Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Utána kellene nézni lehet az éppen egy speciális hajlékony műanyag is, de nem is az a lényeg, nem örök életű az sem, én is cseréltem a CB-n.
Semmi gumisat nem éreztem benne...........inkább volt MTA kábel szigetelés mint fékcsőalkatrész.
Az is gumi csak nem a klasszikus értelemben vett biciklibelső
A fém fékcső ahogy én láttam egy mikronnyi gumit nem tartalmazott.
Fehéresátlátszós merev szilikoncső szerű dolgot egyen.
De gumit nem.
Bocs a belevaut.
A fém fékcsövek külső (fém)szövete nem lassítja a belső gumicső tágulását, hanem megakadályozza azt, ezért biztosabb a nyomáspont. Viszont idővel azt is cserélni kell, mert a gumi alkatrészek sajnos idővel öregednek

A teló szétszerelés normaidejét nem ismerem, szerintem teleszkópja válogatja, nekem nem sikerül 30 perc alatt , bár nem is volt feltétel. Ha jó minőségű szimering van benne és hibátlan felesleges cserélni 2 évente (mint az olajat), vannak motorok amelyek telója leeresztő csavarral van ellátva, a szervízkönyvek sem írják elő a szimering cserét az olajjal együtt. Nyilván ha könnyezik a teló akkor cserélni kell.
a fém fékcsövek nem örök életűek...az egy ugyanolyan gumi cső mint a többi csak egy fém"házat" kapott ami lassítja a gumi tágulását de idővel az is elöregszik úgyhogy cserélni KELL!

a teleszkóp szét és összeszerelés ha kényelmesen csinálod és van róla fogalmad akkor 30 perc alatt meg van. szimmeringet, porvédőt és olajat kell cserélni..ez ami a fix. ezen kívűl van 2 teflonbevonatú csúszócsapágy amik ha megsérültek azokat is cserélni kell. amúgy semmi macera nincs vele
Hát igen, mint az ER-5.

Mit szólsz a Honda új motorjához? NC700S
Most nézegetem az adatait: 670 ccm, és 48 LE.
"Vízhűtésű, négyütemű, nyolcszelepes, felső vezérműtengelyes, párhuzamos kéthengeres"

Az árát és erejét elnézve ez lenne az Honda új "tanuló" motorja?
Köszönöm szépen! Szerintem a legjobb hengerelrendezés - darabszám, ccm, gazdaságosság, modernség, és erő egyvelege!
Mert sajnos "tönkrement" tavaly ősszel, és most 1 kicsit csöpög:

Gratula a gazdag kép és videó anyaghoz és a motor átalakításhoz!

2006-ban CBF500-al vizsgáztam, megértem a rajongást ezért a gépért!
Jólértem!a teló olaj csere hülyeség? Ehhez a szerelőhöz nem igen vinnék motort
Caszi mester!

A fém fékcsövet miért kell kicserélni? Az nem örök élet meg egy nap?

A teló olaj cserére anno nekem egy szerelő féle azt mondta nem szabad azt cserélgetni- valami roppanó gyűrűket magyarázott, meg hogy ha minél többet szétszedi az ember a telót annál szarabb lesz stb. A jelenlegi szerelőm szerint ő a saját gépében egyszer cserélt, de nem sok értleme volt.. Tudom elméletileg kéne cserélni, de elég macera nem?
Hát a 25 pénz az tényleg marha drága karbiszinkronért, de az 5 sem kevés! Én 2 éve 2ért csináltattam, de lassan megint kéne, mert tavaly megint belenyúltam a karbikba, és kicseréltem a főfúvókákat!

Idén szezonkezdetnek muszáj elől fémfékcsőcserét ejtenem, hátra meg a régi első kerül feljavítva, így fékolajcsere is ki lesz cserélve elől-hátul, aztán kormánycsapágycsere, hűtőfolyadék csere, végdobjavítás, és műszaki. Ezek a legfontosabbak!

Nyáron majd jön a teloolajcsere, pár alkatrész újrafényezése (kicsit vastag lett, és megrepedezett), az utsó karbiállítás + szinkron, és az olajcserét szűrőkkel! (Most 3000km van az olajban, így addig kibírja.) Persze jó volna mindent tavasszal megejteni, de nem győzöm sajnos anyagilag!
Szia, a tiéd is!
Valahogyan ismerős, mintha láttam volna már!

Amint jó idő lesz, bejelentkezem nálad szervizre!
25000 egy karbiszinkronért ! Akkor marhára le akarnak rántani Pesten! Én itt csináltattam tavaly http://www.prop-tech.hu Kértem időpontot,odagurultam és a mocim mellett állva végignéztem ahogy a srác rutinosan , 20perc alatt behangolta a karbikat,(persze a szétszedéstől az összerakásig)közben jól eldumáltunk,ja és mindezt 5000-ért! Nekem szimpik voltak és korrektek,mindenkinek ajánlanám Szelep állításra is oda megyek csak éppen akkor vinnem kell a gépet futón mivel ugye azt csak hidegen lehet,és otthagyni meg nem akarom mert nekem 100km oda-vissza tehát többe kerül a benzin
Szevasztok!

A hètvègèn vègre kièlhettem a karbantartàsi ingereimet a mocival, hűtővízcsere, olajcsere, szűrőket cserèltem, lefestettem egy korábbi apró festèkhibàt, zsírtalanítottam a láncot, felnit. A kuplungkábelt mindenkèpp cserèlni kell, m. már nem tudok húzni rajta ès nem tudom eldönteni h az elèggè megnyúlt làncomat most cserèljem, vagy szezon közben, m. mèg kibírja egy darabig. Ha ezek megvannak akkor egy karbiszinkron tavasszal Laci szerelőjènèl, m. marhàra sokallok kiadni itt Pesten 25e magyar forintot egy ilyenèrt, ami megvan kb.15 perc alatt...

Ki milyen karbantartást tervez a szezon előtt, alatt?

Szèp napot!

Darkmind
Háj Zimi!
Király a géped!
Eszembe jutott még valami:
A csomagtartó és a doboz ennyire számítana ennél? Nem hiszem.

Bár az ER-5-ösömnél sem számított a fogyasztásba, azzal egy Kecskemét-Dobogókő-Kecskemét út kijött 4,3 literrel/100 km.
köszi a linket, megnézem én is, feleségem majd segít lefordítani.

Mindenesetre, a karbiszinkront mindenképpen megnézem, ahogy jobb lesz az idő. A gyertyák jók. Olaj, olajszűrő csere is lesz, meg légszűrő tisztítás, újraolajozás.
Láncfeszesség állítás is kell.

Aztán ha nekiindulhatok az ég aljának, meglátjuk a fogyasztást.
Persze az egész átlagfogyasztás számolásban az is benne van, hogy 2x egymás után biztosan nem sikerül hajszálra ugyanannyi benzint tenni a tankba.
Én mindig tele tankolom, aztán napi számlálót lenullázom, de hiába nézek ki egy pontot a tank betöltő nyílásában, hogy majd odáig engedem legközelebb...Bár nem sok eltérés lehet.
Nezegettem: 4-5l irnak altalaban kulfoldi forumokon. Egy tartostesztben talaltam (800 UK merfoldet-t mentek) 4.7 volt a legkisebb es 5.3 a legmagasabb mert fogyasztasuk, egy 1978-as evjaratu geppel. De leirtak itt hogy kimelo uzemben szerintuk 4-4.3 a fogyasztas. (65-70 MPG (uk))

link

Ha megnezed figyelj arra, hogy nem US hanem UK a cikk, a mertekegysegek nem amerikai verzioban, hanem angol verzioban vannak.
Én is sokallom az 5 litert, akár van 2 kiegyenlítő tengely, akár nincs.
Amellett, hogy tudomásul kell venni, ez 30 éves gép.
A normál üzem alatt azt értettem, hogy semmi extrém gyorsítás, hanem nyugodt tempó, országúton, 90-100.
Köszi!
A gépet átnézem szezon előtt mindenképpen.

Ar Ural az öcsémé, egy 2005-ös Wolf.
2 évig nálam volt, jogosítvány elvonási tünetek miatt
Ekkor tettem le én a nagymotor vizsgát, hogy ne álljon szegény orosz nehézipari termék.
Azóta már visszaadtam! A motorjaim az adatlapom sajátos fejlődést mutatnak. A Kawa ER-5-öt 3. gyermek születése miatt kellett eladnom-cserélnem a GN 125-re, súlyos kétoldali pénzhiány miatt.
Lassan, aprólékosan küzdök a seggem alá vissza nagyobb és nagyobb köbcentit.
Igen, ertelek, en is igy gondoltam. A GS450 valoban igy van, de eleg sulyos darab a kiegyenlito tengelye neki is, de egyetertek, vagyis pont erre kerdeztem ra, hogy ugye nem csak a forgo tomegre gondolsz. Evjaratban nekem valami 1986 vagy ilyesmi volt, es megis 4l korul volt ket szemellyel, ha egyedul ugy meg kevesebb. Mivel eleg hasonlo meret kategoria a CB400-nal nekem a mindig 5 feletti fogyasztas eleg masszivnak tunik. Abban nincs vita, hogy szep jargany, megeri akar a tobbletfogyasztast is persze, meg hat ez mindenkinek a sajat dolga amugy is. Csak arra gondoltam, hogy hatha nem kell ennek ennyit enni, es akkor meg lehetne vizsgalni hogy mi okozhat tobbletfogyasztast a normalishoz kepest.
A GS 450 egy kiegyenlítő tengellyel van szerelve és a főtengelyen 180°-ban vannak eltolva a hajtókar csapok, (az egyik dugattyú amikor fönt van a másik lent). A CB 400-nak a dugattyúi egymás mellett járnak és két kiegyenlítő tengelye van a nagyobb tömegerő kiegyenlítése végett. De nem csak a többlet forgó tömegre gondoltam, hanem a régebbi motorkonstrukciókra amelyek többet fogyasztottak mint a későbbi fejlesztéseken (karbi, szelep vezérlés...stb) átesett utódai.
Az 1974-es CB 250G motorom is volt amikor megette az 5 litert pedig jól volt beállítva és ugyanaz a sorkettes konstrukció volt mint a CB 500... és mégis. Megmondom őszintén emlékeim szerint 3,5 literes fogyasztásom nekem talán Simsonnal volt csak pedig nem hajtom a motorokat... No persze fiatalon ez másképpen volt a 250-es ETZ-m 8-at is fogyasztott ha rossz társaságba keveredtem
Visszatérve a CB 400-hoz én is azt mondom, annyira szépek ezek a gépek, hogy nem szabad sajnálni azt a kicsivel nagyobb igényüket, hiszen nem literekről van szó esetleg csak 1 literről