Ezzel maximálisan egyet kell hogy értsek Zolibá! Az összes probléma amit felsorolt nálam is jelentkezett. A kuplung hidegen meglehetősen hangosan "dübög" még az alapjáratot is képes elvinni. Ha behúzom a kart azonnal elmúlik szépen kisimul és elhallgat. A vezérműlánc feszítő is csattogott nálam is de ezt sikerült megjavítanom csere nélkül.
Karbiszinkronizálást megejtettem tavaly ősszel is, az idény végén.
Ha igaz, hogy a Németországból hozatott motorommal 21 000 km-t szaladtak, akkor elképzelem, hogy a szelepeket még nem ellenőrizték. Igaz, nem vizsgáltam tüzetesen, a csavarokat, hogy vajon volt-e már lekapva a hengerfej. Az látam, hogy a kiömlőket valamikor levették, mert a csavarokon felfedezhető a kulcs hagyta nyom.
Arra gondolta, hogy a télen, ha kell, leellenőrizzük a szelephézagot. Tudom, hogy lapkás, mert már a legelején áttanulmányoztam a szerelési útmutatót, amit a volt tulaj a motorral együtt, német pontossággal megküldött nekem.
A fülem mintha azt mondaná, habár még nincs elég tapasztalata a négyüteműekhez, mert négy évtizeden át a két ütemhez volt köze, hogy a szelepek kicsit hangosabbak, mint korábban. Spurit használok. És azt is hallom, hogy a kuplungnál is van már egy kis lötyögés, amikor a motor üresben jár, illetve nem húztam be. A szerelőtől tudom, hogy ez utóbbi is általános Honda-gyengeség szokott lenni, akárcsak a vezérműlánc spannerjének kifáradása.
Zolibá az én motorom is Németországból került be 30000 km-rel. Most 41000 van benne. Idén tavasszal egy alaposabb átvizsgálásra szerelőhöz vittem aki javasolta hogy nézzük meg a szelephézagokat is. Végül kettő kivételével mindet újra kellett hézagolni(lapkás nem csavaros). Nem voltak nagy eltérések hallani se lehetett de egy ideig biztos nem lesz vele gond. Ja és a végén egy karbi szinkron amitől szerintem sokkal lineárisabban jön a teljesítmény. Szerintem rosszat nem tesz egy ellenőrzés de nagy változást nem fog hozni. Üdv.: B.Zs.
Köszönöm az utóbbi két választ is. Egyébként Motul 5100 10W 40 van benne tavasz óta.
Különben 45 300 van benne óra szerint. Én 24 200-at mentem vele. El tudom képzelni, hogy esetleg többet jártak vele.
Az előző német nőtulajtól, akinek a férje is használta a motort,s akivel váltottam egy-két e-mailt, nem kaptam szervizkönyvet (javításit igen), sem választ arra, hogy esetleg mikor ellenőriztetett szelepeket. Könyv szerint minden 24 000 km-nél esedékes a szelepvizsgálat.
Ti mikor ejtettetek meg ilyesmit?
Tisztelt Zolibá! Teljesen egyetértek Lacival. a 12000 km.-es csere intervallum plusz a mai korszerű motorolajok kenő tulajdonságai 6-7000 km-nél még biztos maximálisan kielégítőek. Egyébként én magam is mentem már 7000 km-t két olajcsere között leengedéskor a színe volt csak csúnya tapintásra szagra semmi ( bár ez tudom nem túl szakszerű minőség ellenőrzés).
Üdv Zolibá!
A gyári csereintervallum 12ezernél lett meghatározva, így nincs miért aggódnod ha túlmész egy ezrest a 6ezerhez képest. Ahogy Te vigyázol rá és kíméled semmi baja nem lesz, vétek lenne azt a fél litert is elpazarolnod.
Látom, pihen a fórum.
Az elmúlt három hetem nagyon zűrös volt az egyetemi év kezdése miatt. Nem nagyon volt alkalmam motorozni. Igaz, a feleségemmel lementünk egyik hétvégén Udvarhelyre, kerti munkát végezni anyósomnál. Aztán kétszer, hogy szellőztessem a fejem, egy-két órára kiszaladtam csak úgy céltalanul a szép napsütésben.
Sajna beköszöntött a hideg és az eső is. De nagyon remélem, hogy még lesz alkalom kigurulni.
Ami az olajt illeti, már néhány 100 kilométerrel túlléptem a 6000-ret. Arra hajlok, hogy már nem fogom kicserélni. Az idén, ha még lesz jó idő, maximum 500-at fogok még motorozni, és így kb. 7000-ret teszek meg a tavasszal cserélt olajjal. Gondoltam arra is, hogy a tavasztól maradt fél literrel feljavítom az olajt, úgy, hogy kiszippantom a blokkból ezt a mennyiséget. Mit szóltok, érdemes-e ez?
Sziasztok!
Örülök, hogy tetszik a videó, aggódtam egy kicsit a fogadtatás miatt mert nehéz olyat csinálni ami mindenkinek megfelelő
Többen is küldtetek videót és képeket is amelyek az eltérő formátum miatt a vágásnál gondokat okoztak, de hála Lacának megoldódtak azok is. A zeneválasztáson napokig gondolkoztam és próbáltam olyat választani ami nem a keményebbik műfajból való de nem is a mai tuc tuc irányzat. Nem volt szándékom "elmúlás hangulatot" ébreszteni senkiben... Emese menetközben készített két videója volt a legrövidebb viszont az tetszett a legjobban így a kevésből úgy tudtam gazdálkodni, hogy a videó második felében lelassítottam és viszaemlékezés szerűen próbáltam prezentálni náhány fotó segítségével Így utólag már azt gondolom talán ezt másképpen kellett volna csinálni.
Végülis ez csak egy videó, esetleg majd valamelyik hosszú téli estén jó lesz újra megnézni, a lényeg úgyis az amit menetközben átéltünk.
Bár én személy szerint vidámabbra szabtam volna,elmúlás hangulata van a dolognak számomra. Nyilván sajnos vége mindjárt a szezonnak. De azért ez egy vidám dolog volt, szerintem. Remélem nem értesz félre ezzel.
Részemről köszönöm a fáradozást és a gyors munkát!
amúgy egyetértek: a nagy nyomulásban, előzgetésben felbőszítik magukat az emberek és csak azt nem veszik észres, hogy semmit nem haladtak :D jókat lehet rajta nevetni...
Sziasztok!
Tegnap volt szerencsénk megnézni a Somoskői és a Salgói várat! Érdekessége hogy a 2 vár egymással szemben van és mindkettőből látni a másikat ráadásul a Salgói-ból még a Tátra hegyei is szépen kivehetők! A Somoskői vár alatti kiszáradt lávafolyam (bazaltorgona) nagyon érdekes látványt nyújt!
Sziasztok!
Elkészült a vidi amit ígértem, de sajnos feltöltéskor derült ki, hogy a Csabi videói nem olyan felbontásban mutatkoznak mint amekkorában a képek. Töröltem mert ha már sokat görcsöltünk vele legyen teljesen jó, valami konvertálási cirkusz lehet
Remélem hamarosan megmutathatom
Tanusíthatom, hogy ma mindenki sietett :)) A Rönyóval jöttünk hazafelé a 10-es úton, és lakott terülten 55-el "vánszorogva" autó sorok előztek rám nagy mérgesen
Laci, nagyon jó a sztori :D:D Ritka az ilyen gyors és helyszíni vendetta illetve népmesei "a bűnös elnyeri méltó büntetését" sztori :D
Ha igaz, hogy a Németországból hozatott motorommal 21 000 km-t szaladtak, akkor elképzelem, hogy a szelepeket még nem ellenőrizték. Igaz, nem vizsgáltam tüzetesen, a csavarokat, hogy vajon volt-e már lekapva a hengerfej. Az látam, hogy a kiömlőket valamikor levették, mert a csavarokon felfedezhető a kulcs hagyta nyom.
Arra gondolta, hogy a télen, ha kell, leellenőrizzük a szelephézagot. Tudom, hogy lapkás, mert már a legelején áttanulmányoztam a szerelési útmutatót, amit a volt tulaj a motorral együtt, német pontossággal megküldött nekem.
A fülem mintha azt mondaná, habár még nincs elég tapasztalata a négyüteműekhez, mert négy évtizeden át a két ütemhez volt köze, hogy a szelepek kicsit hangosabbak, mint korábban. Spurit használok. És azt is hallom, hogy a kuplungnál is van már egy kis lötyögés, amikor a motor üresben jár, illetve nem húztam be. A szerelőtől tudom, hogy ez utóbbi is általános Honda-gyengeség szokott lenni, akárcsak a vezérműlánc spannerjének kifáradása.
Különben 45 300 van benne óra szerint. Én 24 200-at mentem vele. El tudom képzelni, hogy esetleg többet jártak vele.
Az előző német nőtulajtól, akinek a férje is használta a motort,s akivel váltottam egy-két e-mailt, nem kaptam szervizkönyvet (javításit igen), sem választ arra, hogy esetleg mikor ellenőriztetett szelepeket. Könyv szerint minden 24 000 km-nél esedékes a szelepvizsgálat.
Ti mikor ejtettetek meg ilyesmit?
Szóval 1 szezon 1 olaj és kész
Amit te mondasz, azt szinte Szentírásként veszem.
A gyári csereintervallum 12ezernél lett meghatározva, így nincs miért aggódnod ha túlmész egy ezrest a 6ezerhez képest. Ahogy Te vigyázol rá és kíméled semmi baja nem lesz, vétek lenne azt a fél litert is elpazarolnod.
Az elmúlt három hetem nagyon zűrös volt az egyetemi év kezdése miatt. Nem nagyon volt alkalmam motorozni. Igaz, a feleségemmel lementünk egyik hétvégén Udvarhelyre, kerti munkát végezni anyósomnál. Aztán kétszer, hogy szellőztessem a fejem, egy-két órára kiszaladtam csak úgy céltalanul a szép napsütésben.
Sajna beköszöntött a hideg és az eső is. De nagyon remélem, hogy még lesz alkalom kigurulni.
Ami az olajt illeti, már néhány 100 kilométerrel túlléptem a 6000-ret. Arra hajlok, hogy már nem fogom kicserélni. Az idén, ha még lesz jó idő, maximum 500-at fogok még motorozni, és így kb. 7000-ret teszek meg a tavasszal cserélt olajjal. Gondoltam arra is, hogy a tavasztól maradt fél literrel feljavítom az olajt, úgy, hogy kiszippantom a blokkból ezt a mennyiséget. Mit szóltok, érdemes-e ez?
Örülök, hogy tetszik a videó, aggódtam egy kicsit a fogadtatás miatt mert nehéz olyat csinálni ami mindenkinek megfelelő
Többen is küldtetek videót és képeket is amelyek az eltérő formátum miatt a vágásnál gondokat okoztak, de hála Lacának megoldódtak azok is. A zeneválasztáson napokig gondolkoztam és próbáltam olyat választani ami nem a keményebbik műfajból való de nem is a mai tuc tuc irányzat. Nem volt szándékom "elmúlás hangulatot" ébreszteni senkiben... Emese menetközben készített két videója volt a legrövidebb viszont az tetszett a legjobban így a kevésből úgy tudtam gazdálkodni, hogy a videó második felében lelassítottam és viszaemlékezés szerűen próbáltam prezentálni náhány fotó segítségével Így utólag már azt gondolom talán ezt másképpen kellett volna csinálni.
Végülis ez csak egy videó, esetleg majd valamelyik hosszú téli estén jó lesz újra megnézni, a lényeg úgyis az amit menetközben átéltünk.
Nekem tetszik ahogyan összeraktad.
Bár én személy szerint vidámabbra szabtam volna,elmúlás hangulata van a dolognak számomra. Nyilván sajnos vége mindjárt a szezonnak. De azért ez egy vidám dolog volt, szerintem. Remélem nem értesz félre ezzel.
Részemről köszönöm a fáradozást és a gyors munkát!
Megszületett a videó és Laca addig kinlódott a különböző formátumokkal míg végül sikerült feltölteni
Remélem tetszeni fog
CB 500 túra
amúgy egyetértek: a nagy nyomulásban, előzgetésben felbőszítik magukat az emberek és csak azt nem veszik észres, hogy semmit nem haladtak :D jókat lehet rajta nevetni...
Tegnap volt szerencsénk megnézni a Somoskői és a Salgói várat! Érdekessége hogy a 2 vár egymással szemben van és mindkettőből látni a másikat ráadásul a Salgói-ból még a Tátra hegyei is szépen kivehetők! A Somoskői vár alatti kiszáradt lávafolyam (bazaltorgona) nagyon érdekes látványt nyújt!
Elkészült a vidi amit ígértem, de sajnos feltöltéskor derült ki, hogy a Csabi videói nem olyan felbontásban mutatkoznak mint amekkorában a képek. Töröltem mert ha már sokat görcsöltünk vele legyen teljesen jó, valami konvertálási cirkusz lehet
Remélem hamarosan megmutathatom
Tanusíthatom, hogy ma mindenki sietett :)) A Rönyóval jöttünk hazafelé a 10-es úton, és lakott terülten 55-el "vánszorogva" autó sorok előztek rám nagy mérgesen
Laci, nagyon jó a sztori :D:D Ritka az ilyen gyors és helyszíni vendetta illetve népmesei "a bűnös elnyeri méltó büntetését" sztori :D