerintem érthető voltam.
Nem vagyok lengéscsillapító specialista és lehet nem is leszek pontos ezügyben de én úgy gondolom, hogy mivel gáztartályos a hátsó teló ami külön van az olajtértől és nyomás alatt dolgozik annak otthoni szerelése felejtős Amennyiben "elfárad" esetleg "könnyezik" vagy ne adj Isten sérül..stb akkor cserélni kell! Viszont azt is írtam, hogy másabb mint az első, jóval precízebb és nagyobb a hőtűrése is hiszen a nitrogén gáz nyomást gyakorol az olajra, ezáltal hűti és nem engedi felritkulni. Abban is különböznek, hogy hátul kivűl van a rugó és nem belül az olajtérben surlódik így az sem rontja az olaj tisztaságát, minőségét A becsúszó szár is sokkal vékonyabb mint elől, így kisebb felületen van esélyük bejutni a mikro méretű szennyeződéseknek a szimeringeknél. A terhelésük sem azonos főleg fékezéskor, hiszen amikor a két böhöm féknyereg rámarkol a tárcsákra a motor súlyának 70%-át (de lehet többet) közvetítik az első telók a gumiabroncson keresztül az útra! Főleg az első telók (persze a hátsók is) feladata az úthibák fékezéskor történő lekezelése, hogy a gumi fixen tenyereljen az útra ahhoz, hogy biztonságosan tudjunk lassulni vagy megállni
Szóval a lényeg, ha rendszeresen cserélsz olajat az első telókban még akkor is több az esély arra, hogy a hátsó gátló túléli az elsőt. Nem régen vagy még itt a CB 500 fórumon, így nem tudhatod, hogy én is vakaróztam a telóolaj cseréjén Amikor vettem a motort akkor volt kicserélve a telóolaj és azóta eltelt 3 év, azt hittem nem lehet még ott akkora baj hiszen nem éreztem ennek semmilyen jelét. Aztán amikor leengedtem az olajat meglepett a színe raktam is fel fotót róla amin egy egy csepp olaj volt az új és a leengedett olajból egymás mellett. Az állaga nem változott (még) de bizony a színe igen és ezért nem hanyagolom el ezután sem, mert nem véletlenül írják elő a kétéves csereciklust. Remélem ebben már nem véled felfedezni a huszárvágások nyomait és inkább látod a segítőkészséget mint a cinizmust
Sőt mégegyszer felrakom azt a bizonyos fotót, hogy ne kelljen keresgélned
Üdv
Nem volt gond csak megfelelő tempót kellett mennem.
Szerintem megkeresem ezzel a dologgal csaszit, ha már az eddigi szaki nem hajlandó ebben az ügyben semmit tenni. Pedig jól szerel, tényleg meg vok elégedve vele...
Feleslegesnek tartom házilag tökölni és elcseszni valamit.
Pont mint a lánccsere.
Most néztem a gyári szerelési könyvet- itt azt írja szedd ki a telót vedd ki a végéből az apróbb dolgokat meg a rugót- állítsd fejre a szárat és öntsd ki a régit- majd be az újat.. Szerintem így elég sok kosz marad a szárban- nemde?
Ezért kell cserélni idejében.
És a gyári előírás is vékony lehet ha nagyobb súlyú a pilóta pl nálam.
Vagy forszírozott a használat.
Úgyhogy a márkánál fontosabb a viszkozitás megfelelő kiválasztása.
Én repsolt rakattam bele de gyakorlatilag tökmindegy.15-ös vált be.
Olajból Te is a Castrolt ajánlod?
Amúgy az össze lötty az ajánlott periódusban van- volt cserélve- egyedül ez a k..va teló olaj csere az amit eddig nem tudtam úgy kivitelezni ahogy akartam, épp az említett szerelők miatt. Lehet megkérem csaszit- őt tuti rá lehet venni...
Most meg szándékomban áll az R-es gáztartályosét berakni.Csak bontva is 40-50 rugó.De ami késik az lassan jön.
Kényes vagyok a fék/futómű dologra hogy minden patent legyen.
A telóban- szégyen ide- vagy oda, még nem volt cserélve az olaj- lehet hogy kellett volna, de mint írtam (akár jó, vagy akár rossz) szerelőket kérdeztem meg, ők ezt mondták. Idén bepótolom ezt a hiányosságot majd...
Viszont a motoron alapvetően változtatja meg az olaj az egész viselkedését.
Cseréltesd le és meglepődsz majd.
Nagyon.