Szerintem ez csak ronthat a menettulajdonságokon. Nem látom èrtelmèt, ràadásul a kerèk àrát nem is szàmoltad. Ez nekem olyan, mint amikor egy Swiftre kurva nagy szárnyat aplikálnak, kicsit izzadságszagú...
Üdv Fisi!
A GS tulajok is tudják a szentírást, hogy a gyár által javasolt méret (esetleg annak váltómérete) a legtutibb. A szélesebb gumit összehúzza a gyári méretű felni és ez rontja a menetstabilitást, megváltozik a motor dönthetősége és megnőhet a felegyenesedési hajlam is. Viszont azt is tudják, ha a felni méretét is növelik és ahhoz megfelelő gumit választanak akkor a menetstabilitás nem fog romlani
Azt meg, hogy mennyire fog javulni a gyakorlat mutatja meg, viszont egyértelműen szebb lesz vele a motor. Vannak újabb motorok amiken nem történt sokkal nagyobb variáció, saját példámat említem, futómű szinte ugyanaz mint a régebbi 80-as évekbeli GSX-eken, viszont a hátsó felni szélesebb így simán elbírja a 170-es gumit, és jobban is viselkedik vele.
Az ules... ? Haaat... A Hornet vazan az elso akarmilyen kanyarban ereztem, hogy elmult az az idegesseg-izgagasag ami a CB500-at jellemezte (sajnos). A 900 v. 600 Hornetben ilyen szempontbol nem igazan van kulonbseg, mindketto egeszen jonak tunt nekem. Persze ahogy irod ez is tempotol es hasznalattol fugg.
Ne kérj elnézést! Persze, hogy csak 1-2 hangyányi különbség van CB500, és CBF500 között normál használati körülmények között! Amitől annyival jobb a hornet az az első villa, és a hátsó rugóstag, na hát az eléggé lebutítva került bele a CBF500ba! Így a szélesebb gumi nagyobb gördülési ellenállását nehéz ellensúlyozni egy ennyire lebutított első villával. Pláne ha valami jól karban tartott CB500al mérjük össze!
Azért forszírozott tempónál előjön, (amit ez az 500as tud,) hogy atom stabil marad a gép. Más az amikor 60Lehöz terveznek 1 vázat futóművet, meg az is más mikor a CB900-CB600-CBF600 vázába építik bele az 500as blokkot!
Talán a szélesebb ülés amit minden körülmények között azonnal érezni lehet!
Es most eloszor is bocsanatot kerek CSaszitol, de en mentem eleg sokat CB500-al, es nagyon kivancsi voltam a CBF500-ra. Harom peldannyal is mentem, CSaszieval asszem vegul pont nem talan, de en nem talaltam olyan nagy kulonbseget valami miatt. Nem tudom miert, de maga a Hornet (a 600-as is) az jo volt, erezni lehetett a vaz, hatso villa, kozponti rugostag, es egyeb fejlesztesek elonyeit, azonban a CBF500 vonatkozasaban ez nekem nem tunt annyira nagy kulonbsegnek. Nyilvan sulypont, felepites, es sok ezer kulonbseg van, de nekem csak picivel tunt jobbnak a CBF500 a reginel, pedig vagytam ra, hogy majd az megoldas lesz. Ezert is mentem el Hornet iranyba.
Persze ettol fuggetlenul a CB500 es a CBF500 is remek motorok.
Csaszival ertek egyet: semmi ertelme a szelesebb guminak a CB500-on, hidd el! Ha nehezebben akarsz kanyarogni, tobbet akarsz fogyasztani, nehezebb gepet akarsz, akkor hajra.
Detto! Soros2hengeres blokk tuti könnyebb mint bármelyik ugyan akkora ccmes 4hengeres társa, ráadásul tuti nyomatékosabb is! Ennyi! Ha komfort miatt vennék motort akkor legyen a Goldwing, de nekem nem ez kell! Se plexi (Tudom a VTRnek sajna van, de le lehet venni! ) se kultúrált járás, hanem élvezet! Szívem szerint tuti valamilyen Ducit - buellt - stb. használnék, ha nem lenne drága, és-vagy szervízigényes, és-vagy kicsi a 192cm-hez!
Hát erre nem tudunk ilyen egyszerűen válaszolni, mert A CB, és CBF között nem csak a kerék mérete a különbség! Igazándiból, csak a blokk ugyan az, minden mást lecserélt a honda 2004ben. A váz a hornettől jött, a kerekek a régi CBR900tól, a fékek az XXtől (csak 1 tárcsa), és a futómű is butított hornet. Szóval azt kell hogy mondjam ég és föld a 2 gép irányíthatósága, egyen futása, és kényelme. Azért itt látszik a 12 év fejlesztés különbsége. Pozitívumot csak annyit tudok mondani, hogy a 160as hátsóból sokkal nagyobb a választék, így teljes mértékben meg tudom találni a nekem legmegfelelőbb gumát! Hátránya, hogy jóval drágább, de ezt Te is tudod!
Szerintem ugyan abba a futóműbe betenni szélesebb gumit (felnivel vagy sem), az tuti hogy csak hátránnyal jár! Értem én, hogy látványra tutibb, meg nagyobb a tapadási felület is kigyorsításnál, de egyébként csak hátránnyal jár a szélesebb gumi, mert jobban igénybe veszi a futóművet pld. csavarodás szempontjából. Ha erre nincs felkészítve a villa, váz, és egyébb komponensek akkor abból jó nem sülhet ki. Irányíthatóság romlik, egyenfutás romlik, lendtömeg romlik, ár nő, stb...
Én nem ajánlom senkinek sem a szélesebb gumit, felnit!
Hali Hondasok!
Olvasom a Gs500 forumban, hogy most azzal foglalkozik pár ember, hogy az Sv 650 hátso kerekét rakják a Gs- be , így 130- ról 160- ra nő s szélessége. Ennek okán kérdeznélek benneteket, hogy aki már ment a Cb 500 után Cbf 500- al, vett valami pozitívumot észre a szélesebb hátsó gumi miatt? Vagy csak arra jó, hogy cserekor egy 10- essel többe kerül a gumi csere!?
Nem biztos, hogy nagy segítség de itt van pár info. Szembetűnő rajta, hogy sok dolog passzol róla. Van a cikkekben egy link is, ahonnét lehet hozzá bontott cuccokat rendelni. link1 link2
Sugomotornál bontottak tavaly egy idomosat..
Arról minden lesz szerintem :)
Lámpát tudsz venni a bázismotornál (loius) de ugyan az mint akármelyik csupasz CBF-é.
A többit nem tudom mivel a régebbiek amiknél lehetett lámpát kapcsolni külön.. azok szerintem kompatibilisek. A műszerfal ha sérült ha nem találsz meg lehet oldani univerzálissal.
Üdv mindenkinek!
Most lettem egy 2000-es cb 500 as birtokosa de sajnos a motor egy picit törött!Érdeklődnék hogy tudna valaki tanácsot adni hogy honnan a legérdemesebb használt alkatrészeket szerezni viszonylag olcsón!Tankra,bal oldali kormánykapcsolóra,kuplungkarra és egy bal oldali lábtartóra lenne szükségem!Még egy kérdés felmerült!Honda melyik típusai közül ugyanazok az alkatrészek mint a cb 500 é?Válaszokat előre is köszönöm
Szia!
Azert az utcahossznal mar tobbet sikerult menni, ugy 100km van bennunk eddig kozosen. De mentem mar sok negyhengerrel: impulse vagy hogyan hivjak, GPZ550 (ez tetszett legjobban), GSXR-ek, CBR-ek (kicsik es nagyok), Yamaha valamelyik 400-as, Kawasaki Zephyr, CB-1, nagyBandit, kisBandit, CBR1100XX, VF-ek, kisHornet, GSR600, GSR750, es a tobbi. Eddig legjobban a Cb900 meg a GPZ550 tetszett.
Én mentem az öregem CBF600-ával. Meg is lepődtem hogy odaadta mikor elszakadt a kuplungom...
Hát őőő Tetszett
Teljesen más ez tény a 4 henger a futómű. És igen igen szedi a lábát. De az is igaz hogy kicsit nyomatékszegény alul.
Bratyóéval még nem mentem GSX1400. De na azzal sokféle képpen lehet motorozni. Öregurasan, sportosan, túrásan. Nem kell halálra pörgetni hogy menjen.
És hogyha cserélnék mire? Elég nagy a választék. De mindenféle képpen üsse az 1000ccm-et. CBF1000, CB1300, GSX1400, XX, És valamelyik nagy Bandit.
De arra még várni kell
Azt a hozzászólást poénnak szántam, én kérek elnézést ha felreérhető voltam Természetesen értettem miről van szó bár az "öreguras" jelző szerintem nem állja helyét ha egy 900-as Hornetről beszélünk.
Az óralapokat Albert az egyik szerb cimborám csinálta én nem értek ehhez, viszont ő nagyon profi, az adatlapján megvan az elérhetősége "Fuxgo" nicknéven tagja a Sport Motornak. Pont a napokban találtam meg egy óra lapot (mert kaptam többet is) amit évekkel ezelőtt küldött, de végül egy CB-1 feliratost szereltem be az órába Le is fotóztam Neked, kissé viseltes mert Laca is megtalálta és ügyködött vele valamit... Nem tudom milyen papírt használt Albert cimbora de fényes bevonatú fotópapír féle és amíg nálam volt a motor addig bírta a napfényt is, sőt néha bepárásodott az óra üveg és az sem ártott neki.
Visszatérve az alaptézishez: ne csak egy útcahosznyi távolság után írj véleményt, hanem ha lefutsz egy szezont és talán még az is előfordulhat, hogy szerelmes leszel a 4hengerbe
Kapásból tudnék még legalább 3 nagy sornégyest mondani Csaszinak is amiről nem akarna leszállni ha megkapná egy körre és félreértés ne essék ezt is csak poénnak szántam.
Mondjuk én is majdnem lepisáltam a lábam szárát örömömben amikor Pedro Bulldogját kipróbáltam, pedig az meg egy V2-es!
Hehe, hat ezt beirom ide. CBR929-nel sem lehet, de spiral hajt es valami HAL-on szaggat. HAt egy ceg csinalt a spiralhoz attetelt es akkor gyorsabban vagy lassabban forog meg is van a merfold/kilometer konverter.
Na, majd megnezem ez honnan talalja ki a speedet
csaszi499@gmail.com