A megköszörülős megcsapágyazós megoldásba semmiképp se menj bele, ha hosszútávra tervezel a motorral. Ha rövidre, akkor sem, mert csak a vevőd szopatnád meg!
Ha rendesen lesz megcsinálva akkor garantáltan nem lesz vele problémád nagyon sokáig.
Szevasztok!
2007-ben vettem egy törött CB 500-at 22500km volt benne (az óra is törött volt) azóta mentem vele 8500 km-t és március 10-én minden előzmény nélkül (se kopogás, se olajnyomásvesztés melegen alapjáraton) az 1-es henger hajtókarcsapágyat megette. Senki nem tudja hogy történhetett, állítólag Európában, de lehet hogy még a világon sem történt még ilyen CB500-al. Pedig normál módon volt használva a gép.Ha valaki tud olcsón egy papírosan beépíthető blokkot vagy van valami ötlete hogy milyen megoldással lehetne ismét megbízható jó motorrá tenni a gépet annak megköszönném a segítségét. Állítólag 40000 ft körül megköszörülnék és megcsapágyaznák, de azt mondta a szerelő hogy nem biztos hogy hosszú életű lesz a motor azt pedig nem szeretném. Ha valakinek tippje alkatrésze vagy tanácsa van azt szívesen fogadom. Előre is köszi.(u.i. ez nem az én évem lesz)
Tegnap és ma végigcsináltam a Safety Hungary 1-s szintjét. Aki még nem volt csak ajánlani tudom. Már a tanfolyam utáni hazaútnál éreztem hogy teljesen másképp motorozok. Nagyon jó volt és sokat tanultam. Nem számít hogy 100.000ret lenyomtál. Ezek a fiúk megmutatják hogy "nem tudsz" motorozni :) De segítenek hogy jobb légy. Nagyon jók az oktatók és nagyon kedvesek. Tökéletes 2 napon vagyok túl
Szia! Köszönöm a választ, még bizonytalankodok, mert választék az van bőven, még GS500 (2002) is van hasonló árban, valamint yamaha xt 125 (2006-os, kevés kilométerrel), ami szintén tetszik. Tudom, hogy ezek nem olyan jók, mint egy CB500-as, de nekem tetszenek. Bár lehet, hogy itt van a baj, hogy külsőre választok :). Már más is mondta, hogy vigyek magammal valakit, ezt meg is fogadom. Remélem sikerül döntenem hamarosan. Köszi még egyszer a választ. Üdv!
Látom nem válaszoltak még neked, pedig olvassuk páran a fórumot... Megtalálod a kérdésedre a válaszokat, csak
olvass vissza mert voltak már itt többen is akik érdeklődtek h. mire figyeljenek oda és választ is kaptak rá... Azóta nem változott a helyzet és ugyanaz a teendő egy használt motor vásárlásánál. Kerülj vele egyet, vigyél magaddal ismerőst, barátot, szerelőt és ha senki nem hall/lát semmi gyanúsat akkor oké a motor és nem kell félned tőle. Én 2000-es évjáratút vettem; egy szezon megvolt vele és soha semmi baja nem volt és nem is ismertem az előző gazdáját mert egy kereskedőtől vettem.
(illetve hazudtam m. most az indexel bajlódtam m. kontakt hibája volt, de megoldódott. Szétszedtem, kipucoltam egy kis friss zsír és WD40 aztán szuperál is)Nem tudsz nagyon mellé fogni egy ilyen motorral... Szép a motor amit néztél úgyh. próbáld ki és írd meg mi lett a vége! Rejtett hiba nem derül ki egy próbakör alatt úgyhogy ebből a szempontból teljesen mindegy h. 98ast vagy 2002-es veszel, de több szem többet lát úgyh. amit írtam már egyszer úgyanazt írom h. semmiképpen ne egyedül menj.
Sok sikert hozzá!
Üdv: Nándi
Apropos, ha már itt vagyok, én is kérdezek a nagyérdeműtől...
Középtámasz rugójának méreteire lenne szükségem, esetleg arra, hogy hol érdemes szétnéznem pesten legyártás miatt.
(a gépen nem volt középtámasz, amikor vettem, most jött meg, de rugó nem volt hozzá.. )
Nézd meg a fékkar kapcsolójának csatlakozását (két pipa-szerű műanyag csatlakozó a fék alján, a tartály alatt, lásd: kép.) Fékkart behúzod, csatlakozót mozgatod. Ha "villog" a féklámpád, akkor csak el van koszolódva / ki van nyúlva a késes csati.
E gyógyítás egyszerű:
- két pipát lehúzod (egyszerű késés csatlakozó),
- kapcsoló ajlán csavart kihajtod, kapcsolót leveszed
- érintkezőket megtisztítod (ne kapargasd nagyon, ha makacs a kosz/oxid akkor is min. 1000-es csiszolópapír! Óvatosan, fémtisztára)
- a kábelen lévő késes hüvelyt is megnézed, pucolod (ha nagyon szét van nyílva, akkor csőrös fogóval óvatosan "megigazítod")
- én "jobb a békesség" alapon nagyon vékonyan átkenem teflonos szilikonzsírral a késeket (mondom: vékonyan! :)
- kapcsoló vissza, csatlakozókat rádug (szorosan menjen fel!), és kesz is.
Tegnap este vettem észre, hogy az esőfékkar működtetésével nem minden esetben gyullad fel a féklámpa. Van amikor csak villanik egyet, van amikor semmi, van amikor működik.
Gondolom valami kontakt hiba lehet a kapcsolóban, az a kérdésem, hogy ez javítható e illetve mi módon ?
ÜdvPA.
Hát... megrendeltem a feszültségszabályozót, miután bontóban nem találtam. Göre Gábor bíró urammal szólva: föne dörága, de mögéri ö. m. a. f. - remélem. Ez azt is jelenti, hogy még egy hétig kell várakoznom mindaddig, míg kirepíthetem a Lódarazsat.
Fájó szívvel és laposabb zsebbel
Zolibá
na,ezért jó hogy vagytok! mivel nem volt még ilyen jellegü motorom így nem vagyok még mindig képben a dolgokkal .akkor elméletileg nem kell ez miatt aggódnom.olyan sokat elmennek álittás nélkül? .ha jól tudom akkor az óra és aszámlálók is a valósat mutatják de nem tudom...... az ETZ-mel nem voltak ilyen gondok.azértmeg nézetem,biztos ami biztos,meg megnézetem a karbi szinkront is.így fogok megnyugodni hogy tudom mi az ami meg van csinálva és mi azamit még meg kell oldanom.
Szeretnék egy kis segítséget kérni:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb500-4241386
Ez nagyon tetszik, csak félek, hogy a vásárlás után kiderülnek olyan dolgok, amik sokba kerülnének. Egy ilyen idős motornak (1998) milyen problémái lehetnek, amivel be tudom szívni? Vegyek inkább fiatalabbat, mondjuk 500.000 körül? Előre is köszönöm a válaszokat.
Szervusztok cimborák. Először is Száraz meleg aszfaltot kivánok mindenkinek ez új szezonba. Remélem jobb motoros szezon lesz mint tavaly.
Lenne egy kérdésem felétek, egyik haverom kis Apriliája RS 50 rosszalkodott igy teljesen újba tett mindent rajta bloktól elkezdve mindent és igy is valami gond van vele. Ahogy elmondta nekem a tüneteket egyből feszültségszabályzóra gondoltam. Végül is a kérdésem az lenne hogy ha kiszereli a feszszabályzót és elhozza nekem én úgy magára le tudom-e mérni hogy jó-e vagy csak úgy ha a mociba van s az megy meg túráztatom meg stb és összevetem az adatokat. Ha le tudom akkor tudja valaki hogy hogyan? Nekem volt ilyen problémám a CB vel de a moci kéznél volt ot.
Gondolom! Én ülhettem 1x 20km erejéig egy 2009es ABSes 1000RRen! Háát! Meghúztam a bajszát, és alig történt valami! Mikor már meg akartam kérdezni, hogy most mi van, a moci elhagyta az 5000es fordulatszámot, és beindult a rakéta! Azonnal 1kerék, és azonnal becsoki! De utána ezzel játszottam végig, hogy 1, és 2 gázból 1kerék! Baz de jó érzés! Aztán az a kib..ot pontos futómű! Még életemben nem ültem ilyen gépen, amit majdnem úgy lehetett terelgetni mint a 11kg-os biciklimet! Meg a fék! Húztam 1 satut, és a fejembe szállt a vér!
Szóval 6-7 lityó 1 karbis 130Le-s 900ccm-es szépségtől! Nem is olyan sok! Köszi!
Jó étvágya van a Pengének, 6 simán, de lehet több is. Viszont az érzés, az fenomenális.
Nagyon nehéz a sebesség határokat betartani, teljesen másképp megy mint az előző. Ja, az GSX 750 F volt.
A kerék még 16-os, de ez nem zavar.
Tudod már, hogy mit eszik ez a szépség? Tudom sportmocinál fogyasztást kérdezgetni gáz, de nekem ez is igen fontos, nem csak a teljesítmény adatok! Tényleg ennek még 16" az első kereke, vagy már a szabvány 17"os?
Általában az első ellenörzés során nem kell szelepet állítani a lapkás motoroknál. 50ezer felett szokott valamennyi eltérés lenni és akkor kell általában átlapkázni. Az én Hondám csak a kipufogó szelepeknél mutatott eltérést, de ott mindnél és úgy, hogy a gyári értéknél nagyobb volt, igaz alig több mint a gyárilag megadott felső tűrés határa. Zoli cimbora ha jól emlékszem 60ezer körül lapkázta át , és neki pedig csökkentek a hézagok a gyári értékhez képest.
Azért nem árt ellenőríztetni 24ezernél, de jó esélyed van rá, hogy nem kell majd hozzányúlni, ha igaz amit a km óra mutat
Igen! Az erő velem van!
És fölöttébb elégedett vagyok. Mentem is 1 karikát, - napsütés - olyan motorozós idő volt! Ki volt vonva a forgalomból. Ez volt az idén az első, már komoly elvonási tünetek voltak!
lenne egy kérdésem hogy a szelepek azok csavaros állitásuak vagy lemezes?csak mint megtudtam gogy azt is időnként kéne állitani és az én gépemen még nem volt sosem után állitva és van bene majdnem 21000km.
melegedni melegszik azzal nincs gondén attől félek hogy nem nyit kiaza kütyü .a legnagyobb nyárba sem akart feljebb menni a mutató és nem akarom hogy valami bajja legyen a gépnek.gen halottam róla,hidegben nem is csodálkoztam rajta hogy ilyen.sajna ez nem új keletü dolog amióta egvettem ilyen
Ha rendesen lesz megcsinálva akkor garantáltan nem lesz vele problémád nagyon sokáig.