Hello!
Raktam fel képet ide a fórumra arról, hogy mennyire szedtem szét, felteszem mégegyszer. Szinte teljesen, de a becsúszó szár alsó végét nem húztam keresztül a szimeringen, pont azért amit a szerelő ismerősöd is mondot, mert nem akartam, hogy az egyébként már cserélt, de tökéletes szimeringek sérüljenek. Először alul vettem ki az imbuszfejű csavarokat a teló alján, majd azután a felső menetes dugókat a becsúszó szár tetején. Az egész olajmennyiséget alul engedtem ki, mert úgy gondoltam, hogy alul tud összeülni az esetleges olajiszap és így az folyik le először, illetve keresztülmossa a lefolyó teljes olajmennyiség
Mivel nekem alig több mint 2-éve már volt cserélve, így nem volt iszap, sőt az állaga sem változott az olajnak csak a szine.
A langyos radiátorhoz támasztottam előzőleg a telókat így folyósabb is volt az olaj. A képre ha ránagyítasz látszanak az imbuszfejű csavarok és a mellettük lévő alkatrész is amin egy spirálrugó van, az van legalul a szárban és azon vannak az olajjáratok is, az is kicsúszott amikor fejre állítottam a telókat. Sehol nem volt iszap, vagy szennyeződés de azért szárazra töröltem azokat is
A kép még a törölgetés előtt készült és gondolom látszik a teló belső tisztasága és az is, hogy felesleges lett volna tovább bontani egy esetleges szimering sérülést csinálva. Az előző motoromnak a CB 1-nek a telószárainak alján volt olajleeresztő csavar, azt meg főleg nem kellett szétszedni pusztán egy olajcsere miatt. Gondolj bele amikor olajat cserélünk a blokkban, akkor sem szedegetjük ki a fogaskerekeket és csapágyakat egyenként letörölgetni, kimosogatni. Erre a célra kitalált blokkmosó folyadékok is csak több kárt csinálnak mint hasznot mert nem lehet teljesen eltüntetni a blokkból az esetleg visszamaradó mennyiséget.
Na de visszatérve a telókra, persze amikor már 5, ne adj isten 10-éve nem volt olajcsere akkor nyilván szét kell bontani teljesen, hiszen arra már egy szimering csere is ráfér, ill valószínű egy teljes átmosás is az összeállt trutyi miatt. Mindenki abból induljon ki mennyire volt elhanyagolva a telója és aszerint kezdjen a bontáshoz, nyilván egy készlet szimeringet beszerezve előzőleg. Mindehhez hozzáteszem, hogy ez csak az én véleményem, de amúgy én sem értek hozzá, legalábbis nem a tanult szakmám Hallottam az egyik helyen, hogy 10ezerért cserélnek olajat, de javasolni szokták akkor már a szimering cserét is és úgy meg 20ezer (ez mondjuk az olcsóbb helyek közé tartozik) ez a tisztábbik megoldás, csak én szeretem magamnak megcsinálni.
Az olaj cseréjéhez mennyire szoktad szétszedni a teleszkópokat? Azért kérdezem, mert a hondás szervizes srác, akihez a CB-t szoktam hordani, azt mondta hogy akkor lenne igazi a dolog, ha teljesen szét lenne szedve az egész, mert így lehetne alaposan kimosni mindent. Viszont ebben az esetben nagyon valószínű hogy sérülnének a szimeringek is, úgyhogy nem nagyon ajánlotta végül ezt a módszert. Viszont szerinte az olaj sima leengedése és cseréje csak részmegoldást jelent az így a teleszkóp belsejében maradó szennyeződések miatt.
Az Sv Fórumban TSanyi mondta hogy mért nem egyel nagyobbat. Minden Sv-s egyel jobbat tesznek bele. Jobb lesz tőle. De csere után tényleg megszűnt a himbálózás a kanyarban. Majd a következő szezon végén cserélem az olajat elől akkor már nagyobbat rakok bele.
Motult de de a gyári előírtat.
Nem emlékszem a W számra de holnap megírom.
Nekem most a hátsóval lesz gond. Azt lehet majd cserélni kell. Nem tudom hogy javítják-e és menyiért. Lehet olcsóbb ha cserélem
Viccet félretéve milyet tettél bele? Tényleg érdekel, már kérdezősködtem másoktól is. Eredetileg félszintis 10W-t akartam, ahogy azt írtam korábban, de sajnos nem kaptam csak szintetikus 10W-t, abból is a Castrolt. Most majd meglátom, első visszajelzései nagyon jók, elvileg 2-évet ki kell bírjon, ezután úgyis cserélni fogom a meghatározott időnként.
Motul lenne az igazi az inazumás ismerősöm szerint, de sajna nem kaptam
Olvastam olyan véleményt ami szerint bizonyos olajfajták (köztük a telóolaj is) hajlamosak a párolgásra és még ép szimering esetén is csökkenhet az olajszint. Nem tudom van-e benne igazság, de valamiért 2-évente előírták az olajcserét amit nekem is nehéz volt elfogadnom amíg meg nem bizonyosodtam a saját telóim példáján.
Persze ha van kedved lehet játszani távtartókkal azzal kárt nem teszel, hiszen az endúrósok vagy krosszosok ezt szokták alkalmazni. Az olajcsere viszont csekély kiadás, szerintem csináld meg mielőtt próbálkozol ezzel a módszerrel
Bár lehet azért is ül ilyen gyorsan össze, mert az oil sűrűsége leromlott, így könnyebben-gyorsabban összeül a villa, és nem tart annyit vissza... Meglássuk! Lehet megcsinálom mindkét dolgot. Megveszem a gépbe a gyári olajat, és közben legyártatom a közdarabokat. Kipróbálom friss olajjal, de ha még mindig nem vagyok elégedett akkor mennek bele az alátétek.
Egyébként egyáltalán nem olyan vészes a dolog, csak megszoktam valamit, és érzem, hogy már nem olyan. Mint a kormánycsapágynál!
Azért gondolom, hogy 1 kicsit befáradtak, mert régen 1x sem ütöttek fel a villák (na jó 1x éreztem forszírozott féktávon úthibával megspékélve), de mostanság egyre sűrűbben érzem féktávon főleg 2személlyel, hogy kopp, és nincs tovább. Egyébként is úgy érzem mikor ráülök, hogy mint ha jobban összeülne az eleje. A hátuljánál is éreztem ezt már, de ott elég volt 1 klikk, és már is a régi volt minden. Azért a 2cm elgondolkodtató! Lehet elég volna az 1-1.5cm. Mondjuk csináltatnék 7milisből 6-8db-ot!
A sűrűbb olajtól nem lesz keményebb az eleje, magyarán ugyan úgy össze fog ülni a villa mint előtte, csak feszesebb lesz, amitől kis sebességnél jobban fogod érezni az út egyenetlenségét, viszont tempós haladásnál nem fog annyira himbálózni-kóvályogni az eleje!
Egyébként nem biztos, hogy elfáradtak azok a rúgók Csaszi! Főleg nem gondolnám 4-év alatt Másik fórumon is téma ez és ott azt állítják a tapasztaltabbak, hogy a leromló olajminőség is lehet az okozója. Mielőtt bármit csinálsz kezd az olajcserével (úgyis már következett volna ) és csak utána nyúlj bele komolyabban.
Ez tapasztalat vagy hallottad valahol, ahol már hallották valakitől? Ha betartod a 2éves csereciklust az olaj addig állja a sarat. A rugófáradáson szerintem nem segít a sűrű olaj.
Szia!
Elősször tegyél bele sűrűbb olajat. 15W szerintem simán.
Aztán ha még mindíg nem jó akkor érdemes foglalkozni a rugókkal.
Ha a gyári W-s olajat teszed és sokat mész kb másfél év és ugyan ott vagy mint most.
Raktam fel képet ide a fórumra arról, hogy mennyire szedtem szét, felteszem mégegyszer. Szinte teljesen, de a becsúszó szár alsó végét nem húztam keresztül a szimeringen, pont azért amit a szerelő ismerősöd is mondot, mert nem akartam, hogy az egyébként már cserélt, de tökéletes szimeringek sérüljenek. Először alul vettem ki az imbuszfejű csavarokat a teló alján, majd azután a felső menetes dugókat a becsúszó szár tetején. Az egész olajmennyiséget alul engedtem ki, mert úgy gondoltam, hogy alul tud összeülni az esetleges olajiszap és így az folyik le először, illetve keresztülmossa a lefolyó teljes olajmennyiség
Mivel nekem alig több mint 2-éve már volt cserélve, így nem volt iszap, sőt az állaga sem változott az olajnak csak a szine.
A langyos radiátorhoz támasztottam előzőleg a telókat így folyósabb is volt az olaj. A képre ha ránagyítasz látszanak az imbuszfejű csavarok és a mellettük lévő alkatrész is amin egy spirálrugó van, az van legalul a szárban és azon vannak az olajjáratok is, az is kicsúszott amikor fejre állítottam a telókat. Sehol nem volt iszap, vagy szennyeződés de azért szárazra töröltem azokat is
A kép még a törölgetés előtt készült és gondolom látszik a teló belső tisztasága és az is, hogy felesleges lett volna tovább bontani egy esetleges szimering sérülést csinálva. Az előző motoromnak a CB 1-nek a telószárainak alján volt olajleeresztő csavar, azt meg főleg nem kellett szétszedni pusztán egy olajcsere miatt. Gondolj bele amikor olajat cserélünk a blokkban, akkor sem szedegetjük ki a fogaskerekeket és csapágyakat egyenként letörölgetni, kimosogatni. Erre a célra kitalált blokkmosó folyadékok is csak több kárt csinálnak mint hasznot mert nem lehet teljesen eltüntetni a blokkból az esetleg visszamaradó mennyiséget.
Na de visszatérve a telókra, persze amikor már 5, ne adj isten 10-éve nem volt olajcsere akkor nyilván szét kell bontani teljesen, hiszen arra már egy szimering csere is ráfér, ill valószínű egy teljes átmosás is az összeállt trutyi miatt. Mindenki abból induljon ki mennyire volt elhanyagolva a telója és aszerint kezdjen a bontáshoz, nyilván egy készlet szimeringet beszerezve előzőleg. Mindehhez hozzáteszem, hogy ez csak az én véleményem, de amúgy én sem értek hozzá, legalábbis nem a tanult szakmám Hallottam az egyik helyen, hogy 10ezerért cserélnek olajat, de javasolni szokták akkor már a szimering cserét is és úgy meg 20ezer (ez mondjuk az olcsóbb helyek közé tartozik) ez a tisztábbik megoldás, csak én szeretem magamnak megcsinálni.