Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem akarok dicsekedni, - távol álljon tőlem - no de nekem CBR 900 RR van.
Egyet ne felejetsetek el: autóval való versenyzésből ha baj van mi húzzuk a rövidebbet...

A CB500 sehol nincs a mai modern izmosabb autókhoz, álló rajtból max. 100-120-ig tudjuk otthagyni, felette elfogy az erő. Inkább index jobbra és hosszú élet! ;)

Persze ha elgurul a gyógyszer...
Köszi Laci a választ.
Azt hiszem majd megmutatom valami szakértőnek, csak az a gondom, hogy ahol lakom illetve az ahhoz közeli Szombathelyen megszűnt a Honda szerviz.
A Motult én is ki fogom próbálni most castrol van benne de mindenki a motult ajánlja inkább, kiváncsi leszek. amugy a kuplung bowden csere mennyire macerás? mire kell figyelni? vagy jobb szerelőhöz vinni? szélles utat mindenkinek! és mosolyt
Azt hiszem 24ezrenként kell a szelepeket ellenőrizni, lehet nagyok kicsit már a hézagok vagy éppen még határon vannak és azért nem mindig hallod ill. eltérő ütemben. Az is erre utal, hogy fordulatra elhalgat. Lehet a vezérlánc környékéről is bármi, bár akkor meg fordulatra a hang is emelkedne vagy egy bizonyos emelt fordulatnál megerősödne de az olajszivattyú meghajtó lánca is lehet, sőt akár a kuplung is még akkor is ha nem változik a hang kuplungozáskor.
Ilyenkor még a szervízben sem bontják meg, hanem azzal engednek el, hogy figyeld a hangot és menj vissza ha erősödik. Van amikor egy olajváltás is csodákat tesz. Próbáld ki ha eljön az olajcsere ideje a 10W-40es Motult, azzal biztosan nem nyulsz mellé és még a váltód is precizebb lesz
Üdv!
Amikor én motorozok annak megvan a varázsa és ahhoz, hogy jól érezzem magam nem feltétel a nagy sebesség, főleg ha az asszony is velem van és három doboz is van hátul legfeljebb addig húzok egy kicsit kövérebbet amig elhagyom a hosszú alföldi egyeneseket, mert aztán jön az érdekes "idegen" táj ami leköt és még véletlenül sem azt juttatja az eszembe, hogy elsuhanjak a szépségei mellett. Az ilyen "majd én megmutatom" típusú sutyerákok meg főleg nem tudnak érdekelni, legfeljebb ha nagyon inzultálnak visszaköszönök a középső ujjammal.. ha meg netalán egy hullámos tarkójú rommá tetovált kétajtós szekrény ezt zokon venné akkor sincs gond mert lehet bármekkora verdája ott úgy sem fér el ahol én a csühössel.
Viszont valamit nem értek, amikor az a bizonyos "stiftes gyerek" vergődött, jött egy csapat speed motoros akik úgy mentek el mellettünk mint a gömvvillám azok után miért nem igyekezett. Vagy talán az lehet a stiftes emberünk lelki traumája, hogy előzőleg egy vele hasonló mentalitású speed motoros megmutatta a baromarcának (Miki szavait idézve) hogy "hanyas a kabát"!?
egyebkent sportgepes, sportosabban vezeto haver versenyzet nemreg szinten egy vectraval es azt mondta mikor meglatta hogy az autos 190 nel indexel akkor lelasitott es azt mondta menj a busba en gurulok nyugodtan tovabb, 600 as gsxf je van 96 os evjarat, ma mar olyan eross szeria autok vannak felszerelve kiporgesgatloval s minden extraval hogy nem csoda hogy jo gyorsulasuk es kanyarfekvesuk van.
Lepodtem mar meg en is, jottem a varosbol kifele, benzinkutnal fordul ki haver az 1.6 suzukival vagy 1.4 nem tudom pontosan, de valami 15 eves gep legalabb az biztos, en mentem nem volt versenyrol szo de ket telepules kozott felkaptam 140- re par pillanat mulva nezek a tukorbe es meglepetesre a suzuki nem paranyi pont volt a tukorben hanem indexelt es elozott engem:), nemreg meg egy turarol jovok haza es egy Vectra hagyott ugy fakepnel hogy azt hittem allok:) mondjuk mas kerdes a verseny helybol indulva es mas ha lenduletbol jon az ipse, en szemely szerint egyiket sem szeretem es nem is muvelem, ez a ket sztori is veletlen, Rovid tavon biztos cb raver a legtobb autora, pl sorompoknal utjavitasoknal ha elindulok allo helyzetbol nem kell eroltetni hogy elmaradjanak az autok, dehat ez nem sport gep. Es en ezert is szeretem legtobbszor en 90, 100 al jarok vele az nekem kenyelmes neha meg ha nagyon virgonc kedvem van 130,140 de ez nagyon ritka, az autos vaganyokkal meg nem erdemes foglalkozni altalaban apu penzen vett gepet porgetik mint a vadbarom nem sajnaljak a gumit, es a gep lelket. na szelles aszfaltot mindenkinek, udv Erdelybol.
Hello!

Stiftes, ez nagyon jó.
Hát én is meglepődtem volna az biztos. De ahogy egy hozzászólásban olvastam minap (versenyeztek körülötte és majd fellökték): "visszaváltottam mindjárt vagy 4et" . Ha már nagyon jampizni akarnak velem akkor én visszanyesek neki 2-t minimum a félreértések elkerülése végett. Nyilván egy combos géppel szemben hiába rakom vissza 3ig (tudom).
Egyszer Szekszárd felé kijöttem a Siófokról jövő útról. A gyorsítón 2 személlyel erőlködtem amikor egy tesztautó Merci, amire rá volt vésve, h 8milla mittom mennyi az alapára, jött lendületből és megfingatott. A gyerek nagyon örült magának. Hát gondoltam jól van öreg te egyedül ülsz abban az űrhajóban én meg itt 2 személlyel nem fogom magam elsírni a csettegőn.
Régebbi ismerős mindig "lenézte a motorom". Azt mondtam neki egyszer nyáron amikor pávázott, h menjünk le a 6osra, azt rugassa meg, h megy a CRX (engem is már izgatott titkon a dolog). Aztán amikor 150ig mentem mögötte akkor mindjárt megkérdezte, h mennyiért is vettem a gépet.
Ezek után hiába mondom, h én sem nagyon szoktam neki állni versenyezni. Pár alkalom van amikor olyan a helyzet illetve a kedvem, h felveszem a kesztyűt. De az igazat megvalva elég fosós vagyok, uh csodálom, h egyáltalán nem félek a nagymotoron. A nyáron 2 paksi motoros halt meg 2 hét alatt (és ezek csak azok akikről tudok).
Sziasztok!

Ezidáig nagyon nem figyeltem, de kb. egy hete meghallottam a motorblokkból valami kopogás szerű zajt. Azóta folyton figyelem. A zaj hol alig hallható, hol kicsit jobban, időnként ritmusosan, időnként egyenetlen ütemű. A gép egyébként megy rendesen, jól indul. Általában alapjáraton hallható a fordulat emelésével már nem hallom (vagy megszünik..?) Nem tudom, hogy ez valami hiba lehet, vagy természetes hangja az 500 as blokknak ? Van egyáltalán mechanikai zajoktól mentes blokk. 26.000 km van bent és eddig nagyon kíméltem. A kuplung behúzása ill. sebességbe rakása (kipróbáltam mind a hatot) nem befolyásolja.
Van valakinek hasonló tapasztalata ?
Helló!
Egy ilyesmi történt velem is,mármint hogy egy stiftes kikezdett ! A 10-es úton gurultam a Pilisben nézelődősben mikor egy agyon spojlerezett,repedt fazék hangú stift megjelent a tükörbe.Láttam hogy gyorsabban halad ezért kicsit lehúzottam had mennyen . Amint megelőzött már el is vette a gázt és már fel is tartotta a 80 -as tempóm. Aztán mellém jött,letekerte az anyóson az ablakot és mutogatta hogy GO! Gondoltam ez csont hülye! . Na jó,két falu között voltunk úgyhogy gondoltam gyerünk és visszaraktam 5.be Aztán nem hittem a szememnek 130-nál rendesen tolt és fokozom hogy már kihúzattam a gépet 10 000 körül és még mindig 1m távolság volt köztünk! Közeledve a lakott területhez elvettem a gázt ő meg elhúzott aztán nagyot fékezett a táblánál. Meglepett a dolog nem gondoltam volna Lehet hogy 1.6 16v motor volt benne de szerintem az is megpiszkálva Mindenesetre meglepett az biztos!
Igen b@zdmeg! azért van kettő, hogy az asszony is jelezzen sőt az oldalkocsis Inazumák három dudával vannak felszerelve, hogy amelyik az oldalkocsiban gubbaszt az is tudja nyomni ha kikezdte a menetszél a nyakát, vagy bármi kínja van
Milyen emberek vannak.. az agyam lelökte az ékszijat
Na megyek aludni mert Fécó leterhelt agyilag...
Gondolkodtam a hozzászóláson, de mondom nem kéne mégse. Azonban ha már elkezdték.
Azért van ezen 2 duda, h az asszony is tudjon jelezni ha nem tetszik valami?
Nem ám megmutatod majd bnőmnek, azt vehetek másik motort vagy minimum még 1 dudát.... (Így is megveszett, h vegyek neki 1 Civicet. Én akinek se munkája, még ösztöndíja se lesz....)
Hello Miki!
Igaz, hogy nincs nagy ronda lámpatököd, de van vagy 6 lapméter polipropilén borításod ami alá csak el tudod dugni azt a kis relét
Hello Laci!
Nekem viszont nincs ilyen nagy, ronda lámpatököm. Akkor most már meg mit csináljak?
Nyiri és Szobbal, valamint akik elakadásjelzőn törik a fejüket!

Hétvégén inkább motorozni szeretnék ezért ma munka után szedtem szét a lámpafejet és ahogy ígértem készítettem fotókat is és egy rövid vidit is, hogy érthetőbb legyen a vészvillogóm elve.
1.képen látszik az a vezetékköteg amiből leágazást csináltam két fehér és egy kék vezeték segítségével. Azt a vezetékköteget csapoltam meg ami az indexkapcsolóhoz megy ami úgy működik, hogy a közös pontot vagy a bal oldali, vagy a jobb oldali indexpárhoz kapcsolja, ha pedig ezeket összefogjuk mindkét oldal működik. Viszont ha összefogjuk akkor külön-külön nem fognak működni az indexek ezért kell egy relé aminek nyugalmi állapotban nyitott érintkezői függetlenek egymástól Ezekre a független érintkezőkre forrasztottam a kivezetett leágazásokat. A 2. képen látszik, hogy a relé működéskor záró érintkezőivel szemközti érintkezőpárokat összeforrasztottam, így azok a relé behúzásakor a független pontokat összezárják, ezzel ugyanazt érem el mintha összefognám az indexkapcsoló közös pontjával a két oldal elmenőjét, azaz beindul mindkét oldal. A relé kikapcsolásakor viszont a kivezetett pontok újra szabadok lesznek, így a két oldal újra egymástól függetlenül kapcsolható marad a kormányon lévő indexkapcsolóval 3.képen a két vastagabb piros vezeték látható ami a gyújtáskapcsolóból jövő kábelkötegből lett kivezetve és a kormányon utólag elhelyezett kapcsolón keresztül (4.kép) vezérli a relé behúzótekercsét. A relé behúzótekercsének másik sarkát testelni kell. A videón látszik, hogy a villogás impulzusa nem változik akkor sem ha a négy villógó egyszerre működik.
5. képen látszik, hogy mindennek jut hely, de nem lehet csak úgy begyűrni a cuccost.
A 6. kép meg amolyan bónusz, mert olyan jóképű a csühös mikor már össze van rakva
Azt hiszem leírtam mindent, de a képek és a videó biztosan segíteni fog
Vészvillogó házilag
Na komolyan.
Szerencsére igazi komoly sérülés nincs, a szokásos, + a plekszi, + 1 tükör ( ledes ) mínusz, no meg a hátsó oldalidom tört el.
Vagyis lehetne vele közlekedni, de én nem tudom átadni magam a motorozás felhőtlen örömének, ha így néz ki alattam a Penge. Mindig is úgy szerettem, ha topon van a gép. Van aki erről másképp gondolkodik, de én ilyen vagyok.
El kell, hogy ismerjem, igazad van!
Viszont: én soha nem állítottam olyat, hogy benőtt a fejem lágya! És azt hiszem, hogy már nem is fog.
A stiftes arcoknak pedig rövid úton meg lehet mutatni, hogy motorral nem tudja felvenni a versenyt, mert a körbe spojler, kályhacső kipufogó bizony nagyon kevés ide.
Most komolyra fordítva a szót. Én nem nagyon követem a másik fórumot.
Esztétikai sérülésen, illetve max váltókar, kuplungkar lett "komoly műszaki baja"a pengének? (blokk, villa, elhajlott vmi fő elem stb) Gondolom, h szétvág az ideg ezek mellett, de ha akarnál tudnál vele közlekedni végtére?

(Semmi olyat nem akarok mondani-kihozni belőle, h csak 1 karcolás, csak érdekel tényleg.)
Jaj de vetít!
Vagy csak feledékeny vagy mindkettő na de akkor tisztázzuk :

Sewenfifty fórum július 18.21:24 cblaci
"Nem motorfüggő a dolog, inkább sokszor a vagányság és tapaszalatlanság keveréke szűli az ilyen eseteket. Persze itt nem tudni mi történt ezért nem is ítélkezhetünk.
Viszont emlékszel tegnap a fekete swiftes gyerekre aki megelőzött minket majd elengedett a 4-es úton, majd megint előzött és bevárt majd újra begyorsult...
Ha akartuk volna (főleg az RR) állva hagytuk volna a kis kolbászfüstölőjét, hiába volt rajta hurkatöltő méretű sport rotyogó.
De mi a saját tempónkban szépen... pedig az felhívás volt keringőre, nem is tudom mit gondolt szegénykém, na ehhez kell önuralom és tetszett, hogy nem vetted fel a kesztyűt.
Az ilyenek már régen hidegen hagynak engem is"

Válasz erre: július 18.21:24 sumakeRR
"Hello Laci!
Igen, nekem is feltűnt a kis stiftes gyerek. Csak RÁD való tekintettel nem mutattam meg, hiszen együtt motoroztunk. Az pedig nem erről szól. Meg tiszteletlenség is lett volna Veled szemben.
Persze ha egyedül lettem volna, rövid úton megmutattam volna, - egyik kollégám szava járását idézve - hogy hanyas a kabát!"

Most akkor mi van? És még azt írja, hogy rám való tekintettel.. meg tiszteletlenség lett volna.. a forgalmas 4-es úton. Aztán én meg azt hittem az önuralom meg a benőtt fejelágya

Attól még persze csípem a fejét, még ha jó nagy dumazsák akkor is!
Én vigyáznék rá, de nem biztos, hogy addigra összeáll a motorom. Akkor viszont Rátok hagyom.
Hát még barátok közt is az apám lehetne, uh nem hiszem, h én fogok rá felügyelni.
Vigyázni kell a Lacival! Múltkor jöttünk haza 1 lájtos kis túráról. Nyíregyházáról kijövet 1 agyon spojlerezett suzuki swifttel akart versenyezni, de szóltam néki, hogy vegyen vissza az arcából! Nagyon megmutathatnékja volt!
Hát igen. Remélem addigra túlleszek a nyárvégi depressziómon is.
Ha már Dunára nem lehet járni faszán evezni, strandolni; legalább lehet még motorozni. És ismét járhatok szeretett iskolámba. A drága nagyfaluba.

Emiatt ne fájjon a fejed nem lesz állatkodás mert abból csak a baj van, szépen lájtosan... mert lesz látnivaló bőven