Az ékezetekkel vannak gondok de hazajövet belefutottam egy jó kis szalonnasütésbe aztán a sötétben véletlenül nem a kólás üveget fogtam meg... aztán meg már jól esett
Üdv sorkettesek!
A mai nap teljesen ideális volt a motorozáshoz, nem volt értelme rohanni mert nem voltam időhöz kötve. SumakeRR cimborától jövet a 471-es úton tapasztaltam azt, hogy valami front nyomja az autósokat mert nem igazán hatotta meg őket az előzni tilos és a 60-as tábla sem. Aztán egyszercsak feltünt egy civil autó amiből valószínű megállításos mérés folyt bár a kamerát nem lehetett látni.
Innen is üdvözlöm a sőtét színű Astra pilótáját akinek nem passzoltam bele a bioritmusába és a 60-as táblánál záróvonalon nyomott le egy olyan jó 100-as tempóval. Láttátok volna azt a bűnbánó képet amikor megállították... no de tanulság! Ha menni akar engedni kell még ha tudjuk, hogy gyorsabbak vagyunk akkor is, most ha én is húzom neki mint a bolond akkor ényém a dicsőség meg egy jó kis zsíros csekk is.
Sziasztok, csomag nélkül nem szitál a kormány mindig tanul az ember, ez már csak ilyen. Ma egy bolondos borjú kiugrott egy mellékutcából elém az útra balról, satuztam egyet szerencsére nem lett gond, de mindketten megijedtünk , alig tudtam fellélegezni rá 30 méterre két óriasi pásztorkutya fordult reám, hát mondom ilyen nincs már csak a medve hiányzik, Hál Istennek éppen hazaértem
Sziasztok!Az igazság az,hogy a Metabondos felületnemesítésnek már Mo.-on is 20 éves tapasztalata van(hagyománya),míg ez egy új technológia amiről nincs ekkora.Nem is akarom védeni a lényeg az,hogy az irány a súrlódási energiavesztés csökkentése és a felszabaduló energia hatékony felhasználása.Az érdekes az,hogy Gyöngyösön beszélgetünk valamiről és egy hét múlva újabb bizonyítéka van a lehetséges fejlődésnek.A kéthengeresek reneszánsza a FIAT-nál kezdődött és hallhatóan nagyon szeretik.A környezet rákényszeríti a gyártókat ennek a szegmensnek az életben tartására.Szerencsénkre.
Hondáék nem szoktak semmit sem a véletlenre bízni de nyilván nem fogják kiteregetni milyen is az a műgyanta bevonat. A műgyanta egyre elterjedtebb miért ne lehetne a motorgyártásban is használni más anyaggal keverve mondjuk aluminium oxiddal amitől csak a gyémánt keményebb. Lehet csak vivőanyagként szolgál és a segítségével komoly kopásálló anyagok épülhetnek be a henger falába. Persze ez csak agymenés volt a részemről viszont valamit mégis csak tud a kéthengeres motorblokk ami miatt érdemes volt elővenni, ilyen pl. a fogyasztás ami jelen helyzetben már megér egy motorfejlesztést
Nem értek egyet veled a műgyantás kopásban. Hiszek annyira Japán testvéreinkben, hogy amibe nekifognak, az tökéletesen fog működni :)) Innovációban nem a legjobbak (abban még Európa vezet...talán) de ha adsz nekik egy félkész cuccot, azt addig reszelik, amíg tökéletes nem lesz.
Lásd CB500 :) illetve a Wankel motor, amit előttük nem igen tudtak sorozat gyártásban, megbízhatóan produkálni.
Elég bizarnak tűnik a műgyanta, de biztos nem barkácsáruházas verziót kennek rá ;) Mindenestre izgalmas motor lesz...
Még a matrica dolgon gondolkodom. Ha lefestem az egész dobozt, akkor a régi matrica érdekesen fog mutatni. Lehet, h azt is le kellene szedjem és venni hozzá egy fényvisszaverő csíkot.
Nem tudok jobb képet csinálni most, mert vki anya osztályából hazavágta a fényképezőnket (a 2.jár így, h nincs meg a gazdája).
Tapintásra csak max 3 nagyobb karc maradt, neki durálom majd még magam a csiszolásnak, ha nem lesz más.
A Wery Well feketét javaslom az van mindenütt, olcsó és nem kell alá semmilyen műanyag alapozó.
Először fújd bátrabban, majd néhény perc múlva távolabból ködöld le, akkor ad egy kis rücsis hatást ami hasonlítani fog a doboz eredeti felületére.
Szia Fécó!A doboz festéssel kapcsolatban az előkészítésben ajánlanám a műanyagfestésre használható alapozót ,mert ha később javítanod kell akkor könnyebb dolgod lesz és tartósabb a fedőfesték!
Köszönöm a gyors hozzászólást! Mostanra értem kb végére a az utána olvasásnak . Meg kell gondolnom még ezt a poliészter javítgatásos dolgot. Lehet, h puruttyán elmegyek holnap venni valami festéket, és a kb 3 mélyebb karcon megpróbálom, h mennyire takar. Mostani állapotról már nem csináltam képet mert igyekeztem a Dunára,de várakozásos felül reagált a víz papírra .
"Ma megvolt az év első motorozása ami sajnos kissé deficitesre sikerült. A dobozom önálló útra kelt és több mint valószínű kukaérett lett. Már hazafelé tartottam mikor feltünt a tükörbe, hogy pattog valami az úton és az autó aki követett villog meg nyomja a kürtöt.
Úgy működött a doboz, hogy a platni elején lévő horonyba be kellett tolni és egy lefogató csavarral kellett rögzíteni. A lefogató csavar szakadt fel a doboznak egy darabjával együtt.
Ha belegondolok, hogy ez egy túrán történik mikor valamelyik cimbora jön utánam...belegondolni is rossz..."
Sevenfifty fórum 2010. január 3.16:39
"Lehet megmentem a dobozomat szerencsére a zsanérok és a zár nem sérültek, volt itthon poliészterkittem, a nagyobb karcokat eltüntettem vele és szerencsére 400-as vízpapírral tudom csiszolni az egyébként kemény műanyagot, kipróbáltam a festék sem oldja tehát festhető. Holnap veszek még 600-as vízpapírt meg festéket.
A rögzítést is kitaláltam már, a kitört részt szabályos kör alakúra kivágom és csinálok erős műanyaglapból másik talpat ami majd illeszkedik a platnihoz. Persze csak akkor ha a csiszolás és festés úgy sikerűl, hogy érdemes legyen visszarakni a dobozt."
Ennyi a történet és azóta két szezont futott a sérült de talpra állított és egyébként sem a legjobb minőségű doboz. A prizmám is szétment, vettem kamionos boltban 3M-es fóliát és azt ragasztottam rá
Jó munkát Cimbora!
Köszi a dícséretet!A cikk utáni hozzászólások között olvastam a műgyantás bevonat esetleges hátrányáról(kopás),pont ezért erőltetem a Metabondot ami nem tud a felületről kopni,sőt előírásszerű használattal egyre terjed.Az injektoros üzemanyagellátás szintén több hibalehetőséget jelenthet,de inkább az emisszió miatt terjed szerintem.Mindenesetre ha megérjük a veteránkort(17 év még)jelen szabályozás szerint csak a gyártáskori értékeket kel tudni produkálni!
Túra végén beszéltünk Lacival a dobozom festését, hát legmerészebb rémálmaimban sem gondoltam, h ez jövőhéten fog vsz bekövetkezni. Mivel ma megelőzött a városban egy jobb kanyarban lévő nagy bukkanó után. Esztétikai sérülésen kívül nem lett más baja. Szerencsére csak 1 bukó volt benne, amire rá volt húzva a tartó "zsákja", uh annak nem lett semmi baja. Nem tudtam elősször, h sírjak vagy nevessek. 0
Na mind1, összeszedtem magam nem csapott el senki a kanyarban szerencsére. Mindjárt arra gondoltam, h az előző több megállás során elfelejtettem bezárni. (De olyankor nem lehet szinte lerobbantani se.)
Hát be volt zárva. Az utolsó kinyitás után mentem a főutcán is vele megálltam egy helyen akkor nem éreztem semmit. Még jó, h nem esett rá vmi drága kocsira a főutcán... Csak arra tudok, gondolni, h balfaszul raktam fel. Bár ha nem jól akasztod be akkor meg nem lehet bezárni, de azon vagyok, h én vagyok a ludas. Visszaraktam utánna még bőgázzal átmentem többször a bukkanón de nem esett le megint. Otthon is próbálgattam zárva leszedni, a tartó már nyeklik de ez nem jön le. "Szerencsére" nem újonnan vettem és látszódnak már rajta az évek. Nekiugrattam, h mégis mire számítsak. Egész szépen kilehet csiszolni, csak a fényes átlátszó rész matt lett nagyon utána. Majd ügyeskedem vele valamit még. Nem olyan katasztrófa a helyzet.
El is kellett menjek végre kis gyógyhorgászásra.
Uh, most következik számomra Laci dobozjavításos hozzászólásának elővarázsolása.
Jaja nagyon jól mutat a gép! ;) Látszik, hogy vigyáznak rá!
Ha emlékszel a Spuris/Metabond témáról beszélgettünk Gyöngyösön. Az is téma volt, hogy a blokkokon lassan nem lesz mit fejleszteni, ezért kell a súrlódáscsökkentő adalék.
Na most a Honda megmutatja ezzel a műgyantás hengerpalástbevonattal :D Ha cikket megnézed (700-as Honda) ott pont ezzel akarnak fogyasztást csökkenteni még.
Szia Zoli!
Ha átüt a trafó annak van nyoma, ill. sötétben látszik az ívelés szinte minden esetben. Anyuék autója is így járt és csak üzemmeleg állapotban magasabb fordulaton jelentkezett a hiba, lesötétítettük a garázst és úgy járattuk.. először gyertyakábelre gondoltam de simán látszott a trafónál az ívfény Egy 25 éves tapasztalattal rendelkező szerelő ezt azonnal megtalálja, ezért nem gondoltam erre az eshetőségre.
A mai nap teljesen ideális volt a motorozáshoz, nem volt értelme rohanni mert nem voltam időhöz kötve. SumakeRR cimborától jövet a 471-es úton tapasztaltam azt, hogy valami front nyomja az autósokat mert nem igazán hatotta meg őket az előzni tilos és a 60-as tábla sem. Aztán egyszercsak feltünt egy civil autó amiből valószínű megállításos mérés folyt bár a kamerát nem lehetett látni.
Innen is üdvözlöm a sőtét színű Astra pilótáját akinek nem passzoltam bele a bioritmusába és a 60-as táblánál záróvonalon nyomott le egy olyan jó 100-as tempóval. Láttátok volna azt a bűnbánó képet amikor megállították... no de tanulság! Ha menni akar engedni kell még ha tudjuk, hogy gyorsabbak vagyunk akkor is, most ha én is húzom neki mint a bolond akkor ényém a dicsőség meg egy jó kis zsíros csekk is.
Srácok úgy néz ki megint divatbajön a motorunk!
Nem értek egyet veled a műgyantás kopásban. Hiszek annyira Japán testvéreinkben, hogy amibe nekifognak, az tökéletesen fog működni :)) Innovációban nem a legjobbak (abban még Európa vezet...talán) de ha adsz nekik egy félkész cuccot, azt addig reszelik, amíg tökéletes nem lesz.
Lásd CB500 :) illetve a Wankel motor, amit előttük nem igen tudtak sorozat gyártásban, megbízhatóan produkálni.
Elég bizarnak tűnik a műgyanta, de biztos nem barkácsáruházas verziót kennek rá ;) Mindenestre izgalmas motor lesz...
Nem tudok jobb képet csinálni most, mert vki anya osztályából hazavágta a fényképezőnket (a 2.jár így, h nincs meg a gazdája).
Tapintásra csak max 3 nagyobb karc maradt, neki durálom majd még magam a csiszolásnak, ha nem lesz más.
Először fújd bátrabban, majd néhény perc múlva távolabból ködöld le, akkor ad egy kis rücsis hatást ami hasonlítani fog a doboz eredeti felületére.
Köszönöm a gyors hozzászólást! Mostanra értem kb végére a az utána olvasásnak . Meg kell gondolnom még ezt a poliészter javítgatásos dolgot. Lehet, h puruttyán elmegyek holnap venni valami festéket, és a kb 3 mélyebb karcon megpróbálom, h mennyire takar. Mostani állapotról már nem csináltam képet mert igyekeztem a Dunára,de várakozásos felül reagált a víz papírra .
Üdv az elhagyott dobozosok klubbjában!
Hogy ne kelljen keresgetni:
Sevenfifty fórum 2010. január 2. 14:39
"Ma megvolt az év első motorozása ami sajnos kissé deficitesre sikerült. A dobozom önálló útra kelt és több mint valószínű kukaérett lett. Már hazafelé tartottam mikor feltünt a tükörbe, hogy pattog valami az úton és az autó aki követett villog meg nyomja a kürtöt.
Úgy működött a doboz, hogy a platni elején lévő horonyba be kellett tolni és egy lefogató csavarral kellett rögzíteni. A lefogató csavar szakadt fel a doboznak egy darabjával együtt.
Ha belegondolok, hogy ez egy túrán történik mikor valamelyik cimbora jön utánam...belegondolni is rossz..."
Sevenfifty fórum 2010. január 3.16:39
"Lehet megmentem a dobozomat szerencsére a zsanérok és a zár nem sérültek, volt itthon poliészterkittem, a nagyobb karcokat eltüntettem vele és szerencsére 400-as vízpapírral tudom csiszolni az egyébként kemény műanyagot, kipróbáltam a festék sem oldja tehát festhető. Holnap veszek még 600-as vízpapírt meg festéket.
A rögzítést is kitaláltam már, a kitört részt szabályos kör alakúra kivágom és csinálok erős műanyaglapból másik talpat ami majd illeszkedik a platnihoz. Persze csak akkor ha a csiszolás és festés úgy sikerűl, hogy érdemes legyen visszarakni a dobozt."
Ennyi a történet és azóta két szezont futott a sérült de talpra állított és egyébként sem a legjobb minőségű doboz. A prizmám is szétment, vettem kamionos boltban 3M-es fóliát és azt ragasztottam rá
Jó munkát Cimbora!
Túra végén beszéltünk Lacival a dobozom festését, hát legmerészebb rémálmaimban sem gondoltam, h ez jövőhéten fog vsz bekövetkezni. Mivel ma megelőzött a városban egy jobb kanyarban lévő nagy bukkanó után. Esztétikai sérülésen kívül nem lett más baja. Szerencsére csak 1 bukó volt benne, amire rá volt húzva a tartó "zsákja", uh annak nem lett semmi baja. Nem tudtam elősször, h sírjak vagy nevessek. 0
Na mind1, összeszedtem magam nem csapott el senki a kanyarban szerencsére. Mindjárt arra gondoltam, h az előző több megállás során elfelejtettem bezárni. (De olyankor nem lehet szinte lerobbantani se.)
Hát be volt zárva. Az utolsó kinyitás után mentem a főutcán is vele megálltam egy helyen akkor nem éreztem semmit. Még jó, h nem esett rá vmi drága kocsira a főutcán... Csak arra tudok, gondolni, h balfaszul raktam fel. Bár ha nem jól akasztod be akkor meg nem lehet bezárni, de azon vagyok, h én vagyok a ludas. Visszaraktam utánna még bőgázzal átmentem többször a bukkanón de nem esett le megint. Otthon is próbálgattam zárva leszedni, a tartó már nyeklik de ez nem jön le. "Szerencsére" nem újonnan vettem és látszódnak már rajta az évek. Nekiugrattam, h mégis mire számítsak. Egész szépen kilehet csiszolni, csak a fényes átlátszó rész matt lett nagyon utána. Majd ügyeskedem vele valamit még. Nem olyan katasztrófa a helyzet.
El is kellett menjek végre kis gyógyhorgászásra.
Uh, most következik számomra Laci dobozjavításos hozzászólásának elővarázsolása.
Ha emlékszel a Spuris/Metabond témáról beszélgettünk Gyöngyösön. Az is téma volt, hogy a blokkokon lassan nem lesz mit fejleszteni, ezért kell a súrlódáscsökkentő adalék.
Na most a Honda megmutatja ezzel a műgyantás hengerpalástbevonattal :D Ha cikket megnézed (700-as Honda) ott pont ezzel akarnak fogyasztást csökkenteni még.
Ha átüt a trafó annak van nyoma, ill. sötétben látszik az ívelés szinte minden esetben. Anyuék autója is így járt és csak üzemmeleg állapotban magasabb fordulaton jelentkezett a hiba, lesötétítettük a garázst és úgy járattuk.. először gyertyakábelre gondoltam de simán látszott a trafónál az ívfény Egy 25 éves tapasztalattal rendelkező szerelő ezt azonnal megtalálja, ezért nem gondoltam erre az eshetőségre.