Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok fanatikusok!
Ez a motor maga a tökély, most voltunk az aszonyal egy kis kiránduláson: 1. nap fel Miskolcról Bp. autópályán,(végig a max 130-al) felejtős, de gyors, ott sikeres motoros bolt látogatások,( egy Cameron text. old. táska 2x20l. pont jó, csak az indexet kell hátrébb rakni) utána irány a dunakanyar, látnivalók ebéd stb. majd szállás Dunakesziben. Tankoláskor átlag 4.7! Másnap vissza Bp. most az aszonynak kedvezve járjuk a boltokat, majd irány haza. De Mogyoród környékén elkapott a szél és az eső. Mindegy, Gödöllőnél vissza a régi hármasra így haza felé, közben kiderül, ezért irány a Mátra egy kis kanyarvadászat. Itthon tankolás átlag 4.2! Következő nap Ms. Tiszafüred Tiszaörs vissza Ms. Átlag igaz csomag nélkül és sík terep 3.8! Szóval nagyon jó . Három nap 890Km. Ellentétben egyik kollégával kinek ülepe nem bírta nekem a csuklóm amire nagy terhelés jut. Tényleg: létezik ehhez a típushoz magasabb kormány v. magasító?
Kívánok mindenkinek sok örömöt a motorozáshoz és a motorhoz ehhez a bálványhoz!
Köme

Csak mielőtt azt mondanád, hogy mindenhol..... járj utána!

Nemrég voltam ilyen oktatáson, és 2 újjal mutatta az oktató!


üdv Zsolt
Szia!

Köszönöm! Majd elválik ha használom is, h mennyire lesz tartós.
Nem tudom mi a márkája a spraynek. Laci Color Works kandallófestéket használt, ő azt javasolta több hozzászólásban is. Én nem találtam itthon ilyet. Pénteken megnézem amikor hazaérek mi van a dobozon. De kitudja, h mennyit fog bírni mert igazából nem használtam azóta, a Laci által ajánlott pedig már bizonyított. Uh inkább azt favorizáld ha tudsz választani.
Tömítést nem cseréltem. Zoli írta nem rég, h nem vészes az ára.
Szép lett!
Nekem is meg kellene már csinálnom..

2 kérdés:
Milyen festékkel csináltad?
Cseréltél-e tömítést, amikor újra felraktad a leömlőket?
Minden vezetéstechnikai tanfolyamon a 4 ujjast tanítják ...
Éppen az ujjmetszést elkerülendő.
Én is 4 ujjal dolgozom...
Azt mondják az okosok egyébként, hogy kétujjas fékezésnél nagyobb ráhatásod van a kormányra és jobban tudsz "gépészkedni", gondolom ha közeleg az a bizonyos autó ez nem hátrány. Viszont aki már megszokta a saját technikáját annak nehéz lenne átállni és lehet nem is lenne szerencsés az eddigiektől eltérőt erőltetni.
link
link
vagy nem. A szerelő, akihez járok, két újjas fékezéssel törte ripityára a jobb kezén lévő mutató ujját (kb 1 év alatt jött rendbe neki). Kijöttek elé 40es tempónál egy parkolóból..

Ugyan el tudnád rántani.. miért is ne; de amikor vészesen közeledik feléd egy autó, amibe előbb vagy utóbb becsapódsz, a legritkább esetben fogod magad levetni a motorról. Egyszerűen az ösztöneid ellen kéne cselekedni.. és tudván hogy leugrassz a motorról,vagy abba hagyod az intenzív fékezést, már borítékolod is hogy össze fog törni. Ha meg az utolsó pillanatig próbálsz menteni (mint majdnem mindenki) akkor meg nem lesz időd semmit se csinálni, mert már be is csapódtál az autóba.. és a törött motoron túl, minimum a törött ujj is.

Úgyhogy én a 4 ujjas fékezést javaslom, magam is azt favorizálom
"Nem, mert nem szabad a kormányon támaszkodni amúgy sem..fékezéskor meg pláne. Laza karral kell a fékezést (vészfékezést is!) végrehajtani. Törzsből és a tankot szorítva kell tartani magad (és az utasod is)."
Ha ez az állítás teljesül akkor ezek szerint tök mind1, h 2 ujjal vagy 4el fékezek. Mert ugyan olyan lazán eltudod rántani a kezedet.
Hát mind1, elhiszem amit mondotok. Elég könnyű amúgy is itt félreérteni egymást pár sor alapján.
Miket tudtok Ti
Kétujjas fékezés, négyujjas fékezés, kormányra támaszkodva, avagy nem...
Ha gáz van én elmarkolom a féket mit a lapátnyelet oszt eddig még mindig megálltam valahogy
"...és rádőlsz a motor+utas súlyával akkor nem megy szarrá?"

Nem, mert nem szabad a kormányon támaszkodni amúgy sem..fékezéskor meg pláne. Laza karral kell a fékezést (vészfékezést is!) végrehajtani. Törzsből és a tankot szorítva kell tartani magad (és az utasod is).

Ha befeszített karral, a kormányra terhelve teszem azt vészfékezel, ahogy kicsit blokkolna a (első)kerék, egyből menne is ki a kormány a kezedből, abba az irányba amelyikre kicsit jobban támaszkodtál (ugye egyforma erővel nyomni képtelenség a kormány mindkét végét).

Tehát ha megtanulsz rendesen fékezni, akkor nem fog felmerülni sem a kérdés..tönkre megy e vagy sem. Am meg tönkremegy, mert ledarálja az aszfalt
Csak utólag jutott eszembe, hogy képet is mellékelhettem volna a gumiról.
Jót karikáztunk az egyik lányommal. Az út végét sajna megzavarta a nagy szél és az eső. Mielőtt hazaérkeztünk volna, bent a városban megálltunk egy lámpánál. Előttünk senki, jobbról, balról kocsik. Zöldre váltott: 1-es, gáz, aztán kettős: egy kicsit jobban meghúztam, de nem nagyon, és a hátsó kerék bepörgött, s 2-3-at fickándozott a motor fara. Eléggé ijesztő volt, arra gondolva, hogy elvágódunk és a kocsik meg majd kerülhetnek, ha tudnak. Nos ezt csak azért írtam le, mert a gumi nem nagyon kopott, s ez már másodszorra fordul elő a vizes aszfalton a Michelin Pilot Activ-val. Mi a véleményetek, tapasztalatotok? Főleg annak, aki használt ilyen gumit. Talán gyengébb a tapadása a nedves aszfalton?
Sziasztok!

Felmerül a kérdés bennem: azzal egyet értek, h szétzúzza az ujjaidat taknyoláskor a fékkar ha alatta tartod , de ha a fékkaron van az ujjad és rádőlsz a motor+utas súlyával akkor nem megy szarrá?

Foglalkoztam kicsit a motorral, h Lacinak is tetsszen
Azt nem mondom, h a kivitelezés annyira megelégedéssel töltötte volna el de igyekeztem . Lefestettem a leömlőket. Most festegettem elősször, uh majd legközelebb már gördülékenyebb lesz remélem. Képeken látszik pár dolog, a spray-t elfeledtem lefényképezni, nem volt olyan amit ajánlott a mester, de ez is elvben 600fokig bírja. Azt hiszem nem voltam elég óvatos a melegítgetésnél mert elég jól megfakult 1-2 helyen, hát majd legközelebb azzal is jobban vigyázok. Hagytam 1 napot száradni. Indítottam kicsit melegítettem leállít, ezt játszogattam vele párszor, aztán mentem pár kisebb kört. Azért elég hosszan játszottam vele. Az elején félperc járatás után mintha felgyújtottam volna a motort úgy nézett ki messziről. Hát mind1 ilyen lett, jobb mint volt az biztos. ( Tudom Laci, h te még rovarirtózól is festés előtt. De 1: istenemre mondom nem ragadt semmi a festésbe most , 2 pedig: a vater a főnök otthon, uh ha ő nem engedi, h fújkáljak a garázsban akkor akár mint mondhatok )

Előtte írtam futtában, h szarakodott a töltés. Még1szer köszönöm azoknak akik segítően válaszoltak akkori kérdéseimre. A "teszt" szerint jó volt a fesszabályzó, a villamossági szerelő szerint az egyik tekercs volt szar. Hát nekiduráltam magam szétszedtem. Ahogy Zoli is írta fognak a csavarok rendesen, kap az imbusz az élettől ,hát a mienk már nem kap többet. A kiszerelés nem volt nehéz, inkább a kábelt kifűzni a blokk, légszűrő és még kitudja mik közül. Nem merem fennhangon emlegetni, h nem volt kedvem mindent szétszedni emiatt, uh 1 óra szarakodással valahogy sikerült kiszabadítanom a kábelt. Gondolom többen most mondják magukban, h van megadva tekercs ellenállás, lehet azzal ellenőrzni. Szerelő szerint ez igen necces mivel a mérőkábel ellenállása nem elhanyagolható ezen esetben, olyan kicsi értékek vannak megadva, illetve a mérés tartomány alján kell igencsak mérni. Na mind1 bízván abban, h nem kell 30-40e kért fesszabályzót venni kivettem. A tekercseknek természetesen nem volt baja. Közben vissza kellett menjek Pestre a drága iskola miatt, uh apa intézte a továbbiakat. Megnézette több helyen mindenki jónak találta (eleve nem kellett volna kiszednem mert ugyan azt mérték kiszedett állapotban na mind1). Égésnyom nem volt rajta meg semmi. Addig addig míg elkeveredett egy szerelőhöz aki foglalkozik "nagy motorokkal" itt pakson (akiről eddig nem hallottam, illetve nem volt még rá sosem szükség, remélem nem is lesz többet az életben ilyen ügyben) Ő eleve a fesszabályzóra gyanakodott. Volt neki otthon 1 ilyen belerakta, uh most azóta azzal muzsikálok(na igen az lesz a szívás ha ez is baszarik rövid időn belül, de töredéke volt 1 új árának). Mondta apának a szerlő, h szerinte kéne kis karbiszinkronizálás is. Most amikor leszedtem most a leömlőket akkor látszott (azt is elfelejtettem fényképezni), h az benzincsap felöli kormosabb volt, uh egy beállítást majd megkell ejteni a közeljövőben.
Ahol két ujjas a fék ott a kar is rövidebb és más a munkahenger is.
irj ide: bastest kukac freemailponthu
Hmm, ja. Egyebkent en is a 4 ujjast favorizalom, de van ahol meg forditva tanitjak, hogy modern motoron eleg a ket ujj az ero kifejteshez, a masikkal meg stabilizaljuk a kormanyt (marmint hogy fogjuk a markolatot)
Szia Basq!
Engem érdekelne a mocid, ha tudnál adni egy elérhetőséget, megkeresnélek.
Köszi,
Márton
Mindig 4 ujjal fékezünk ezt ugye tudod? Nem hagyjuk a két ujjunkat a fékkar allatt, mert ha elesel szó szerinte a becsapódó fékkar szilánkosra töri az ujjaid... :)
Szépjóreggelt!
Az itt ott felbukkanó (króm részeken, csavarokon) megjelenő kisebb rozsdafoltokat hogyan tudom szépen lekezelni/eltávolítani?
Ha a blokk üzem-meleg akkor a kezedet nem tudod a henger falán tartani, hanem elkapod a kezed! A hűtő sem sokkal hidegebb, szóval fel kell ezeknek "forrósodnia"! 80-95° között van szerintem!

Fém fékcsőnél én is azt vettem észre (én is vettem, pontosabban csináltam egyet), hogy a fékezési pont határozottabb lett, jobban adagolható lett a fékerő, és sok-sok fékezés után sem puhul fel a rendszer, magyarán nem kezd el egyre puhábban beljebb fogni a fékkar, de a legfontosabb továbbra is a jó fékbetét! Én tavaly olcsóságot vettem a masinára mert nem volt lém, és azóta ha erőset akarok fékezni akkor 4 ujjal teszem!
A leirtak alapjan jo valasztas volt a tipus! Gratulalok!
A huto persze melegszik, az a dolga A hofokmerot nezd meg, normal uzemben az also reszeben tartozkodik a mutato, ne lepodj meg, majdnem mindannyiunknal igy van. Nekem varosban, dugoban szokott felmenni mondjuk a feleig. Nagy melegben tovabb is, a felso resze kornyeken mar bekapcsol a ventillator (esetleg teszteld le ugy, hogy ne gurulj a motorral, csak tedd kozeptamaszra es jarasd egy ideig, fel kell mennie a vizhofoknak (mutaton nezd).

Fem fekcso: ha jol emlekszem zoli99 baratom lecserelte, majd egyszer amikor csereltunk akkor meg dicserte, hogy nekem megis jobb a fek. Szerintem tobb mulik a beteten. Jo dolog a fem fekcso, de eleg jol meretezett fek van szerintem a CB500-on a viszonylag kis tomegehez. Sajat velemenyem, hogy en nem eroltetnem a fem fekcsovet, de ha van ra penz es igeny akkor hajra, rosszabb semmikeppen nem lesz
Köszi Nyiri, a felforrósodás alatt azt értettem hogy ráteszem a kezem és jó meleg, amúgy én még nem értek egyáltalán a motorokhoz, néhány jó tanács jól jönne, mire kell odafigyelni karbantartáskor és ilyenek. A moci régi vágyam volt, túrákhoz ( 120-200 km ) és hobbi célra vettem. Nem volt figyelmen kivül hagyható szempont a nem tul sok fogyasztás sem
Az lemaradt, h én csak előre vettem.