Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A listában valószínű a gyári méretek találhatók, mert közben megtaláltam azoknak a csapágyaknak a méretét is amelyeket a Biker World-től rendeltem még régen. Ezek kúpgörgősek voltak és a számuk 26x47x15 ill. 30x55x17-es méretüek voltak (SSH903R). Eltérés a csapágy magasságánál van ezért még az is előfordulhat, hogy mindkét méret jó csak a most megtalált méret a kúpgörgős kivitelé.
Akkor nem nyulsz mellé ha a Nagyvastól rendeled típus szerint. A CB-1 csapágyai megegyezőek a CB-500 csapágyaival, emlékszem amikor meghozta a posta kicsit megijedtem amikor ránézésre nem hasonlított a golyós csapágy mérete a kúpgörgőssel. Viszont összerakásnál minden passzolt pontosan. Van egy képem ahol egymás mellet fotóztam le a golyós és a kúpgörgős csapágyat és van egy olyan is ahol a két golyós látszik lefotózva, a harmadikon a Nagyvastól rendelhető kúpgörgősről van kép. Ettől többet nem tudok segíteni mert nem mostanában volt... de talán van itt a fórumon olyan aki jobban emlékszik mint én, hiszen többen is cseréltek már a közelmúltban.
Nagy vagy! köszi!
Felső: 26x47x15,4
Alsó: 30x55x18
Ellenőrízd le a listából: link

Legjobb ha megveszed itt a teljes szettet, porvédővel együtt:
link
Üdv Fórumozók! Csak most kezdek fórumozni de már 7 éve húzom a cb bajszát. 36000 után lefeküdt a kormánycsapágy, megköszönném ha valaki mag tudná mondani a bele való kúpgörgős csapágy számát, köszi.
CB füstje borítja a tájat,
Karácsonyi bejgli növeli a hajat.
Pihen a motoros, fázik keze lába,
szentestére készül a Jézuska várja.
Csodálja a család hisz nem olajas a keze,
de tudják, hogy most is a gépen jár az esze.
Ha véget ér az ünnep, újra fúr és farag,
hogy tavasszal ismét hajthassa a vasat.

Ez nem semmi koma, pörgeted a vasat,
CBR-ed dobja bő rímektől hasad.
Jól érzed a vágyat mi szívemben lakozik,
vasló formájában útra kívánkozik.
Simogasd meg a drágád, adj reá egy puszit,
Együtt köszöntsétek tavasszal a nyuszit.

Kellemes ünnepeket és boldog új évet kívánok. kitartást tavaszig
Szia!
Tényleg megleptél! nem gondoltam volna hogy csupán fújós festék ! Ha szabad érdeklődnöm,milyen fajta festék ez? mert ha bevált és mondjuk évente 1-szer kéne lefújni akkor simán megcsinálom én is
Helló! Több országba divat különböző teljesítmény szinttel forgalmazni ugyanazon motort. A jobban lefojtott változatoknál használtak laposabb ,kisebb emelésű vezérmű tengelyt. Szerintem a Te motorod nem így van "lebutítva". Egyébként régen a Simsonokat is korlátozták úgy hogy a siber fölé egy műanyag gyűrűt raktak hogy ne lehessen teljes gázt adni. Ezt kivéve már normálisan lehetett használni a motort. Valószínű ezt hallottad ez volna a legszerencsésebb hiszen ezt viszonylag könnyű kiiktatni.
És ha szerencséd van megúszod ennyivel!
Hello!

eryk04: Kössz a választ, remélem azért vezérműtengelyt nem kell cserélni, bár abba úgyse kezdenék bele, a fúvókák ellenőrzése viszont jó ötlet. Valaki írta itt korábban (már nem találom meg újra a hozzászólást ), hogy a karbiban van valami műanyag alkatrész, ami lekorlátozza a súbert fojtott verziónál, erről tud valaki bővebbet?

hurrican: Kössz a dicséretet, dolgoztam vele, hogy szép legyen. Meg fogsz lepődni, de a leömlők saját munkám, 2eFt-ba került + 2 óra munka, ugyanis ez csak hőálló ezüst, semmi több, de szerintem is sokkal szebb így mint a gyári dob, meg a barnás-rozsdás leömlők. Egyébként eddig nagyon jól bírja ez a festék, bár azért hosszú távú tapasztalat még nincs.

üdv n_dre
Helló!
Üdv a fórumon! Remek géped van szép az állapota! Mindjárt ki is szúrtam a képeken a könyököket ! mármint hogy krómosak és jól mutatnak a dobbal a végén Te krómoztattad vagy így vetted?
Helló! Légy üdvözölve itt a CB500-as fórumon. Gratulálok a motorodhoz igen szemre való darab. A képeket nézve az én motorom is hasonló korú illetve hasonló előéletű. Az első kérdésedre rátérve én inkább a véleményemet írom mint tényleges választ. Szerintem ekkora teljesítmény fojtásnál komoly átalakítás nincs. Abban az esetben ha a gumi szívótorkot leszeded a karburátorok is lent lesznek. Akkor már egyszerű lesz levenni az úszóházat és megnézni a fúvókák méretét illetve össze hasonlítani a gépkönyv adataival. A kisebb teljesítményű változatok ha jól tudom vezérmű tengely cserét igényelnek. A fogyasztást illetően ha cserélni kell a fúvókákat újra kell állítani mindent plusz karbi szinkron. Szinte biztos hogy nagyobb fúvóka= nagyobb fogyasztás,bár ez függ a csuklódtól is. Itt a fórumos társakkal ősszel gurultunk egyet. Én több mint 600 km-t mentem akkor de mások is 3-400-at legalább. Utána néhányan megírtuk a tapasztalatokat. Én oda felé autópályán két személlyel 5 litert mértem majd a csapattal együtt kisebb tempóval de hegyre fel illetve onnan le kb.4 liter volt. Volt olyan motoros társ aki 3,5 literrel gurulta le a túrát. De van itt a fórumon olyan márkatárs is aki majdnem 6litert itat meg a lovakkal, bár erősen forszírozott körülmények között jött össze. Láthatod nagy a szórás de úgy 4 liter körül azért meg állhat a fogyasztás. Reméljük nálam hozzá értőbb kollegák is írnak majd véleményt esetleg személyes tapasztalatot. Addig is további boldog ünnepeket! Helló
Sziasztok!

Mint újdonsült CB500 tulaj és fórumozó először is köszöntök minden tagot. :) Augusztus végén vettem a masinát, németországból behozott, első magyarországi tulaja vagyok. Még ősszel amennyit tudtam motoroztam vele, majd kicsit felújítottam külsőleg, kisebb javítások, cserék most télen lesznek elvégezve. Lenne azonban rögtön egy kérdésem. Olvasgattam a régi hozzászólásokat, rákerestem a témával kapcsolatos kulcsszavakra, de csak ezt-azt találtam teljesen korrekt választ még nem. Történetesen a forgalmi szerint 37kw(50LE) -os a motor és ahogy néztem neten 3 verzió létezik 25, 37, 42,5kW -os, nyílván a különböző fojtásoknak köszönhetően. Haynes könyv szerint is 42,5kW(57LE) a max. teljesítmény. Annyi biztos, hogy az enyémben a karbi utáni összekötő csövekben benne van az alu lemez amely kb 50-60%-ra korlátozza a teljes keresztmetsztet. Kérdésem az lenne, hogy csak ezt kell e kicserélnem nyitott csövekre (már találtam ilyet német ebayen), vagy további fúvókázás, egyéb átalakítás szükséges? Illetve, hogy átalakítva jelentősen megnőhet e fogyasztás is vagy ettől nem kell tartani?
Előre is köszönöm.
További Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

u.i: pár kép a gépről
Kellemes karácsonyi ünnepeket!

Ügyeleteseknek pedig behívás/probléma mentes napokat!
Kellemes karácsonyt kívánok én is minden fórumtagnak!
Üdvözlet minden fórumozó motorostársnak.
Szeretnék mindenkinek Békés Boldog Karácsonyt kívánni!
Boldog Karácsonyt!
Boldog Karácsonyt kétkerekű kollégák! ;)

Zoli
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok minden kedves fórumtársnak! Üdv, D.
Boldog Karácsonyt!
Sziasztok!
....Boldog Karácsonyt, s mielőbbi (gurulós) tavaszt
mindenkinek!
Üdv!
Kellemes ünnepeket kívánok szintén minden motorostársnak!
Minden ismerős és ismeretlen fórumozónak nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kívánok!
A jövő tavaszi szezonkezdés reményében mindenkit üdvözlök:Csabi
Igen igen a hátsó cseréje csúnya világ!
Ebay-ről fogok rendelni majd de ott is ritka mint a fehér holló.
Vagy lehet itthon felkeresek egy bontót, bár az is lutri.
A másik meg lehet csak agyi berögzültségem hogy elgyengült.
Hello!
Köszönöm a részletes választ! Én magam nem rendelkezem a művelethez szükséges szaktudással, illetve a szerszámozottságom is eléggé hiányos, a szabadidőmről meg ne is beszéljünk! A motort viszont minden szezon elején átnézetem egy Honda szakszervizben. Így lehet hogy rövid távon drágább, mintha én magam szervizelném, hosszabb távon viszont még mindig olcsóbb, mintha a hozzá nem értésem vagy a nem megfelelő szerszámaim miatt kárt tennék benne. A következő szerviznél újból vissza fogunk térni a szerelővel erre a teleszkópolaj kérdésre. Már ideje lenne lecserélni, az nem kétséges. A CB500 hátsó lengéscsillapítói viszont nem bonthatóak, így ott a benne lévő olaj is életfogytig szolgál. Ez azért érdekes dolog. Szerencsére az én motoromban még semmi jelét nem mutatják meghibásodásnak. Egyes cégek vállalják ugyan ezeknek a gyárilag nem bontható lengéscsillapítóknak is a felújítását, de én nem nagyon hiszek ezekben a javításokban. Itt eleve eléggé drasztikus módszereket alkalmaznak (vágás, hegesztés, stb.) aminek a végén vagy jó és tartós lesz a felújított alkatrész, vagy feleslegesen adtunk ki egy csomó pénzt a nyilván nem olcsó "javításra". Azt meg ugye mindannyian tudjuk hogy Magyarországon garanciát érvényesíteni nem minden esetben egyszerű. Hivatalosan viszont a meghibásodott hátsó lengéscsillapítók esetében csak a csere segít, ami gyári alkatrészeknél horror árban van: jelenlegi árfolyamon több mint 100 ezer Ft darabja és ugye esetünkben 2 db van. Utángyártottat nem sok cég gyárt a típushoz. Elfogadható áron a Hagon kínál, 2 év km-korlátozás nélküli garanciával. (Más kérdés hogy egy esetleges garanciális problémát igen körülményes lenne megoldani, mivel hivatalos magyarországi forgalmazó nincs, a gyártó pedig brit.) Ennek az ára viszont még szállítással együtt sem több a gyári alkatrész árának 25-30%-ánál. Kíváncsi lennék a tényleges minőségére.

Elnézést hogy kicsit hosszúra sikerült a hozzászólásom! Főként hogy jelentős része nem is kapcsolódott szorosan az eredeti, első lengéscsillapítóval kapcsolatos témához.
Én szimeringestül cseréltem.
Igaz nekem a porfogó szét volt repedezve.
Szerintem érdemes cserélni a szimeringet ha már szétkapod! főleg ha még nem csináltál ilyet :)
A Manuálba amit itt linkelgettek egy időbe le van rajzolva mi merre hány méter... az olajat meg a telószár pumpállásával ki tudod varázsolni a telóból. Szinte "teljesen" Érdemes előtte meleg helyen tárolni mint Laci hogy az olaj folyékonyabb legyen.
Én a helyedben cserélném a szimeringet 6e forint nem összeg és tuti hogy jó lesz az összerakás után!