Olyankor mi van, h ha nincs töltés, de a Zolibá által mutatott táblázat (link) értékeinek megfelel a feszültségszabályzó?
(Rohanás van mert ugye tönkre ment a motor így marad a busz, uh csak futtában mértem ki, meg futtában írom ezt. De jobb is mert mindjárt eldurran az agyam.)
Melyik rugó-é kellene? 2db van/támasz.
Minden estre ha a nagyobbik rugó kéne, akkor annak külső átmérője ~160mm, anyag ~2,7mm.
(Tudom, h egy becsületes takarítás ráfér.)
Urak, segítséget kérek. Ha valaki lenne szíves, és megmérné a középtámasz rugójának méreteit egy tolómérővel (külső átmérő, anyagvastagság), azt megköszönném.
(Ha esetleg valakinek van ötlete, hogy hol érdemes legyártatni, az pedig maga lenne a kánaán.. :)
1. OK, mar reg megadtam magam, nem kell bizonyitani. Ertem, a koszorult fotengely egyenerteku (esetleg Dacia eseteben meg jobb is :)) mint a gyari, megfelelo szakemberrel koszorulve.
2. En annyit irtam, hogy lutri, szerintem pont ezt mondod te is, neked elment 80e-t a Dacia, nekem par ezret a GS. Nyilvan azt rossz szakember kezelte (eloszor valoszinu rossz szakember, masodszor meg biztos rossz, mert en)
3. Mindettol fuggetlenul NEKEM az a velemenyem, hogy nem igazan lehet tokeletesre (igenyes gyarira) megcsinalni, suly elosztas, kopas, anyagfaradas, sokminden miatt. Ha tevedesben is elek, szeretnek igy meghalni.
Nem gond természetesen ettől jóval jobb a fotó minősége, csak hirtelen "macro"-ban fotóztam le. A mondandómnak lett volna lényege.. ha értelme nem is sok
Volt a 90-es évek elején egy Daciám amit azért vettem mert minden valamire való és értéket képviselő járművemet eladtam (kocsi, motor) de az építkezés miatt kellett egy kapkodó autó amivel anyagok után járok. Viszonylag egybe volt az autó kasznija de a motorja úgy kopogott, hogy bántotta a fülemet Fillérekért vettem meg mert úgy gondoltam a "piacon" mindent árulnak hozzá. Renault motoros volt (1300s) ezért új főtengelyt már nem kaptam hozzá, viszont volt hozzá túlméretes cucc mindenből. Megköszörültettem a főtengelyt, kapott új hüvelyeket (szerencsére hüvelyes volt a henger) új dugót és gyűrűt is, szelepeket kellett cserélni, vezérműlánc és még a fene tudja miket de szintén fillérekért. Aztán miután bejárattam ütöttem vágtam, padlólapokat szállítottam vele meg cementet hordtam (egyszer a hátsó teló is kitört a kaszniból ). Néha féltengelyt cseréltem, de az is megoldódott miután egy ezzel foglalkozó manusz átalakította a rugótányérokat elől amitől lejjeb került az eleje és a féltengely nem szögbe hajtott alaphelyzetben, hanem egyenesen. Majd beköltöztünk és nem maradt pénzem autóra. Maradt a Dacia, elkezdtem foglalkozni vele, kapott új dupla lámpákat lökhárítót és olyan lett az eleje mint a TLX-es (5sebességes) típusnak. Hátra is új lámpákat vettem, kikaszniztattam és lefestettem. A felújítás után 80ezret! mentem még vele, az "ezerötös kockaladát" állva hagyta annyira jól ment és a fogyasztása is 6-7l körül volt. Aztán eladtam, de a motorja még mindig nagyon fickós volt
Persze messziről jött ember azt mond amit akar.. viszont őrízgetem az elsárgult fotóit, mert az a gép is hozzám nőtt, nem volt egy "csajozós" szekér de igazi igavonó harcosként szolgált köszörült motorral is.
Bocs mindenkitől az Offért, tudom nem egy kategória a CB 500-al de nekem ilyen tapasztalataim voltak és én hiszek abban, hogy vannak még igényes szakemberek (nem csak balfaszok) akiknek manapság nem feladat egy ilyen munkát elvégezni.
Ezzel meg azt akartam szemleltetni, hogy amikor szarul koszorultek, akkor is elment 10.000-et. Az egesz mokaval nekem pont ez a bajom, biztosan gyari minosegre is meg lehet csinalni, megis lutrinak erzem utana a dolgot. Nem akarok senkit lebeszelni, hajra, eljenek a koszorult fotengelyek, csak annyit mondtam, koszi, nekem nem kell, en inkabb blokk cseret (mint szobbal) vagy masik motort javasolnek.
Nekem ennyi a tapasztalatom: ha jol, ha rosszul csinaltak meg az en motorjaimat, nem lettek toketelesek, keves futasteljesitmeny utan ujra es ujra elojottek a problemak. Biztos pech.
"Úgy, hogy szarul csinálták meg"
Ja kérem, a legfejlettebb technikára is igaz az, hogy tudatlansággal és hanyagsággal párosulva nem ér többet mint a penge nélküli bicska amelynek hiányzik a nyele.
Végigtúrtam a netet és nem találtam fokozatkijelzőt CB500hoz (nem cbf 500) Suzuki GS500hoz simán lehet késziteni, ambiciom is lenne hozzá de abban van gear position sensor. CB500ban van ilyen?
Nem vagyok motorszerlésben igazán jártas.. amennyi ragadt rám ragadt, amennyi nem nem. Szervizben csinálták.. jah, és a hengerfej is átkerült a bontott motorról. Csapágyak meg gyűrű meg a sallangok meg mind gyári újak lettek beletéve. Ha már egyszer megcsinálunk valamit legyen jó, hosszútávon az a legolcsóbb úgyis.
Patent ugyanilyen GS-em ~10.000km-t ment koszorulve.
Ugy, hogy szarul csinaltak meg. (az egyik vekonyabbra, a masik vastagabbra lett, jesszus, ez csak kesobb derult ki.
A szivassal arra celoztam, hogy a fotengely+hajtokar atrakasa bontottbol mindig karomkodassal jar, mert nem egyutt koptak a donorral.
Egy profi gépműhelyben a mai technikai szinten nem kivitelezhetetlen a gyári állapot visszaállítása. Természetesen gyári túlméretes csapágyakkal összerakva. Debrecenben a Zsigó gépműhely ilyen, ott profin megcsinálnák.
Na megkapta a drága a hornya indexeket, egész jól áll szerintem (ha sikerül a képet is feltölteni mellé...)
Olyankor mi van, h ha nincs töltés, de a Zolibá által mutatott táblázat (link) értékeinek megfelel a feszültségszabályzó?
(Rohanás van mert ugye tönkre ment a motor így marad a busz, uh csak futtában mértem ki, meg futtában írom ezt. De jobb is mert mindjárt eldurran az agyam.)
(fene se gondolta, hogy ott is dupla van. No, valaki csak legyártja.. :)
Minden estre ha a nagyobbik rugó kéne, akkor annak külső átmérője ~160mm, anyag ~2,7mm.
(Tudom, h egy becsületes takarítás ráfér.)
(Ha esetleg valakinek van ötlete, hogy hol érdemes legyártatni, az pedig maga lenne a kánaán.. :)
2. En annyit irtam, hogy lutri, szerintem pont ezt mondod te is, neked elment 80e-t a Dacia, nekem par ezret a GS. Nyilvan azt rossz szakember kezelte (eloszor valoszinu rossz szakember, masodszor meg biztos rossz, mert en)
3. Mindettol fuggetlenul NEKEM az a velemenyem, hogy nem igazan lehet tokeletesre (igenyes gyarira) megcsinalni, suly elosztas, kopas, anyagfaradas, sokminden miatt. Ha tevedesben is elek, szeretnek igy meghalni.
Persze messziről jött ember azt mond amit akar.. viszont őrízgetem az elsárgult fotóit, mert az a gép is hozzám nőtt, nem volt egy "csajozós" szekér de igazi igavonó harcosként szolgált köszörült motorral is.
Bocs mindenkitől az Offért, tudom nem egy kategória a CB 500-al de nekem ilyen tapasztalataim voltak és én hiszek abban, hogy vannak még igényes szakemberek (nem csak balfaszok) akiknek manapság nem feladat egy ilyen munkát elvégezni.
Nekem ennyi a tapasztalatom: ha jol, ha rosszul csinaltak meg az en motorjaimat, nem lettek toketelesek, keves futasteljesitmeny utan ujra es ujra elojottek a problemak. Biztos pech.
Olyan mint a kinder tojás, meglepetés van benne
Hanem komplett Blokkcsere! Papírosan legálisan!
Azzal kevesebb baj érhet mint a javítgatott blokkal...
Ja kérem, a legfejlettebb technikára is igaz az, hogy tudatlansággal és hanyagsággal párosulva nem ér többet mint a penge nélküli bicska amelynek hiányzik a nyele.
Ugy, hogy szarul csinaltak meg. (az egyik vekonyabbra, a masik vastagabbra lett, jesszus, ez csak kesobb derult ki.
A szivassal arra celoztam, hogy a fotengely+hajtokar atrakasa bontottbol mindig karomkodassal jar, mert nem egyutt koptak a donorral.
Akkor a velemenyem: nekem az az ujra gyari allapotuva varazsolt motor nem kene, inkabb egy kopott, de eredeti.