Mongólia mint irány, remek. Nekem az út a cél, a "cél" csak az irányt határozza meg. Az isztánra végződő országok, és ott a hegyek..engem is foglalkoztatnak.
Biciklivel szívás napokig hegymenetben tekerni. Szeretek én is biciklizni de csak síkon, vagy dombvidéken. Így biciklivel ilyen nagyszabású terveim nekem nincsenek.
nem gyengén tolod kolléga! jó időt nektek a túrához, nagy jól néz ki!
Az adatlapodon írt szponzorált hosszú túra is biztosan összejön egyszer, ha nagyon szeretnéd! Én is gondolkozom hosszútávon egy Mongólián csak még azt nem döntöttem el, hogy motorral vagy kerékpárral
Hehe :) Az jó kis kaland volt... nekem sajna már nem segített a rugó visszacsavarása (az tart ellent) berohadt a csavar teljesen, volt rajta gyárilag menettömítő is.
Jó szezont cimborák, csühögjenek azok a Hondák, Suzukik! ;)
Jol hangzik ez a tura, dipshit! Ujra ulhetnek gs450-en is kicsit :)
lenne kerdesem a listahoz: uj csizmam van, es feljebb kene miatta allitani a valtokart. Csak a tengelyrol leszedes/masik fogba ugratas jatszik? Van ezzel valami szivas, vagy 5 perc es kesz?
Szervezek egy kisebb gurulást május második felére, kifejezetten kisebb teljesítményű motorok részére. Akit érdekel katt ide!
1300 km, 3 nap. Románia-Bulgária-Szerbia
Aki degradálónak érzi a kisebb teljesítményűt, attól elnézést kérek
Hello!
Na tegnap szétszedtük a teleszkópokat, hogy szimeringet cseréljük. Minden jól ment volna, követtük a német kinyomtatott szerelési útmutató utasításait. Csakhogy...A teleszkóp alsó felében lévő csavarral pont úgy jártunk mint Zoli annó, hogy elforgott bármit csináltunk. Utolsó kínomban letöltöttem megint a Haynest, és ott sokkal jobb a leírás, mint a német könyvben (20 euró, az előző tulajtól kaptam). Leírta, hogy ha elforog a csavar, akkor szereljük össze a felső részt és nyomjuk össze az egész telót, hogy az stabilizálja a belső "anyát". Így sikerült 5 perc alatt az, ami előtte kb. 1,5 órán át nem. Úgyhogy folytathattuk a szerelést, és miután mindent szépen lemosogattam, akkor derült ki, hogy nem találom a telóolajat, amit úgy emlékeztem, hogy már tavaly megvettem...Úgyhogy most ott áll a moci felpolcova még legalább egy hétig, addig nem tudok vele foglalkozni...
Csak azért írtam ezt le, hogy más ne járjon így.
Üdv. Jó motorozást!
Darkmind
.... én beszéltem erről a sráccal, nem lakom messzi ettől az üzlettől...szerintem a CB-re jó. ez nehezebb chopperekre lett méretezve...de ott van az adatlap is.
Univerzális hátsó lengéscsillapító
Klasszikus, és chopper modellekhez
Teljes méret 280 mm
Rugóút 47 mm
5 keménységi fok
Króm és fekete színben
Megtörténtek a cserék. Az egyik hátsó csapágy jól meg volt kottyosodva. A másik még nem.
Az index kapcsolójának használt egy kis olajozás. De nem vagyok teljesen megnyugodva ebben a tekintetben.
És leszállított áron (9700 ft-nyi) még egy bőrcsizmát is vettem, mert a régit már többször kellett házilag javítanom, mert a műanyag megtöredezett a kritikusabb helyeken. A haver egy felszámolt üzletből kapott teljesen új csizmákat egy ismerősétől, azzal, hogy leszállított áron próbáljon valamit megtéríteni neki.
Képzeljétek! Ma reggel, amikor indultam a szerelő haverhez, és kikanyarodáskor rákattintottam az index kapcsolójára, nekem is makrancoskodni kezdett. Ha tartom az ujjammal, nagy nehezen rákezd az pillogtatásra. Balra inkább, jobbra mintha nehezebben. Nem tudtam igazán letesztelni, mert sürgetett az idő. Úgyhogy a városban többnyire rajta tartottam a kapcsolón az ujjamat. Szóltam a havernek, hogy ha már elvittem hozzá a motort, nézze meg ezt is. Kitakarítja és megkenni kontaktolajjal, és mint mondta, reméli, hogy nem a relével van gond. Azt is említette: ha mindkét oldalra kapcsolva jelentkezik a hiba, akkor a relé gyanús. Hátha mégsem. Mert épp elég drága volt a feszültségszabályozó. Délután megtudom.
Olaj, hátsó kerék csapágyainak, a láncfeszítő spannerjének és a mellék-levegőszűrő cseréjének művelete történik meg.
Kezdetnek óvatosan szétszeded, kipucolod, szilikonos zsírral átkened. Ettől függetlenül nem ártana mérni, mert lehet, hogy nem (csak) a kapcsoló a ludas. Lehet relé, de lehet egy csúnyának kinéző kontakthiba is a lámpádban. (nekem két napom ment rá, hogy kókány elvtársat kizavarjam a burából, és rendbe tegyek mindent, miután megvettem a gépet. :)
Ha az elektromos rendszert piszkálod (meg egyébként is...), érdemes letöltened a Haynes-manualt, iszonyat nagy segítség tud lenni.
Rossz úton nekem is "csörög" a kormány, mintha függőlegesen (le-föl) tudna kicsit mozogni, de sztenderen nekem sem mozdul semmit. Nekem ez nem tűnik hibának mert nem húz a kormány, nem nehéz elfordítani szóval lehet h. más adja ki a csörögő hangot... pl. a visszapillantók rázkódása...vagy a műszerfal rázkódása stb...
Nekem is volt index kapcsoló problémám. Én első körben arra gyanakodtam, hogy a fém rész kikoptatta azt a fehér műanyag csúszkát ami zárja az áramkört úgyh. hajtottam a mozgató mechanikán egy kicsit h. jobban lenyomja. Nem javaslom a hajlítgatást m. szorul tőle és nem ugrik könnyedén középre, vagy a rugó sem tudja majd visszatolni. Az a megoldás vált be, hogy kettévenni a burkolatot, egy kis csavar fogja az index kapcsoló mechanikáját és azt kitekerni, letisztogatni mindent, újrazsírozni és a fehér színű műanyag csúszka fém érintkezőihez befújni egy kis WD40-et. Nálam jobb lett mint volt mert balra tökéletes, jobbra pedig ki kell tenni pár száz méterrel a kanyar előtt... Nyáron nincs ilyen probléma, csak szezon nyitáskor illetve tavasszal ha hűvösebb van. Szerintem nem a relé a ludas ebben mert szétszedve kézzel mozgatva a csúszkát (aminek az áramkör zárása a feladata) úgy működik. Szar lehet a kapcsoló...
Észrevettem mintha nagyobb döccenőnél mintha kormány mozogna. Lehet paranoia. Mikor megvettem a motort akkor voltak kormánycsapágy gondok de az szakszervizben javítva lett. De most úgy vettem észre hogy ha szar az út mintha éreznék valamit. Ha középsztenderen áll és megrángatom a villát akkor nincs semmi. Nem értem.
Amúgy ezeken a motorokon időnként húzni kell a kormánycsapágyon?
Nálam is jelenség de csak hidegben!
Én szétszedtem kitakarítottam és fater valami zsírt beletett hogy mit nem tudom de a mai napi olyan 10°C alatt nekem is kint kell kicsit tartani és óvatosan visszaengedni. Szerintem nem kontakt hanem relé betegség. amint melegebb lesz működni fog
Halo!
Kis segítséget kérnék ismét, az indexem körül valami nem az igazi, a kapcsolóra gondoltam első körben, remélem csak koszos, a hibajelenség: érdekesen működik az index, akkor villog ha kézzel kint tartom a kapcsolót a szélén, ha elengedem akkor nem villog, vagy csak néha, illetve hallani hogy kattog a relé gyorsan mikor nem villog.
Azt a kapcsolót lehet valahogy tisztítani? Szétnyitottam és láttam, hogy tele van valami kenőanyaggal, gondolom nem tanácsos kontakt spray-el kifújni? Egy minimálisat fújtam, de semmi csak nehezebben jár a kapcsoló.
Mit tudok ilyenkor machinálni? Teljesen le lehet szedni az alsó részét amiben van az indexkapcsoló?(a kábelek meg a szivatóbovden tartja) Tisztítsam ki teljesen aztán zsírozzam be ?
Köszi!
Szervettem a váltó alatt egy kis "olaj" foltot. Inkább zsirnak tűnik. Átnéztem is nem folyik sehonnan, de a váltó alatt résznél megy a cső aminek a felülete elég olajos. Néztem hogy ott van közelben a lánc. Esélyes hogy túl sok láncolajat (ami tudom hogy ha elpárolog az oldószer akkor zsir lesz, ezért is kell meleg láncra kenni) raktam rá és odaverte ki?
(ugyan a kiíráshoz nem írtam, de a távolról jövőknek a sátrazása nálunk megoldható. Garázs tusolás, wc jár a sátorhely mellé )
Biciklivel szívás napokig hegymenetben tekerni. Szeretek én is biciklizni de csak síkon, vagy dombvidéken. Így biciklivel ilyen nagyszabású terveim nekem nincsenek.
Az adatlapodon írt szponzorált hosszú túra is biztosan összejön egyszer, ha nagyon szeretnéd! Én is gondolkozom hosszútávon egy Mongólián csak még azt nem döntöttem el, hogy motorral vagy kerékpárral
Jó szezont cimborák, csühögjenek azok a Hondák, Suzukik! ;)
Üdv,
Zoli
lenne kerdesem a listahoz: uj csizmam van, es feljebb kene miatta allitani a valtokart. Csak a tengelyrol leszedes/masik fogba ugratas jatszik? Van ezzel valami szivas, vagy 5 perc es kesz?
Szervezek egy kisebb gurulást május második felére, kifejezetten kisebb teljesítményű motorok részére. Akit érdekel katt ide!
1300 km, 3 nap. Románia-Bulgária-Szerbia
Aki degradálónak érzi a kisebb teljesítményűt, attól elnézést kérek
Na tegnap szétszedtük a teleszkópokat, hogy szimeringet cseréljük. Minden jól ment volna, követtük a német kinyomtatott szerelési útmutató utasításait. Csakhogy...A teleszkóp alsó felében lévő csavarral pont úgy jártunk mint Zoli annó, hogy elforgott bármit csináltunk. Utolsó kínomban letöltöttem megint a Haynest, és ott sokkal jobb a leírás, mint a német könyvben (20 euró, az előző tulajtól kaptam). Leírta, hogy ha elforog a csavar, akkor szereljük össze a felső részt és nyomjuk össze az egész telót, hogy az stabilizálja a belső "anyát". Így sikerült 5 perc alatt az, ami előtte kb. 1,5 órán át nem. Úgyhogy folytathattuk a szerelést, és miután mindent szépen lemosogattam, akkor derült ki, hogy nem találom a telóolajat, amit úgy emlékeztem, hogy már tavaly megvettem...Úgyhogy most ott áll a moci felpolcova még legalább egy hétig, addig nem tudok vele foglalkozni...
Csak azért írtam ezt le, hogy más ne járjon így.
Üdv. Jó motorozást!
Darkmind
Univerzális hátsó lengéscsillapító
Klasszikus, és chopper modellekhez
Teljes méret 280 mm
Rugóút 47 mm
5 keménységi fok
Króm és fekete színben
na ja csak kérdés ugyan azok a paraméterek mint a gyárié?
.....esetleg? ...ezzel én is szemezek...
http://adamoto.hu/spd/10045826...
Szerintetek itthon hol lehet beszerezni hátsó rugóstagokat?
És mibe fájhat?
Elsősorban az új vagy alig alig használt érdekel
üdv: szobbal
Az index kapcsolójának használt egy kis olajozás. De nem vagyok teljesen megnyugodva ebben a tekintetben.
És leszállított áron (9700 ft-nyi) még egy bőrcsizmát is vettem, mert a régit már többször kellett házilag javítanom, mert a műanyag megtöredezett a kritikusabb helyeken. A haver egy felszámolt üzletből kapott teljesen új csizmákat egy ismerősétől, azzal, hogy leszállított áron próbáljon valamit megtéríteni neki.
Olaj, hátsó kerék csapágyainak, a láncfeszítő spannerjének és a mellék-levegőszűrő cseréjének művelete történik meg.
Ha az elektromos rendszert piszkálod (meg egyébként is...), érdemes letöltened a Haynes-manualt, iszonyat nagy segítség tud lenni.
Nekem is volt index kapcsoló problémám. Én első körben arra gyanakodtam, hogy a fém rész kikoptatta azt a fehér műanyag csúszkát ami zárja az áramkört úgyh. hajtottam a mozgató mechanikán egy kicsit h. jobban lenyomja. Nem javaslom a hajlítgatást m. szorul tőle és nem ugrik könnyedén középre, vagy a rugó sem tudja majd visszatolni. Az a megoldás vált be, hogy kettévenni a burkolatot, egy kis csavar fogja az index kapcsoló mechanikáját és azt kitekerni, letisztogatni mindent, újrazsírozni és a fehér színű műanyag csúszka fém érintkezőihez befújni egy kis WD40-et. Nálam jobb lett mint volt mert balra tökéletes, jobbra pedig ki kell tenni pár száz méterrel a kanyar előtt... Nyáron nincs ilyen probléma, csak szezon nyitáskor illetve tavasszal ha hűvösebb van. Szerintem nem a relé a ludas ebben mert szétszedve kézzel mozgatva a csúszkát (aminek az áramkör zárása a feladata) úgy működik. Szar lehet a kapcsoló...
Amúgy ezeken a motorokon időnként húzni kell a kormánycsapágyon?
Én szétszedtem kitakarítottam és fater valami zsírt beletett hogy mit nem tudom de a mai napi olyan 10°C alatt nekem is kint kell kicsit tartani és óvatosan visszaengedni. Szerintem nem kontakt hanem relé betegség. amint melegebb lesz működni fog
Kis segítséget kérnék ismét, az indexem körül valami nem az igazi, a kapcsolóra gondoltam első körben, remélem csak koszos, a hibajelenség: érdekesen működik az index, akkor villog ha kézzel kint tartom a kapcsolót a szélén, ha elengedem akkor nem villog, vagy csak néha, illetve hallani hogy kattog a relé gyorsan mikor nem villog.
Azt a kapcsolót lehet valahogy tisztítani? Szétnyitottam és láttam, hogy tele van valami kenőanyaggal, gondolom nem tanácsos kontakt spray-el kifújni? Egy minimálisat fújtam, de semmi csak nehezebben jár a kapcsoló.
Mit tudok ilyenkor machinálni? Teljesen le lehet szedni az alsó részét amiben van az indexkapcsoló?(a kábelek meg a szivatóbovden tartja) Tisztítsam ki teljesen aztán zsírozzam be ?
Köszi!
Tetszik ez a dolog.. Mibe fájt lehet tudni?