Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az jó ha van az embernek profi szerelő ismerőse. A teleszkópokban mikor cseréltél olajat? Azért kérdezem mert engem rendesen elbizonytalanítottak azok a rémmesék amiket egy másik fórumon hallottam ami szerint kocsonyás, olajnak még véletlenül sem nevezhető fertelmet engedtek le a telószárakból... persze lehet ez is csak piaci kofalárma, de azért engem elgondolkodtatott. A gépkönyvi előírásokban általában 2-év szerepel a telóolaj csereciklusaként ami szerintem normál utcai használat mellett felesleges pénzkidobás, főleg az nem tetszik benne, hogy pl. egy 12-éves motor telója 6x volt szétszedve, szerintem feleslegesen. Talán 4-évente indokolt... Régen az MZ-s világban akkor szedtük szét a telót ha szimeringet kellett cserélni, de én nem találkoztam kocsonyás trutyival mint ahogy azt olvastam a leírásokban. Pedig mi használtuk a motort árkon bokron keresztül úgyhogy maximális volt a telóigénybevétel.
Amikor vettem a motort akkor volt cserélve a teló és a fékfolyadék is, kíváncsiságból kicserélem most is és majd beszámolok a fejleményekről. A szerelő ismerősödet kérdezd meg ha találkoztok mi erről a 2-éves csereidőszakről a véleménye és azt is, hogy egy öregedő telóolaj milyen negatív tüneteket produkál, ő biztosan tudja, főleg ha a versenysportban is ténykedik.
Ha a most lecserélt olajon nem látok számottevő elváltozást akkor 2-év múlva biztosan nem fogom kicserélni. Nem az olajon akarok spórolni, egyszerűen sajnálom szétbontogatni, főleg ha felesleges, legalábbis ilyen sűrűn
Kedves Laci!
Rosszul írtam, csak a szelepek fedelét kapta le a szerelő. Különben nem kezdő: a kolozsvári SBK csapat, a TEAM33 (http://33team.net/) egyik technikusához vittem a motort, akik a szomszédomat Zsigmond Zoltánt is kíséri a versenyekre.
Később még írok, épp most hoztam el tőle a motort.
Üdv!
Zoli
Szia Zolibá!
Látod ez a baj, hogy olyankor írsz amikor nem ír senki, így nehezen alakul ki párbeszéd. Ha viszont többen írunk akkor ritkán csatlakozol.
Ez az a dolog ami ellen nem lehet mit tenni, van aki nem ér rá, van akinek kedve nincs...stb, régen nem izgat már az ilyesmi, én pl. akkor írok ha kedvem van vagy ha kérdeznek.
Dícséretes, hogy megadod a gépnek amit meg kell, ezzel magadat óvod a váratlan helyzetektől. Nem véletlenül szolgált hűségesen a Kreidler hosszú éveken keresztül.
Annyit azért hozzátennék, hogy remélem csak a szelepfedelet szedte le a szerelő és nem az egész hengerfejet a szelepek ellenörzéséhez
Kezdem én is a karbantartásokat legelőször a teleszkópok olajcseréjével, kell vennem hátsó gumit is és tavasszal új motorolajjal kezdem a szezont, lánc, lánkerekek nekem is rendben vannak.
Mit mondhatnék (írhatnék) még..
Rövid telet mindenkinek!
Megint csend van, megint írok.
Hétfőn délután, mert enyhe volt az idő, és mert a szerelő haver jelezte korábban, hogy ezen a héten lenne ideje foglalkozni a motorommal, nos felpattantam rá és begurultam vele a műhelybe.
Anélkül, hogy ezt kértem volna, amikor a motor még kint állt és a haverrel beszéltem bent, a munkatársa megejtette rajta az első vizsgálatot: a kerekek, a villák, a teleszkópok, a lánc (25000 km. után, igaz, gondozgattam szépen) és a hátsó fék betétei rendben vannak, az első még bírja egy darabig, és döntsem el, hogy most cseréljük vagy nem.
Most telefonált:
- a szelepek rendben vannak,
- úgy néz ki, hogy még nem kapták le egyszer sem a hengerfejet,
- a hengerfej pakolása nem károsodott és még visszatehető (elég drága).
Kértem, hogy kapják le és takarítsák ki a karbikat, mert amióta nálam van a motor, ez nem történt meg, és 98 óta eltelt egy pár év. Továbbá: mérjék le a sűrítés értékeit is, hogy tudjam pontosan, miként áll a dolog. Különben nem tapasztaltam, hogy fogyasztotta volna az olajt, vagy hogy gyengült volna. Egyszerűen: akarom tudni, hogy mi van a lában között.
Most jut eszembe, hogy szólhattam volna arról is, hogy ellenőrizzék a levegőadagolást, mert a kipufogó mintha egy kicsit kormosabb volna, mint korábban. De ezt még megtehetem.
No ennyit most.
Nyilván a kinti tárolás miatt írtam (ezt már korábban említetted), nem a pince miatt. Nem volt túl egyértelmű valóban.
Nem szoktam nézni ezt az oldalt.
Különben nem értem a logikai kapcsolatot a pincém és az ajánlott cucc között. Talán az, hogy a BT45-ös gumik kék nylonban tekerve várják ott a tavaszt...?
Az viszont talál esetemre, hogy sajnos nincs garázsom, ahova betolhatnám a motoromat. Amikor lejár az idény, lemosom vaxos mosószerrel, a nikkelezett felületekre szilikonos olajat fújok, és lefedem a "pizsamájával". Tavaly vettem csepptöltőt és a kivett aksit rákötöm a pincében. Időnként viszont beindítom a motort, és ahogy Laci is teszi, hagyom, hogy jó ideig járjon, míg kellőképpen fölmelegszik, majd ronggyal bedugom a kipufogót.
Amiért 56-os vagyok és beléptem 56. életévembe, nyugodtan lehet tegezni engem.
Nem tudom, hogy Zoliba olvasgatja é ezt az oldalt:
http://sebessegoltara.blog.hu/...
Talán önt érdekelné is egy ilyen. A cikk szerint nem vészes az ára, utána nézve azért határeset...
Nem tudom arra felé milyenek az árak, de nálunk egy kisebb garázst (amibe befér egy autó) közel egy évre kilehetne bérelni ennyiből.
Na de az előbbi látványokhoz még kis innivaló látvány a pincémből. A kék nylon alatt az új Bridgestone BT45-ösök várják a tavaszt.
Az egyik pisztráng, a másik meg egy kövi márna, ami a hegyi patakokban él.
A vegetáriánusba hajlók számára még egy kép, ugyanazon tárcsán, amelyet, ha jól használ az ember, csodákat lehet művelni.
Sziasztok!

Nagyon kívánatosak azok a tárcsás csodák, még így disznóvágási vacsorázások közepette is.

Én is elismeréssel adózom "Zoliba" felé!
Apa beszerezte a tárcsához való cuccokat, de nem akarja összerakni, anyának sincs hozzá nagyon kedve. Na majd egyszer vmi haveros összejövetelen erőltetek egy ilyet, mert eddig max 3szor ettem ilyen tárcsás ételt de nagyon ízlett.
Pisztrángok azok a tárcsán?


Nem tudom esetleg a sasszemű napokban emlegetett fórumos társam, felfedezte e Zoliba kezében a segédeszköz fajtáját?
megyek,eszek is valamit!
Mmmmm! de nagyon jól néz ki ez tárcsás hami! Ilyeneket még nem sütöttem tárcsán úgyhogy itt az idő hogy kipróbáljam a halat is milyen is valójában Mindenesetre gratulálok a mesteri fogásnak!
Látom kevés a mozgás az utóbbi napokban.
Íme néhány, nyári emléket felidéző kép motorozás és sütés témában.
Sorban:
Két motorozás közben valamit enni is kellene
A jó kenőanyagon sok minden múlik
Az esztétikumra sem árt adni
Jó üzemhőmérsékleten működnek a dolgok
Az eredmény - közelebbről
Szia!
....köszi! gondoltam, hogy valami turpisság van a dologban....
Szia Atesz!
Tegnap megnèztem neked a sisakot, engem is èrdekelt.4-5 db van belőle, ès szerintem elèg gagyi sajnos. Az egy dolog, h. az èn fejformàmhoz nem jó, mert nyom, de alig bírtam kinyitni, lezàrni pedig egyàltalàn nem. Mondjuk biztos le tudtam volna erőltetni, de èreztem h. nem nekem való. Igaz, h.14 nem sok egy sisakèrt, de ez max. rövidtávú robogózàsra jó. Nem is èrtem hogy tudtak èrte 43-at kèrni eredetileg...
Az az! Én ismerem! A túra előtt gépátvétel, akié nem felel meg, 500 méterrel hátrébb jön!
A "Nagyvas" szerint a 37x50x11 a szimering méret, én is onnan néztem, régebben a Biker Worldnek volt olyan opciója hogy "másodlago Infó" és ott leírta pl a csapágyméreteket is. Most viszont ha rákeresek nem jön fel az oldal valaki nem tudja mi lett velük?
Legjobb lenne a service manuálban megnézni
Ki az? valami mumus? én nem ismerem csak hallottam róla, állítólag fekete lovon jár és csattogtatja a fogát ha rozsdás leömlőt lát
A kondi kisütése valóban feltörheti az oxidréteget, de csak ott ahol az átívelés létrejön az egyenetlen oxidált felület "tüskéin" és nem a teljes érintkező felületen, így kisebb áramok átadása továbbra is bizonytalan marad. A féklámpa kapcsoló rugója alaphelyzetben előfeszített állapotban van, amikor fékezünk akkor terjeszkedik és nyomja össze az érintkezőket. Idővel a rugó fáradása okozza a gondot mert kisebb nyomóerő jut az érintkezőkre, megnő az átmeneti ellenállás és vastagszik az oxidréteg. Kontakt spray-vel is lehet próbálkozni de nem biztos hogy bejut oda ahova kell, ráadásul szétszedni sem szerencsés a kialakítása miatt. Régebben én próbálkoztam mindennel de végül csere lett a vége. Még az is jobb ha egy új univerzálisat vesz az ember (600-1200Ft) mint a régi bizonytalan működésű kapcsoló ami féklámpa esetében nem egy biztonságos dolog. Millió fajta van, egy kis ügyességgel fel lehet szerelni a gyári helyére legjobban illőt, persze aki teheti vegye meg a gyárit, gondolom nem egy ökör ára
Sziasztok!
...ki tud erről a tipusról valamit....most igen megérné, ha ok....

http://www.shox.hu/term%C3%A9k...
Látom Ti is ismeritek a Lacit.....
Tisztességesen csináljátok, mert ha meglátja, lesz ám haddelhad!
Sziasztok!

Vagy egy éve volt már itt szó a fékkar kapcsolójának kontakt-hibájáról. Nos, most én is belefutottam (majdnem belém is szálltak miatta), úgyhogy vetettem pár gyógypillantást a kapcsolóra – sikeresen. Mivel lehet, hogy másnak is segíthet, ill. más kapcsolóknál is beválhat, leírom a „javítás” menetét. Nem nagy dolog, de jó időre kitolhatja a csere idejét.

A kapcsolót nem érdemes szétfeszegetni, anyagából leolvasztott műanyag pöckök tartják össze. Nálam a 3 pöcökből csak egy volt ép, úgyhogy belemásztam, de nem sok értelme volt. A teljes kapcsolószerkezet (az összes érintkező felülettel együtt) finoman oxidálódott, takarítani max. finom (2000-es) csiszolópapírral lehetne, de felesleges.

Az érintkező pogácsáinak oxidációjából nyilvánvaló, hogy a kapcsolón viszonylag alacsony áram folyik, így nincs, ami „elégetné” az érintkező felületek ellenállását megnövelő oxidréteget. Használjunk hát áramot a takarításhoz: a cél néhány rövid, de viszonylag nagy áram-impulzus előállítása.

Egy „combosabb” kondenzátort (pl. 4700u/35V) 20-25V környékére feltöltve, majd a kapcsolón keresztül párszor kisütve pillanatok alatt elpárolog a gondot okozó oxid-réteg, a kapcsoló pedig ismét pontosan kapcsol. Ha nincs kéznél szabályozható labortáp, a kondik feltöltéséhez megteszi 3db sorba kötött 9V-os elem is. Az elemekkel (polaritás-helyesen) párhuzamosan kötjük a kondit, és a nyitott (tehát benyomott gomb!) kapcsolót, majd párszor kapcsolgatunk.

Az egész játék ki- és visszaszereléssel együtt kevesebb időt vett igénybe, mint ezt leírni :)
Én is ilyen indexet vettem, csak feketèt ès a nem flexibilis fajtát.
Hello Darkmind!

Engem igazából az zavart, h a nyeregtáskát nem rakhatom fel nyugodt szívvel. A ragasztás csak erős szemrevételezéssel látszódott, bár Laci biztosan kiszúrná....
Amiatt voltam behatárolva, h elől hátul átlátszó a búra. Uh ha narancsra váltok, akkor előre is kellett volna vennem. 4e-be megállt a dolog, plusz a burákat kell cserélnem az enyéimre. A boltban kipróbáltam rámegy az enyém, plusz ez még egy hangyafasznyit rugózik a gumi miatt. Hát majd elválik.

Az olaj nem régen lett cserélve benne, uh remélem csak a maradékból rá kell töltsek. Nem tudom már milyen a viszkozitása, ha haza érek megnézem.
Ok!
Köszönöm!