Hétvégén lényegében elkészült a bukócső (még némi szépítés ráfér). Nézegettem többféle változatot, van ennél jobb is rosszabb is szerintem. Ilyen lett remélem sose lesz tesztelve.
Ha lenne érdeklődő a találkozóra akkor kéne ötleteket felvetni szerintem: -merre legyen kb, még a nyáron legyen e stb....
Oké, megköszönném Hond. Igaz a motorom 2003as, de szerintem uaz a blokk, az biztos. Ha át tudnád küldeni erre az e-mail címre az jó lenne! hurricanbob@gmail.com
üdv. Nekem is hasonló tapasztalatom volt a Cb-mel és nekem akkor oldódott meg a kattanás amikor leszedtem az első féket teljesen bezsiroztam és vissza tettem. Mi volt a baj nekem? nem tudom hogy most hogy hivják, hajóágyas fék, vagy mozgóágyas, nem tudom pontosan de azon ahol kellett volna csússzon be volt rozsdázva. 3 órába telt mig szét tudtam szedni... Az lehetett a baj hogy csak akkor mozdult meg a fék mikor nagyobb feszités érte....
Mikori kiadás a motorod Hurrican? van egy könyvem pdf formatumban 1993-2001 es cb kre 500 és 500S verziok gondolom valahogy mailen at tudnam kuldeni, nem értek hozzá de megpróbálnám, ha szükséges.
Üdv!
Bár már alig (vagy egyáltalán nem) írnak a régi cimborák mégis gyakran olvaslom a CB 500 fórumot, lenne is néhány gondolatom a telóból vagy akárhonnan jövő kattogással kapcsolatban. Nem akarok szakértőt játszani hiszen távol állok tőle, de én mindig úgy próbáltam megközelíteni a motorjaimmal kapcsolatos problémákat, hogy legelőször a működését próbáltam megérteni az adott szerkezetnek és ezután józan paraszti ésszel kikövetkeztetni, hogy mi az amit hallhatok, érezhetek, ha abnormálisan működnek a dolgok. A teló katogását a rugó is okozhatja még akkor is ha kibontva hibátlannak tűnik, ugyanis a rugó spirálok nem feltétlenül egyformán fáradnak ezért előfordul magának a rugóoszlopnak a deformálódása is ami azzal járhat, hogy egy ponton jobban nekifeszül az oldalfalhoz és ez hangot is adhat akár két, vagy több helyen is a le-fel mozgás során. A fékről se kell elfelejtkezni, az úszónyeregnek is van valamennyi mozgása és az is kattanhat ha az illesztési hézagok megnőnek a használat során. Szegecselt tárcsáknál előfordul a szegecslazulás ami szintén kattanó hangot produkálhat fékezéskor, bár tudtommal a CB 500 nem szegecselt tárcsákkal van szerelve gyárilag. A kormánycsapágy ha olyan szinten gatya, hogy a kottyanását hallani lehet akkor már az egyéb tüneteket is produkál ami keményen beleszól a motor viselkedésébe, ezért nem gondolnám, hogy csak kattanó hang formájában lenne jelen Kormánycsapágyat könnyű ellenőrizni, motor elejét tehermentesíteni kell és a villaszáraknál megfogva, egyenesen is és mindkét irányba elfordítva ellenőrizhető, hogy van e holtjáték ill. nem-e "döcögnek" a csapágyak. Ha még gyári golyós van benne és nem kúpgörgős akkor a golyók idővel pontot üthettek a csapágyfészekben és előfordulhat az is, hogy csak bizonyos kormányállásnál kottyan a csapágy, de mégegyszer mondom ha ez már jól hallható akkor az irányíthatóság, egyenesfutás stb..is csorbát szenved. A féknyereg kottyanásának kiszűrése két emberes, az egyik behúzza a féket és előre hátra mozgatja a motort, a másik ráteszi a kezét a féknyeregre úgy hogy a villaszárral is összefogja, ekkor érezhető, hogy van-e közöttük nagyobb mértékű elmozdulás. Legvégül kivenném az első kereket és levenném az első sárvédőt is, aztán egyenként támasztanám fel a telőszárakat külön külön lenyomnám mindkettőt szűkítve ezzel azt, hogy melyik szárból jön a hang. Ha nics eredmény és a teló is jól van összerakva akkor én a fentebb említett rugófáradásból adódó hangokra tippelnék ami nem okoz különösebb gondot viszont azt csak a csere orvosolja. Ha pedig csere akkor már mindenképpen progresszív rugót javaslok, ami az eltérő menetemelkedésnek köszönhetően teljes hosszban de a ráható erők függvényében optimálisan csillapít.
Az enyém is csinál ilyesmit, de nem a teleszkóp benyomásától vagy az összenyomódás mértékétől függ a jelenség hanem ha hirtelen fogok rá a fékre akkor hallok egy kattanást. Én a kormánycsapágy kottyanására gondolok, de még nem szedtem szét.. A kottyanás mindkét irányba hallható ha lassan gurulok és rámarkolok hirtelen a fékre akkor hallom és ha utána hirtelen kiengedem akkor megint.. Ha nincs hirtelen fékezés vagy nagyobb a tempó akkor nincs semmi ilyen. A kormányon rezgés nem érezhető, jó a motor egyenes futása is. Szerintem nézd meg a csapágyat mert ha a teló oké akkor más nincsen nagyon ami okozhatná, de inkább kérdezz meg egy hozzáértőt és akkor talán nem is kell szétszedned, hogy megtudd.
Szia! Biztos, hogy nem a teleszkóptól jön.
Érezni lehet szerintem a markolaton a koppanást. A teleszkóp teljes benyomásánál van egy oda-vissza kattanás. Lehet, hogy ez a kormánycsapágy lesz, elképzelhető? Szét kell szednem?
Biztos h. a telótól jön a hang onnan lentről? Hogyan hallod meg? Vagy érezni a markolaton? Nem a kormánycsapágy kopott és van minimális elmozdulása és kottyan egy kicsit?
Telókat szétszedtem, de semmi bajuk, azért olajat cseréltem bennük. A kattogás fenn áll, tehát nem a teló az.
A szorító csavarokhoz ugye hozzányúltam mikor leszedtem a villákat és visszatettem, de semmi változás.
Amúgy megfigyeltem, hogy oda-vissza kattogás van. Tehát ha teljesen lenyomom akkor bekattan, majd ha vissza akkor kikattan. Ha lassan engedem vissza akkor a kormány mozgatására kattan vissza később.
Egyéb ötlet?
Köszi amúgy a segítséget! Bármilyen ötletet, javaslatot szívesen veszek.
Egyenlőre csak tervezgetem, h kéne menni egy karikát. Szeretek én is gyalogtúrázni a hegyekben, de ilyen többnapos kiruccanásra nem lesz lehetőség idén. Külföldi gurulásból se lesz szerintem semmi, mert az évközbeni tartalékaimat élem most fel, aztán nem szeretném magam 0ra vágni mert sose tudni.... Nyárigyak miatt nem tudok dolgozni, most van kilátásban azért némi munka.
Azt tervezem, h élvezem a jó időt és a nyarat (tudom, h most szakad az égi áldás országszerte:D). Aztán ha minden jól megy akkor csak 4 napot kell iskolába menjek, uh ősszel amikor kellemes a bőrruhában lenni akár egész nap, akkor kéne megejteni valami hosszú hétvégés nagyobb lélegzetű gurulást . Addigra körvonalazódik, h lesz ösztdíj vagy sem...
Gondoltam majd ír valaki akinek van ilyen jellegű tapasztalata.
Nekem nem volt még hasonló gondom szerencsére.
Annyit mondanék amennyiben biztos vagy benne, h a teló és abban is, h a jobboldali, akkor egy szétszedést megejtenék. Nem olyan bonyolult, és akkor csak látszik, ha esetleg történt valami károsodás. Vételben semmi képen nem gondolkodnék én ameddig nem szedtem/szedettem szét és nem látod, h mi a helyzet.
Most nincs itt a gépem, de ha szükséges holnap eltudom küldeni a linket ahonnét tudsz leszedni robbantott ábrákat a mocihoz.
Ui: Nem tudom, h milyen jellegű a kattogás stb, de az nem lehetséges, h a villaszárát szorító csavarok lelazultak a kormány alatt? és amikor már nem tompít a teleszkóp akkor ott nyekken egyet a szár?
Glockener jártunk valóban a kicsikével, biztos, hogy írtam róla
Galériáim közt van fotósorozat róla az tuti.
Röviden annyit, hogy érdemes legalább 4-5 napra menni, mert könnyen lehet, hogy felhős-ködös az idő, nem engednek fel :( Szóval kell biztonsági tartalék, hogy kibekkeld a rosszidős napokat. Nyilván hétvégén is ki lehet fogni jó időt, de nem garantált. Nekünk volt olyan, hogy a hágó egyik felén ragyogó napsütés volt, fent tejszerű köd, lefelé jégeső, felhőszakadás, lent pedig száraz aszfalt :D
Dobjatok be túrabakancsot is, az ám az igazi buli benne, tilos kihagyni! :) Fent rengeteg túraútvonal van, arra is szánjatok 1 napot.
(Ez azért már húzná a bálázót )
A Grossglockner-es kiruccanással kapcsolatban te írtál még anno vmi tapasztalatoktól hemzsegő hozzászólást?
Mert ha igen, akkor rászánok időt a megkeresésre.
Hétvégén beröffentettem a Kicsikét, nyomtunk egy laza "élménymotorozást" :) Nem volt nagy a táv, csak olyan 50km, de legalább átforgattuk az olajat a blokkban :)
Hétvégén lényegében elkészült a bukócső (még némi szépítés ráfér). Nézegettem többféle változatot, van ennél jobb is rosszabb is szerintem. Ilyen lett remélem sose lesz tesztelve.
Ha lenne érdeklődő a találkozóra akkor kéne ötleteket felvetni szerintem: -merre legyen kb, még a nyáron legyen e stb....