Nekem még 1.5 hó van a karbantartás elkezdéséig. Korm.csapágy, hűtőfolyadék, új első fékcső, fékolaj elöl-hátul, lemérni a telóba való alátétet. Lesz mit kérni a februári szülinapomra!
És a festésem hibáját kijavítani! Addig addig festettem a hátsó kerékjárati ívet, míg szerintem vastag nem lett a festék, és az szépen egész év alatt sűrű pókhálószerűen berepedezett. Vagy a téli festés-nyári hőtágulás miatt történhetett meg? 4 réteg alapozó- ebből 3at majdnem teljesen le is csiszoltam, 6 réteg festék, + 2 réteg lakk. Szerinted Laci? Te hogy gondolod? Vagy tegyek majd fel a repedésekről képet? Esetleg a kavicsfelverődés okozta? Mindenesetre így nem maradhat, úgy hogy 200assal lecsiszolom, és kezdem előröl! 1x sikerülnie kell!
Cseréld le az olajat is, ne gatyázz!
Mutatok képet két olajcsepp közötti különbségről, értelemszerüen a sötét folt a használt (2,5-éves olaj!) a világos a friss. Ma ki is próbáltam egy szűk kis kanyarra, feszes lett az eleje, pontos és azonnal csillapít a teló, nincs csillapítatlan rugóút!
Az igazsághoz tartozik az is, hogy 15mm-el kisebb volt az olajszint mint most amikor a manuál megadott értékére öntöttem fel.
Ha még a gyári van benne, cseréld ki, igen meg fogsz lepődni az eredménytől Ráadásul pofon egyszerű csak tiszta pormentes hely kell hozzá
Egy ilyen 2cm-es rugó előfeszítést lehet majd bejátszik nálam jövőre. Eléggé felpuhult az eleje a gépnek. Nálunk azért van súly. "Szárazon" 145kg + ruhák + csomagok! Lemérem a méreteket, és legyártatom majd! Nem tart semeddig lecsavarni a "sapkát" a villaszár tetejéről, és belehajítani 1-1 ilyen vastag alátétet!
A motor pihen, de elővettem a sífelszerelést.
A szilikonolaj a léc és a bakancs ápolására is alkalmas.
Csütörtökön ezen a helyen (Kapnikbánya, háttérben a Kakastaréj csúcs) fogok síelni - reménység szerint.
Szivesen
A teljesítményszintel kapcsolatban én is segítséget kértem egy inazumás cimborától aki régebb óta hajtja ezt a típust és nem csak egy fajta olajat próbát ki. A gyári ajánlás 10W de van aki 15W-től várja a lomhább csillapítást, míg a cimborám ettől is "vékonyabb" olajat is ki szeretne próbálni. Arra döntöttem a 10W-s gyárival meggyező értékű olajat választom, abból is a félszintist, mert a cimborám szerint neki bevált ez korábban.
Mondjuk általában én inkább a gyárival megegyező specifikációkban bízok, persze meghallgatom a tapasztalatokat is.
Meglepően elhasználódott olajat engedtem le a szárakból, ha van rá igény lefotózom, csak most rohanok a gumishoz új hátsó tappancsért ami nem éppen a szomszédban van.
Köszi Laci a gyors és szakszerű választ! Utána járok a progresszív rugóknak! Látom te már benne vagy rendesen a karbantartásban Amúgy ha már itt tartunk szerinted a teló-olaj kérdésben mit javasolsz ? Mármint jó a gyári sűrűség vagy akkor esetleg sűrűbb kell a csillapítás miatt?
Az erősebb rugó nem biztos, hogy jobb megoldás mint a gyári, esetleg csak akkor ha gyáriak már egy kicsit elfáradtak. Ezzen lehet segíteni azzal is ha a rugó távtartóját kb 2cm-el meghosszabbítod, vagy ha nem távtartós rendszerű akkor a becsúszószár felső végelezáró csavarja alá lehet betenni a távtartót így egy kicsit előfeszíted a rugót. A Suzunak a képen látható távtartók vannak a rugók felett és a kupak alatt gyárilag, ha erősebbet szeretnék a távtartó növelésével érném el a nagyobb rugóerőt, viszont nekem az erősséggel nincs bajom hiszen Asszonyostól együtt jó ha ütjük a 110kilót. Az igazi jó megoldást a progresszív rugó jelentené, ami viszont nem olcsó mulatság de rendkívűl megnövelné a menetbiztonságot a gumi-út közötti kontaktus optimalizálásával ami jóval lerövidítheti pl. a fékút hosszát is. A lényege, hogy a spirálok közötti távolságok fokozatosan csökkennek és így teljesen más összenyomódási értékkel rendelkeznek. A rugóút elején könnyű összenyomni, de ahogy nő a terhelés egyre keményebb lesz, ezért szinte minden útviszonyra tökéletes.
A karbantartással egyet értek !
Én januárban tervezek kisebb-nagyobb hozzányúlást a vashoz,pl.:a villában ki szeretném cserélni a rugókat erősebbekre meg az olajat is.
Valaki ha tud esetleg címet az erősebb rugók beszerzésére!? Na meg mit javasoltok az olajjal kapcsolatba? Jó a gyári sűrűség,vagy sűrűbbet rakjak bele?
"a közösség zaklatását legyetek szívesek befejezni!" Ez jó!
Mondjuk az én (motortalanság szempontjából) téliesített életvitelem alapból zaklatott, úgyhogy lefeljebb csak egy kis irigység fűszerezi a motorozós képek láttán vándor lelkem mozdulatlan bénaságát, amire a holt időszak rakott nehéz láncokon függő béklyókat
A túlélést most a karbantartások meghitt együttlétei teszik elviselhetővé, ezt a gyógyírt javaslom minden hasonló érzületű motoros cimborámnak
Ezeket a motorozgatásokat, pontosabban a közösség zaklatását legyetek szívesek befejezni! Itt gürizek Pesten, a motoromat már 3 hete nem is láttam, még igazán téliesíteni sem volt időm, nincs rajta első fék, így még nem is menetkész, szóval ha lenne időm sem pattanhatnék fel rá, ráadásul itt van mindjárt karácsony, aminek nagyon örülök, csak még több időmet veszi el az előkészülete, szóval.... Áhh! Örülök Nektek! Szárnyaljatok mint a madár! Legalább Nektek legyen jó!
Üdv !
Ma szép napos idő volt és nem bírtam magammal Úgy határoztam hogy megszakítom téli szunyálását a cb nek! Levettem a takaróponyvát beledobtam az akksit aztán elég sok indítgatás után de beröffent Na ez hiányzott zene füleimnek Annak ellenére hogy kedden műtötték a bal csuklóm ,kipakolták belőle e fémcuccokat amit már 1 éve beletettek. A kuplungolás kicsit gáz volt de csak kisebb kört mentem de marha jól esett
Igazad van, Csaszi, 12000 után nem kell cserélni gyertyát, de érdemes leellenőrizni. Nem is tudom, miért írtam el. Talán amiatt, hogy génjeimben van még mindig, hogy a kétütemű Kreidlernél, amelynek alapjáratra 2000, sokkal hamarabb, 6000-ként volt ildomos gyertyát cserélni. Egyszer kaptam bele Bosch platinát, amit 12000-re garantáltak.
Hát nem kímélem szegénykém! Egymaga kell túramotornak, igáslónak, pályagépnek, dragmocinak, endurónak, művészi-szerelési hajlamaim elszenvedőjének, és kiállítási darabnak is lennie!
Én is ezen vettem észre először, hogy nagy ívű kanyarnál 1 kicsit mint ha folyamatosan korrigálnom kéne! Aztán most a tavaszi gumicserénél megnéztük, és biz ám csapágygolyónként lépked a kormány jobbra-balra! Elégé finoman csinálja még csak, de engem már irritál, hogy nem arra megy amerre gondolom.
Gyertyát cserélni 12000-ént, nem sűrű az? A szervizkönyv 24000ént írja elő! Én 24e-nél lecseréltem, pedig tutin működtek. A következő viszont 60e-nél lesz, mert Iridium van most benne!
Hűtőfolyadékot meg 3 évente kéne lecserélni!
Szépen átnézték a gépedet! Akkor most megnyugodhatsz legalább 1 évre!
Minden vicc féligazság! Majd meglássuk! Egyenlőre 4 éves a masina, és még tuti nem kell, bár érzem, hogy a villa rugói 1 kicsit már kezdenek megfáradni! A hátsót is már 1el keményebbre kellett állítani. A csillapítás viszont még mindig álom! Tudod van az a másik vicc, hogy majd jövőre...
Amikor a szelepeket lapkáztam nekem is a kipuf. szelepek voltak a felső tűrés határán, de mivel szét volt szedve úgy döntöttem mindet átlapkázom a minimum határérték közeléhez. Nem kell tőle megijedni, a lapkák nagyon kemény anyagból készülnek cementált réteggel, soha nem az kopik hanem maga az egész szelepmechanizmus amit a lapkákkal kompenzálunk. A lapkákon rajta van a méret, amit kivettem és megmértem hajszálra egyezett a rajta lévő számmal. Volt amit a szívó oldalról be tudtam tenni a kipuf. oldalra. Nem mind a 16-ot kellett cserélni, sőt a szívó oldalon volt amelyiket nem is kellett variálnom. Ha kicsit nagyobb a hézag abból nincs nagy baj, sokkal rosszabb ha "elfogy", abból van a szelepkárosodás, beégés.
Akkor most már csak a tavaszt kell várnod bár Neked még ott lesz előtte a síszezon is
Én a nyáron cseréltettem le a gyári kormánycsapágyat (98-as a motor), mert a golyók elég szépen bepontozták a csészét. Állt is ügyesen egyenesben a kormány. Most kúpgörgős van benne. Meg is lepődtem, mennyire másként, könnyen működik, főleg az után, hogy az előző bepontozott miatt kóválygott a kormány a nagy ívű kanyarokban.
Ezen a nyáron a jobb teló tömítője is kifáradt, úgyhogy következett a csere és persze az olajé is, ami elég mocskos volt. (Különben a levegőt kapó olaj színt vált, azt viszont nem tudom, hogy esetleg halmazállapotot is.)
Nos ott hagytam abba, Laci, hogy hazahoztam a motort. 4 fok volt, nem esett, és természetesen engedtem a kísértésnek, és jártam 65 km-t, mert a szerelő is kért, hogy jelezzem, mi az észrevételem. Különben, amikor kitoltuk a motort, kijött az utcára, és megkért, járjak egy kicsit vele, s térjek vissza hozzá, hogy rákérdezzen erre-arra.
Tehát: a hengerben a sűrítés:
bal: 14 bar, jobb: 13,5 bar (standard: 14).
Szívó szelepek:
bal: 0,17 és 0,18; jobb: 0,18 és 0,16 (jó: 0,16–18).
Kipufogó szelepek:
bal: 0,25 és 0,27; jobb: 0,27 és 0,25 (jó: 0,25–27).
A haver azt ajánlotta, egyelőre nem kell pótoljuk a hézagokat, fölösleges pénzkidobás. És hogy korához, valamint az óra szerinti 45 486 km-hez képest a motor igen jó paramétereket mutat. (A kuplungkosár kicsi döbögése pedig – Honda-betegség - nem gond még.)
A karburátorokat kitisztították; nem fehér sólerakódás volt benne, hanem csak mocsok és szinkronizálták őket.
Kicserélték baloldalon a TDC lyukacska O-ringjét.
A gyertyákon nem volt korom, jó színűek voltak (9400 km-t jártam velük, majd cserélem 12000-nél).
Kipótolták a hűtőfolyadékot, mivel a karburátor levételekor elcsorgott egy kicsi (a hűtőfolyadék megjárja a karburátort is).
Igazították a szivató és a gázkábel játékát.
Megtisztították az egyik gyertya érintkezőjét, mert a pipa alá víz került és megrozsdásodott (bizonyára a mosások miatt).
A henger két oldalán vízlevezető luk van, a jobb oldaliban volt lerakódás, takarították, kifújták.
Kicserélték az első fékbetéteket.
Lehet, hogy a mai volt az utolsó hosszabb motorozásom az idén. Sajna. A baj csak az, hogy síelni még nem mehetek.
Ja, a kormánycsapágyat én is cseréltem a CB-be, még a gyári golyós volt benne ami pontokat hagyott a csapágycsészében, nem szerencsés oda az a fajta csapágy A kúpgörgőssel nem lesz bajod, én is olyanra cseréltem
Én a fékfolyadékot 2 évente lecserélem, (mert minden évben párszor izzásig melegítem a tárcsám valamelyik ringen, vagy szerpentinen), de a teloolajom, még a gyári! Ráér az majd 10 évesen, vagy 100e Km-nél sztm.! Amelyik előbb lesz meg! Remélem a km! ( Vagy mikor a progresszív rugós szettet teszem majd az elejébe! )
Viszont kormánycsapágyat sajnos tavasszal cserélhetem is le! 34e km alatt berágósodott! Ennyit a gyári minőségről! Na majd a kúpgörgős talán jobban fogja bírni!
És a festésem hibáját kijavítani! Addig addig festettem a hátsó kerékjárati ívet, míg szerintem vastag nem lett a festék, és az szépen egész év alatt sűrű pókhálószerűen berepedezett. Vagy a téli festés-nyári hőtágulás miatt történhetett meg? 4 réteg alapozó- ebből 3at majdnem teljesen le is csiszoltam, 6 réteg festék, + 2 réteg lakk. Szerinted Laci? Te hogy gondolod? Vagy tegyek majd fel a repedésekről képet? Esetleg a kavicsfelverődés okozta? Mindenesetre így nem maradhat, úgy hogy 200assal lecsiszolom, és kezdem előröl! 1x sikerülnie kell!