Tegnap volt a 30. szülinapom és a feleségemtől az alábbi tortát kaptam. Eszméletlenül jól megcsinálták a cukrászdában. A blokk a kapaszkodó még a tank előtti idom is jól volt megcsinálva :)
Itt nézd meg, én itt vettem: http://www.biker-world.hu/kate...észitő, tartozék&p0=Csomagtartó rendszer&szint=4&parent_cat_id=58&cat_name=2000-2001 (PC32)&hivo_cat_id=82&h_hivoszint_id=3&h_cat_id=82&path_marka=Honda&pat
h_tipus=CB 500&path_evjarat=2000-2001 (PC32)
Megszeretném köszönni még egyszer Zolibácsinak hogy kivitt a motoromhoz és hogy visszafele elszenvedte velem az ázás kellemetlenségeit. Annak ellenére hogy hazafele majdnem végig vert az eső fülig érő mosollyal gurultam Zolibácsi után .
40 km utáni észrevételeim: Nyomatékban nem érzem hogy sokkal felülteljesítené a CB-t egészen el 4-5 ezerig. Aztán mintha puskából lőtték volna ki. A fékeken érződik hogy keményebben s pontosabban fognak. Egyelőre ennyit tudok rolla remélem de ime pár kép a tegnapról.
Nekem ez a lánckenő vált be. Több színben kapható.
A lényeg, hogy legyen jól letisztítva a lánc és fogaskerekek, és nem kell túlzásba vinni a befújást, mert amit mi fújhatunk rá, az csak a felületi kenést biztosítja, amennyiben gumigyűrűs a lánc. Ezek a gyűrűk pedig arra valók, hogy a rolnik belső részébe helyezett zsír kifolyását akadályozzák meg. Én inkább gyakrabban kevesebbet fújok a láncra. Mert ha túl sokat fújunk rá, a felesleg lerepül a melegedés miatt.
Persze nem mindegyik kenőanyag tapad fel kellőképpen. Nekem is van olyan, ami nem vált be, s amit már csak a biciklikre kenek.
Ma délután elvittem Ivácsont Szamosújvárra, hogy átvehesse a CBR 600-asát. Jól néz ki a masina és szépen duruzsol. Használja jó egészséggel és szerencsésen!
Nos még 1 kis okoskodás
Ha új motort veszel mindenféle folyadékot érdemes cserélni független attól hogy előtte lecserélték vagy sem!
A Teleszkóp olajat is lelehet én tavaly 10W telóolajat tettem bele. Nem nagy ördöngösség kicserélni csak a nyomatékokra kell figyelni! Ahogy minden másnál! Szigorúan mindent az előírt nyomatékkal kell lehúzni! Egy nyomatékkulcs ára semmiség 1 esetleges túlhozás miatt történt károk helyreállításához képest.
Az olajszűrőnek ezt ajánlom:
Hiflofiltro HF 303 Olajszűrő
Mindenféleképpen a Motorhoz való olajszűrő kell Típus szerint! Ez is fontos
Jó lesz az 3.5L-nek is mivel az olajszűrő benyel vagy 2 decit!
Én eddig Motul 10w50-est töltöttem.
De most vettem LiquMoly-t 10w40 Fater CBF600-sában az volt is nagyon jónak tűnt meg ajánlották is!
Szóval nyugodtan vegyél még 2L jó ha van tartalék!
Én azt a megoldást alkalmaztam hogy más márkájú spray-t használok. Az első amit használtam nyúlt ragadt oda mindenhez, össze vissza fogta a felnit...(nem tudom mi volt a neve). De most Kerámia lánc spray-t használok. nem lesz töle olyan nagy sz@r kupac mindenhol és szép fehér lesz tőle a lánc...(tech chain-ceramic chain wax, non-fling formula) nekem megoldotta a problémám... mindjárt felteszek egy képet rolla.
Érdeklődnék láncolajzással kapcsolatban. Ha beolajozom a láncot spay-el akkor utána telejsen összeretkeli a hátsó felnit, a hátsó féket. Iszonyat trutymóhalom van most is a felnin és a féken. Ez nagyon nem jó. Van féktisztítóm amivel meg tudom mosni a féket és a felnit, de ha újra olajzom a láncot akkor újra retkes lesz. Nincs valami jó megoldás?
El van görbülve a kormány az esés miatt?
Az enyémnél is fennállt ez és újat akartam venni. De házilag megoldotta más: jó lett egészen és álomszép is festésileg.
A karbiszinkronizálás sokat javít, ha jól csinálják, nem felületesen. Ugyanis négy csavarkán múlik, nemcsak a két alsón. Nekem az ősszel állította be valaki, miután meghallgatta a motor járását, és rögtön kérdezte, mikor volt utoljára szinkronizálás. Ekkor derült ki, hogy néhány hónappal azelőtt nem volt szakszerű a beállítás.
Ha majd lekapod egyszer a tartályt, érdemes megnézni a két gázkábel állapotát, a meglepetések elkerülése végett. Én csak későn vettem észre, hogy a visszahúzó kábel már régen szakadt volt rozsda miatt.
Tegnap gyönyörű időben ruccantunk fel a feleségemmel a hegyekbe. Az aszfaltos út amúgy rendben volt, de rajta volt még a téli homokozás - sok helyen elég vastagon. Úgyhogy eléggé kellett vigyázni a szerpentineken, mert erősen csúszós volt az aszfaltra terült homok.
Íme 2 kép is.
Köszi az infot Zoliba! kb. 2 hete vettem a gépet egy elég precíz fickótól. 2003 as és 25500 van most benne.kicsit drága volt szerintem de mikor kezembe vettem a szervizkönyvét végig pecsételve volt 24 ig. persze kérdés hogy 24000nél megcsináltak e rajta amit kell? amúgy szép hangja van és elég jó állapotba van ahhoz képest hogy feküdt a jobb oldalán meg hogy 8 éves!(a Képesmotoron még mindig fenn van,bordó színű) A fékeket meg a hűtőt 2.nap lecseréltem (a hűtőbe még nem volt lecserélve soha az fix) meg persze átnéztem a szűrőt,olaj szintet meg amit kell. szerencsére új láncszett,fékbetét és gumik vannak,viszont a villát nem néztem meg kotyog e . Tudnál valami kormányt ajánlani mert a gyári húzós összeg?
A kérdés mindig fennáll, hogy a másodkézből vásárolt motor tényleg annyit futott, mint amennyit az órája mutat. Előírás szerint a szelepeket az első 24 000 után kell ellenőrizni, és ha szükséges, kiigazítani a szelephézagokat.
Fontos a fék. Tehát megnézni, mennyire kopottak a betétek.
Lehet-e tudni, hogy mikor kaptak a fékek új folyadékot? Nem feltétlenül mérvadó az elszíneződés. Ezt kétévenként kell cserélni.
Ugyanez vonatkozik a hűtőfolyadékra.
Meg kell nézni a levegőszűrő állapotát.
Ellenőrizni kell az első villa kotyogását, a láncot a fogaskerekeivel.
melyik lett? 99 vagy a 01?
Voltam Pécsett, s az egyik Deauvill igen megtetszett, úgyhogy nem jöttem üres utánfutóval haza (végre)....
http://www.biker-world.hu/kate...észitő, tartozék&p0=Csomagtartó rendszer&szint=4&parent_cat_id=58&cat_name=2000-2001 (PC32)&hivo_cat_id=82&h_hivoszint_id=3&h_cat_id=82&path_marka=Honda&pat
h_tipus=CB 500&path_evjarat=2000-2001 (PC32)
40 km utáni észrevételeim: Nyomatékban nem érzem hogy sokkal felülteljesítené a CB-t egészen el 4-5 ezerig. Aztán mintha puskából lőtték volna ki. A fékeken érződik hogy keményebben s pontosabban fognak. Egyelőre ennyit tudok rolla remélem de ime pár kép a tegnapról.
A lényeg, hogy legyen jól letisztítva a lánc és fogaskerekek, és nem kell túlzásba vinni a befújást, mert amit mi fújhatunk rá, az csak a felületi kenést biztosítja, amennyiben gumigyűrűs a lánc. Ezek a gyűrűk pedig arra valók, hogy a rolnik belső részébe helyezett zsír kifolyását akadályozzák meg. Én inkább gyakrabban kevesebbet fújok a láncra. Mert ha túl sokat fújunk rá, a felesleg lerepül a melegedés miatt.
Persze nem mindegyik kenőanyag tapad fel kellőképpen. Nekem is van olyan, ami nem vált be, s amit már csak a biciklikre kenek.
Ma délután elvittem Ivácsont Szamosújvárra, hogy átvehesse a CBR 600-asát. Jól néz ki a masina és szépen duruzsol. Használja jó egészséggel és szerencsésen!
Ha új motort veszel mindenféle folyadékot érdemes cserélni független attól hogy előtte lecserélték vagy sem!
A Teleszkóp olajat is lelehet én tavaly 10W telóolajat tettem bele. Nem nagy ördöngösség kicserélni csak a nyomatékokra kell figyelni! Ahogy minden másnál! Szigorúan mindent az előírt nyomatékkal kell lehúzni! Egy nyomatékkulcs ára semmiség 1 esetleges túlhozás miatt történt károk helyreállításához képest.
Az olajszűrőnek ezt ajánlom:
Hiflofiltro HF 303 Olajszűrő
Mindenféleképpen a Motorhoz való olajszűrő kell Típus szerint! Ez is fontos
Én eddig Motul 10w50-est töltöttem.
De most vettem LiquMoly-t 10w40 Fater CBF600-sában az volt is nagyon jónak tűnt meg ajánlották is!
Szóval nyugodtan vegyél még 2L jó ha van tartalék!
Én azt a megoldást alkalmaztam hogy más márkájú spray-t használok. Az első amit használtam nyúlt ragadt oda mindenhez, össze vissza fogta a felnit...(nem tudom mi volt a neve). De most Kerámia lánc spray-t használok. nem lesz töle olyan nagy sz@r kupac mindenhol és szép fehér lesz tőle a lánc...(tech chain-ceramic chain wax, non-fling formula) nekem megoldotta a problémám... mindjárt felteszek egy képet rolla.
Az enyémnél is fennállt ez és újat akartam venni. De házilag megoldotta más: jó lett egészen és álomszép is festésileg.
A karbiszinkronizálás sokat javít, ha jól csinálják, nem felületesen. Ugyanis négy csavarkán múlik, nemcsak a két alsón. Nekem az ősszel állította be valaki, miután meghallgatta a motor járását, és rögtön kérdezte, mikor volt utoljára szinkronizálás. Ekkor derült ki, hogy néhány hónappal azelőtt nem volt szakszerű a beállítás.
Ha majd lekapod egyszer a tartályt, érdemes megnézni a két gázkábel állapotát, a meglepetések elkerülése végett. Én csak későn vettem észre, hogy a visszahúzó kábel már régen szakadt volt rozsda miatt.
Tegnap gyönyörű időben ruccantunk fel a feleségemmel a hegyekbe. Az aszfaltos út amúgy rendben volt, de rajta volt még a téli homokozás - sok helyen elég vastagon. Úgyhogy eléggé kellett vigyázni a szerpentineken, mert erősen csúszós volt az aszfaltra terült homok.
Íme 2 kép is.
Fontos a fék. Tehát megnézni, mennyire kopottak a betétek.
Lehet-e tudni, hogy mikor kaptak a fékek új folyadékot? Nem feltétlenül mérvadó az elszíneződés. Ezt kétévenként kell cserélni.
Ugyanez vonatkozik a hűtőfolyadékra.
Meg kell nézni a levegőszűrő állapotát.
Ellenőrizni kell az első villa kotyogását, a láncot a fogaskerekeivel.