Ne is mond, ma tankoltam egy tizesért az autóba... az mindössze 24 liter eddig nem is figyeltem annyira mert mindennap el kell menjek dolgozni... csak valahogy mostanába egyre rövidebb távot futok ugyanannyi pénzből. Valami jó bicaj kéne amivel kibírnék napi 80 kilómétert
A Castrolt én még motorba nem próbáltam, de olvastam róla (megég, felhígul, megeszi a motor), így aztán nem is érzek olthatatlan vágyat, hogy megismerjem. Bár én sem hiszek el mindent és nem gondolom, hogy annyira rossz lenne. Néhány ismerősömet rábeszéltem a váltásra, volt két Sevenfity tulaj is akik egy időben tértek át a Motulra és nem bánták meg. Legnagyobb ismérve a pontos, vajpuha váltó. Ami bevált azt nem szoktam variálni, 10ezerért lehet kapni 4 litert, bár tény, hogy vannak sokkal olcsóbbak is.
Nagy a parasztvakítás az olajtémában is, szerintem aki betartja a megfelelő teljesítményszintet és csereintervallumot, az nem teszi tönkre a motorját egyik olajmárkával sem. A Q8 egyszer volt a Hondába, nagyon jó olaj! Sajnos Debrecen környékén nem volt forgalmazója akkoriban és 12 litert kellett volna megvennem egyszerre... így a CB-1 Repsolt kapott ami szintén első osztályú olaj
Laci!
A festék, amit vettem, nem csak beltéri.
Míg az asszony palacsintát készített, a lefestett lemezdarabot a kályha lapjára tettem, nyilván nem közvetlenül a gázégő fölé, hanem hátrább, és jól bírta a meleget.
Holnap és holnapután síelek, utána még lecsiszolom a dobot 600-assal, és megpróbálom a festést, ha nem lesz a pincében túl hideg. Az írja festéken, hogy 8 fok alatt nem ajánlott.
Valószínűleg ezeknél a festékeknél a festés terében lévő levegő összetétele sem mellékes, ezt ugye semmiképpen nem lehet otthon tartani. Azt meg, h égő fejjel melegíti az ember szerintem elég necces. Kitudja, h az adott gáz égésterméke, h reagál a festékkel, aminek egy kellemes kórházi látogatás is lehet a vége. A- festéknél lehet, h jó b-nél már nem. (Tudom ezt kijelenteni nem kell sok ész.)
Ha esetleg van ismerősötök aki hőkezelőként dolgozik egy komolyabb helyen, akkor ott lehetne ilyet csináltatni. Gondolom én, főleg ahol még védőgázos hőkezeléseket is tudnak csinálni. Egy laza megeresztés során bevágná a kipufogót is.
Én mentem 4 szezont Castrollal. Motul-t nem próbáltam még, mindenki azt dícséri. Motul-t nem tudtam olcsón szerezni én sem. Most Repsol van, ezt szidták páran. Ettől szerintem halkabb a váltó. De lehet, h csak én képzelem be.
Castrol marha gyorsan elveszíti a színét. Amikor a fesszabályzó miatt elvitte apa a szerelőhöz, akkor azt mondta neki, h ő nem önti bele ezt a szart. Aztán nem volt benne 3e km (bár hozzá tenném nem abban a flakonban vitte el apa az olajat amibe leeresztettem, uh nem akarom tudni mit látott a szerelő).
Repsolnak még amikor utoljára néztem, szinte ugyan olyan volt a színe mint amikor beletettem. Na most, h ennek van e jelentősége vagy sem, nem tudom.
Hogy baja nem lesz a Castrol olajtól az szerintem szentírás, mert van aki a gixerbe Q8-t rak (biztos ennek is van jobb minőségű terméke nem tudom). És van egy gyanúm, h ha nem kellene hozzá komolyabb cucc és lennének könnyen elvégezhető tesztek, akkor megbukna pár drágább cucc. Ugyanis a bukó energia elnyeléses tesztek is igen csak érdekes eredményeket hozott, számomra mindenképpen.
Amilyen ütemben drágul a benzin asszem ésszerű lesz mindenből meggondolni, h mit vesz az ember. Mert lehet, h majd valaki féltávot nyom csak 1 szezon alatt, akkor jó lesz az "occso" is ha úgyis évente cserélni. Amikor mondom, h miért ezt szar olajat rakja apa az autóba, azt szokta mondani: a retek m*los olajjal elment a fűnyíró minden zokszó nélkül több mint 10évet, és most sem állt be, csak elszállt a szimmering, akkor miről beszélünk ...
Nem tudom régen egyik ismerősöm dolgozott egy üzemben ahol nagyobb méretű ruhaipari szegecseket festettek ilyen hőkamarás módszerrel. Voltam vagy 14-éves, a Simsonom tankját és két oldaldeknijét fújták le, majd égették rá. Nem volt annyira magasfényű, bár jól nézett ki, de arra lőhettél légpuskával is annyira erős volt
Ez igaz- csak én arra gondolok, ha átmelegíted a fémet rögtön nem hűl ki, de azért elég emberes még így is ebben igazad van- hőkamrában szerintem nem tudnak több száz fokokat csinálni- vagy igen ?
Valamilyen hőkamarás megoldásra már gondoltam én is, de hőlégfúvóval nagyobb felületet nem tudom mennyire sikerülne tartósan melegen tartani. Valaki csinált már ilyet?
Laci, te a nagyvasról rendelted annó a német láncszettedet?
Nekem tavaly nagyon megnyúlt, de úgy ahogy neked: nem egyenletesen. Még megpróbálom elkezdeni vele a szezont, nem tudom meddig bírja. Ráadásul van rajta felületi rozsda rendesen, hiába fújtam a tető alatt állás nem volt jó megoldás.
A Sunstar fogaskerék márkáról mik a tapasztalatok? Picit olcsóbb.
Most nézem, hogy a Motul olaj (5100 10w40) k. drága lett, úgyhogy most Castrol actevo 10w40 fog belemenni. A motul kb. 3000/liter, a Castrol pedig 2000. Ennyivel nem jobb a másik, ráadásul jó tapasztalataink vannak vele.
Sajnos nincs igazán jó megoldás, a hóálló festékeknek hő kell ami megedzi őket, a végdob külső palástja nem melegszik fel annyira, hogy a hőálló festéket keményre edze (nyitott dobnál, aminek egy fala van talán ).
Leömlőre jó a hőálló, viszont a végdobon még mindig tartósabb egy olyan zománc ami a száradás során magától keményedik ki és nem a hő edzi meg.
Ha tudsz olyan festéket ami bírja a 800°C feletti hőmérsékletet és szobahőmérsékleten edződik akkor az engem is érdekelne, mert sokszor jó lenne nem csak kipufogó esetében.
Szerintem a síma festék nem fog rajta maradni- mert biza melegebb nyári napokon elég jól felmelegszik a végdob is!
Én az új féktárcsával jártam így nyáron- a Schulleres olajálló stb- acryllal lefújtam a belsejét- pár kör motorozás után aa közepe széle leégett neki- vakarhattam vissza a felét...
Nem hőállóval festem. Azzal majd a leömlőket.
Kipurcant a jó öreg oroszpiaci fúrógépem, elmentem a Baumaxba, vettem tehát egy újat és egyben csiszoló keféket meg csiszoló papírokat, és ott a Baumaxban vásároltam fényes fekete festéket.
Egy ki fémlemezre fújtam belőle és ma este kipróbálom a konyhai kályhán, hogy mit bír ki. Jól fedi a pucér fémfelületet.
Nagy a parasztvakítás az olajtémában is, szerintem aki betartja a megfelelő teljesítményszintet és csereintervallumot, az nem teszi tönkre a motorját egyik olajmárkával sem. A Q8 egyszer volt a Hondába, nagyon jó olaj! Sajnos Debrecen környékén nem volt forgalmazója akkoriban és 12 litert kellett volna megvennem egyszerre... így a CB-1 Repsolt kapott ami szintén első osztályú olaj
A festék, amit vettem, nem csak beltéri.
Míg az asszony palacsintát készített, a lefestett lemezdarabot a kályha lapjára tettem, nyilván nem közvetlenül a gázégő fölé, hanem hátrább, és jól bírta a meleget.
Holnap és holnapután síelek, utána még lecsiszolom a dobot 600-assal, és megpróbálom a festést, ha nem lesz a pincében túl hideg. Az írja festéken, hogy 8 fok alatt nem ajánlott.
Ha esetleg van ismerősötök aki hőkezelőként dolgozik egy komolyabb helyen, akkor ott lehetne ilyet csináltatni. Gondolom én, főleg ahol még védőgázos hőkezeléseket is tudnak csinálni. Egy laza megeresztés során bevágná a kipufogót is.
Én mentem 4 szezont Castrollal. Motul-t nem próbáltam még, mindenki azt dícséri. Motul-t nem tudtam olcsón szerezni én sem. Most Repsol van, ezt szidták páran. Ettől szerintem halkabb a váltó. De lehet, h csak én képzelem be.
Castrol marha gyorsan elveszíti a színét. Amikor a fesszabályzó miatt elvitte apa a szerelőhöz, akkor azt mondta neki, h ő nem önti bele ezt a szart. Aztán nem volt benne 3e km (bár hozzá tenném nem abban a flakonban vitte el apa az olajat amibe leeresztettem, uh nem akarom tudni mit látott a szerelő).
Repsolnak még amikor utoljára néztem, szinte ugyan olyan volt a színe mint amikor beletettem. Na most, h ennek van e jelentősége vagy sem, nem tudom.
Hogy baja nem lesz a Castrol olajtól az szerintem szentírás, mert van aki a gixerbe Q8-t rak (biztos ennek is van jobb minőségű terméke nem tudom). És van egy gyanúm, h ha nem kellene hozzá komolyabb cucc és lennének könnyen elvégezhető tesztek, akkor megbukna pár drágább cucc. Ugyanis a bukó energia elnyeléses tesztek is igen csak érdekes eredményeket hozott, számomra mindenképpen.
Amilyen ütemben drágul a benzin asszem ésszerű lesz mindenből meggondolni, h mit vesz az ember. Mert lehet, h majd valaki féltávot nyom csak 1 szezon alatt, akkor jó lesz az "occso" is ha úgyis évente cserélni. Amikor mondom, h miért ezt szar olajat rakja apa az autóba, azt szokta mondani: a retek m*los olajjal elment a fűnyíró minden zokszó nélkül több mint 10évet, és most sem állt be, csak elszállt a szimmering, akkor miről beszélünk ...
Laci, te a nagyvasról rendelted annó a német láncszettedet?
Nekem tavaly nagyon megnyúlt, de úgy ahogy neked: nem egyenletesen. Még megpróbálom elkezdeni vele a szezont, nem tudom meddig bírja. Ráadásul van rajta felületi rozsda rendesen, hiába fújtam a tető alatt állás nem volt jó megoldás.
A Sunstar fogaskerék márkáról mik a tapasztalatok? Picit olcsóbb.
Most nézem, hogy a Motul olaj (5100 10w40) k. drága lett, úgyhogy most Castrol actevo 10w40 fog belemenni. A motul kb. 3000/liter, a Castrol pedig 2000. Ennyivel nem jobb a másik, ráadásul jó tapasztalataink vannak vele.
Leömlőre jó a hőálló, viszont a végdobon még mindig tartósabb egy olyan zománc ami a száradás során magától keményedik ki és nem a hő edzi meg.
Ha tudsz olyan festéket ami bírja a 800°C feletti hőmérsékletet és szobahőmérsékleten edződik akkor az engem is érdekelne, mert sokszor jó lenne nem csak kipufogó esetében.
Én az új féktárcsával jártam így nyáron- a Schulleres olajálló stb- acryllal lefújtam a belsejét- pár kör motorozás után aa közepe széle leégett neki- vakarhattam vissza a felét...
Kipurcant a jó öreg oroszpiaci fúrógépem, elmentem a Baumaxba, vettem tehát egy újat és egyben csiszoló keféket meg csiszoló papírokat, és ott a Baumaxban vásároltam fényes fekete festéket.
Egy ki fémlemezre fújtam belőle és ma este kipróbálom a konyhai kályhán, hogy mit bír ki. Jól fedi a pucér fémfelületet.