Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát ez az, nem 2 fillèr.... Mi újság Laci? Lassan gondolkozhatunk az időponton a szerelődnél, egyre jobb az idő.;)
Azt hiszem ezt a "békát" én sem nyeltem volna le, de nem lepődök meg ezen annyira, láttam már néhány "gyárival azonos" minősítésű olyan alkatrészt vagy kiegészítőt, ami meg sem közelítette azt a minőséget ami ügyeskezű barkácsemberek sufnijából került ki!
Az árát inkább meg sem kérdezem...
Hát ez botrány. Nem lehetett visszaküldeni? Gondolom nem akarták volna a postaköltséget állni...
Ez egy komplett rendszer, rozsdamentes leömlővel, krómozott dobbal. Azért szereztem be, mert a gyári rendszer- főleg a leömlő- sajnos hajlamos a rozsdásodásra. Tudom hogy ez a rozsdásodás a motor használati értékét igazából nem befolyásolja, de ennek ellenére bántotta a szemem. Nagyon bosszantott hogy akárhogy vigyázok a gépre, mégis korrodálódik a leömlő. Természetesen a gyári rendszert is megtartottam, gondosan becsomagolva raktározva el. Mielőtt elraktam, a leömlőket alaposan lecsiszoltam, újrafestettem, majd hőkezeltettem is, hogy a kezdődő rozsda ne dolgozzon rajta tovább a tárolás során.
A Motad rendszerről viszont annyit, hogy a valóságban sajnos közel sem olyan szép, mint amilyen a képeken. Angliából hozták nekem, így csak akkor láttam először, amikor megérkezett. Először az tűnt fel hogy a leömlők elég karcosak. Ha nagyon akarnám, ki lehetne polírozni valamilyen gépi megoldással őket, de azért nem ezt várná el az ember egy új terméktől, amit nem a kínai piacon vásárolt. Mondjuk a motorra szerelve már annyira nem is zavarnak ezek a karcok, de akkor is bosszantó!
A legnagyobb döbbenet viszont akkor ért, amikor fel akartam szerelni a rendszert a motorra. A leömlő felfogatása egyszerűen rossz helyre volt hegesztve, ráadásul a szélessége sem volt jó! A Motad rendszer típusának újbóli ellenőrzése, illetve az angliai motoros szaküzlettel való többszöri levélváltás után is az volt az eredmény hogy márpedig ez a rendszer az én motoromhoz való. Csak épp nem lehetett felszerelni rá! Hosszas mérgelődés, majd barkácsolás kezdődött. Fúrtunk, csavaroztunk, lézerrel közdarabot vágattunk, egy rozsdamentes anyagok hegesztésével foglalkozó céggel hegesztettünk. Végül felkerült a rendszer. Így utólag talán kicsivel profibb megoldást is ki tudnék találni, de a célnak így is megfelel, szóval így marad.
Viszont a történet még itt sem ért véget, mivel néhány apróbb finomítást a dob körül is el kellett végezni. A középállványt felhajtott állapotban a dobon lévő fém ütköző, rajta egy kis gumival határolja. A határoló rajta volt ugyan a Motad dobon, de gumit nem adtak hozzá. A gyárit átrakva azt tapasztaltam hogy kicsit feljebb csukódik a középállvány, így közelebb kerülve a lánchoz, mint az szeretném. Új, vastagabb gumibakot szereztem a határolóra.
Viszont a gyári határolón van egy kis fém ív, ami a különböző kis gumicsöveket rendezi, illetve védi meg attól hogy a középállvány odacsípje őket. Ez nem volt az új dob határolóján, úgyhogy rozsdamentes anyagból gyártottunk rá egyet. Így már már minden a helyére került, gondoltam. Tévedtem! Megint. A gyári dob és a leömlő találkozásánál a dobban van egy fém tömítés, illetve kívül egy kettő csavaros szorító bilincs. Az újnál nincs semmiféle tömítés, és a gyári sem rakható át bele. Ráadásul a külső összeszorítást is úgy oldották meg hogy van a dobon egy hosszirányú hasítás kétoldalt egy-egy füllel, amit miután beletoltuk a leömlőt, egy rozsdamentes csavarral húzhatunk össze. Ugyan a leömlő kb. 4 cm-t becsúszik a dobba, de hiába húztuk meg ezt a szorító csavart, a rendszer mégis kifújt. Ezt a problémát egyik autószerelő ismerősömtől kapott, speciális kipufogó-tömítő anyaggal sikerült gyorsan orvosolni. Ez valami hőre megkötő, cementre hasonlító anyag, direkt kipufogókhoz. Ezzel elkészült a mű. Én meg kikészültem idegileg. Természetesen az első utam az ismerős Honda szervízbe vezetett, mert csak akkor nyugodtam meg teljesen, amikor szakember mondta ki hogy szerinte sem kell utánaállítani a karburátoron semmit.
Az átalakításhoz felhasznált csavarok, egyéb darabok mindegyike rozsdamentes anyagból lett elkészítve. A felszerelés óta kb. 1500 km-t futott a gép. Eddig még nem esett le róla semmi. Fogyasztása, nyomatékleadása, menetteljesítménye érzésre semmit nem változott. Mondjuk mérőpadon sem előtte , sem utána nem volt. A hangja szerintem szinte ugyanolyan, egyik motoros haverom szerint talán még halkabb is kicsit.

Végső tanulságot levonva, ha mindent összeadunk, beleértve a ráfordított időt, pénzt, akkor azt kell hogy mondjam hogy nem érte meg. Mondjuk így utólag nem bánom hogy fent van. De nagyot csalódtam az angol iparban. Nem ezt vártam el tőlük. Azt gondoltam hogy ezek ott nyugaton precízebben dolgoznak. Ennél idehaza is bármikor különbet tud csinálni egy igényesebb szakember. Egy régebbi vígjátékban elhangzott mondat jut erről eszembe, amit az egyik filmbéli olasz gengszter mondott az angolokra: "Angolok! Homokos mind! "
Ezért az idézetért biztos ki leszek moderálva! De azért a sok bosszúságért, amit az angol "szakemberek"nekem okoztak, ennyit igazán megérdemelnek.
Motad végdob, vagy teljes rendszer? Nézem és ámulok, hogy milyen szép króm (vagy rozsdamentes) rendszer van a CB500hoz. ÉÉÉÉssss van CBF500hoz is krómozott (vagy rozsdamentes) könyök! Széép... Ilyen szépen csillognak a leömlőim is álmomban.
Köszönöm a választ!
Nem volt szükség a karburátor állítására, mert ez nem sport kipufogó. Ez konkrétan a CB500-hoz készült utcai rendszer. Gyakorlatilag nincs, vagy csak nagyon minimális a különbség a gyári rendszerhez képest. Hangja, dinamikája is kb. megegyezik a gyáriéval. "E"-jelzéssel is rendelkezik.
Nincs benne sok. Kb. 30 ezer km. Egy szezont szerintem még elfut a lánc, de jövőre mindenképpen cserélnem kell majd.
Aladar5!

A kipu rendszer felrakasa után állítottál a karburatoron?
Jól hangzik! Mennyi van benne, h. mèg bírja a lánc?
Hello!
Sajnos nincs olyan képem a gépről, amin a jelenlegi állapotában lenne látható. Ha alkalmam nyílik rá, majd készítek róla néhányat.
Egyébként egy 2002-es gyártású, fejidomos változat, piros (pontosabban metálbordó) színben. Ha jól emlékszem, R255M a színkódja, vagy valami hasonló.
Néhány kiegészítőt kivéve, amivel a túraképességét igyekeztem növelni, gyári állapotban van. 1. gazdája vagyok, még a szervizkönyve is vezetve van. Ahogy korábban írtam, még a gyári akkumulátora is kifogástalanul működik eddig. A gyári lánc is bírja még, bár az már nem tökéletes. Egy-két apró, a tényleges működést nem befolyásoló hibától eltekintve az egész motor kifogástalan.
A következő kiegészítőkkel szereltem fel a gépet: 3 dobozos tartórendszer; MRA túraplexi; GPS-tartó; géles ülésbetét; Motad kipufogórendszer. Meg még egy-két aprósággal, pl.: teleszkópvédő, óra, stb.
Egy hosszabb túrára felpakolva akár karácsonyfának is elmehetne a gép.
Vödörlámpás vagy idomos?
Úgy értettem, h lehet utána kellene kérdezni a Xelvis-nek is. De ha írsz a totalcaros faszinak ő szerintem tud segíteni, a sebességoltaran van több cikk is, h kellett ezt azt beszerezni hozzá ha jól emlékszem.
Hali!

Ez az, de többek között a kakasdi bontót is hívtam már,de sajna nekik sincs. :\ Kb 15 bontót hívtam már országos szinten, és SEMMI. :(
Hello!

Nézd meg ezeket. Lehet, h ha ehhez keresel akkor lesz. Kakasdinál nem tudom, h mik vannak csak egy lehetőség esetleg még.

link1
link2
Sziasztok!

Én még minden tekintetben újonc vagyok. Karácsonyra vettem egy cb 500 s-t, külföldi papírosat. Van rajta mit csinosítani forgalomba helyezés előtt, viszont egy dologbál megakadtam. Vmi ügyes gyerek sztem erősebb izzót tett bele mint kellett volna, így megolvadt a fényszóró "üvege" (ami amúgy műanyag), és egy 100 forintos nagyságú barna folt díszeleg a lámpa kellős közepén.
Az igazi baj viszont ott kezdődik, hogy eddig már az összes bontót végighívtam, de sehol nincs ilyen lámpa, és lassan kezdek kifogyni az ötletekből. :'(
Valaki tudna esetleg tippet adni hogy hogyan lehetne ezt megoldani? Vagy ha vkinek lenne egy fölös elfekvőben, "tudnék rá vevőt".
Előre is köszi a segítséget!

Sziasztok
Na megrendeltem a Yuasa-t, úgyis megtartom a motort...
Nem akarsz kèpet feltölteni a gèpről? :)
Sajnos mindent hamisítanak, a gyertyáktól kezdve a fèkbetéten át. Az a baj h. ellenőrizhetetlen mit veszel meg, utólag meg hiàba reklamálsz.
Üdv Zolibá!
Lassan véget ér a motortalanság keserves időszaka. A naptári tavaszig már csak egy szűk hetünk van, sőt alig egy hónap és itt a tavaszi napéjegyenlőség!
Valahogy már csak kibírjuk addig, főleg ha néha kapunk egy kis izelítőt a napsütésből. Tetszik ahogy viszonyulsz a motorodhoz, nekem is mindig van egy két jó szavam hozzá ha elmegyek mellette. Tegnap én is visszaraktam az akksit és idén először beindítottam. Először nehezen ébredt, aztán amikor összehúztam a szemöldököm és megszólítottam "ne csináld ezt velem!" mindjárt elkezdte a duruzsolást és néhány perc múlva már vígan énekelt magasabb fordulatokon is. Még a kedvem is jobb lett utána.
Örülök, hogy sikerült szépen lefesteni a leömlőket és a dobot, remélem idén lesz alkalmam végre megcsodálni a "darazsat"
Nagyon költői volt zoliba! Gratu!
A februári napsütés ma kellemesen meglágyította az eddigi fagyos levegőt. Mikor kora délután hazaszaladtam, összecsillant a szemünk. Pincébe le, akku fel, akku be, szívató hátra, kulcs jobbra, önindító be, s a régóta szinte megdermed darázs azonnal duruzsolni kezdett. Aztán a leömlőkről nemsokára füst kezdett felszállni... Egyet-egyet szünetelve kezdtük beedzeni apránként a hőálló festéket. Én gyönyörködve hallgattam kedves alt-hangját, ő pedig egyre melegebb hangulatban kacsintott rám. Olykor mindketten hallgatunk: mindketten ugyanarra gondoltunk... Az udvar és a szomszédok is elgyönyörködtek felettünk. Zsolt, a hat éves is észrevette és megcsodálta a csillogóra változott dobot. Meg is kérdezte: Újat tetszett venni neki?
Hasonlóan kezelem, mint olvashattad én is az akkumat- csak én csepptöltővel. Szerintem nincs különbség a Honda Logós- és a sima Yuasa logós akku közt- legalább is nagyon nem szabadna lennie.
A fékbetéted meg lehet ugyanúgy nézett ki mint a gyári, csak épp a keveréke a betétnek lehet nem ugyanaz volt.
Pl. a mostani GoldFren tárcsához, amit a Kawára raktam a gyári helyett- csupán csak idén- 6! - féle keveréket gyért a betéthez a gyártó! És mind másképp fog, még ha kívülről a platni ugyanaz is kinézetre..

Én most a láncra leszek kíváncsi- gyárilag Enuma 520 MVXL a lánc típusa- a kereskedelmi forglaomba viszont MVXZ jelzéseel kerül- a forgalmazó szerint ez a sima kereskedelembe kerülő betűjel- az L jelzés a gyárnak gyártott láncot jelzi. Gyárilag 17,6 a szélessége- amit most vettem az 18,3- és a gyár 600- 1000 köbös motorokra ajánlja- max. 100 lóig- szerintem bírni fogja?!
Sziasztok!
Én 2002 decemberében vettem a CB-t. A gyári Yuasa akku azóta is kifogástalanul teljesít. Még soha nem merült le. A téli időszakban kb. havonta labortáppal rátöltök kicsit, a feszültséget 14,4 v-ra, az áramkorlátot 0,9 a-ra állítva. A telet kivéve soha nem veszem ki a motorból. Ha eljön az ideje és új akkumulátor vásárlására kerül a sor, biztos hogy Yuasa lesz. Viszont ezzel kapcsolatban van egy dilemmám egy korábbi kellemetlenségből kifolyólag. Történt egyszer hogy egy viszonylag hosszabb, hegyvidéki útvonalat is érintő túra előtt 1 nappal derült ki hogy az első fékbetétem már nem biztos hogy kibírja a több ezer km-es utat. Más esetben gondolkodás nélkül gyári fékbetétet választottam volna, de arra most nem volt idő, mert az 2 nap alatt érkezett volna meg, nekem pedig csak 1 napom volt. A gyári fékbetét Brembo, Honda logóval. Egy motoros üzletben találtam típusra megfelelő Brembo betétet, természetesen Honda jelzés nélkül. Gondoltam, biztos jó lesz, hiszen nyílván a Honda is úgy vásárolja a Brembotól. Hát jó nagyot tévedtem. Mivel a túra előtt már nem nagyon volt időm kipróbálni az új betétet, kénytelen voltam a teljes távot így végigmotorozni, bízva benne hogy a kezdeti fékerő-gyengeség majd elmúlik ha a betét megfelelően bekopik. Nem kopott be. Amint hazaértem, megrendeltem a gyári betétet. A fék újból megfelelően kezdett működni, már amennyire persze ez a takony Brembo-Sunstar kombináció képes rendesen működni. A nem megfelelően működő betétekkel kapcsolatban két dologra tudok gondolni. Az egyik az hogy hamisak voltak. A másik az hogy itt is jelen van az ami az elektronikai alkatrészeknél, miszerint a jó minőségűeket a gyártó a nagynevű gyáraknak adja tovább, míg a tűrésen kívüli példányokat a kiskereskedelem kapja. A történtek miatt nem vagyok biztos benne hogy a 15 ezer Ft körül árult Yuasa valóban tudja-e azt, amit a Honda logós Yuasa tud. Ez utóbbi sajnos horor árban van, kb. 120 EUR, amit nem szívesen fizetnék ki érte. Másrészt viszont tudom hogy a gyári akku 10 éve jól szolgál. Nem mellékes hogy egy gagyi akksi könnyen padlóra küldheti a fesz.szabályzót is. Legtöbben, akik CB500-ast vesznek, pár évig "elbohóckodnak" vele, aztán más motor után nézve "továbbállnak". Nekem lassan 10 éve megvan a gép és lehet hogy még 10 évig meg lesz, esetleg még tovább is, szóval én jobban meggondolom hogy milyen alkatrészeket vegyek bele.

Most nézem csak hogy jó kis "regényt" sikerült összehoznom.

Visszatérve az eredeti, akkumulátoros kérdéshez, mindenkinek azt ajánlanám, hogy a lehetőségeihez képest a legjobbat vegye meg. Szerintem a legjobb a Yuasa. (Nem vagyok fizetett Yuasa reklámozó ) Az ismeretlen márkákat én kerülném.
Ezt egy Yuasa akksi lehet kibírja, talán még használhat is neki de egy olcsó amiben ki tudja milyen összetételű az elektrolit és milyen "vastagságú" lemezei vannak... elég necces!
Egy beteg akksi úgy is megbosszúlhatja magát, hogy egy jó meleg nyári napon egy hosszabb túrán fújja ki magából a savat... egyik haverom motorját szépen lerendezte egy ilyen történet
Két tank benzin ára, nem érdemes vele kísérletezni.