3 szintes futott garazsban, telen igy csinaljak az urak, nekem ez sosem jutott eszembe. Majd ha nyerek a lotton.
Cblaci, nehogy megsertogggye man Nem erted te a viccet se!
Nezzuk csak: en nem vagyok tapasztalt 4 hengerben, meg sokmindenben sem, csak egyszeruen szeretek motorozni. Most 23 eve fertozodtem meg. Es vannak gepek amik tetszenek, van amelyek kevesbe, azt hiszem mindannyian igy vagyunk vele. CSaszihoz hasonloan szeretem a minel kevesebb hengerbol allo, minel konnyebb, megis viszonylag eros gepeket, nem feltetlen a magas maximum teljesitmenyt, hanem inkabb a nyomatekot (ami alul a keves henger verzioval ossze is szokott vagni). Megis ilyen meretben es teljesitmenyben es Hondaban a CB900-at vettem, mert nincs nagyon mas. Ha lenne kethengeres 900-as CB, lehet hogy arra csabultam volna el, de nincs.
A magyarazatok (bar zoli99-vel telefonon beszeltem, o ertette a dolgokat)
disznos: mindig megy. Van nyomatek alul is felul is, mindenhol. Huzod a gazt es megy.
ingerszegeny: nagyon kenyelmes, nagyon egyszeru vezetni, neutralis az egesz elmeny. Kevesbe erzed az utat, mint mondjuk a CB500-al, nincs annyi visszajelzes. A vaz sokkal precizebb es pontosabb, ez abszolut pozitiv. Az ingerszegenyseg sem feltetlenul egyertelmuen negativ jelzo: egyszeruen kenyelmesebb, de ennek megfeleloen kevesebb visszajelzessel, kevesebb elvezettel. Mint mindannyian, szerintem nem azert motorozunk, mert az annyira kenyelmes es nem fuj a szel es nem fazunk es a tobbi, hanem mindezt elviseljuk, kibirjuk, meg talan szeretjuk is, mert a motorozas a hobbink. Szoval ingerszegeny: jo menni vele, kenyelmes, cserebe kevesebb az "erzes".
oreguras: ezt arra ertem, hogy ez nem igazan sportgep, nem a negyhengeres funyirok, nem a CBR-ek vilaga. Hiaba ugyanaz a blokk, teljesen mas karakter. Ennek 9500-nal piros zona van a fordulatszammeron, a CBR 929 meg ott kezdi el durrogtatni a legjavat! Ez 2000-5000 kozott huz (mint a diszno ) utana mar majdnem felesleges is porgetni. Ez nem porgeti el a hatso gumit ha rahuzol, egyszeruen megindul. Ugy tudnam szemleltetni mint a dizelmozdony meg a sportkocsi. Mind a ketto joval nagyobb teljesitmenyu mint mondjuk egy normal csaladi auto. Megis a viselkedesuk teljesen mas: az egyik virgonc aszfaltszaggato, gumikoptato, a masik meg egy mozdony: ha elindul akkor megy, es erzed benne az erot. A nagydarazs inkabb az utobbi mint az elobbi. Nagyon linearis a nyomatek, es nincs benne semmi ugralas, tol-tol-tol es megyunk. Nincs igazan nagy adrenalin froccs sem, mert nincsenek nagy terhelesvaltasok, "megindulasok". Az Inazuma-t is ilyesmire tippelnem, bar vegul nem mentem a tieddel. Amit az ingerszegenysegrol irtam, az is tovabb erositi az "oregurassagat": kenyelmes, egyszeruen kezelheto, beleulsz mint egy fotelbe es mesz vele.
Remelem kielegitettem a kivancsisagod, de kerdezz, ha tudok, szivesen valaszolok.
En kerdeznek viszont toled: zoli99-el este telefonaltunk es emlitette, hogy te meg talan a CB1-hez csinaltal sajat sebessegmero skalat, hatlapot. Tudsz rola irni, hogy mibol es hogyan es hogyan valt be?
"nem értik itt a népek"
Majd Te aki oly tapasztalt vagy 4henger tekintetében elmagyarázod a népnek, hogy milyen az amikor "disznós" egy motor de ugyanakkor "ingerszegény" is, ráadásul "öreguras" beütéssel...
Most akkor mi van?
A nép nagyon kíváncsi!
Sokkolj csak nyugodtan cimbora
Olvastam a Xado-ról, de az túlzás lenne, hogy tájékozott vagyok a témában. Azt nem hiszem el, hogy felépíti a sokat futott motor elhasználódásból eredő foghézagjait vagy mondjuk egy vezérlőtengelyt feltölt netán még a résveszteségeket is megszünteti de klasszikus értelemben vett olajként biztosan jól funkcionál mert sok dícsérője van. Legkevesebb 80km-t autózok napi rendszerességgel ami még kiegészül a családi jövés-menéssel, így évente 30ezer km is simán összejön. Megfordult a fejembe, hogy kipróbálom, bár én cak úgy veszek járművet ha a motorja makulátlan és azt úgy használom, hogy lehetőleg nálam se menjen tönkre. Ha már sokat futott inkább eladom ahelyett, hogy kegyszerekkel vagy különböző hókusz pókuszokkal próbálkozzak. A motorba csak Motult rakok! (de ezt már tudod ) és mivel ott olajfürdős a kuplung így nem is tennék bele semmilyen adalékot ami felületkezelő meg mindenféle súrlódáscsökkentő hatású, bízok a Motul gyári adalékaiba. Ha igaz a Xado is gyárt 4T-be való olajat ami tartalmaz fémkerámia képző anyagot de egyelőre kivárásos állásponton vagyok és kíváncsian várom a véleményeket
Az én Csühösöm tökéletes kondiban van így nincs szükségem ilyesmire
Ja, a kis darazshoz koze nincsen. Marmint kezelesben abszolut, kicsit balnasabb, de alig erzodik a +20kg hajpacni. Viszont a blokk miatt egy teljesen masik motor. Mig a kisdarazsat porgetni kell 8000 fole, hogy valami igazan tortenjen, addig ez komolyan 1500-tol nekiall tolni, nem aggodik, 5000-nel meg egy picuri utanegeto jellegu feeling beindul, de 9500-nal vege, a 600-asnak meg ott kezdodik az elet! Teljesen mas, 600-ast akartam a konnyedsege miatt, de a nyomatek hianya, a negyhenger, az alacsony fordulaton hasznalhatatlan volta miatt az elso menetproba alkalmaval kiabrandultam. Ez tetszik,ez disznos, kicsit ingerszegeny, kicsit oreguras, kenyelmes, eleg jol iranyithato elsore. A tobbi meg majd kiderul.
En is igy vagyok, nem ertik itt a nepek. Nem szeretem a negyhengert, de megbocsatok neki a nyomateka miatt. A hangja miatt kevesbe Meglatjuk mi lesz. GYere el tesztelgetni, es akkor tuljutsz az ulesproban. Nem megy olyan durvan mint a nagybandit, de alul huz (a hajdani CBR929 karburatoros etetese helyett kapott egy PGM-FI-t, es uj injektor terkepet (3D-s, erted :)) ezaltal felul semmi, alul meg nyomatek. 1500-1800-tol vidaman huz! Nem durvan, de erezni hogy megy ahogy akarom. Nem olyan mint a nagybandit, de lehet elvezni a gyorsulast. Majd meglatod, illetve meglatja aki kiprobalja az enyemet, biztositok ra lehetoseget!
hat eladni venni azt nem nagyon eri meg sztem. Akkor lehet hogy marad. Gondoltam olyan guru vagy, hogy aszondod, hogy a 74LS643-at ki kell cserelni 75LS641-re es akkor jo
Na én így vagyok a ZRX 1200-al, mentem vele, na az aztán a gép!
120- nál a maga kemény 3200- as fordulatával lenyűgözött- mint egy autó- és a futómű... Hmm...
Péter!
Köszönöm a tömítés kivételét illető eligazítást.
Megvagyok a csiszolásokkal teljes egészében. Ilyen fényesek lettek a leömlők. A lábát is levettem.
Így várjuk a melegebb időt, hogy festhessünk.
Nemrég írtam, hogy elég sok mocit el tudnék képzelni magamnak, csak ne 4hengeres legyen, de Basq!, pont ez az egy gép van aminél el tudnék csábulni sor4re, a CB900ra! Gyönyörű, könnyű, nyomatékos, fürge, jól irányítható, kezes, és bivaly erős is! Hisz a CBR blokkja van benne, csak le van áttételezve! Így „csak” 240el megy, és nem 290el! Csak nyomatékosabb! (Csak-csak ) Az a pár lovacska felül meg kit érdekel? Engem tuti nem! Viszont mint a vaddisznó, úgy megindul! Állítólag Dyno kittel nyomatékosabbá válik, és még a fogyasztása is csökken, normál használat mellett! Nagy kedvencem! Sajna még csak üléspróbát vehettem 1 átépített verzión, de simán elhiszek minden róla szóló hírt, hisz a kis darázst fél éve vezethettem. CB900 v. CB500! Elnézést kérek a mocimtól, de tuti a 919et választanám! Vagy 1db mindenes gép, vagy ha megengedhetném magamnak, akkor lenne 1 nagy ccm-es örömmotor, és 1 ingázó 4ü. 125ös! Amit megspórolnék hétköznap benzinen, az menne hétvégén a nagyba! Így használnám! +meglenne az esély, hogy ha az egyik mozgásképtelené válna (pld: kuplungbovden szakadás) akkor addig a másikkal lehet menni! Mondjuk én 1 VTR1000et vennék örömmotornak! Az tol igazán alulról!
Zoliba! Egész egyszerűen benyúl kézzel a blokkba, és kiveszed azt a vastag alátétet! Megpucolod oldószeres ronggyal, és megnézed szemre, hogy milyen állapotban van. Legalábbis a régi 1hengeresemen csak ennyi volt a művelet! Nem kellett szerszám! De mivel 1 hónap múlva én is nekiesek a héthengeresemnek, jobban fogom tudni! Úúúú! Megint rá fogok költeni vagy 50e-t! Olaj, filter, kormánycsapágy, első fékcső, fékolaj, telóolaj, hőálló festék, műszakira felkészítés, stb. Az ezüst(szürke) hőállón elkezdtem gondolkodni, mivel a CBF végdobja króm, és nem matt fekete, mint nektek…
Zoli99! Én sem mehettem már a gépemmel szeptember vége óta! Azóta üzemképtelen szegénykém! Én is azzá váltam csütörtökig, míg 1 haverom fel nem ajánlotta, hogy a 3 gépe közül kettőt, járassak már meg, mert Neki nincs most erre ideje! Így aztán egy „fűtött” 3szintes mélygarázsban 20percet motoroztam egy CBR125el, majd újabb 20percet egy CBF600ASval! Jaj de jó volt, ja de hiányzott! Azóta szebb a világ!
szinte biztos, hogy meg lehett hekkleni a cuccot, az új motor firmware-ét kell beletölteni :) Vagy a helyedben vadásznék egy új km órát ezt meg eladnám. De nem ér annyi hercehurcát talán :)
Nekem megneztek a kuplungomat: nem csak a rugok nyulasa okozza, hanem nalam kicsit beverodott a kuplung kosar is. Olyan ember, akinek nagyon adok a szavara (szereloket tanit) azt mondta utana, hogy maradjon igy, nem lesz igazabol baj a kovetkezo 50.000km-en valoszinuleg, a javitasi koltseg ellenben horror lenne.
Amugy tenyleg, ugy irigylem azt a feature-t a 2005 utani nagydarazsakrol, hogy van az LCD-jen ora funkcio! 4 evig tartott mig rajottek. Borzaszto bonyolult szerkezet lehet, mert ~70e Ft-ot kernek erte, de en csak csodalkozom mert nincs rajta 7 ebresztos zenelo sem!
Zoli99, lehet szerinted hackelni rajta (mph -- kmh, illetve esetleg hogy ora/percet is tudjon mutatni. Vagy nem erdemes?
Ilyen ni (ez nem az enyem, de pontosan ilyen)
Igen, Hornet 919 egesz pontosan, (sajnos) USA verzio, bar ez leginkabb csak a muszerfal mph (alatta km/h) kijelzeseben nyilvanul meg, illetve, hogy az LCD kijelzo merfoldben szamol . Majd odaadom neked az LCD-t kis athaxolasra, kene a km/h.
Ja, ha mar ez eszembe jutott: atirasnal most mar kotelezo a km ora allas. Arra nem tudtak mit mondani, hogy mi lenne ha ki kell vagy kicserelem az oramat (mert mondjuk elromlott). A merfoldet natur beirtak km-nek. Ennyit errol. Ertekelem azt, hogy valamit tenni akarnak az ossznepi ora tekergetes ellen, de ez keves. Amugy ebben a gepben 39.000 km korul van - ora szerint.
Azok figyelmébe ajánlanám ezt a munkát akik kételkedtek a régebben javasolt hőálló festékek tartósságában. Ezt így kell csinálni, ilyen alaposan! Mostmár csak az a lényeg, hogy zsírmentes legyen, megfogni sem szabad festés előtt csak esetleg tiszta kesztyűvel vagy papírral.
Kuplungzörej: sokszor beszéltünk róla, én is meghallgattam több CB 500-ast is és olvashattunk arről is beszámolókat is azoktól akik szétszedték, szétszedették... A kuplungkosár csillapító rugói zörögnek ami funkciójában nem korlátozza a kuplung működését és attól simán elfutja a maga 200-250ezer kilóméterét a CB. Cserélni lehet, de én ezért nem szedném szét az biztos. Emlékszem "Pitykapatyka" motorjára aminek kuplungkosarát összebarmolták (még bele is hegesztettek ) nem érdemes ezzel foglalkozni, baromi halk blokkja van a CB 500-nak ezért hallható ez a jelenség. Annyit megér, hogy esetleg megmutatjátok egy szerelőnek aki ismeri a konstrukciót és kizárja az egyéb hibákat, viszont könnyen felismerhető a hang mert a kuplung behúzásával változik
Hát, erre mit is mondhatnék? Engem inkább a nem gurulás - motorral - ami irritál.
De gondolom, inkább Téged is az bánt. Az akksi meg csak ilyen pótcselekvés.
Az enyém is ad valami kis hangot. A szerelő, akihez járok, s akiről írtam, hogy versenyekre kíséri versenyzőket, azt mondta, hogy a csillapító rugók fáradnak el a Hondánál.
Cblaci, nehogy megsertogggye man Nem erted te a viccet se!
Nezzuk csak: en nem vagyok tapasztalt 4 hengerben, meg sokmindenben sem, csak egyszeruen szeretek motorozni. Most 23 eve fertozodtem meg. Es vannak gepek amik tetszenek, van amelyek kevesbe, azt hiszem mindannyian igy vagyunk vele. CSaszihoz hasonloan szeretem a minel kevesebb hengerbol allo, minel konnyebb, megis viszonylag eros gepeket, nem feltetlen a magas maximum teljesitmenyt, hanem inkabb a nyomatekot (ami alul a keves henger verzioval ossze is szokott vagni). Megis ilyen meretben es teljesitmenyben es Hondaban a CB900-at vettem, mert nincs nagyon mas. Ha lenne kethengeres 900-as CB, lehet hogy arra csabultam volna el, de nincs.
A magyarazatok (bar zoli99-vel telefonon beszeltem, o ertette a dolgokat)
disznos: mindig megy. Van nyomatek alul is felul is, mindenhol. Huzod a gazt es megy.
ingerszegeny: nagyon kenyelmes, nagyon egyszeru vezetni, neutralis az egesz elmeny. Kevesbe erzed az utat, mint mondjuk a CB500-al, nincs annyi visszajelzes. A vaz sokkal precizebb es pontosabb, ez abszolut pozitiv. Az ingerszegenyseg sem feltetlenul egyertelmuen negativ jelzo: egyszeruen kenyelmesebb, de ennek megfeleloen kevesebb visszajelzessel, kevesebb elvezettel. Mint mindannyian, szerintem nem azert motorozunk, mert az annyira kenyelmes es nem fuj a szel es nem fazunk es a tobbi, hanem mindezt elviseljuk, kibirjuk, meg talan szeretjuk is, mert a motorozas a hobbink. Szoval ingerszegeny: jo menni vele, kenyelmes, cserebe kevesebb az "erzes".
oreguras: ezt arra ertem, hogy ez nem igazan sportgep, nem a negyhengeres funyirok, nem a CBR-ek vilaga. Hiaba ugyanaz a blokk, teljesen mas karakter. Ennek 9500-nal piros zona van a fordulatszammeron, a CBR 929 meg ott kezdi el durrogtatni a legjavat! Ez 2000-5000 kozott huz (mint a diszno ) utana mar majdnem felesleges is porgetni. Ez nem porgeti el a hatso gumit ha rahuzol, egyszeruen megindul. Ugy tudnam szemleltetni mint a dizelmozdony meg a sportkocsi. Mind a ketto joval nagyobb teljesitmenyu mint mondjuk egy normal csaladi auto. Megis a viselkedesuk teljesen mas: az egyik virgonc aszfaltszaggato, gumikoptato, a masik meg egy mozdony: ha elindul akkor megy, es erzed benne az erot. A nagydarazs inkabb az utobbi mint az elobbi. Nagyon linearis a nyomatek, es nincs benne semmi ugralas, tol-tol-tol es megyunk. Nincs igazan nagy adrenalin froccs sem, mert nincsenek nagy terhelesvaltasok, "megindulasok". Az Inazuma-t is ilyesmire tippelnem, bar vegul nem mentem a tieddel. Amit az ingerszegenysegrol irtam, az is tovabb erositi az "oregurassagat": kenyelmes, egyszeruen kezelheto, beleulsz mint egy fotelbe es mesz vele.
Remelem kielegitettem a kivancsisagod, de kerdezz, ha tudok, szivesen valaszolok.
En kerdeznek viszont toled: zoli99-el este telefonaltunk es emlitette, hogy te meg talan a CB1-hez csinaltal sajat sebessegmero skalat, hatlapot. Tudsz rola irni, hogy mibol es hogyan es hogyan valt be?
Majd Te aki oly tapasztalt vagy 4henger tekintetében elmagyarázod a népnek, hogy milyen az amikor "disznós" egy motor de ugyanakkor "ingerszegény" is, ráadásul "öreguras" beütéssel...
Most akkor mi van?
A nép nagyon kíváncsi!
http://www.kepesmotor.hu/elekt...
Természetesen a fúrógépet használtam elsősorban többféle kefével meg smirglivel is.
Olvastam a Xado-ról, de az túlzás lenne, hogy tájékozott vagyok a témában. Azt nem hiszem el, hogy felépíti a sokat futott motor elhasználódásból eredő foghézagjait vagy mondjuk egy vezérlőtengelyt feltölt netán még a résveszteségeket is megszünteti de klasszikus értelemben vett olajként biztosan jól funkcionál mert sok dícsérője van. Legkevesebb 80km-t autózok napi rendszerességgel ami még kiegészül a családi jövés-menéssel, így évente 30ezer km is simán összejön. Megfordult a fejembe, hogy kipróbálom, bár én cak úgy veszek járművet ha a motorja makulátlan és azt úgy használom, hogy lehetőleg nálam se menjen tönkre. Ha már sokat futott inkább eladom ahelyett, hogy kegyszerekkel vagy különböző hókusz pókuszokkal próbálkozzak. A motorba csak Motult rakok! (de ezt már tudod ) és mivel ott olajfürdős a kuplung így nem is tennék bele semmilyen adalékot ami felületkezelő meg mindenféle súrlódáscsökkentő hatású, bízok a Motul gyári adalékaiba. Ha igaz a Xado is gyárt 4T-be való olajat ami tartalmaz fémkerámia képző anyagot de egyelőre kivárásos állásponton vagyok és kíváncsian várom a véleményeket
Az én Csühösöm tökéletes kondiban van így nincs szükségem ilyesmire
Xado-nak utána néztél már? Gyárt már motorba ius olajat. Én a Feliciába használom, már a 3.-ik adag van benne, meg vagyok vele elégedve!
120- nál a maga kemény 3200- as fordulatával lenyűgözött- mint egy autó- és a futómű... Hmm...
Ezt kézzel csiszoltad meg? Flexbe fogott fazékkefe- stb. nem lett volna megoldás? Gondolom, úgy gyorsabb lett volna?
Köszönöm a tömítés kivételét illető eligazítást.
Megvagyok a csiszolásokkal teljes egészében. Ilyen fényesek lettek a leömlők. A lábát is levettem.
Így várjuk a melegebb időt, hogy festhessünk.
Zoliba! Egész egyszerűen benyúl kézzel a blokkba, és kiveszed azt a vastag alátétet! Megpucolod oldószeres ronggyal, és megnézed szemre, hogy milyen állapotban van. Legalábbis a régi 1hengeresemen csak ennyi volt a művelet! Nem kellett szerszám! De mivel 1 hónap múlva én is nekiesek a héthengeresemnek, jobban fogom tudni! Úúúú! Megint rá fogok költeni vagy 50e-t! Olaj, filter, kormánycsapágy, első fékcső, fékolaj, telóolaj, hőálló festék, műszakira felkészítés, stb. Az ezüst(szürke) hőállón elkezdtem gondolkodni, mivel a CBF végdobja króm, és nem matt fekete, mint nektek…
Zoli99! Én sem mehettem már a gépemmel szeptember vége óta! Azóta üzemképtelen szegénykém! Én is azzá váltam csütörtökig, míg 1 haverom fel nem ajánlotta, hogy a 3 gépe közül kettőt, járassak már meg, mert Neki nincs most erre ideje! Így aztán egy „fűtött” 3szintes mélygarázsban 20percet motoroztam egy CBR125el, majd újabb 20percet egy CBF600ASval! Jaj de jó volt, ja de hiányzott! Azóta szebb a világ!
Zoli99, lehet szerinted hackelni rajta (mph -- kmh, illetve esetleg hogy ora/percet is tudjon mutatni. Vagy nem erdemes?
Ilyen ni (ez nem az enyem, de pontosan ilyen)
Ja, ha mar ez eszembe jutott: atirasnal most mar kotelezo a km ora allas. Arra nem tudtak mit mondani, hogy mi lenne ha ki kell vagy kicserelem az oramat (mert mondjuk elromlott). A merfoldet natur beirtak km-nek. Ennyit errol. Ertekelem azt, hogy valamit tenni akarnak az ossznepi ora tekergetes ellen, de ez keves. Amugy ebben a gepben 39.000 km korul van - ora szerint.
Kuplungzörej: sokszor beszéltünk róla, én is meghallgattam több CB 500-ast is és olvashattunk arről is beszámolókat is azoktól akik szétszedték, szétszedették... A kuplungkosár csillapító rugói zörögnek ami funkciójában nem korlátozza a kuplung működését és attól simán elfutja a maga 200-250ezer kilóméterét a CB. Cserélni lehet, de én ezért nem szedném szét az biztos. Emlékszem "Pitykapatyka" motorjára aminek kuplungkosarát összebarmolták (még bele is hegesztettek ) nem érdemes ezzel foglalkozni, baromi halk blokkja van a CB 500-nak ezért hallható ez a jelenség. Annyit megér, hogy esetleg megmutatjátok egy szerelőnek aki ismeri a konstrukciót és kizárja az egyéb hibákat, viszont könnyen felismerhető a hang mert a kuplung behúzásával változik
De gondolom, inkább Téged is az bánt. Az akksi meg csak ilyen pótcselekvés.