Természetesen nem titok a gyártás menete, szívesen leírom hogyan készült, bár a módszer nem túl kifinomult, de otthoni körülmények között máshogy nem tudtam megoldani. Első lépésben készítettem egy sablont erre a hungarocellt találtam a legalkalmasabbnak, mivel könnyen formázható és így könnyen kialakíthattam az idom formáját. Itt próbáltam arra törekedni, hogy maga az idom minnél egyszerűbb legyen, ne legyenek rajata bonyolult felületek, amit nehéz megformázni, de ugyanakkor jól is nézzen ki. Aztán mikor kialakult a végleges forma jöhetett a műgyanta és az üvegszál paplan, ezzel borítottam be a sablont és mikor megszilárdult már csak a pontos mérete vágás és a festés előtti felület előkészítés maradt. Röviden ennyi, de hogy jobban érthető legyen mellékelek néhány képet a folyamatról.
Nem szeretném nagyon bele élni magam a holnapba, mert az időjósok nem biztatnak. De ma 7 fok volt, egész szépen letisztultak az utak. Uh ha holnap lesz 10, akkor nem lehet mit tenni....
(Térdfájás ide vagy oda.) http://youtu.be/eu4WOQGBHok
Azt írtad nem találtál CB 500-ra valót ezért azt hittem egy hasonló típusét alakítottad át
Ha viszont teljesen egyedi saját gyártásról van szó akkor részemről különösen kitüntető elbírálásnak örvend, azaz emelem a kalapom
Valamikor sokkal aktívabb és ötletdúsabb volt a fórum mint most (festések, bukócsövek, csomagtartók...stb) írd le a gyártás menetét, feltéve ha nem államtitok , hadd legyen olyan egy kicsit a CB 500 fórum mint fénykorában
cblaci! Ha az én motoromon is olyan szép leömlők lennének én is meggondoltam volna, hogy eltakarjam-e, de így nem volt kérdés , azért egy festést fog kapni az is.
zoliba! A felfogatás még egyenlőre csak ideiglenesen van megoldva, de úgy tervezem hogy a kuplung dekli csavarjaival fogatom majd fel a tartót amihez az idomot rögzítem. Ha elkészült teszek fel egy képet arról is.
atesz44! Valóban jól néz ki idom nélkül is, de nekem így még jobban tetszik . Biztos van aki gyárt idomot cb 500-ra, mert találtam több olyan képet is amin ugyan olyan idom volt a motorra felszerelve, de viszont nem találtam olyan helyet ahol meg lehetett volna venni , ez amit én felszereltem teljes egészében saját készítésű idom
A melegedéshez annyit, hogy gondolkoztam én is ezen mielőtt belefogtam, de én nem gondolom, hogy ez számottevően befolyásolná a hőmérsékletet főleg olyan mértékben, hogy az akár káros legyen a motor számára. Mindenesetre oda fogok figyelni rá és ha észreveszek valami változást majd megosztom veletek.
Most már tudjuk hogy hol van a jeladó ha letudod tesztelni próbálkozz, jó esetben nincs semmi baja csak egyszerűen nem melegedett fel eléggé. Jellemzően egy kicsit túl van hűtve a motor, gondolom azért hogy legyen tartalék a rendszerben pl. melegebb napokra akár két személlyel is. Ha mégis rossz az adó még van idő keresgélni akár bontottat is de ha a műszer a rossz az már nagyobb baj mert szerintem csak egyben cserélhető. De ne gondoljunk a legrosszabbra! Várjuk inkább a tavaszt!
Nem valószínű, hanem biztos :P Én csak arra voltam kíváncsi, hogy hol van ez a szenzor, de a szervizkönyvben már megtaláltam, mert itt mindenki mást mondott :D
Igazad lehet jobban megnézve a képeket, de az ellenőrzése ennek is valahogy úgy történhet mint a ventillátor kapcsolóé. Valószínű ez a hőmérséklet emelkedésével változtatja az ellenállását.
Nem tapasztaltam... a blokk hőleadó képességét úgy tervezték, hogy a városi meleget is figyelembe vették.
Egyébként a kukorica főzéshez is víz kell, legalábbis itt keleten úgy szokták tetszetősebb az "olajkályha" és társai jelző... bár engem nem érdekel különösebben az sem
,,A hőfokmérő érzékelője a hűtő bal oldalán,,
Nemigaz. Az a szenzor egy hőkapcsoló, (fan switch) ami meleg hűtőnél kapcsol testet a ventilátornak. A termosztát, ami a forró víz keringését állítja, hogy csak a hengerbe keringjen, vagy a hűtőn kereszstül is, a tank alatt van, a hűtővíz beöntője mellett, és a hőszenzor, ami egy hőre változó ellenállás, ami a műszerfalon lévő hőmérő szenzora, az a termosztatba van beépítve alulról, amihez megy egy zöld-kék színű kábel. (temperature sender, ami így néz ki. google-- 37750-PC1-004)
Nem így van? :P
Ráadásul maszekék előbb átnézik mielőtt a kihívott vizsgáztatónak megmutatnák a gépjárművet, így kiderülhetnek olyan problémák is amiket esetlegesen Te nem vettél észre. Mert ha a gépjármű megbukik akkor 2x kell kifizetni a vizsgapénzt, + odagurulás, + szabikérés!
Nekem is nagyon tetszett, csak olyat még nem láttam, ami mellett elfért volna még a bukócső is, ráadásul aggódtam, hogy ha a blokk faláról elterelem a levegőt, plusz még a kipuff könyök hőjét is odazárom, hogy fog változni a motorolaj hőmérséklete. Nem lesz e melege a mociolajnak!
Ez az ék, ha jó látom egy más típusú mociról érkezett erre a piroskára. De nagyon ügyesen összehozták!
A Közlekedési Hatóságnál- általában mindenhol kb. a fele a vizsgadíj, mint egy maszek cégnél... Ebből a szempontból, ajánlom a bajai Közlekedési Felügyeletet is- Bács- megyeieknek, ott is bagó a műszaki, az már más kérdés, hogy ha megjárod oda- vissza- plusz az időd, már nem is annyira occó- ha messzebb laksz...
Helló Laci! Már figyeltem előzőekben is hogy gondban voltál a lejárt műszaki és a vizsgára való eljutás miatt ezért leírnám az én estemet, igaz az autóval történt. Még decemberben vettem észre hogy vagy két hete lejárt a vizsga, és mivel napi rendszerességgel használjuk az autót így sok gondolkodás nem volt lépni kellett. Mivel itt helyben három helyen is vizsgáztattak (közel 30 ezerért) én élből Szegeden a Közlekedési Hatóságot hívtam (16ezer). A pénzemnek én sem vagyok ellensége. Egy nagyon kedves hölgy ajánlotta a legközelebbi idő pontot jó is volt mert nem dolgoztam akkor. Az adatok bediktálása után mondom hogy már lejárt az érvényesség erre Ő azt mondta semmi gond ha megadom az e-mail címem átküld egy útvonal engedélyt (ingyen) ami az adott napon a vizsga állomásig érvényes. Én természetesen éltem a lehetőséggel megköszöntem. Hála az égnek rendőrrel nem találkoztam de gondolom elfogadta volna. Én már a motort is kétszer vittem ide illetve az autót is most már hozzájuk fogom vinni fele annyi mint valamelyik megbízott vizsga állomáson. Ismerve téged a műszaki állapot biztos kifogástalan így gond nem lehet. Ha van a közeledben (gondolom a megye székhelyen van) egy próbát megér.
http://www.sportmotor.hu/motor...
A képek közt találjátok a leírásaim.
(Térdfájás ide vagy oda.)
http://youtu.be/eu4WOQGBHok
Ha viszont teljesen egyedi saját gyártásról van szó akkor részemről különösen kitüntető elbírálásnak örvend, azaz emelem a kalapom
Valamikor sokkal aktívabb és ötletdúsabb volt a fórum mint most (festések, bukócsövek, csomagtartók...stb) írd le a gyártás menetét, feltéve ha nem államtitok , hadd legyen olyan egy kicsit a CB 500 fórum mint fénykorában
zoliba! A felfogatás még egyenlőre csak ideiglenesen van megoldva, de úgy tervezem hogy a kuplung dekli csavarjaival fogatom majd fel a tartót amihez az idomot rögzítem. Ha elkészült teszek fel egy képet arról is.
atesz44! Valóban jól néz ki idom nélkül is, de nekem így még jobban tetszik . Biztos van aki gyárt idomot cb 500-ra, mert találtam több olyan képet is amin ugyan olyan idom volt a motorra felszerelve, de viszont nem találtam olyan helyet ahol meg lehetett volna venni , ez amit én felszereltem teljes egészében saját készítésű idom
A melegedéshez annyit, hogy gondolkoztam én is ezen mielőtt belefogtam, de én nem gondolom, hogy ez számottevően befolyásolná a hőmérsékletet főleg olyan mértékben, hogy az akár káros legyen a motor számára. Mindenesetre oda fogok figyelni rá és ha észreveszek valami változást majd megosztom veletek.
Már alig várom, hogy az XJ-n az oldal és hasidom ráolvadjon a nyári melegben a blokkra
Egyébként a kukorica főzéshez is víz kell, legalábbis itt keleten úgy szokták tetszetősebb az "olajkályha" és társai jelző... bár engem nem érdekel különösebben az sem
Nemigaz. Az a szenzor egy hőkapcsoló, (fan switch) ami meleg hűtőnél kapcsol testet a ventilátornak. A termosztát, ami a forró víz keringését állítja, hogy csak a hengerbe keringjen, vagy a hűtőn kereszstül is, a tank alatt van, a hűtővíz beöntője mellett, és a hőszenzor, ami egy hőre változó ellenállás, ami a műszerfalon lévő hőmérő szenzora, az a termosztatba van beépítve alulról, amihez megy egy zöld-kék színű kábel. (temperature sender, ami így néz ki. google-- 37750-PC1-004)
Nem így van? :P
zoliba: Már nem ;)
Nem olyan nagy probléma ez de megpróbólom a vizsgabázist azért
lehet mégsem Dipshittel van a gond...
Ez az ék, ha jó látom egy más típusú mociról érkezett erre a piroskára. De nagyon ügyesen összehozták!
Na de hát egy csopperen minden hamar leér- oldaldoboz nélkül is..