Szia!
5100-10W-40, egyszer volt benne 10W-50-es de nem éreztem semmi különbséget így maradtam a gépkönyvi előírásnál. Jó olaj, főleg a váltónál érezhető jótékony hatása, nem csak én tapasztalom ezt, a Sevenfiftys cimboráknak is bevált
Sziasztok!Az olajcseréről az a véleményem hogy a tavaszi friss olajos indulás jobbnak tűnik. Az olaj oxidáció meg savasodás szerintem egy kicsit túl van lihegve. Egyébként szerintem egy 5500km-t futott olaj nem egy agyon gyötört "dzsuva" ami károsítaná az alkatrészeket.
Üdv Csaszi!
Az olajcserét illetően én azok közé tartozok aki tavasszal friss nedüvel kezdik a szezont, akkor is ha még csak 4ezret futott az olaj. Most is így lesz, télen 3-4 hetente beröffentem aztán kapja a friss Motult tavasszal, idén már egyszer cseréltem és ez a mostani sem futja le a 6ezres csereciklust...
A Csühös ezt megérdemli!
Tiszteletem Zolibá!
Most értem haza én is és kihasználtam a jóidőt, bár már néhány napja arany idő van de a meló csak mára szünt egy kicsi. Hazafelé az utolsó 50km igen hűvös volt, de mi az a többi 200-hoz
A Tiszára gurultam le és bár ismerős ott minden most mégis találtam újdonságot Sajnos ahol régebben lehetett fotózni ott most építési terület lett, de egy bicajos eligazított és egy jó pár km-es rossz minőségű gátszakasz után letudtam jutni a vízhez motorral. A szinpompás öszi természetből így nekem is jutott egy kicsi
Hát az enyém már nem fog idén búgni! Nincs első fékem, és a műszakim is most járt le, hisz betöltötte a paripám a 4. életévét! A hitel utolsó csekkje van a kezemben, és én azzal búcsúztatom ezt a motoros szezont, hogy ezt befizetem, aztán egy jóóóó hosszú időre búcsút mondok a banki hiteleknek! Télen megbarkácsolom a gépen amit kell, tavasszal elgurulok a műszaki állomásra, és remélem jövőre sikerül találkoznom a CB500 kemény magjával legalább egy túra erejéig!
Most csak 1 kérdésem van! Eddig 6000km-ént cserélgettem az olajat a paripában. Most ~33500 körül állok, és azon elmélkedek, hogy áttérek a tavaszi olajcserére. Eddig évente sikerült 8-11ekm-t a vasba tennem, (idén5500km,) de mostantól úgy hiszem, hogy nem fog évente, csak olyan 4-6ekm beleszaladni. Ezért e gondolat! Szerintetek? És ha áttérek akkor ősszel, vagy tavasszal cseréljem az oil-t? Valaki azt mondja, hogy tavasszal friss olaj a legjobb, valaki meg azt, hogy télen ne álljon a használt dzsuvában a gép. Tárolás szempontjából még annyit, hogy nem fűtött a műhely, de nincs fagy ettől függetlenül odabent. Az tuti, hogy a motorban oxidálódhat az oil, míg a zárt flakonban nem...
Látom, rettentőm punnyadás van a fórumunkon. Remélem az őszi melankolikus csendet mégis meg-megtöri motorjaitok víg burrogása.
Nekem tegnapelőtt sikerült kimennem a színpompában búcsúzó őszi természetbe.
Most jöttem fel a pincéből. Na nem a motor miatt mentem le oda, hanem, hogy megnézzem és persze kóstolgassam a fövő mustokat.
Ha majd elfogy a Motul lánckenőm, kipróbálom a Valvolinet. Le is mentettem a képedet, hogy majd könnyen előkeressem, amikor keresném ez a fajta kenőanyagot.
Ha hosszabb útra megyek én is magammal viszem a láncápolót, s ha kell, fújok rá.
Nyilván lehetnek olyan szilárd szennyeződések amit a spuri sem old fel, viszont a CB-nél legtöbbet a vizes benzin miatt szívtam és amiatt kellett leszednem a karbicsészéket, ezen segített legjobban
A rendszeres láncápolást meghálálják a lánckerekek is, én sem spórolok ezzel. Amit Te használsz azt nem ismerem, de próbáltam már egyet-kettőt és ami nem "fehér" az nem igazán volt tartós tapadású. Valvoline-t használok ami már másabb csomagolásban található mint régebben. Ha kifogysz a lánckenőből egyszer próbáld ki, kíváncsi lennék a véleményedre. Az ára sem vészes 2600Ft volt legutóbb, de a régebbit vettem már 3200Ft-ért is, igaz azt egy márkakereskedésben.
Mutatom a képen milyet keress ha esetleg úgy gondolod kipróbálod amin a lánckerekes kép van az volt a régebbi, de minőségre egyforma jók!
Múlt hét végén nem volt időm letisztítani a láncot, most meg azt mondják jó idő lesz a hosszú hétvégén.. bízok benne, hogy hétfőn vagy kedden le tudok menni a Tiszára és majd utána megkapja a megfelelő tisztítást és az új kenőréteget.
Ja és általában 400km megtétele után hallom a lánc csörgését és akkor fújok, ha úgy hozza a helyzet akár a túra közben is pihenőnél, persze akkor a legcélszerűbb amikor hazaérsz és a meleg láncra fújsz és úgy rakod le a motort.
Tegnap, amikor a szerelővel arról beszélgettem, hogy mit kellene megejteni a motoron, rögtön kérdezte azt is, hogy mikor takarítottam utoljára a karburátort. Mondtam, hogy eddig még nem, idény előtt mindig kicsorgatom. Amikor először tettem meg ezt, volt valami kosz, idén tavasszal szinte semmi. Meg azt is mondtam, hogy, Spurit használok.
Elképzelhető azonban, hogy nem fog ártani neki egy alaposabb tisztítás, és az is, hogy kevesebb levegőt kap. Abból is gondolom, hogy amikor szívatóval indítom, mostanában kevesebb idő alatt felpörög és hamarabb visszatolhatom a szívatófület.
A levegőszűrőt szabályosan cseréltem, az új már megvan, tavaly a mellék-levegőszűrőt is cseréltem.
Különben nagyon jól esett, hogy a szerelő megdicsérte a láncomat (DID). Takarítgattam is rendesen. Ezt gyakrabban teszem meg, és nem nagy mennyiségű kenőanyagot fújok rá. Azért is, mert a következő takarításnál annál több a gondom. Amúgy is csak a külső felületen biztosíthatunk kenést, és ha több a kenőanyag, több a lehetőség arra is, hogy fröcskölje a kereket, meg egyebet. Tehát gyakoribb kenés és kevesebb anyag. Csodálkozott a szerelő, hogy milyen jó állapotban van a láncom, ahhoz képest, hogy 23 000 km-t szolgált már.
Nagyon meg voltam elégedve az Ipone Racin Chain kenőanyaggal, ami piros színű volt, különböző színben forgalmazzák, és még talált is a motoromhoz. Nem repült le. Most még inkább a Motullal. Ennek még jobb a feltapadása.
Ma pont láttam az egyik kútnál, hogy 315 Ft az etanol, eddig sem volt szimpatikus (bár kipróbáltam és az autó felesbe elbírta) de így már nem foglalkozok vele, motorba meg főleg nem
Az a vicc, hogy az autómba majdnem vettem egy átalakítót nemrég, aztán hírtelen rátettek 50 Ft jövedéki adót... na mindjárt meggondoltam magam!
Néha belecsurog 98-as ha jól tudom a Vpower is az. Bár lehet tévedek
De általában 95 megy bele kivéve a MOLnál ott vagy nem tankolok vagy ha kényszerülök rá akkor magas oktánszám! Furamód az ottani 95-ös nem tetszik neki
De a legjobb teljesítmény a 95 (total) benzin és a Metabond keveréke volt!
De lehet jövőre megjátszom megint 1-2 tank erejéig a nagyjából feles etanol-t. Az után is kicsit harapósabb lett a masina
Egyik szerelő ismerősöm esküszik rá, hogy minden 5. tankolásnál érdemes Vpowerrel megitatni a gépeket és az rendben tartja a motort. Hallottam már a 100-as oktánszámú benzinek veszett erejéről is , másfelől meg azt olvasom, hogy nem érdemes eltérni a motor oktánszám igényétől. Nehéz eligazodni, mondjuk ha kénmentes a nafta az előny, de ki tudja vajon tényleg az...?
Romániában tankoltunk olyan benzint aminek olyan gyógyfürdő illata volt, hogy ihaj, vittem oda is spurit aztán ugyanúgy ment a motor mint az itthonival
Fúú az a FuelSave na semmivel nem eszik kevesebbet a motor
Direkt teszteltem nem 1 tankkal
Szóval kilőve a Shell kivéve SzFváron mert ott a 8-as útnál szinte ingyen van! a Vpower van annyiért mint itt fent a sima
Amikor a 16 szelepes CB-t magamnak lapkáztam eléggé körbejártam a kérdést és bevallom félve fogtam hozzá
Aztán nagyon odafigyelve többször is mérve a hézagokat könnyen kiszámolható volt az új lapkák mérete és így utólag nem is volt olyan nagy ördöngősség. A füstölés ahogy Balázs is írta a benzin/levegő arány pontatlan beállításából is adódhat, de lehet a karbi szinkron eltolódása is. A CB-nél legelőször egy teljes karbi tisztítást csináltam, ezután jött a szelepek beállítása majd ezek után a szinkron amit már nem én csináltam hanem egy szerelő ismerősöm akinek volt szinkron tesztere, még ő is pontosított a levegőcsavaron. Azután a gép tökéletesen működött 20-éves kora ellenére eladáskor is újszerű hangja volt.
A koszos légszűrő is okozhat kormolást (kevesebb levegőt kap) úgyhogy még az is lehet, hogy az újjal nem lesz ilyen gondod. Kipróbáltam a Shell új FuelSave nevű üzemanyagát, nem rossz bár nem fogom rászokatni a járműveimet mert drágább mint a sima 95-ös és a jó öreg Spuri együtt... nekem az vált be igazán
Sziasztok!
Őőő a kormolás attól is függhet hogy sok benzint kap nem?
És akkor elvileg elég állítani a pilot csavaron a benzin/levegő arányon.
nekem akkor ritkább lett a durrogás is. Igaz nekem berhelve van a kipufogóm...
Köszönöm a választ, Laci!
Mivel ma is szép idő volt és lett egy kis időm, s a levegőszűrő megérkezéséről kaptam értesítést, kiszaladtam a városba. Egyúttal elmentem a másik szervizbe, ahol megbeszéltem a kompresszió ellenőrzését és azt is, hogy ha már tényleg nem lesz motorozásra való idő, lekapjuk a hengerfejet is és megnézzük a a szelepek állását. Bizonyára lesz majd pasztillacsere. Mert elvégre 25 000-et mentem vele, s ennyi után mindenféleképpen megérdemli ezt a műveletet, még az előírás szerint is. Különben azt vettem észre, hogy a kipufogó valamicskével kormosabb, mint mikor hozzám került.
Különben a motor jól szalad. Persze ez benzinfüggő is. A múltkorában vettem egy tank 98-ast és csalódnom kellett. Nem volt olyan jó, mint a 95-ös. A drágulás miatt mostanában 95-öst veszek és persze vitaminozom Spurival.
Szia Zolibá!
Jól gondolod, a kompresszió elmehet a szeleptányéroknál is ha azok nem zárnak rendesen, vagy ne adj Isten be vannak égve. Persze ennek vannak jelei, durrogás, erőtlen motor, egyenetlen járás.. stb. Ezért is fontos a szelep ellenörzés a gyártó által előírt időközönként. Ha nagyobb a hézag az előírtnál az meghallatszik, viszont sokkal alattomosabb amikor "elfogy", abból adódhat a bekormolódás és rosszabb esetben a szeleptányérok beégése.
Tisztelettel,
Laci
Tegnap visszatért a kellemes őszi napsütés, és csak úgy, különösebb cél nélkül kimenekültem a városból a délelőtti előadások befejezése után. A Mezőség különösebb forgalom nélküli, kanyargós útjain szellőztettem ki a fejem. Visszafele jövet eszembe jutott, hogy miket kell beszereznem a következő idényre, úgyhogy egy kis városi kerülő megtételével megrendeltem a levegőszűrőt. Azt is forgatom a fejemben, hogy leméretem a hengerekben a nyomást. Jól gondolom-e, hogy a mért nyomás nemcsak arról fog árulkodni, hogy milyen állapotban vannak a gyűrűk, hanem arról is, hogy a szelepek miként zárnak?
Mióta lecseréltem a hűtővizet, illetve az olajat, hidegindításkor égett fagyállószagot érzek. Most egyenlőre még nem tudtam eldönteni, h én vagyok a hülye vagy tényleg az e. Felfedezni véltem egy nedvesség foltot a leömlők mögött, a hengerek alján végig húzódó hűtővíz "fedél-nél" még tegnap indításkor. De ma reggel nem volt semmi, uh könnyen lehet, h csupán a mosás maradványa. Igazából nem bánnám mert szét kellene borítani a motort rendesen, ha kiakarom ott cserélni a tömítést.
Ui: érdemes volt megen motort mosni... Bár idén rendkívül kegyes volt hozzám az ég mert talán most ázott meg 2. frissen mosott állapotában.
5100-10W-40, egyszer volt benne 10W-50-es de nem éreztem semmi különbséget így maradtam a gépkönyvi előírásnál. Jó olaj, főleg a váltónál érezhető jótékony hatása, nem csak én tapasztalom ezt, a Sevenfiftys cimboráknak is bevált