Kaptam kölcsön mérőműszert, és most csak annyira volt időm, hogy lemenjek a pincébe és megmérjem a motorból kivett, csepptöltővel frissen feltöltött, akku feszültségét.
12,9 volt, de többször is mérve, rövid időn belül már 12,3 lett belőle.
Ez mit jelentsen? Azt, hogy már gyenge az akku?
Nem kellene többet mutatnia neki frissen feltöltött állapotban?
Na kiszedtem a kereket. Tényleg nem volt vészes. BÁr azért elolvastam a Haynest előtte. Úgy meg volt húzva basszus hogy hihetetlen. Nem tudom hogy fogom úgy meghúzni újra. Bár én mindig félek hogy megszakad a menet. Érdemes visszarakás előtt bezsirozni a tengelyt?
Az normális hogy a kilométer ora spirál simán kicsúszik a burkolatból? :)
Az is normális hogy az egyik fékpofa simán fordul ha kijön a kerék? Ha jól látom van egy perem ami tartja de ha nincs féktárcsa akkor ki tud esni.
Azért biztos ami biztos tegyél vmit (pl. fát) a blokk/vagy a váz alá nehogy megbillentsd előre, kiszedett kerékkel.
Ez az én magán véleményem aztán mindenki ahogy gondolja. Amikor kiszedtem a villát akkor alástócoltam. Arra már nem emlékszem, h ha a kerék ki van szedve akkor mennyire dől lazán hátra.
Ma is haladtam. Elhoztam a fényezőtől a cuccokat és összeraktam a mocit. Nagyon szép lett. Már nem is látni hogy tavaly elcsúsztam vele. :) Felraktam a digitális óra tartó "konzolt" :) Mivel nagyobb átmérőjű volt a bilincs mint a kormány ezért egy kis szigetelőszalag segített. De most már áll mint a cövek. Nem akad bele sehova, látni rendesen mindent tőle és egy pattintással felrakható az óra. Mi mindenre jó egy bicikli bolt? :)
Megtettem első kilométereimet a mocival. 4 hónapja most ültem fel rá először. A lámpát be kell állítani a hátsó fék alig fog, kuplungon még állítani kell de amúgy fasza. Jó lesz ez :)
Jól nézd meg az első kerék környékét. Még tippeléssel is el fogod találni, hogy melyik csavart kell kilazítani illetve, lehajtani, kivenni.
A féket ne buheráld és főleg ha a kereket kivetted ne húzd be.
Ha sikerül nem kell attól tartanod, hogy előre billenik, vagy mégis ?...
Köszönöm a válaszokat.
Hogy telik az idő! Ti. az aksit nem tavaly, hanem 2009. VII. 27-én vettem (most néztem utána), tehát a szavatolásnak vége: zselatinos RIDER CBTX9-DS 12V 8Ah, Made in PRC.
A korábbi akksi 5 éves volt és májusi motorozó időben kezdett több rendben gyengélkedni. Egy darabig töltögettem, de miután éppen egy hosszabb túrára való készülés előtt ismét kimerültséget mutatott, noha járogattam a mocival, és előfordult, hogy míg bementem egy üzletbe, cserbehagyott (szerencsére volt nem messze egy ki lejtő és ott bérobban a motor), vettem egy újat, hogy ne legyen gondom útközben. Ezzel eddig nem volt bajom. A télen csepptöltő alatt ált, és amikor a pincében tartózkodtam, ment a töltés, és ez elegendő volt neki ahhoz, hogy szinten maradjon.
Na voltam biciklis boltban és nézegettem olcso sebességmérőket. Aztán az aztalon ott volt egy bilincses tartókonzol. Kérdeztem mennyi? Vihetem ingyen! Na akkor ez már ok :)
A probléma most az itt a senkiföldjén van 8 gumis és egyik sem vállalja hogy kiveszi a kereket és felrakja az új gumit. Így most rám vár. Tudnátok segíteni? Az első kereket kell kivenni. Villamosmérnök vagyok tehát nem teljesen analfabéta. Nagyon bonyolult? Ha kiveszem akkor orra bukik. Mit rakjak alá? Mire kell figyelni kiszedéskor és összerakáskor? Holnapra jön meg a gumi és pénteken vizsgázik a moci.
sziasztok!de rég oltam itt!
kéne nekem némi infó.honnan tudnék szerezni kuplung bowdent?sajna az enyém kezd kiszőrösödni......
ha tud valaki infót számomra annak örülnék.
Bár sajnálom a működő dolgot szétvágni, de olyan ötletem is van, (immár komolyabb), hogy néznék biciklis boltban 1 olcsó 1000Ft-os sebességmérőt, és annak csak a bilincsét felhasználni! Persze előtte a bilincs talapzatát egyenesre kell valamivel "gyalulni"!
Én elővenném a kétoldalas ragasztómat (Az olyan 1mm vastag, mert középen alakfelvevés miatt van 1 kis szivacs része) és szépen a kormány közepére megágyaznék vele! Magyarán vágnék 4db fél centis csíkokat, és 2-2 összeragasztva éket képeznék vele a kormány ívére! Erre ragasztanám fel az órát!
Multimétert mindenkinek! Ismertetés következik! Hagyd az aksit bekötve a motoron, és kösd rá pluszban a műszered!
Az aksi fesze: 12-13.5Vig a tuti! Alapjáraton a töltőfesz alig éri el a 12V-ot! Magyarán nincs meg a töltő feszültség! 3000-3500 ford.-nál érkezik meg a töltőfesz a maga 13.5V személyében. Ugyanis a generátor minél jobban pörög annál nagyobb feszt. és teljesítményt ad ki magából. Viszont nagyobb fordulaton azért nem mérsz nagyobb feszültséget (max:14.5V) mert a fesz.szabályzó közbeszól!
Magyarán! Ha gyújtás nélkül az aksin méred a 12++V-ot akkor az aksid nincs lemerülve! Ha gyújtáson az aksid nem merül csak olyan max 1-2 tizedet akkor nem is fáradt! Beindítás után ha 3500 fordulaton méred a 13.5Vot az aksin akkor a generátorod is jó! Ha felemeled a fordulatot 6000re és a töltőfeszed nem szalad az egekbe akkor a feszszabályzód is tuti!
Magyarán ha 3500on megvan a töltőfeszed, felette is csak max 14.5V-ot mérsz akkor a géped jó, és csak az aksival van bajod!
Na visszanéztem, a fent lévő kép alapján nem fejidomos.
Hát igényesnek mondható ötlet olyan jutott eszembe: ha van forgácsolós ismerősöd, akkor maratsz egy kis platnit amit feltudsz fogatni a kormányra. Majd arra ráragasztod az órát. Lehet, h most megkérdezed, h az a bizonyos családtagod szeret e... De nagyon más nekem nem kézenfekvő. Ezzel is lehet az a gond, h esetleg hozzáér a tanktáskához kanyarodáskor.
(Most a forgácsoló eljárás kiválasztásának kérdésebe ne menjünk bele. Lényeg, h ha van ismerős, aki ilennel foglalkozik az úgyis vágja.)
Nekem egy karóra van felbiggyesztve, ami: nem hat igényesen, de ingyen volt, vízálló, kicsi, viszont sötétben csak a városban látom.
Szia Zolibácsi!
Ha a feltöltés után közvetlenül is produkálta a gyengeséget az akku akkor az is lehet, hogy gyári hibás, ami a jobbik eset mert gondolom van garancia rá. A töltést egy feszmérővel könnyen kipróbálhatod aminek az a lényege hogy 13,8V fölé nem mehet az akkufeszültség (ólomakkuknak úgy emlékszem nem lehet nagyobb a kapocsfeszültségük mert fokozott gázképződés lép fel) akkor sem ha fordulaton van a motor, nyilván ha 12V alatt van és ráadva a világítást még veszt is az értékéből akkor töltésed nincs.
Az előző akkut miért cserélted? Öreg volt? netán zárlatos (forralta a vizet)? vagy az is hasonló tüneteket produkált mint az új?
12,9 volt, de többször is mérve, rövid időn belül már 12,3 lett belőle.
Ez mit jelentsen? Azt, hogy már gyenge az akku?
Nem kellene többet mutatnia neki frissen feltöltött állapotban?
Az normális hogy a kilométer ora spirál simán kicsúszik a burkolatból? :)
Az is normális hogy az egyik fékpofa simán fordul ha kijön a kerék? Ha jól látom van egy perem ami tartja de ha nincs féktárcsa akkor ki tud esni.
Ez az én magán véleményem aztán mindenki ahogy gondolja. Amikor kiszedtem a villát akkor alástócoltam. Arra már nem emlékszem, h ha a kerék ki van szedve akkor mennyire dől lazán hátra.
Ma is haladtam. Elhoztam a fényezőtől a cuccokat és összeraktam a mocit. Nagyon szép lett. Már nem is látni hogy tavaly elcsúsztam vele. :) Felraktam a digitális óra tartó "konzolt" :) Mivel nagyobb átmérőjű volt a bilincs mint a kormány ezért egy kis szigetelőszalag segített. De most már áll mint a cövek. Nem akad bele sehova, látni rendesen mindent tőle és egy pattintással felrakható az óra. Mi mindenre jó egy bicikli bolt? :)
Megtettem első kilométereimet a mocival. 4 hónapja most ültem fel rá először. A lámpát be kell állítani a hátsó fék alig fog, kuplungon még állítani kell de amúgy fasza. Jó lesz ez :)
Jól nézd meg az első kerék környékét. Még tippeléssel is el fogod találni, hogy melyik csavart kell kilazítani illetve, lehajtani, kivenni.
A féket ne buheráld és főleg ha a kereket kivetted ne húzd be.
Ha sikerül nem kell attól tartanod, hogy előre billenik, vagy mégis ?...
ÜdvPA.
Hogy telik az idő! Ti. az aksit nem tavaly, hanem 2009. VII. 27-én vettem (most néztem utána), tehát a szavatolásnak vége: zselatinos RIDER CBTX9-DS 12V 8Ah, Made in PRC.
A korábbi akksi 5 éves volt és májusi motorozó időben kezdett több rendben gyengélkedni. Egy darabig töltögettem, de miután éppen egy hosszabb túrára való készülés előtt ismét kimerültséget mutatott, noha járogattam a mocival, és előfordult, hogy míg bementem egy üzletbe, cserbehagyott (szerencsére volt nem messze egy ki lejtő és ott bérobban a motor), vettem egy újat, hogy ne legyen gondom útközben. Ezzel eddig nem volt bajom. A télen csepptöltő alatt ált, és amikor a pincében tartózkodtam, ment a töltés, és ez elegendő volt neki ahhoz, hogy szinten maradjon.
Na voltam biciklis boltban és nézegettem olcso sebességmérőket. Aztán az aztalon ott volt egy bilincses tartókonzol. Kérdeztem mennyi? Vihetem ingyen! Na akkor ez már ok :)
A probléma most az itt a senkiföldjén van 8 gumis és egyik sem vállalja hogy kiveszi a kereket és felrakja az új gumit. Így most rám vár. Tudnátok segíteni? Az első kereket kell kivenni. Villamosmérnök vagyok tehát nem teljesen analfabéta. Nagyon bonyolult? Ha kiveszem akkor orra bukik. Mit rakjak alá? Mire kell figyelni kiszedéskor és összerakáskor? Holnapra jön meg a gumi és pénteken vizsgázik a moci.
Köszi
kéne nekem némi infó.honnan tudnék szerezni kuplung bowdent?sajna az enyém kezd kiszőrösödni......
ha tud valaki infót számomra annak örülnék.
Az aksi fesze: 12-13.5Vig a tuti! Alapjáraton a töltőfesz alig éri el a 12V-ot! Magyarán nincs meg a töltő feszültség! 3000-3500 ford.-nál érkezik meg a töltőfesz a maga 13.5V személyében. Ugyanis a generátor minél jobban pörög annál nagyobb feszt. és teljesítményt ad ki magából. Viszont nagyobb fordulaton azért nem mérsz nagyobb feszültséget (max:14.5V) mert a fesz.szabályzó közbeszól!
Magyarán! Ha gyújtás nélkül az aksin méred a 12++V-ot akkor az aksid nincs lemerülve! Ha gyújtáson az aksid nem merül csak olyan max 1-2 tizedet akkor nem is fáradt! Beindítás után ha 3500 fordulaton méred a 13.5Vot az aksin akkor a generátorod is jó! Ha felemeled a fordulatot 6000re és a töltőfeszed nem szalad az egekbe akkor a feszszabályzód is tuti!
Magyarán ha 3500on megvan a töltőfeszed, felette is csak max 14.5V-ot mérsz akkor a géped jó, és csak az aksival van bajod!
Hát igényesnek mondható ötlet olyan jutott eszembe: ha van forgácsolós ismerősöd, akkor maratsz egy kis platnit amit feltudsz fogatni a kormányra. Majd arra ráragasztod az órát. Lehet, h most megkérdezed, h az a bizonyos családtagod szeret e... De nagyon más nekem nem kézenfekvő. Ezzel is lehet az a gond, h esetleg hozzáér a tanktáskához kanyarodáskor.
(Most a forgácsoló eljárás kiválasztásának kérdésebe ne menjünk bele. Lényeg, h ha van ismerős, aki ilennel foglalkozik az úgyis vágja.)
Nekem egy karóra van felbiggyesztve, ami: nem hat igényesen, de ingyen volt, vízálló, kicsi, viszont sötétben csak a városban látom.
Fejidomos a géped vagy sem?
Ha a feltöltés után közvetlenül is produkálta a gyengeséget az akku akkor az is lehet, hogy gyári hibás, ami a jobbik eset mert gondolom van garancia rá. A töltést egy feszmérővel könnyen kipróbálhatod aminek az a lényege hogy 13,8V fölé nem mehet az akkufeszültség (ólomakkuknak úgy emlékszem nem lehet nagyobb a kapocsfeszültségük mert fokozott gázképződés lép fel) akkor sem ha fordulaton van a motor, nyilván ha 12V alatt van és ráadva a világítást még veszt is az értékéből akkor töltésed nincs.
Az előző akkut miért cserélted? Öreg volt? netán zárlatos (forralta a vizet)? vagy az is hasonló tüneteket produkált mint az új?
http://adamoto.hu/spd/OF219/Ox...
http://adamoto.hu/spd/1003486
5...