Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Magyarán az téves, hogy ha a termosztát zárva van, akkor a hűtő hideg marad!
Ez téves! A termosztáton van 1 kicsi furat, hogy a termosztátig eljusson a moci hője, mert a termosztát nem a blokkon van, hanem 2 gumicső között! És mivel a vízpumpa örökké forog, ezért folyamatos az áramlás! Csak ha a termosztát nyit akkor nagyobb!

Hidegben pont ez a baj, hogy a mociba folyamatosan áramlik a hűtőtől a fagyos víz, ami a nehezen melegedő mocit teljesen visszahűti! Ez konstrukciós hiba a hondánál! Ráadásul a CBFnek még nagyobb a hűtője! Én 15 fok alatt nem tudok bemelegedni, de egy 10*30cm-es bőrdarabbal a hűtő rácsa, és a hűtő között már ez az érték 10 fok!
Ha a termosztát nyitva van, akkor indítás után a hűtő is melegedni fog a blokkal együtt.
Ezek a motorok kezdetben léghűtésesek voltak. Később kaptak vízhűtést, a blokk alig változott. Nekem nyáron sem melegszik fel csak dugóban. Kérdeztem a szervizt és azt mondták hogy jó a hűtése a motornak...
Például úgy mint Te ha kinyitva akad fenn a vízkőtől a zsilip és nem melegszik a motor üzemi hőfokra (én már szedtem ki olyat) vagy nem nyit ki és felforr a víz (az a rosszabb).
A hűtőtakaróről olvastál? Azt is próbáld ki esetleg, itt többen használták, én is mert mint írtam szezonkezdéskor 5-10°C-ban mindenkinél probléma a nehezen melegedő, sőt az üzemi hőfokot meg se közelítő motor.
kösz Laci a segítséget.olvasgattam a dolgokat remélem valamit leszürök belőle.és tényleg behány a termó azt hogy veszitek észre?van valami jele?
Ahol a céges autókat mossák ott valami fehér habzó anyagot fújnak rá, majd megkérdezem mi a neve. Szórópisztolyból ködölik rá, nem látszik a habtól a kocsi és hallatszik ahogy pezsegve dolgozik az anyag, de miután sterimob-al adnak az érzésnek rongyal is áttörölik
Arra énis nagyon kíváncsi lennék mi az a szer :)

mett sohasem sikerül 100%-osan a mosás mindig v.hol koszos marad
Ejj de rég volt ez!

Ma is voltam a Csobánkai úton de katasztrófa!
5 centi mély kátyúk rettenetes úthibák!
Botrány!

De legalább az emlék jó!
Szivesen
Amúgy biztosan van erre jobb szó is...
Így már értem. Kösz
Amiből kialakul a komolyabb, amivel már a paszta sem bánik el. A "vakrozsda" még lejön büntetlenül, de nem szabad elhanyagolni.
Mi az a vakrozsda?
Azt javaslom fent a "keresés ebben a topikban" rublikába írd be, hogy "hűtő", vagy "vízhőfok" kulcsszavakat és megtalálod ami Neked kell. Számtalanszor kiveséztük, kissé túlhűtenek a Hondák, a CB-1 is ilyen volt. Ha netán mégis termosztát bajod van arra is találsz leírást, csak én írtam róla legalább háromszor. Keresgélj
Azért én a túlzott nagynyomású mosást nem javallom az én csühösöm még nem kapott belőle, legalábbis mióta én vagyok a gazdája. A víz bejut oda is ahova nem szerecsés (járkerékcsapágyak, kormánycsapágy, elektromos csatik ...stb) és száradás után nem lesz olyan a megszáradt felület mint amin a szivacs vagy kefe áthaladt legalább egyszer. Van nekem egy primitív kis eszközöm ami mindenhova befér (hűtőbordák, féktárcsák kerékagy felöli része, karbisor, műszeregység alsórésze, tank pereme, váltó, fékkar) elég egyszer-kétszer elhúzni a kényes helyeken és lejön a kosz, főleg ha nem odaszáradt idült trutyiról van szó. Ez egy kis kefe szerűség, ami keskeny praktikus kis filléres segítség. Mivel kényes vagyok az olajfolyásra és a túlzó láncolajzásra így megtehetem, hogy ugyanazzal a kefével mosok mindent, a blokktól a hátsó telók spirálrugójáig.
Viaszos autósampont felhabosítok és abba mártogatom a kefét amivel az előzőleg folyó vizzel fellazított poros szennyeződést letisztítom. Olcsó sampont használok, de viasz tartalma miatt a rozsdától is véd és viledával áttörölve szép fényes felület marad utána.
Mosás után beindítom a motort, hogy a leömlőkről és a blokkról leszáradjon a víz, sztenderen felváltok 6.-ba és így a lánc is lecsapja a vizet, majd ezután minden alkalommal krómtisztítóval átkezelem a leömlőt (nehogy a vakrozsda megtámadja) és átfújom a száraz ruhával letörölt láncot is.
sziasztok!olyan gondom van hogy a hüttő víz allig mozdul ki a hideg jelzésből mégha több 100km-t is megyek.gondolom ez nem normális.a hüttő víz a z friss, összel csréltem és a víz szivattyú is megy,keveri a vizet a beöntőnél.
szerintetek mi lehet a gond?aza kis kütyü a hüttő oldalában?
Én mindig a benzinkutas nagynyomásúval tisztítom a gépem! Állítólag van valami varázsszer amivel, ha befújod, majd vársz 10percet, és leöblíted lehoz mindent! Láncápolás nekem minden egyes mosás után volt! Most már nem kell!
Mivel lehet jól és szakszerűen megtakaritani a motort? Nagyon sáros a legutóbbi esős motorozás után. Sima vizes rongy kevés lesz neki. Benzinkutas nagynyomásu mosoval rá lehet menni? Utána érdemes láncot olajozni?
Na felértem pestre. A napi számláló most 410 km-t mutat. Igaz tettem egy 80 km-s kitérőt a feleségemhez. Most Ő otthon van. Mit mondjak elfáradtam. Tegnap lenyomta az útból 45 km-t. Végig szakadt. A levizsgázott csili-vili moci úgy néz ki mintha nem lenne gazdája. Lehet ezt vizzel mosni? Úgy értem slaggal? :D Majd utána beolajoznám a láncot.

A mai nap szerencsém volt. Nem esett de ellenben stabil 6 fok. dupla kesztyűt húztam a protektoros kesztyű alá de mire elértem Nyíregyházáig azt hittem lefagy a kezem. Bementem a Lidl-be (az volt nyitva) és vettem egy motoros kesztyűt. Úgy emlékeztem hogy az bélelt volt. Na az már bevált. 6000 ezret megért hogy ne fagyjon le a kezem.

A sima 3-n jöttem mert azt olvastam hogy végig szeles lesz az idő. 130-t nem vállaltam be viharos szélben. Jó ötlet volt. Nyékládházánál néha le kellett lassítanom 60-ra mert olyan oldalszél lökések voltak, hogy szó szerint úgy érzetem jegen megyek. Úgy táncolt a motor. Paráztam is rendesen. Szerencsére a végére már enyhűlt a szél és az uccsó 110 km-t már élveztem. De nem volt melegem az tény :) Még jó hogy felöltöztem.
Köszi a hasznos tanácsot. Ez jó megoldásnak tűnik
Rajtam nem múlik
Nagyon kikészít ez az idő! Múlt hét végén 18-20 fok napsütés, most meg 6-8 fok, és folyamatosan szemetel!
De legalább így most megtudhattam, hogy jól müxik az olajzóm esőérzékelője!
260km óta csepegtet az olajozó! Még mindig szép csillogós a láncom! Folyamatosan gyönyörködöm benne, meg a visszajelző-kijelzőben is!
ÚÚÚ! Szurkolok, hogy minél kisebb legyen a baj!
Lehet nem 100%os megoldás, de én úgy járok el, hogy a féknyeregnél kinyitom hajszálnyira a légtelenítőt, csak annyira, hogy csak a fékkar nyomására szivárogjon, és elkezdem a fékkarral (fékpedállal) pumpálni kifele az anyagot. A tartály tetejét természetesen óvatosan eltávolítom. Fékkar felengedésével-benyomásával lassan (finoman) bánni, mert simán kilő a fedetlen tartályból 1 kis maró adagot! Mikor már csak nagyon az alján van 1 kis adag akkor töltök rá 1 kevés friss olajat. Ezt is kijátszom, majd mikor ez is ki akar fogyni erre is töltök rá 1 kicsit! Ezt 2x-3x megismétled, és ezek után a tartályban már 99%an nincs használt oil! Na ekkor szépen majdnem csordultig töltöd a tartályt és finoman lepumpálod. Ezt meg addig ismétled, míg lent a féknyeregnél észre nem veszed, hogy már csak a friss oil jön ki a csavaron! Ekkor már mindenhol friss oil van, és ha ügyes voltál, (lassan pumpáltál, nem fogyott a tartálynál ki, az utántöltés is buborékmentes volt, stb) akkor nincs sehol a rendszerben légbuborék!

- Én ezt mindig 1 barát segítségével csinálom meg, mert jó az, ha 4 szem 4 kéz van jelen!
- A leeresztő légtelenítő csavarra sem árt, ha tudsz húzni 1 szilikon csövet, mert akkor az "üveg"poharat nem kell valakinek folyamatosan tartani...
Jelentem lekonyulva, hogy beindítottam újra a motort és mértem multiméterrel, hogy milyen feszültségértékek jelentkeznek alapjáraton és felpörgetett fordulatszámnál. Hát... semmi töltés. Csak a látszott, hogy az akku veszített egy pár tízed feszültséget.
Leszereltem a feszültségszabályozót. Találtam ezt: http://www.cb500-wiki.de/doku....
amely alapján meg lehet állapítani, hogy jó-e a feszültségszabályozó. Érdemes megnéznetek, ha nem ismernétek. Nos most ezt következik.
Itt olyan borús, szeles, hűvös idő lett, hogy ki sem kívánkozik az ember.