Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja! Most már nem leszek ennyire durva az aksimmal, mert 1 akkor nem volt veszteni valóm, szar volt az aksim, rosszabb nem lehet, 2 a túlzott túltöltés kinyírhatja az aksit is! És Téged is!

Most töltök, kisütök, és feltöltöm. Pont! ;)

Kisütésre a motoromat használtam. Beleraktam a gépbe, gyújtás, és az összes fogyasztót felkapcsoltam persze úgy, hogy az aksira rátettem egy multimérőt!
Egyébként az akuk 80-85% így megy tönkre. Elszúlfásodik. (A maradék cellazárlatos lesz! Azon nem lehet segíteni.) Olvass utána. Én is megtettem, mert nem volt pénzem újra. A ma kapható csepptöltők nem jók szúlfásítlanítani, mert nem tudnak nagy árammal tölteni! (Vigyázat a nagy árammal való töltés robbanásveszélyes!)

Régi ruszki töltővel töltöttem az aksit max árammal, vagy 1 órán keresztül, és szinte semmit sem vett fel. 160W-nyi izzóval sütöttem ki kb. 6 perc alatt érte el a kritikus 9.5V-ot, aztán ment újból a töltőre! Na itt jött az első meglepetésem. Max töltésnél a ruszki töltő A mérője kiakadt, így a teljesítményt vissza kellett vennem 1/3ra. Így töltöttem 4 órán keresztül, és figyeltem ne forrósodjon túl az aksi! Ennek a lemerítése ugyan úgy 160W-al már 16 percig tartott! Az újbóli feltöltés már a minimumon zajlott, és már ezen a teljesítményszinten is elég komoly áramot vett fel az aksi! Töltöttem 8 órát, és megint kisütöttem. Most 18 és fél percig bírta! Újabb 8 óra immár csepptöltővel, és azóta (fél éve) gyönyörűen működik. Szóval adj még 1 esélyt annak az ócska aksinak! Lehet meg tudod hosszabbítani az élettartamát!

Én megfogadtam, hogy mostantól minden télen legalább 1x mély-kisütöm az aksim, és utána jól feltöltöm, hogy lerázza magáról az ólomlemezek a szulfátokat! Egész egyszerűen a motor generátora nem tudja ezt a kémiai folyamatot kizárni!

Szóval hajrá! DE! Vigyázat mert ROBBANÁSVESZÉLYES A TÚLTÖLTÉS!
Nekem 3.5 év alatt adta meg magát a gyári Yuasa. Elszúlfásodott! Naponta többszöri indítózás, max. 7km-enként, és sosem volt karbantartva! Kikészíti ez az aksit! 1 kis mély-kisütés max.9.5V-ig, (Alá tilos esnie!) majd nagy-áramú feltöltés egymás után 3x, és újból virgonc az aksim! Most tavasszal is meg fogom csinálni, és mostantól tuti minden télen adok a ˝szájának˝! Most így már 4 éves is elmúlt! Remélem ennyi gondoskodással ki fogja még bírni pár évig!
Illetve bocs elrontottam!

Ez a jó- ha minden igaz!?
Nos ha jól látom- akkor a Tiédhez 50 Euro lenne az akku...

Ami még jó, az az Exide márka, befutott a motoros piacra is...

DELO akkuk
Èrtem èn, de normál esetben többet kène bírnia egy akkunak 2 èvnèl, nem? Ùgy, h közben nem is volt lemerítve. Hogy tudják ilyen rosszra gyártani ezeket... Mèg nèzelödök, jó lenne olcsó boltot találni. Köszi a hozzászólásokat, hajlok a drágábbakra.
Egyetértek cblacival!

Nekem a Kawasakiban még a gyári akku van- Yuasa- idén lesz 7 éves!
Igaz, telente két havonta 3 napot csepptöltőn tölt, de csak mert anno a régi akksiknál így volt előirva, és így szoktam még.
Tehát az idei évet a most még 6,5 éves akkummal kezdtem, vidáman tekeri az önindítót, kutya baja!
Ami még talán jó lehet, és ha van rá lehetoseged az. Louis által forgalmazott saját márka a DELO.
De az is alig olcsóbb mint a Yuasa.
Amúgy meg ha utána számolsz, akkor ha 2 évente veszel akksit 6500- ert,akkor az hol olcsóbb mint a Yuasa!?Szinte ugyanaz a költsége mindkettőnek...
Üdv!
A Yuasa a legjobb, most Vartám van 2008-as de ezt a szezont még bőven..
Helló!
Én a Bannert ajánlanám, bár az sem éppen olcsó, viszont 3 évet már kibírt és még nem ment tönkre.
Sziasztok!
Akkut kell vennem. A dilemmám: vegyek olcsót ès sz..t, vagy drágán a faszát. Most egy Motobatt volt benne, ez volt a legolcsóbb, 2 èvet bírt, igaz nem gondoztam sokat. A családban van több Yuasa ès tènyleg az a legjobb, de sóherkènt nem esik jól kiadni èrte majd 15 ezret, míg a másik 6500-ban megáll. A Y. viszont minimum dupla annyit bír elvileg. Mit tanácsoltok, ismeri vki a Powerbatt-ot? Mennyit bír, ha vigyázok rá? ;)
Én szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy nem a pályázás tette tönkre a láncom, hanem az a rengeteg eső amiben része volt, mert 4 éven keresztül napi ingázásra használtam a gépet az év 9 hónapján, így hó kivételével minden érte azt a szerencsétlen gépet.

Van 1 srác kinek a 600as gépén az ugyan olyan típusú gyári lánc 140-160as utazó mellett 53000km-t ment el, de kivétel nélkül napsütésben. Talán 1x ha eső érte Őt. Olaszban közlekedik a mocival hazánk fia. Emiatt jutottam eme következtetésre!

Háát, villáskulcs meghosszabbítva, a gép sebességben, és ráülve-hátsófék-lefogva, vagyis simán kicsavarodott.

Nekem biztosító lemez nem volt alatta, így nem kellet cserélni-visszahajlítani. Azt hiszem azért mert ellenkező menetes, így nem tudna soha lecsavarodni, csak ha rükvercben közlekednél vele! Ami ugye lehetetlen! Bár ez csak halovány emlék a szűk 1 év távlatából! Ugyanis a CBFnek más a szekunder váltórésze, mert szélesebb a hátsó villa, és a szélesebb hátsó kerék miatt, így azt áttervezték, és emiatt került bele az elektromos sebességszenzor a váltóházba is.
Nekem eddig a gyári láncban 40.600 km van, igaz, én sosem pályáztam vele mint Te!
Most sikerült megint szinte ugyan azt a fajta Enuma láncot szereznem, bár a múltkor be szólt valami noname alak, hogy nem japán, hanem kínai...
Jt kerekeket vettem hozzá.
Kíváncsi leszek majd, hogy ez a cucc meddig fogja bírni, a hétvégén ellenőriztem a láncot, és állítottam rajta. Kb. el fogok tudni menni vele 42-43 ezer km- ig ahogy nézem, majd a nyulás fogja megadni. Kérdésem hozzád, mikor leszedted az első lánckereket, mivel oldottad a csavart!? Legkulcs!?
Másik, a biztosító lemezt, legalább is nekem az van a csavar alatt, azt a régit hajlitottad vissza, vagy újat hol lehet szerezni!?
Választ előre is köszi!
A hátsó traktus tiszta marad nálam, de a felni valóban jobban koszolódik. Csak könnyebben le is jön, mint ha a ragacsos láncspray lenne rárakódva.

A lánctisztulás nem annyira jellemző, mint ahogy az első hetekben láttam, inkább hittem, de azóta visszább is vettem az olaj mennyiségét, meg a csepegtető tűt is átvariáltam a rézcsőre... Szóval elég sok változott.

A faridomom egyszer sem volt láncolajcseppes, és semmi más sem, csak a felni. A felni viszont hajszálnyival gyorsabban koszolódik.

A kísérleti stádiumról meg annyit, hogy 29700km-ig lesz ez az olajzó kísérleti stádiumban, mert csak akkor hiszek a dologban, ha tényleg látom, hogy legalább ugyan annyit bír a lánc ezzel a technikával, mint a spay-vel, és addig ki is bírja a vezérlő berendezés is. Akkor fogok csak hinni igazán benne. Eddig, csak elégedett vagyok vele!
Sziasztok!

Még a szezon előtt szeretnék beszerezni egy csomagtartót hátra, lehetőleg olyat amire lehet hátsó és oldaldobozokat (táskákat) is tenni. Van valakinek ötlete ésszerű áron mit lehetne, ami jó rá. Minden javaslat érdekel... kössz :)
Ez 1 német cucc, ami már a 2.6os verziónál tart, és negyedik generációs pumpát használ, így a gyerekbetegségek már ki vannak küszöbölve. Figyeli az esőt, a sebességet, és ez alapján változtatja az olaj mennyiségét az általad beállított mennyiséghez képest. A homokot nem érzékeli, ezért van rajta sárkapcsoló is amivel meg8x-a az olaj mennyiségét, ami leveri az út porát a láncról.
Ehune a cím: (Német tudás előny! )

http://www.mccoi.de/
Csaszi Mester!

Van leírásod erről az automata lánc olajzóról? Hol lehet olvasni a tapasztalataidról?

Gondolom olyasmi lehet, mint ez?

Vagy- mint ez? Mondjuk ez nem annyira vezérelt..
Egy fejidom elkészítése szép kihívás lenne, de úgy gondolom ennyi idom elég egy motorra Ha teljesen elkészül és le is lesz festve akkor összeállítok egy galériát én is róla
Azt hogy mennyi munkaóra van benne nem tudom pontosan, de eddig 1 hónap alatt jutottam el úgy, hogy szinte minden nap dolgoztam rajta egy két órát ahogy az időm engedte. A vizsgaidőszak után ez egy kis kikapcsolódás volt , egyébként már csak a júniusi államvizsga van hátra
Köszönöm az elismerő szavakat mindenkinek! Igen a hungarocell is szinte "elolvadt" tőle, de szerencsére előtte kipróbáltam, hogy viselkedik a gyanta és így nem lett gond belőle. Ezt úgy oldottam meg, hogy a hungarocell felületét bekentem gipszel és ezek után már nem volt gond vele.
Jááános!
Nem ragozom túl szép munka! Azt hiszem méltó lenne egy Csasziéhoz hasonló galériára!
Mi lesz a következő lépés egy full extrás fejidom?
Ha egyszer majd nem csak beszélünk róla, hanem ténylegesen felzavarjuk együtt az út porát akkor majd a hátsó traktusra leszek a leginkább kíváncsi
A lánc szempontjából biztosan előnyös (bár a lánchoz szerintem lánc olaj való ), viszont valami olyasmit írtál, hogy az olajréteg öntisztulása által nem rakódik le a por a láncon. Akkor viszont hol köt ki? A felnin? Ne adj Isten a faridom alján és környékén...
Mindössze ez az egy kérdés nyitott számomra, amúgy nem új dolog ez hiszen beszéltünk már róla de még mindig úgy látom, hogy kísérleti stádiumban van.
Gratula! Mennyi munka óra volt ez eddig kb?

(Te ennyi ideje van a végzős hegesztőmérnököknek? Szakirányt tévesztettem. )
Minden elismerésem! Profi munka!
Őőőő! A hungarocelt a gyanta nem marta ki? Nekem a műanyag poharam ˝elolvadt˝ gyantázás közben. Jó muri volt mikor mindkét kezem teli volt, az meg elkezdett összeesni, és az alján a bekevert gyanta, egy lyukon közben elfolyni...
Húúú Ba... meg! Ez nagyon király! Jesszus! Grat neked! Mikor láttam a ˝kész˝ képet először egyáltalán nem gondoltam volna, hogy ennyi munkád volt vele! Huhúúúú! Kész vagyok! Hol a kalapom, had emeljem meg!