Nem értem ezt a vakarózást.
Én, amikor tavaly gépezetet vettem, túramotort akartam. Kicsit nagyobbat. Aztán nézelődtem, nem találtam olyat ami kedvemre - főleg lóvéban - levő lett volna. Így vettem egy 900 RR-t. A fogyasztásán kívül igen elégedett vagyok vele!
Azért alapjába véve vicces feltenni ezt a kérdést ezen a fórumon, nem is tudom mit vár a kérdező? És ráadásul vissza sem keres a hozzászólások között...hogy nektek mindig van türelmetek ezt a mélyenszántó kérdést részletesen megválaszolni...
Én azt mondom vegyél egy Yamahát, igaz nem ebben a méretben, de biztos találsz...
Nemtudom, de valahogy a kawától elment a kedvem. Pedig az néz ki a legjobban :P Hondát vennék, de GS elterjedtebb, olcsóbb. Meglássuk mit hoz a jövő, mire futja :P Most egy NS125F em van, elég ingatag, viszontjó külsővel. ezt cserélném le.
Hello!
A felsorolt 3 gép közül a Kawasakiról tudok a legkevesebbet, úgyhogy vele kezdeném. Vízhűtéses blokkját a GPZ500-ból örökölte, némi módosítással. Megbízható technika, bár többen panaszkodtak a fogyasztására. Egyesek a hátsó dobféke miatt szokták kritizálni, de valójában a motor ezzel együtt is teljesen megfelel a kategóriájának. Az általam ismert mindkét ER5 tulajdonos elégedett a gépével. Negatívumként azt lehetne általánosságban felhozni a Kawasaki ellen hogy a 3 márka közül Magyarországon nekik a legproblémásabb az alkatrészellátottságuk.
A GS500-ast már személyesen is jobban ismerem, lévén 0km-es, illetve több használt példány is volt már a kezeim között, ráadásul több ismerősöm is nagy elégedettséggel használja ezt a típust már hosszú évek óta. Egyszerű felépítése ellenére, vagy talán éppen ezért, nagyon megbízható, takarékos gép. Ebben egyáltalán nem marad le a CB500-tól. Kiforrott technika. A léghűtés itt igazából nem jelent komoly hátrányt a használat szempontjából. Ha normálisan használod, a Hondához képest hiányzó lóerők sem érezhetőek egyáltalán. Futásteljesítménye valamivel kisebb ugyan, mint a CB500-é, de a 100 ezer km feletti futásteljesítmény itt sem számít különlegességnek bontatlan blokkal. Nyugodtan merem ajánlani akár hosszabb távra is, mert akinek a GS500 csak egy rövid lépcsőfok a nagyobb kategóriára váltáshoz, annak a CB500/CBF500 sem lesz elég.
Mivel 9 éve van CB500-am, ezt ismerem legjobban a 3 közül. A motor egy utolsó szériás, félidomos változat, amely 0Km-es kora óta az enyém. Néhány kisebb, műanyag elemek által keltett zörejtől eltekintve mindvégig kifogástalanul üzemelt és remélem hogy ez még nagyon sokáig így is marad. Annak ellenére hogy ez egy "elspórolt" kategória, a gép összességében egész jó. Természetesen azért közel sem annyira jó, mint azt egyes tulajok állítják, de néhány módosítással, illetve kiegészítők felszerelésével végül sikerült az igényeimhez alakítani. A tartósságáról szóló legendák is túlzóak, de az tény hogy egyáltalán nem alaptalanok. Bárhova is indultam vele, mindig tudtam hogy haza fog hozni, pedig nem egyszer vágtam át vele, teljesen egyedül, számomra ismeretlen országokon. Alkatrészellátása a 3 márka közül a Hondának a legjobb, ami megér szerintem egy kis felárat, bár a válság sajnos erre a területre is betört. 1 éve még bármilyen alkatrészt 2 napon belül szállítottak és ez nem túlzás, kipróbáltam! Sajnos a pécsi Honda márkakereskedés (Megamotors) kb. 1 éve megszűnt hivatalos márkakereskedés lenni, de szerencsére a gyakorlatban továbbra is működik. Az elmúlt 9 évben nagyon jó kapcsolatot alakítottam ki velük, a motoromat kizárólag náluk szervízeltetem. Itt rendelkezésre áll minden szükséges célszerszám illetve szaktudás. Viszont amióta nem hivatalos márkakereskedés, kb. 1 hétre nőtt az alkatrészek beszerzésének időtartama, ami még mindig jobb a másik két márkáénál. Szerencsére alkatrészre a kopo-fogyó dolgokon kívül nem nagyon szokott szükség lenni. Még az akkumulátor is eredeti benne!
A motor a tudásához képest elég takarékos, kb. 3,8 liter/100Km az átlagfogyasztása nálam. A rekord egy montenegroi túra során, Boszniában mért 3,2 liter volt, amit 3 db dobozzal megpakolva ért el, igaz elég alacsony átlagtempónál. Mérhető olajfogyasztása nincs.
Futóműve, fékei, váza stb. teljesen megfelelnek a motor teljesítményének. A blokk óvatos guruláshoz már 3ezer alatt is használható, kerülve természetesen a hirtelen gázadásokat. 4 ezertől már 6. fokozatban is használható, akár megrakva is. 6 ezertől egész tisztességesen megindul, 8 ezernél még egy lapáttal rátéve. A GS500 hoz képesti +lóerők igazából itt jelennek meg.
Mivel a három gép közül a CB500 rendelkezik a legnagyobb méretekkel, így ezen fér el a lehetőségekhez képest legjobban egy magasabb motoros, bár szerintem 185 cm felett már akadhatnak gondok. Az én méreteimhez (173cm/64kg/35cm félbehajtva ) teljesen jó, bár a fejidom még túraplexivel is hangos.
Összességében én a CB500-at ajánlanám legjobban, de neked kell döntened. Ha van rá lehetőséged, próbáld ki mindhármat! Viszont mivel használt gépekről van szó, az egyéni állapot többet számíthat, mint maga a típus. Bármelyiket is választod, ha sikerül megfelelő állapotú példányt kifognod, szerintem nem fogsz csalódni.
Én Hondát választottam, és rendesen le is terheltem magam 4 évnyi svájci frankos hitelre, aminek épp ebben a hónapban lett vége! Suzukinál beljebb lettem volna 1 szűk évvel, vagy pár ezerrel, de én így döntöttem. A 4 év eltelt, a moci még vagy 14évig meglesz, pedig 34000km-t tettem már bele!
Ebben a döntésben nagy segítség volt, hogy úgy döntöttem, hogy nem kell erősebb motor. Na jó ez így nem igaz! (Nem tudnék fenntartani 1 olyan gépet ami 6-8liert eszik, és 5-15000km-ént megeszi a gumijait. Persze, hogy jót játszadoznék egy 1000++ccmes vaddisznóval, de nem bírná a pénztárcám, hiába tudtam volna 1 használtat megvenni! Meg tuti meg is halltam volna vele!) Szóval vagy suzuki 3-4 évre, aztán csere valami 600-650re, vagy honda500, és elég lesz annak az ereje hosszútávra is!
Nálam a kawa nem kapott szerepet, mert vagy új GS500 lett volna 1150eFt-ért (totál régi fejlesztés), vagy az akciós CBF500 1300eFt-ért (frissített futóművű) volt a kérdés. 320pénzem volt összevissza a beugróra... Honda lett a befutó!
Ezekről a dolgokról persze oldalakat lehetne írni, de igazán ha jól látom nálad ugyan az a helyzet mint nálam anno, hogy dönteni kellene közülük. Szerintem egyikkel sem jársz rosszul. Mindegy is, hogy melyiket választod! A suzuki hiába léghűtéses, hogy ha a tömítésekkel gond van, és folyasztja magából az olajat. De a suzukiba olcsó a tömítés. Mint az "MZ"! Én még nem láttam olyan CB500 blokkot amihez azért kellett volna hozzányúlni, mert valami gond lenne vele. Van már olyan ami túl van a 300 000 km-en is. Szelepellenőrzés miatt már igen, de egyébként ha normálisan használod akkor elnyűhetetlen a gép. Persze az is kérdés, hogy az előző tulaj hogy használta a gépet. A kawáról még mindig nem tudok mit írni, mert nem tudok róluk sokat. Én a hondát választottam, és a baromságaimat is nagyon jól veszi, egyszóval tökéletesen meg vagyok elégedve vele.
Időnként persze nem ártana ha úgy menne, és nézne ki mint 1 duci brutalika, de tartósságra-zörejekre maradhatna Honda!
A tank blokk arányával nekem nincs bajom, mert beleveszem azt is, hogy ez "csak" egy 250es. A lámpa formája, hát igen ez ízlések és pofonok. Megnézném kisebben ezen a gépen. Nem csak a körlámpa tud jól kinézni 1 nakeden, de ez persze nem erre a lámpára vonatkozik!
Hát az Inazuma hívek tuti dobják a hátast a név miatt, de sajnos ez van. Ők a saját motorjaikból indulnak ki, és nem a megváltozott suzuki marketingből. Egyébként van ebben még bandit beütés is...
Szóval nekem nem fáj a bigking beütés, csak a műszaki FEJLŐDÉS tartalom hiánya! Úgy értem hiába új fejlesztés ez a blokk, igazán csak valamelyik régi tervet porolták csak le, és ráncfelvarták. És ez vonatkozik szinte az összes többi gyártóra is.
Nemhinném hogy a Hondán vagy a Kawán ncisn olyan amit szerelni kellene, amit cserélni,ami már elöregedett, ami meghibásodott. És ha valamit venni kell, kapható-e a hondára és a kawára, és ha igen, milyen áron? Suzukira szerintem kaphatóbb, és olcsóbb a fenttartása. Vízhűtéssel később bizony szép problémák lehetnek, léghűtésnél ez nincs. Én legszívesebben a Hondát választanám, a márka miatt, kinézetileg pedig a Kawát.
Hasonlóak voltak az észrevételeim mondjuk nekem a blokkhoz képest aránytalnul nagynak tünik a tank és az alatta lévő idom együttese, ez a fajta lámpa sohasem tetszett a csupasz motorokon
Amikor még csak a nevét hallottam, azt hittem jobban érvényesülnek a klasszikus jegyek és azokat vártam... csalódás volt.
Az Inazuma fórumon írta az egyik motoros:
"Az Inazuma nekem az őserőt és az egyedi megjelenést jelenti.
Miért kellett B-king egyenruha ?"
GS500 ha nem félsz a szereléstől, nem bánt a puritánság, a léghűtéses zörejek, és a teljesítmény sem igazán izgat.
ER5 ha kulturáltabb gép kell. Igazán nem tudok rosszat írni róla, csak azt, hogy nézd meg, ülj fel rá, és nézz meg, és ülj fel 1 Hondára is! Ha ülsz rajta, és mész vele akkor érzed a Honda különbségét, egyébként szinte teljesen egyforma a 2 gép!
Nyomatékát nézve, úgy tűnik, hogy kompresszióban nem léptek igazán előre, így viszont a fogyasztása sem lehet olyan szenzációsan kevés! (Lásd: BMW F800S Kompresszió majdnem mint a versenygépeknél, ezért nagyobb nyomatékkal gazdálkodhatsz, ezáltal nem kell úgy pörgetni, így takarékosabb lett! 800ccm / 84Nm) Ha 26-27Nm lenne a suzuki akkor brutálisan keveset fogyasztana. Sztm. olyan 2.5litert is ki lehetne belőle hozni!
Az első sárhányó az valami iszonytatóan nagy rondaság, a lámpa 1 hajszálnyit nagy, vagy a tank 1 hajszálnyit kicsi, azt nem tudom, de így ahogy van nem jó a 2 összképe, a gép fara egész szép, csak a sofőr lábtartójánál 1 kicsit túl sokat takar az a puritán oldalidom. A 2 végdob az nálam nagyot üt, nekem nagyon bejön, és a többi is rendben van. Kerekek, fékek szokásosak ebben a kategóriában. A teljesítményére leszek még kíváncsi, de 1 tuti injektor térképpel simán 3literes fogyi kihozható LENNE belőle! Ha az akkor ez egy nagyon jó masina lesz! CSAK AZ AZ ELSŐ SÁRHÁNYÓ NE LENNE!
Üdv mindenkinek!
Legutóbb Zoli mutatott egy linket amin bemutatták a Honda új kéthengeres motorját. Úgy látszik a Suzuki mérnökei sem tétlenkedtek és rajzoltak egy új motort amit a már jól bevált sorkettes takarékos motorblokk hajt, szerény negyedliteres erőforrással A "kis" Suzuki a jól bevált ősapja nevét viseli nagy büszkén, viszont a külseje közel sem a jó öreg klasszikus jegyeit viseli Egy másik fórumon kitárgyaltuk a gépet, kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is. Suzuki Inazuma 250
Persze, megfordítható a dolog, hogy nem a karbit reszelgetjük, hanem fojtást helyezünk a sportdobba, így a gyári-sportdob cserélgetésnél nem kell a karburátort mindig áthangolni, és utána szinkronizáltatni!
Teljesen egyetértek a motordokival, mielőtt elköltenél egy csomó pénzt fúvókákra és belenyulnál a karburálásba érdemes kipróbálni ezt az olcsóbbik megoldást. Egy szűkítőt te is tudsz csinálni bele, vagy biztosan van lakatos ismerősöd aki segít. A CB-1el ezt végig csináltam és úgy emlékeztem ezen a fórumon ez megtalálható Nem jól emlékeztem mert anno még működött ezzel párhuzamosan a CB-1 fórum és ott írtam le a 2375-es hsz-ban egy másik kérdésre válaszolva. Most egy az egyben bemásolom neked a képekkel együtt, azt azonban nem garantálom hogy a CB-1 végnyillásának mérete a CB-500nál is megfelelő lesz. A Suzukihoz is gyártottam dB killert és ott is ki kellett tapasztalni a megfelelő méreteket bár az annyira nem volt kényes a teljesítményt illetően inkább a hangja miatt variáltam Ki kell kísérletezni mint ahogy én is több méretet kipróbáltam mire jónak ítéltem a végeredményt. Egészen kicsiről 25mm-ről indultam ha jól emlékszem és 40mm-lett a befutó méret, valahol ez is megtalálható a CB 1 fórumon. A helyedben én úgy kezdenék hozzá, hogy megmérném a gyári dob végnyíllását és növelném a szűkítőt kb.10-20%-al, aztán próba és ha kell még növelnék rajta. Nyilván azt tudod, hogy így nem lesz akkora hangja a dobodnak és ha mégis inkább a nyitot dob hangja tetszik akkor a karburálási cirkuszt kell végig csinálnod
CB 1 fórum (2374hsz) május 27:
"Nekem is nyitott volt a dobom amikor vettem a CB 1-et anno és az elején voltak beállítási gondjaim, de nem a nyitott dob miatt. Mivel belpiacos nagyon érzékeny az itteni klímára és a megfelelő levegő beállításra, hiába minden szinkron és egyéb beállítások ha a levegőarány nem megfelelő. Azt sem értem igazából hogyan sikerült pontosan szinkronizálnotok úgy, hogy csak 2ezres fordulaton hajlandó minden henger működni. Először is csavard be a levegő csavarokat teljesen (előtte nem árt megjegyezni a mostani poziciókat) és 1,5 fordulatra csavard ki egyformán mindet, ha így se sikerül elérni az 1000-1200-as alapjárati fordulatot akkor kisérletezz és valamilyen irányba tekerj egy felet, de mindegyik karbin egyformán és mindig csak egy felet. Ha más beállításokba biztos vagy és mindent ellenőríztetek akkor mérjétek meg a kompressziót, sok mindenre választ adhat. A nyitott dob okozhat alacsony fordulaton nyomatékvesztést, túlfogyasztást, de nem olyan tünetet mint amit te tapasztaltál. Mielőtt lecserélnéd a dobot egy szűkítővel vagy másnéven dB killerrel megoldható a probléma, az enyém 40mm-re volt leszűkítve ha jól emlékszem és szép mély dörmögő hangja volt de nem fülsértően hangos. Mutatok róla képet, bár a killer a Suzukihoz készült a Hondáét külön nem fotóztam le csak a kipufogó végét de látszik ott is. Egyébként nagyon jó motor a CB 1, néha még most is sajog a szivem ha a fotóit nézegetem, nagyon imádtam, csak a csekély pakolhatósága miatt kellett egy nagyobb, a teljesítményével elégedett voltam, igazi kis élményrakéta volt"
Nembirtam magammal és ráirtam itt neten egy "MOTORDOKTOR"-ra ,aki uj dolgokra világitott rá.Azért szeretném veletek megosztani mert többen hozzászoltatok a témához és hátha érdekel titeket ,esetleg hasznos informáciot tudtok leszürni belőle.
Kedves Ákos!
Sokszor volt róla szó, hogy a nyitottabb kipufogó akkor jelent egy kis teljesítmény növekményt, ha a motorblokk esetében ez jelenti a szűk keresztmetszetet. Ez azt jelenti, hogy ha a töltéscserét eleve korlátozza például a kis karburátor vagy a vezérműtengely vezérlési ideje, akkor hiába van a motoron akármilyen kipufogó, nem lesz nagyobb teljesítménye, nem lesz gyorsabb, nem fog jobban pörögni. Tovább rontja a helyzetet a relatíve kis lökettérfogatú motoroknál, hogy a nyitott kipufogó nem adja meg azt a kis fojtást sem a blokknak, mi arra kell, hogy kis fordulaton a szelepösszenyitások miatt ne szaladjon ki a kipufogóba az elégetlen benzin-levegő keverék. Sajnos itt is hasonló dolog tapasztalható, a kipufogó nyitott, alul csökkent a nyomaték, felül meg nem nőtt a teljesítmény.
Az ismerőseinek igaza van, adni kell a dobnak egy kicsit több fojtást, talán egy vég szűkítő, ami általában kapható is az utcai dobokhoz. Ezt dB (decibel) killernek is nevezik, ennek behelyezése eredményt hozhat az alsó fordulatszám tartományban, úgy, hogy nem biztos, hogy felül ront.
Hát ez nem a természetközeliségről fog szólni. Inkább a hegycsúcsokról, a nevezetességekről, a kanyarokról, a fotókról, és az onboard videókról. Legalább is nekem. Az tuti, hogy csillagtúra lesz, Murau környékéről, és azt, hogy nagyjából miket szeretnénk megnézni. Ossiacher see, Millstater see, Mallnitz, Nockalmstrabe, Turrachsee, Hallstatter see, Wolfgangsee, Erzherzog-Johann-Strabe....
De persze még minden eléggé kérdéses. Majd pár hónap múlva fog csak körvonalazódni. Pedig már mennék... Csak ne lenne most ott olyan hideg!
Jut eszembe! Van köztes főfúvóka is! A CBF500nak mivel nagyobb a légszűrőháza, és a CB900as hornet légszűrőbetéte van, ezért nagyobb is a főfúvókája. A CBF500 gyár főfúvókája 128as! Lehet azt kéne megvenni alapból valamelyik márkakereskedésnél, vagy valami olcsóbb helyen, és csak azt belepróbálni-beletenni. Ez a főfúvóka nem szabványos, pontosabban gyártóspecifikus, ezért ritkább, így jóval drágább is. Ha jól tudom 8-9000Ft/db, de szerintem ez lenne a legközelebb a kívánt főfúvókamérethez.
Na jó abbahagyom. Túl sokat szoktam erről fecsegni. Bocsika!
Egyébként is ezt csak fúl gáznál motordiagnosztikai padon lehetne pontosan ellenőrizni CO szenzorral a kipufogóban. (Mármint, hogy pontosan melyik főfúvóka lenne az igazi.) Az meg 40-50e Ft egy ilyen bevizsgálás a MAMInál.... Az meg már rengeteg pénz!
Egy kicsit belekontárkodnék én is a témába! Hisz én párszor már hangoltam át a karbim, így értek 1 kicsit hozzá!
Azért lett gyengébb a géped, mert a nyitott dob miatt jobban szellőzik a rendszer, így több levegőt és benzint is szív a következő robbanáshoz a dugattyú. Viszont a levegő-benzin szívása nem konstans, vagyis sosem ugyan úgy tudja a szívni a benzint, ahogy a levegőt! Halmazállapot alapján könnyű kitalálni, hogy a folyadékot, vagyis a benzint nehezebb szívni, így mikor a nagyobb szívás bekövetkezik több levegőt tud beszívni a dugattyú mint benzint. És ez a szívás. Ugyanis benzinszegény lesz a keverék ami elégtelen robbanást eredményez. NAMÁRMOST!
A KARBISZINKRON nem segít, ugyanis előttem jól mondták, hogy az a 2 karburátort hangolja össze, és ennek különbsége is igazándiból csak nagyon kis gáznál (nagyon kicsi=szűk pillangószelepállásnál) éreződik. Nagy gáznál ugyanis teljesen nyitva van a 2 pillangószelep, így a pillangószelepek állásának esetleges tized milliméteres különbözősége egyáltalán nem érezhető.
CO csavar is hasonlókép nem változtat, mert az is a finomabb gázreakciókért fele alsó tartományban.
Jobban változtat már a főfúvókatű helyzete a benzinkeveréken, ugyanis ez zárja el részlegesen a benzin útját részterhelésnél, de igazán teljes gáznál a tű szinte teljesen "kicsúszik" a benzin útjából így teljes gáznál nem vesz vissza a benzin áramlásából.
Maradt az utolsó tényező, maga a FŐFÚVÓKA! A gyári főfúvóka a CB500nak a 122es. Én 125ös, vagy 130as fúvókát ajánlanék. (köztes méretet nem lehet kapni, csak így 5ösével.) 125ös szerintem 1 kicsit kevés, de a 130as meg lehet 1 hajszálnyit sok lesz a gépnek, de ez csak próba után derül sajnos csak ki.
Bemész 1 NDK motorokkal foglalkozó szakihoz, és kérsz 2db 125ös, és 2db 130as simson főfúvókát. (bele van ütve a mérete a vörösréz fúvókába) Szerencsére pontosan ugyan az való abba is, így ezt eddig olcsón megúszod. (100-250Ft/db) A cserét már lehet hogy nem, mert a szerelő ezért nem kevés pénzt kérhet el, ráadásul többször is el kell végezni. Vagy ha elég merész-rátermett vagy magad is elvégezheted kellő odafigyeléssel.
Az egész művelet után miután már benne van a jó főfúvóka, növelni kell fél fordulatot a CO csavaron (a gyári 2ről, 2.5re), hogy simább legyen a moci gázreakciója, (nagyobb öblítés egyenetlenebb járást eredményez, ezt kell korrigálni ezzel a fél fordulattal), és utána jöhet 2-3000Ft-ért a karbiszinkron, mert ugye mindent elállítottunk így a szinkron is megváltozott, és ezt ki kell javítani a tökéletes járásért, és tartósságért!
Köszönöm szépen a hozzászólásokat ,ötleteket ,informáciokat.Mindent mértékelni fogok az elhangzottakal kapcsolatban és majd meglátom mire jutok.A levegő szűrő most lett cserélve ,szerviz alkalmával.és elméletileg karbi állitás/szinkron is megvolt a szerelő srác elmondásai szerint.viszont még a régi dobhoz.lehet ,hogy valóban a levegő/üzemanyag keverést kellene hozzáállitani.
Mindenesetre még1x köszönöm a gyors reagálást.
üdv.
Én, amikor tavaly gépezetet vettem, túramotort akartam. Kicsit nagyobbat. Aztán nézelődtem, nem találtam olyat ami kedvemre - főleg lóvéban - levő lett volna. Így vettem egy 900 RR-t. A fogyasztásán kívül igen elégedett vagyok vele!