Üdv!
Néhány hozzászólásban felmerült a nevem a leömlőfestéssel kapcsolatban és olyat is olvastam ami kérdésként arra irányult, hogy annak tartóssága lehetséges-e
Nem akarom bizonygatni az én sufnis leömlőfestésem tartósságát, aki motorozott velem és látta, illetve akik mail-ben kérdezgettek és megcsinálták maguknak otthon úgyis tudják mi a helyzet.
Sok múlik az előkészítésen és a festésen is, volt aki kapásból leszarozta a festéket mert nem sikerült neki, persze kiderült, hogy rozsdára fújta, vagy az előzőt nem csiszolta le rendesen...
Utoljára kívánok ezzel foglalkozni, de nincs már kedvem oldalakat írni ezért időrendi sorrendben kimásotam amiket korábban írtam. Persze ez nem borítékolja a sikert, de én csak azt írtam le mindig ami nekem bevált és azt, hogy azt hogyan csináltam.
2008 december 5:
A könyököt fémtisztára kell csiszolni MINDENÜTT, ha egy kicsi is marad alatta, megette a fene. Majdnem egy napig csiszoltam én is mivel nekem már a rozsda pici krátereket hagyott, de megérte mert nem válik sehol.
A kromofágra vigyázni, mert hihetetlen agresszív anyag, nehéz vele úgy felületkezlni, hogy a végén nyom nélkül letakaritsd, képes beleivódni a karcolásokba. Autófényezőtől hallottam, hogy a kromofággal leöntött autókat emiatt nagyon nehéz javítani.
Üdv
2008 december 5:
Először a vastagját 100-as csiszoló vászonnal (az elég dúrva), aztán 600-as vizpapírral teljesen fémig.
A zsírtalanítást én LB hígítóval csináltam úgy, hogy rongyra tettem és azzal töröltem át, hamar párolog és nem hagy foltot, esetleg szárazzal töröld át.
Ha nem túl revés és nem vastagon rozsdás elég a 600-as vízpapír vagy esetleg a 400-as.
Jó munkát!
2009 október 6: *van egy elírás benne! 650°C-ig hőálló!
A kipuf festék ami én használtam bírta 800 fokig (leírása szerint) viszont ennek az volt a feltétele, hogy meglegyen az a hőfok is ami keménnyé égeti a festéket. A CB-1 leömlője is azzal volt festve és a könyök ill. a fő ág (ahol összejöttek a leömlők) gyönyörű tartós maradt, viszont közvetlenül a végdob előtt ahol kicsit nőtt is a keresztmetszet nem bizonyult tartósnak és kellett rájavítanom.
Az ilyen felületet ahol üzemszerüen nincs meg az előírt hőfok, fújás után fel kell melegíteni a festék kikeményedési hőmérsékletére, sőt van amelyik fokozatos melegítést (nem azonnali 150 fok) ír elő.
2010 június 30:
Nem tudom az osanban lehet e kapni én egy festékboltban vettem. Nagyon bevált két évig sinán bírta a CB-1 leömlőjén (7115-ös hozzászólás 3. képen látszik a leömlő) és úgy adtam el, hogy hibátlan volt. Lényeg, hogy teljesen fémtisztára csiszold és nehogy az esetleges előző próbálkozásból festék vagy rozsdafolt maradjon rajta. Ferropassital is átkentem, majd közömbösítettem vízzel és még egy sorral lecsiszoltam. Nincs más titka és baromi tartós marad. Color Works hőálló kandallófesték erre nagyon jó (egy kazános ismerősöm javasolta). A festés utáni fokozatos hőterhelés is lényeges, előbb járjon egy-két percet a motor aztán pihi, majd így fokozatosan tovább
2011 jan 12:
Nekem nem kellett évente fújni a leömlőket, egyszer fújtam amikor vettem a CB1-et és még eladás előtt is úgy nézett ki ahogy a kép is mutatja. A lényeg, hogy fémtisztára kell csiszolni és zsírtalanítani, majd lefújás után először csak kicsit járatni kb fél perc, majd fokozatosan "szokatni" 1perc, 3perc, majd 5perc. Aztán az első kör is csak rövid legyen. Érdekes volt, hogy még hetekkel a fújás után is éreztem a festék szagát, pedig porszáraz volt
Nagyon tartós pedig sima Color Works ami nem is drága!
ha találsz elég finom papírt amit a flexre raksz, akkor azzal neki eshetsz nyugodtan.
talán nem lesz szögletes tőle a cső
de rezgős gépet is lehet használni, ha elég kicsi
de egy igazi mester kézzel dolgozik
neki eshetsz a 240el is,aztán amikor a nagyja lejött akkor a finomabbal
Na megnéztem, PrismaColor hőálló festéket használtam. Tegnap nyomtam 385km-t a mociba, de a festésnek annyira nem tetszett. Este értem csak haza, most meg esik az eső, uh majd csinálok valamikor képet. Nem mondom, h a festék a rossz mert az is lehet, h én nem voltam elég óvatos az elején a melegítgetéssel, vagy vastagabban kellett volna fújni, nem tisztítottam le előtte rendesen stb.
Mindenesetre eléggé kifakult pár helyen.
Zoli rakott fel képeket az ő leömlőiről festés, illetve menet után. Az nem fakult meg egyáltalán a kép alapján. Nekem pedig már az első pár darab rövid járatás után elkezdett fakulni.
Hello!
Sajnálom hogy kihagyod a találkozót! Remélem, azért valamikor gurulunk egyet!
A kipufogó gyári festéséért azért szerintem járna egy verés valamelyik kis japánnak. Vagy inkább az összesnek.
Gondolom legjobb, ha teljes egészében lecsiszolom a festéket a leömlőről, ott is ahol ép a festés. Majd veszek 400-as papírt, mert nekem csak 240-es van itthon, amit NYÁK-panelek készítéséhez szoktam használni. Amúgy régebben fotólakkot én is tudtam fújni, de már egy ideje inkább vasalásos technikát használok.
A csiszolásnál van valami trükk, amivel meg lehet könnyíteni a dolgot, mondjuk valamilyen kis csiszológép vagy ilyesmi, vagy teljesen kézzel szoktátok? Egyáltalán a 400-as amit ajánlottál az sima csiszolópapír vagy esetleg valami csiszolókorong? A kisflexbe fogható korongok között is vannak ilyen finomságúak is, ha jól emlékszem, igaz?
A kérdéses festék spray formátumú, szóval nem kell utána festékszórót tisztítani meg ilyesmi. Ha jól emlékszem, már van vagy 6 éve, amikor utoljára Radlerért festettél nekem. Azóta sem emelkedtek az árak nálad? Egyébként az a festés azóta is kifogástalan. Azt viszont megnézném, hogyan szoktál mostanában szájjal festeni. Viccesen lehet ahogy egy festékszóróval vagy éppen egy festékes flakonnal a szádban járod körül a festendő járművet.
Üdv Zolibá!
A Vespákról mindig egy régebbi kedves történet jut az eszembe. Néhány napja voltam még csak a CB-1 tulaja amikor elmentünk a siroki Bike Week-re több napra. A második napon érkezett a sátrunk szomszédságába egy fiatal srác 50-es Vespa robogóval. Ez nem lenne nagy szám, bár rendesen fel volt pakolva a kis gép, sátor, gázégős konzervmelegítő, meg még néhány felszerelés. Megkért fotózzam le a gépével a siroki környezetben mert a haverjai nem hiszik el hogy itt járt. Akkor derült ki, hogy közel 300km-ről érkezett a Vespával! Meglepődve kérdeztem, hogy mert elindulni ilyen hosszú útra, amikor én a CB-vel is féltem egy kicsit a 200km-es távtól mert ez volt az első hosszabb útja és még nem igazán volt időm kiismerni. A srác csak ennyit mondott: nem szokott ez elromlani! Azóta a Vespa szó hallatán mindig ez jut az eszembe és elismeréssel gondolok rájuk. Persze nem olvastam el egyetlen tesztet se róla, sőt az általad említett típust se ismerem, viszont elég régi név a Vespa és bizonyosan kiforrot technika, úgyhogy szerintem nem lehet túl nagy mellényúlás.
hali!
sokszor benézek ide-oda.. olyan helyekre is amilyen motorom sose volt/lesz.
érdekes dolgokba lehet futni
a gyárban se tudják normálisan lefesteni, akkor csodát nem lehet várni. de egy darabig örökös lesz, ha lefújod.
320-400-al csiszolnám meg, sőt inkább le a rajta lévő festéket.
Ez a csodafesték spray formátumú?
Ha elhozod megcsinálom szívesen pár Radler az ára
bár erősen megkopott már a tudásom, mostanában inkább csak szájjal festek
találkozó kimarad.
idén kb 180-200 km-t mentem összesen a két motorral.
elég sok mindenféle egyéb dolgom/dolgunk van
Kedves Kollégák!
Nem CB500as kérdéssel fordulok felétek, bízva szélesebb körű ismereteitekben, esetleg tapasztalataitokban.
Sógornőm férje nagyon rá kezdett állni arra, hogy venne városi karikázásra egy új Vespa LX 50-es robogót. Nos mit tudtok mondani erről a herkentyűről? Mennyire megbízható stb.?
Itt nagyon erős szél fúj és meglepően hideg van. Hátha enyhül délutánig, mert nagyon kikívánkozom.
Szóval titokban még mindig olvasgatod a CB500-as fórumot.
Pont a napokban gondoltam rá hogy felhívlak több okból is. Az egyik ok az, hogy következő hétvégén találkozó lesz Egerhez közel, Répáshután. Kb. a szokásos társaság megy. Ha gondolod, és időd engedi, csatlakozhatnál/csatlakozhatnátok. Akár mehetnénk együtt is. Úgysem motoroztunk már nagyon rég együtt.
TERMÉSZETESEN A MEGHÍVÁS A FÓRUM TÖBBI OLVASÓJÁRA IS VONATKOZIK!
A másik dolog, amiért beszélni szerettem volna veled, az a fent említett kipufogós téma.
Kérdésedre válaszolva kicsit valóban tuningolnék a vason. Az a múltkori trinitro-toluolos teljesítménynövelő szerkezetem nem igazán hozta meg a kívánt eredményt, úgyhogy amint kijöttem a kórház intenzív osztályáról és újjáépítettem a házat, egy turbófeltöltőn fogok dolgozni, amihez viszont le kell szedni a kipufogót is.
Komolyra fordítva a szót, azért akarom valamikor a közeli jövőben leszedni a leömlőt, mert a lassan megjelenő felületi rozsdafoltok miatt szeretném lefújni. A cblaci által javasolt módszert (color works festék, rozsdaátalakító, alapos csiszolás/zsírtalanítás) akarom követni, mivel ahogy írta, neki korábban ez bevált. Ezzel kapcsolatban lenne hozzád pár kérdésem:
Úgy általában mi a véleményed a leömlő festéséről? Érdemes/nem érdemes?
Mivel érdemes csiszolni?
És végül a leglényegesebb kérdés, miszerint kitűnő fényezői szaktudásodat hajlandó lennél-e latba vetni az ügy érdekében egy fújás erejéig? Természetesen megfelelő ellendíjazás mellett. Gondolkodtam rajta hogy én magam fújom le, csak az a baj hogy egyrészt nem nagyon van erre megfelelő helyem, másrészt azért mégis megnyugtatóbb lenne, ha szakember fújná. A csiszolást és szerelést természetesen meg tudom oldani.
Köszönöm a választ!
Én is arra tippeltem hogy azt a hátsó, fém tömítést nem kell majd cserélnem, ha a kipufogó leszerelésére kerül a sor.
Azért a két első gyűrűt cserélem majd.
Én nem cseréltem semmit, csak ezt nem akartam hangoztatni itt a többiek előtt .
Nem akarok hülyeséget beszélni, megnéztem most a robbantott ábrát is emiatt, de ettől még mondhatok baromságot. A dobban található tömítés vmi persely szerű lágyabb fém lehet. Annak semmi baja nem volt. Nem akarok baromságot mondani de azt nem igen hiszem, h valakinek kellett volna már cserélni mert elég vastag. Az enyém fullos állapotban van, uh arra szerintem neked se lesz gondod.
Ha a lóerő/cm3 (86/750) arányt veszem alapul akkor nem egy izompacsirta, minden cm3-re 0,114 paci jut. Nagyjából a CB 500 is ilyen arányú, sőt kicsit még több is ha 58 lóval számoljuk (0,116).
Kerek 1000-rel kevesebb a max fordulata mint sportosabb testvérének a GSX-F-nek és 7 lóval szerényebb is, pedig ugyanazzal a blokkal vannak szerelve. Érdekes módon a nyomatékcsúcs az ugyanannyi mint az F-es verzióé 67Nm
Ha hirtelen kellene válaszolnom, hogy miért szeretem ennyire akkor először gondolkodóba esnék talán az alsó nyomaték tartománya ami pont ott kényeztet ahol a leginkább használom, vagy a kényelme esetleg a vonalai amibe már május 26-án lesz 2-éve, hogy bele vagyok szerelmesedve...
Tudja a fene, de legutóbb is amikor mentem oda hozzá egy elhagyott parkolóba és ott állt a fák lehulló pihéi között... automatikusan vettem elő a fényképezőgépet
Szerencsére nem csak én vagyok ilyen "őrült", főleg ha visszaemlékszek egy-két régebbi CB 500-as tulajra
Szevasztok!
Kb. egy hete vettem egy CB-t, 2003-as évjáratú, 25 e van benne. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mikor kell vezérlést cserélni? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy érdemes-e a karbit kipucolni egy év használat nélküli tárolás esetén, vagy az még nem vészes? A benzint leeresztettem, az nem volt annyira szennyezett, mint amennyire számítottam, viszont kis fordulaton erőtlen.
Én krómoztattam!
nekem most ilyen. :)
Lehet, hogy ő másik fajta festéket használt?
Én lehet, hogy megpróbálom krómoztatni... Mi a véleményed róla?
Amit Laci ír a kipufogó lefújásáról, az működik, akinek lekopik, az szimplán szarul csinálta meg.
Más - tudja vki, hogy szelephézag-állítás mennyibe kerül egy szerelőnél? Pesten v. Miskolcon tudtok vkit ajánlani? Mennyire lehet rájuk bízni a gépet?
Néhány hozzászólásban felmerült a nevem a leömlőfestéssel kapcsolatban és olyat is olvastam ami kérdésként arra irányult, hogy annak tartóssága lehetséges-e
Nem akarom bizonygatni az én sufnis leömlőfestésem tartósságát, aki motorozott velem és látta, illetve akik mail-ben kérdezgettek és megcsinálták maguknak otthon úgyis tudják mi a helyzet.
Sok múlik az előkészítésen és a festésen is, volt aki kapásból leszarozta a festéket mert nem sikerült neki, persze kiderült, hogy rozsdára fújta, vagy az előzőt nem csiszolta le rendesen...
Utoljára kívánok ezzel foglalkozni, de nincs már kedvem oldalakat írni ezért időrendi sorrendben kimásotam amiket korábban írtam. Persze ez nem borítékolja a sikert, de én csak azt írtam le mindig ami nekem bevált és azt, hogy azt hogyan csináltam.
2008 december 5:
A könyököt fémtisztára kell csiszolni MINDENÜTT, ha egy kicsi is marad alatta, megette a fene. Majdnem egy napig csiszoltam én is mivel nekem már a rozsda pici krátereket hagyott, de megérte mert nem válik sehol.
A kromofágra vigyázni, mert hihetetlen agresszív anyag, nehéz vele úgy felületkezlni, hogy a végén nyom nélkül letakaritsd, képes beleivódni a karcolásokba. Autófényezőtől hallottam, hogy a kromofággal leöntött autókat emiatt nagyon nehéz javítani.
Üdv
2008 december 5:
Először a vastagját 100-as csiszoló vászonnal (az elég dúrva), aztán 600-as vizpapírral teljesen fémig.
A zsírtalanítást én LB hígítóval csináltam úgy, hogy rongyra tettem és azzal töröltem át, hamar párolog és nem hagy foltot, esetleg szárazzal töröld át.
Ha nem túl revés és nem vastagon rozsdás elég a 600-as vízpapír vagy esetleg a 400-as.
Jó munkát!
2009 október 6: *van egy elírás benne! 650°C-ig hőálló!
A kipuf festék ami én használtam bírta 800 fokig (leírása szerint) viszont ennek az volt a feltétele, hogy meglegyen az a hőfok is ami keménnyé égeti a festéket. A CB-1 leömlője is azzal volt festve és a könyök ill. a fő ág (ahol összejöttek a leömlők) gyönyörű tartós maradt, viszont közvetlenül a végdob előtt ahol kicsit nőtt is a keresztmetszet nem bizonyult tartósnak és kellett rájavítanom.
Az ilyen felületet ahol üzemszerüen nincs meg az előírt hőfok, fújás után fel kell melegíteni a festék kikeményedési hőmérsékletére, sőt van amelyik fokozatos melegítést (nem azonnali 150 fok) ír elő.
2010 június 30:
Nem tudom az osanban lehet e kapni én egy festékboltban vettem. Nagyon bevált két évig sinán bírta a CB-1 leömlőjén (7115-ös hozzászólás 3. képen látszik a leömlő) és úgy adtam el, hogy hibátlan volt. Lényeg, hogy teljesen fémtisztára csiszold és nehogy az esetleges előző próbálkozásból festék vagy rozsdafolt maradjon rajta. Ferropassital is átkentem, majd közömbösítettem vízzel és még egy sorral lecsiszoltam. Nincs más titka és baromi tartós marad. Color Works hőálló kandallófesték erre nagyon jó (egy kazános ismerősöm javasolta). A festés utáni fokozatos hőterhelés is lényeges, előbb járjon egy-két percet a motor aztán pihi, majd így fokozatosan tovább
2011 jan 12:
Nekem nem kellett évente fújni a leömlőket, egyszer fújtam amikor vettem a CB1-et és még eladás előtt is úgy nézett ki ahogy a kép is mutatja. A lényeg, hogy fémtisztára kell csiszolni és zsírtalanítani, majd lefújás után először csak kicsit járatni kb fél perc, majd fokozatosan "szokatni" 1perc, 3perc, majd 5perc. Aztán az első kör is csak rövid legyen. Érdekes volt, hogy még hetekkel a fújás után is éreztem a festék szagát, pedig porszáraz volt
Nagyon tartós pedig sima Color Works ami nem is drága!
talán nem lesz szögletes tőle a cső
de rezgős gépet is lehet használni, ha elég kicsi
de egy igazi mester kézzel dolgozik
neki eshetsz a 240el is,aztán amikor a nagyja lejött akkor a finomabbal
Na megnéztem, PrismaColor hőálló festéket használtam. Tegnap nyomtam 385km-t a mociba, de a festésnek annyira nem tetszett. Este értem csak haza, most meg esik az eső, uh majd csinálok valamikor képet. Nem mondom, h a festék a rossz mert az is lehet, h én nem voltam elég óvatos az elején a melegítgetéssel, vagy vastagabban kellett volna fújni, nem tisztítottam le előtte rendesen stb.
Mindenesetre eléggé kifakult pár helyen.
Zoli rakott fel képeket az ő leömlőiről festés, illetve menet után. Az nem fakult meg egyáltalán a kép alapján. Nekem pedig már az első pár darab rövid járatás után elkezdett fakulni.
...engem érdekelne a Répáshutai találkozó.... tudnál kicsit bővebben róla mondani?...
Üdv
Sajnálom hogy kihagyod a találkozót! Remélem, azért valamikor gurulunk egyet!
A kipufogó gyári festéséért azért szerintem járna egy verés valamelyik kis japánnak. Vagy inkább az összesnek.
Gondolom legjobb, ha teljes egészében lecsiszolom a festéket a leömlőről, ott is ahol ép a festés. Majd veszek 400-as papírt, mert nekem csak 240-es van itthon, amit NYÁK-panelek készítéséhez szoktam használni. Amúgy régebben fotólakkot én is tudtam fújni, de már egy ideje inkább vasalásos technikát használok.
A csiszolásnál van valami trükk, amivel meg lehet könnyíteni a dolgot, mondjuk valamilyen kis csiszológép vagy ilyesmi, vagy teljesen kézzel szoktátok? Egyáltalán a 400-as amit ajánlottál az sima csiszolópapír vagy esetleg valami csiszolókorong? A kisflexbe fogható korongok között is vannak ilyen finomságúak is, ha jól emlékszem, igaz?
A kérdéses festék spray formátumú, szóval nem kell utána festékszórót tisztítani meg ilyesmi. Ha jól emlékszem, már van vagy 6 éve, amikor utoljára Radlerért festettél nekem. Azóta sem emelkedtek az árak nálad? Egyébként az a festés azóta is kifogástalan. Azt viszont megnézném, hogyan szoktál mostanában szájjal festeni. Viccesen lehet ahogy egy festékszóróval vagy éppen egy festékes flakonnal a szádban járod körül a festendő járművet.
A Vespákról mindig egy régebbi kedves történet jut az eszembe. Néhány napja voltam még csak a CB-1 tulaja amikor elmentünk a siroki Bike Week-re több napra. A második napon érkezett a sátrunk szomszédságába egy fiatal srác 50-es Vespa robogóval. Ez nem lenne nagy szám, bár rendesen fel volt pakolva a kis gép, sátor, gázégős konzervmelegítő, meg még néhány felszerelés. Megkért fotózzam le a gépével a siroki környezetben mert a haverjai nem hiszik el hogy itt járt. Akkor derült ki, hogy közel 300km-ről érkezett a Vespával! Meglepődve kérdeztem, hogy mert elindulni ilyen hosszú útra, amikor én a CB-vel is féltem egy kicsit a 200km-es távtól mert ez volt az első hosszabb útja és még nem igazán volt időm kiismerni. A srác csak ennyit mondott: nem szokott ez elromlani! Azóta a Vespa szó hallatán mindig ez jut az eszembe és elismeréssel gondolok rájuk. Persze nem olvastam el egyetlen tesztet se róla, sőt az általad említett típust se ismerem, viszont elég régi név a Vespa és bizonyosan kiforrot technika, úgyhogy szerintem nem lehet túl nagy mellényúlás.
Esedékessé vált a kuplung bowden cserém. :(
Cserélte már valaik CBF 500-on? És ha igen hol lehet beszerezni?
Előre is köszi!
Üdv Zsolt
sokszor benézek ide-oda.. olyan helyekre is amilyen motorom sose volt/lesz.
érdekes dolgokba lehet futni
a gyárban se tudják normálisan lefesteni, akkor csodát nem lehet várni. de egy darabig örökös lesz, ha lefújod.
320-400-al csiszolnám meg, sőt inkább le a rajta lévő festéket.
Ez a csodafesték spray formátumú?
Ha elhozod megcsinálom szívesen pár Radler az ára
bár erősen megkopott már a tudásom, mostanában inkább csak szájjal festek
találkozó kimarad.
idén kb 180-200 km-t mentem összesen a két motorral.
elég sok mindenféle egyéb dolgom/dolgunk van
Nem CB500as kérdéssel fordulok felétek, bízva szélesebb körű ismereteitekben, esetleg tapasztalataitokban.
Sógornőm férje nagyon rá kezdett állni arra, hogy venne városi karikázásra egy új Vespa LX 50-es robogót. Nos mit tudtok mondani erről a herkentyűről? Mennyire megbízható stb.?
Itt nagyon erős szél fúj és meglepően hideg van. Hátha enyhül délutánig, mert nagyon kikívánkozom.
Szóval titokban még mindig olvasgatod a CB500-as fórumot.
Pont a napokban gondoltam rá hogy felhívlak több okból is. Az egyik ok az, hogy következő hétvégén találkozó lesz Egerhez közel, Répáshután. Kb. a szokásos társaság megy. Ha gondolod, és időd engedi, csatlakozhatnál/csatlakozhatnátok. Akár mehetnénk együtt is. Úgysem motoroztunk már nagyon rég együtt.
TERMÉSZETESEN A MEGHÍVÁS A FÓRUM TÖBBI OLVASÓJÁRA IS VONATKOZIK!
A másik dolog, amiért beszélni szerettem volna veled, az a fent említett kipufogós téma.
Kérdésedre válaszolva kicsit valóban tuningolnék a vason. Az a múltkori trinitro-toluolos teljesítménynövelő szerkezetem nem igazán hozta meg a kívánt eredményt, úgyhogy amint kijöttem a kórház intenzív osztályáról és újjáépítettem a házat, egy turbófeltöltőn fogok dolgozni, amihez viszont le kell szedni a kipufogót is.
Komolyra fordítva a szót, azért akarom valamikor a közeli jövőben leszedni a leömlőt, mert a lassan megjelenő felületi rozsdafoltok miatt szeretném lefújni. A cblaci által javasolt módszert (color works festék, rozsdaátalakító, alapos csiszolás/zsírtalanítás) akarom követni, mivel ahogy írta, neki korábban ez bevált. Ezzel kapcsolatban lenne hozzád pár kérdésem:
Úgy általában mi a véleményed a leömlő festéséről? Érdemes/nem érdemes?
Mivel érdemes csiszolni?
És végül a leglényegesebb kérdés, miszerint kitűnő fényezői szaktudásodat hajlandó lennél-e latba vetni az ügy érdekében egy fújás erejéig? Természetesen megfelelő ellendíjazás mellett. Gondolkodtam rajta hogy én magam fújom le, csak az a baj hogy egyrészt nem nagyon van erre megfelelő helyem, másrészt azért mégis megnyugtatóbb lenne, ha szakember fújná. A csiszolást és szerelést természetesen meg tudom oldani.
Köszönöm a választ!
Én is arra tippeltem hogy azt a hátsó, fém tömítést nem kell majd cserélnem, ha a kipufogó leszerelésére kerül a sor.
Azért a két első gyűrűt cserélem majd.
mit tuningolsz azon a szép gyári motoron?
Én nem cseréltem semmit, csak ezt nem akartam hangoztatni itt a többiek előtt .
Nem akarok hülyeséget beszélni, megnéztem most a robbantott ábrát is emiatt, de ettől még mondhatok baromságot. A dobban található tömítés vmi persely szerű lágyabb fém lehet. Annak semmi baja nem volt. Nem akarok baromságot mondani de azt nem igen hiszem, h valakinek kellett volna már cserélni mert elég vastag. Az enyém fullos állapotban van, uh arra szerintem neked se lesz gondod.
A kipufogó szétszedését követően cserélni kellett a a dob és a leömlők közti tömítést is, vagy csak a két gyűrűt a hengerek felőli oldalon?
Kerek 1000-rel kevesebb a max fordulata mint sportosabb testvérének a GSX-F-nek és 7 lóval szerényebb is, pedig ugyanazzal a blokkal vannak szerelve. Érdekes módon a nyomatékcsúcs az ugyanannyi mint az F-es verzióé 67Nm
Ha hirtelen kellene válaszolnom, hogy miért szeretem ennyire akkor először gondolkodóba esnék talán az alsó nyomaték tartománya ami pont ott kényeztet ahol a leginkább használom, vagy a kényelme esetleg a vonalai amibe már május 26-án lesz 2-éve, hogy bele vagyok szerelmesedve...
Tudja a fene, de legutóbb is amikor mentem oda hozzá egy elhagyott parkolóba és ott állt a fák lehulló pihéi között... automatikusan vettem elő a fényképezőgépet
Szerencsére nem csak én vagyok ilyen "őrült", főleg ha visszaemlékszek egy-két régebbi CB 500-as tulajra
Kb. egy hete vettem egy CB-t, 2003-as évjáratú, 25 e van benne. A kérdésem az lenne, hogy szerintetek mikor kell vezérlést cserélni? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy érdemes-e a karbit kipucolni egy év használat nélküli tárolás esetén, vagy az még nem vészes? A benzint leeresztettem, az nem volt annyira szennyezett, mint amennyire számítottam, viszont kis fordulaton erőtlen.