Nem nem! Nem maradtál akkor le semmiről! Hát ja! Ha asszonypajtással túrázok, akkor visszavedlek normál motorossá, és akkor csipegeti ezt a 3.5-3.7 litereket 90es tempónál, kevés kigyorsítással, sok lendületes kanyarodással. Ha asszony nincs, akkor 1 litert nyugodtan hozzáadhatok a fogyasztáshoz. De pld. tavasszal a Mecsek túrán, a sztrádai menet 4.5literre jött ki 140es tempóval. Ilyen se volt még ezelőtt!
Én a láncszett témát fordítva közelítettem meg. Sikerült 1 MCCOI láncolajozó rendszert beszereznem, és beépítenem tavasszal, így a láncom az a gyári 80Le-s lánc lett megvásárolva, hisz a folyamatos lánckenés 50%, de akár 100%os élettartam növekedést eredményez, elméletileg. Ez majd kiderül... Jelenleg még csak szűk 4000km van az új láncban, így nem tudok semmit sem mondani a tartósságról. De azt el tudom mondani, hogy 1dl olaj fogyott el 3000km alatt, vagyis eddig 120Ft-omba került a láncom olajozása! A felni meg csak 1 hajszálnyit dzsuvásodik jobban mint előtte, a castrol láncsprayvel! Nekem 29700km-nél kellett cserélni a gyári láncot, mert szakaszosan kopott meg a drágaság, és így csapkodott minden egyes fordulatnál, ezért a Mecsek túra előtt ezt is gyorsan lecserélnem kellett. Így tavasz végén Olaj, szűrő, fékbetétek, lánckitt, és mindkét gumi cseréje rögtön kirántott 140eFt-ot a zsebemből! Ezzel el is intézte az anyagi sorsomat idénre! Ezért biciklizem 2 hónapja! De mostantól 4-5 évig "csak tankolni" kell a masinát!
Nézegettem ezeket a képeket köszönöm. Azt hittem lemaradtam valamiről még ezeken kívül, h ilyen 3,5 literes fogyasztásokat írsz, amikor szoktad azért neki torkolni .
Rajtad felbuzdulva nézegettem is, h mennyi lenne egy kit. De ha te a cbf-et felhoztad a cb szintre illetve fölé valamivel és meg vagy elégedve, akkor jelen körülmények között jó nekem így is.
Ha sikerül munkába álljak most januártól akkor lehet, h megejtek én is egy ilyen kit-et.
Kell láncszettet cseréljek hamarosan, uh most arra kell a lové. Tényleg, ha jól emlékszem neked is kellett talán most tavasszal. Te mekkora lóerő tartományba eső láncot vettél? Most DID láncom van, nem tudom a pontos típusát. Ezzel vettem és mentem vele már 24e km-t, de még csak most fordítottam meg a lánckerekeket, nem tudom mennyit mentek vele előtte, de ez szerintem elég jól bírja, nincs is szerintem szar hangja.
Na sikerült elbúcsúztatnom a szezont ma melóból hazaéreve 19,30 kor kellemes 9,1 celsius fok fogadott, persze hogy felpattanttam a mocira ebben a " kánikulában" ( mult héten olyan reggel is volt hogy -10 fogadott odakint ) holnap j'r le a biztositásom is igy hálás vagyok az égieknek hogy ma este egyet mehetem mindenkinek jó motorozást.
A legszebb, hogy 1 hónapja beszélgettetek arról, hogy mikor éri el a moci a nyomatékmaximumot, (volt időm és visszaolvasgattam mit írtatok, mióta nem voltam), és a gyári érték a CB, és CBFnek is 8000ford-nál van. 46Nm főtengelyen. Nekem 6450ford-nál van a maximális 41.7Nm hátsó keréken, és 5000-8000-ig 40Nm fölött van végig a nyomatékom!
A szépséges az az, hogy a gyári karbi csak 4500-5000nél nyit ki, vagyis indul meg igazán a gép, de nekem 3200 fölött már felbődül, és kilő ahogy kell!
Euro2 kipufogógáz "visszacsatolást" kikötöttem, Dyno kitt került a vasba, iridium gyertyák, és street legal sportdob. Az összehangolás elég nehezen ment, mert a CBFhez nem volt Dyno kitt, csak a CB500hoz, és a CBF légszűrőháza sokkal több levegőt enged be, mint a CB-é.
Most már 95%os a rendszer! Amikor tavasszal le lett teljesítménypadon mérve a moci akkor még nagyon benzinszegény volt a benzin-levegő keverék, de most már az is sokkal jobb!
Tényleeeeg! Emlékszem is, hogy vágtál belőle! Ez jó ötlet! Tudod, én 80%ban városban használom a paripát (hisz "pösti" gyerek vagyok) így nekem pont az jó, ha hangosabb a gép a gyári semminél. Killer végig benne van, úgy elég a hangja. Az az évi 2-3000km-nyi túrán meg elhallgatom a röfögést!
Szóval nagyon tuti ötlet, ha nem stimmakkolnak a likak rövidítek 1-1cm-t a dobon! Köszönöm!
A ringezést egyébként megint megfogadtam, hogy hanyagolni fogom, hisz Kakucson (bár akkor én hibámból) ugyancsak kilapítottam (akkor még 1 noname) dobom. Aztán majd kiderül, hogy ebből mit sikerül betartanom! Hungaroring többet valszeg nem lesz, de esetleg egy Euroring.....
Egyébként a végseb semmit sem javult, igaz csak 1x próbáltam meg idén, de a fogyim leesett arra az áhított értékre amiről Ti CB500ok beszélgettek. Az eddigi 4.2-4.5 túrafogyim (CBF500 betegsége) most már nekem is 3.5-3.7 közüli ráadásul 2 személlyel! Nagyon tetszik! Szeretem!
Nem sok mindenről maradtál le itt a fórumon, kivétel a túra ahol szivesen láttalak volna. Egyébként itt nincs nagy élet.. forgatókönyv szerint megy minden, ahogy azt megjósoltam, vége a szezonnak és háttérbe szorult a motor és a fórum is. A videód elkerülte a figyelmem, sajnos kevés olyan van amit érdemes végignézni ezért van az, hogy elvesznek a gyöngyszemek. Sajnálom a motorodat, viszont aki pályára megy annak ezzel számolnia kell. Jól emlékszel korábban szedtem szét karbon dobot mert volt rajta egy húzás (úgy vettem a motorral), nem olyan durva de látszott és zavart. Nem tudom a tied milyen, az enyém egyszerű mint a kovácsüllő: karbon köpenycső, gyapot és a karbon teljes hosszában végigfutó perforált cső. Sajnos a karbont nem igazán lehet úgy lecsiszolni, hogy sima felületet kapj, ugyanis borzolódik és szöszösödik, ezért a sérülésen csak finomítani lehet, de ha mély akkor eltüntetni nem.
Lefúrtam a szegecseket mindkét végén és elfordítottam olyan helyzetbe, hogy alulra, sőt kicsit még tovább a motor felé essen a sérülés. Ezzel az volt a baj, hogy a szegecskiosztás nem volt pontosan egyforma. A karbon mindkét végéből levágtam 1-1centit és újra kifúrtam az így kapott szűz végeket a kipufogó palástok furatainak és a karbon köpenycső új poziciójának megfelelően. Természetesen a belső perforált csövet is 2cm-el rövidebbre szabtam. Szerintem és a tapasztalat is azt mutatta, hogy az aluminium popszegecs tökéletes erre, feltéve ha nem feszül a cső, hanem természetes poziciójában tartja meg a rögzítő bilincs a kipufogó testet. Viszont erre zárt szegecset használj, ne olyat aminek nyitott a vége mert a szakadófej a későbbiekben zizegni fog és be is pottyan a kipuf. testbe és "szuszogni" fog a szegecs. Emiatt nekem is ki kellett cserélnem az összeset zárt szegecsre.
A másik fontos dolog, hogy a 4,8mm-es szegecshez 4,8-as fúróval fúrj lukat és akkor még kevesebb az esély a kilazulásra. Amikor kész vagy 800-as vízpapírral csiszold fel az egész karbon külső csövet és Very Well vagy Motip lakkal fújd át egyenletesen, olyan lesz mint az új! Jó darabig használtam még és a lakk is kitünően vizsgázott, persze nincs is nehéz dolga hiszen a karbon nálam soha nem melegedett olyan szintre, hogy a kezem nem bírta volna a hőjét. Vannak itt az alunál keményebb szegecsek is és ha azokban jobban bízol akkor itt utána olvashatsz, a lényeg, hogy zárt legyen! Szegecsek
Egyébként a dob a polcon pihen már egy ideje, vettem gyári "E" minősítésű dobot mert engem hosszabb utakon zavart a monoton búgás. Viszont rövidebb csapatásoknál kifejezetten adrenalin növelőként hatott és szerettem.
Vigyáz magadra a pályán, bár ez most tudom nem rajtad múlott
Isten óvja a Királyt akarom mondani a Csaszit!
Minden jót Cimbora!
Rég jártam felétek, pedig sokszor belépek a sportmotor oldalára! Nemrég szembe jött a videótok! Hát az csudijó sikerült kis vidi lett! Grat hozzá Laci, meg gondolom a fiadnak is! Gondolom maga a túra, még annál is jobb volt! Én sajnos nyár közepe óta egyre kevesebb km-t tudok megtenni a géppel, mert kezd túl drága lenni a benzin a mindennapi ingázásomhoz! Így rekord kevés km is került idén a mocimba! 6-6500km. Helyette egészségesen élek. Biciklivel járok melóhelyre. A motort meg hétvégékre, élvezkedésre tartom fenn. Sajnos 1ik ilyen élvezkedésem alkalmával leírták a mocim. Ha valaki még nem látta volna itt megnézheti:
A gép egész szerencsésen egyben maradt, csak a fémfékcsövem, és a szinte vadi új street legal carbon dobom sérült. A fém fék cső annyira nem is fáj, de a dob.... a dob... valamit kezdeni kell vele.
Úgy emlékszem Laci, hogy te szedted már szét a carbon dobodat. A dob nem lyukadt ki, csak kb 50 méteren keresztül csiszolódott a pályán, illetve bukótér betonján. Ezeket a karcokat kéne elfedni-eltüntetni. 2 megoldásra gondoltam így igazán még látatlanul. vagy valami hőálló lakkal lekenem, és felpolírozom, vagy szétszedem, és a palástot megfordítva összeszerelem. Persze csak ha szimmetrikusak azok a szegecslyukak. Na most az a kérdésem, hogy Te milyen szegecset használtál az összeszerelésnél, mert úgy hallottam, hogy a sima egyszerű alumínium szegecsek nem sokáig bírják a hő, és rezonancia terhelést.
Szia!
A megfelelő téli tárolásról megoszlanak a vélemények, még szakemberektől is hallottam különböző megoldásokat
Azt nem állítom, hogy úgy a legjobb ahogy én csinálom, de nekem évek óta bevált a Suzunál is és a korábbi Hondáknál is Lényeg, hogy tele tankkal rakom le mert akkor kevésbé támad belül a rozsda ami később okozhatna gondot az üzemanyag rendszerben (persze ha nem volna benne spuri, de az egy másik történet ).
A karbikat soha nem engedem le, de gondoskodom róla, hogy a benzin legalább 3-4 hetente cserélődjön benne. Ezt úgy érem el, hogy beindítom a motort de nem ám 2-3 percre, hanem amíg az üzemi hőfokot eléri, így a hidegindításkor kicsapódó pára ill. az állás során a levegővel bejutott nedvesség távozni tud a motorblokkból. A belső alkatrészeknek, főleg a legfelül elhelyezkedő szelepmechanizmusnak jólesik ilyenkor a meleg olajos fürdőzés
Tulajdonképpen a tél folyamán is stand-by üzemállapotban van a motor, így ha esetleg szárazabb napos idő köszöntene rám, csak elfordítom a kulcsot és már duruzsol is a Csühös Hozzáteszem az én garázsomban ha kint sarki hideg van akkor se megy 5°C alá a belső hőmérséklet így az akkut sem kell kivenni a motorból. A kipufogó végét be szoktam tömni egy ruhából készült dugóval ezt nem én találtam ki, állítólag kevesebb pára jut be a nyitva maradó kipuf. szelepnél.
Helló Hurrican! Nem rossz teljesítmény egy szezon alatt 8000km-t menni. Halkan jegyzem meg ebből egy keveset együtt tettünk meg. Az hogy hiba nélkül sikerült szinte természetes, hiszen híresen igénytelenek ezek a motorok. Én tavaly tél előtt elzárt benzin csappal járattam a gépet de nem akart kifogyni a karbiból utána lehúztam a csap vákum csövét így pár perc után végül megállt. Szerintem tankold tele így esélye se lesz a rozsdának.
Na, ma nálunk havazás és havas eső, a hétvégi szezon búcsúztatás hanem egyéb elmarad, az átlag hőmérséklet is nagyon leeset adok egy puszit a Cb nek a garázsban, és igérem naponta látogatom Köszönet Ivácson hogy ilyen jó motrot adtál nekem
Sziasztok!
Úgy gondolom elrakom a cb-t hétvégén pihenőre elég szar idő lett Májusba került hozzám, és azért a sok meló mellett hétvégente úgy érzem gurultunk mikor lehetett,8000km-t főleg 2 személlyel,mindenféle időjárási körülményekben,baleset mentessen,és műszaki gond nélkül Remélem jövőre legalább 2×ennyit sikerül Viszont kérnék tőletek tanácsot arra hogy szerintetek,egy hosszabb állás előtt kiengedjem a karbiból a benzint vagy nem érdemes? A másik meg hogy érdemes teli tankkal lerakni? vagy mindegy ?
Ezen az állításon felbuzdulva regisztráltam a spuri honlapján és ahogy visszaigazolják a sikeres regisztrációt felteszem ezt a kérdést a vendégkönyvben. A motorjaim karbisok voltak eddig, viszont az autóim injektorosak a mostani is és eddig nem okozott ilyen gondot a spuri, de még az ismerőseimtől sem hallottam ilyet. Erős tisztítószereknél lehet ilyen amiket akkor használnak amikor már valami baj van a rendszerben. A spuri nem erről szól, majd meglátom mit válaszolnak és közzé teszem
Sziasztok Gyerekik!
Visszakanyarodva egy kicsit, szó volt a spuri használatáról, és én azt mondtam, hogy a szerelő barátom - autószerelő - javaslatára nem azt töltöttem az autómba.
Kérdezte valaki, - most nem keresek vissza, hogy ki (bocs) - hogy miért. Megkérdeztem ma, és mondta a srác, hogy csak injektoros autóknál fordult elő, a feloldott trutyi az injektornál össze tudott állni, és problémát okozott.
Ezért nekem stp-t töltött bele.
Hát ennyi.
Ja, karbisoknál nem volt gond.
Remélhetőleg lesz még jó idő! Még a vénasszonyok nyara hátra van, vagyis remélem hogy hátra van. Én is nagyon büszke vagyok a cb re ha ezen a véleményen vagy! Nagyon a biztam benne hogy ahogy nekem úgy neked sem okoz csalódást. Jókat gurultunk a nyár folyamán
Szia Ivacson, Ugy néz ki nekem is véget ér a motorozás, még van pár napig biztositásom, de lehült nagyon az idő és néha kicsit csepereg is az eső, ugyhogy lehet elbucsuztatom egy rövid körrel a mocit és teszem le, hű társam volt a teljes szezonban a kis Cb
Üdv Zolibácsi. Vissza tértem Kolozsvárra! Sajnos otthon kellett hagynom a mocimat mert elég szép havat vetett a Bucsinon és kényelmetlen lett volna visszajönni. Pedig majd meg szakadt a szivem. Lenne nekünk egy kis elintézni valónk. A hétvégén remélem akad kis idő Zolibácsinak és nekem is hogy összefussunk.
Nekem úgy néz ki hogy véget ért a szezon. Szerencsésen zártam,hála Istennek.
Száraz meleg aszfaltot!
Én a láncszett témát fordítva közelítettem meg. Sikerült 1 MCCOI láncolajozó rendszert beszereznem, és beépítenem tavasszal, így a láncom az a gyári 80Le-s lánc lett megvásárolva, hisz a folyamatos lánckenés 50%, de akár 100%os élettartam növekedést eredményez, elméletileg. Ez majd kiderül... Jelenleg még csak szűk 4000km van az új láncban, így nem tudok semmit sem mondani a tartósságról. De azt el tudom mondani, hogy 1dl olaj fogyott el 3000km alatt, vagyis eddig 120Ft-omba került a láncom olajozása! A felni meg csak 1 hajszálnyit dzsuvásodik jobban mint előtte, a castrol láncsprayvel! Nekem 29700km-nél kellett cserélni a gyári láncot, mert szakaszosan kopott meg a drágaság, és így csapkodott minden egyes fordulatnál, ezért a Mecsek túra előtt ezt is gyorsan lecserélnem kellett. Így tavasz végén Olaj, szűrő, fékbetétek, lánckitt, és mindkét gumi cseréje rögtön kirántott 140eFt-ot a zsebemből! Ezzel el is intézte az anyagi sorsomat idénre! Ezért biciklizem 2 hónapja! De mostantól 4-5 évig "csak tankolni" kell a masinát!