Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Tudom, emlékszem rád, akkor a 350-es Suzukid volt."
Remélem nem csupa rossz emlék!

"100-120 általában az utazó tempó, van amikor 140."
Pont ilyen válaszra voltam kíváncsi!

Annak idején nem mertem bevállalni a 650t, inkább a legendásan hosszú életű 500ast vettem, pedig nagyon tetszett(ik) a Hyo formája! De látom semmi baja a gépednek! Az, hogy a feszszab elszáll, hát pld. a CBnél is előfordulnak hasonló tünetek!

Mindegy, nem bántam meg az 500at, (sőt) bár jó volna ha legalább 1x látnám az órámon a 200át!
A tökéletes égéshez oxigén kell és ha a felületi port bizonyos időszakonként a szűrő primer oldaláról leszivatjuk az a légzőfelület előnyére válik. Ha a motor kondíciója jó, pl.nincs kartergáz ami összetaknyolja a szűrőt azaz, a kartel cső nem böfög a légszűrőházba, illetve nem durrog vissza a motor (hibás esetleg beégett szelepek miatt) és csak a porral kell megbirkóznia a szűrőnek akkor simán a dupláját is kibírja élettartamra. Viszont ott van közel hozzá a benzinpárás közeg és a hő ami idővel átalakítja a szűrőpapírt ami megkeményedik bebarnul "üvegessé" válik és elveszti a porózus tulajdonságát, ezért kell cserélni. Talán azért 8ezrenként luxus cserélni mint ahogy az olajat is 4ezrenként... főleg egy utcai motornál ami nincs forszírozva versenykörülmények között. A Hyosung nekem is tetszik formára és a kezdeti gyerekbetegségek után ahogy hallani lehet, nem rossz gépek azok. Viszont a szervizelése az előírt csereintervallumok miatt költségessé teszik az egyébként jó ár-érték arányú motort. Az meg, hogy a szervízigénye által megbízhatóbbá és tartósabbá teszi-e a Hyot nagyban a használattól is függ.
Viszont elgondolkodtat ha a következőket olvasom egy 50ezret sem futott motorról:
"Garanciában cseréltek rajta tankot, hűtőt, fesz.szabályzót, és egyszer csepegett a vízpumpa, azt javították.
Garancia után meghalt ismét a fesz.szabályzó, de ezúttal nem akart egyedül, ezért vitte a generátort is, és a lánccseréhez is hozzájárult, mert ráfolyt az akku sav."
Általában mindenkit a meghibásodásai érdekelnek.
Voltak, nem tagadom.
Hogy ne ismételjem magam, ennél a videónál a 21-es hozzászólásban leírtam.
Az ott említett csapágycseréről van egy képgalériám, ott a csere oka is látszik.


Egyébként a motorral nagyon elégedett vagyok, minden szempontból.
Azért egy DL650 elférne mellette a garázsban.
Meg egy Hyosung Karion 125.

"Mennyire használod ki?"
Ezt hogy érted?
100-120 általában az utazó tempó, van amikor 140.
A német Hyo oldalon 150-et írnak utazótempónak.
Autópályán olyan is volt.
Nagyon ritkán előfordult, hogy elgurult a gyógyszer.
210-et ment tanktáskával, és megpakolt hátsó dobozzal, utas nélkül. Általában a 100-120, meg a városban munkába járás a jellemző, ez a kettő az esetek 95%-ban.


"2007ben mikor vetted a vasat akkor foglalkoztam én is a Hyoval"
Tudom, emlékszem rád, akkor a 350-es Suzukid volt.
Most sem vagy ám kitiltva a fórumról!
http://hyosungclub.hu/
Tudom, hogy a kiporszívózás gyengébb.
pl. a számítógépben összegyűlt port ki sem tudom porszívózni, csak kifújni kompresszorral.

Ez a cikk is megerősített abban, hogy ne fújkáljam a légszűrőt:
link

"A filter előnye, hogy eltömődésekor a szűrési küszöb csökken és a motoros azt érzi, hogy a motor nem elég erős, a fogyasztás esetleg megnő, de meghibásodást nem okoz. Ez nagyon fontos, mert majd látjuk, hogy a terepmotorok versenyszűrőjénél és a nedves sportszűrőknél ez pontosan fordítva van."


"Meg kell említenünk azt is, hogy a papírbetétes szűrők egyszer használatosak, nem tisztíthatók.

Hibát követ el az az ember, aki 6-8 baros levegővel, kompresszorral kifújja a szűrőből a port, ugyanis a nagy nyomás a szűrőpapír elemi rostjait, porózusságát mechanikailag teszi tönkre és a szűrési küszöb könnyedén duplájára nő, de akár megsokszorozódik, hiszen a pórusok megnagyobbodnak. A szűrőpapír nem erre az igénybevételre van mechanikailag méretezve. Aki nem hiszi, meggyőződhet maga róla: tegyünk a napra egy új szűrőt, a szűrő árnyékába egy fénymérőt. Jegyezzük fel az értéket. Majd egy koszos szűrőnél mérjük meg a fényerősséget az árnyékában és aztán fújjuk ki alaposan kompresszorral az áramlási iránnyal ellentétesen. Most megint tegyük mögé a fénymérőt és lepődjünk meg, hogy a fényerősség eléri, sőt, meghaladja a vadiúj szűrő mögött mértet, pedig a koszos szűrőpapír nem lett fehérebb, mint az új. De a fényt és a koszt jobban átereszti. Ez nem egy tudományos teszt, több helyen támadható is, de elgondolkodtató."


Ugyanehhez a cikkhez hozzászólás:

"Motordoktor 2010.05.01.

Gondolom egyes gyártók a papír szűrő kifújását úgy értik, hogy levegővel lefújni róla a faleveleket, nagyobb szennyeződéseket, nem pedig nagy nyomással keresztülfújni a szűrőn.
9000 km-t menni mosható, olajozott szűrővel nagyon sok, még városi használatban is. Én azt mondom, akinek utcaio motorjában K&N vagy hasonló nedves szűrő van, az 1000 km-enként ellenőrizze és 2500 km-enként tisztítsa és olajozza újra. Ez utóbbi nagyon fontos. Persze ez amolyan tájékoztató szám, vannak egész nagy felületű szűrők is, azok talán többet kibírnak. Talán. ;-)"
Köszi a hsz.-eket a légszűrő kérdésemhez mindenkinek.
A Hyot csak annyira ismerem, hogy átellenben szemben lakik egy srác akinek a haverja szokott ide járni ilyen motorral. A kipufogó méretéből ítélve 250es lehet, viszont elég hangos... Olyan elszánt a srác, hogy még télen is járkál a géppel, viszont túl vakmerő mert télen a jeges járdán mutatta a haverjainak, hogy ő mekkora király és tud vele kapartatni.. Mondanom sem kell h. hatalmas esés lett belőle és a burkolt motoron lett mit javítania télen. A gépe már összeállt mert mostanában ahogy egyre gyakrabban süt ki a nap látom vele járkálni. Én ma nyitom a szezont, mert fél 8-tól sült a nap nagy erőkkel és délutánra 8 esetleg 10 fok is lesz felénk
Kellemes pénteket mindenkinek
Egyébként nagyon szép a motorod! És rendesen pakolgatod bele a kilométereket! Azt tudom, hogy ez már az erősített szelepű változat, de ettől függetlenül kérdezném, hogy hogy bírja a strapát a gép? Mennyire használod ki?

2007ben mikor vetted a vasat akkor foglalkoztam én is a Hyoval. A 250-650 között vacilláltam! Vágytam a 650erejére, de tudtam magamról, hogy Nekem az sok volna! Nem bírom megállni, hogy ne húzzam neki, és nem volt kedvem elpatkolni! A 250 meg szerintem nem való tartós sztrádai 140re! Mindkettőn ültem, és teszt vezettem! Nagyon pöpec gépek ezek! Annyira nem tudtam dönteni, hogy mikor a Honda bejelentette az akcióját az 500ra, én inkább azt választottam... De le a kalappal ezek a Koreai gépek előtt! Szerintem szépek, és jók is! A 250es meg ráadásul bombabiztos!
Nagyon tuti, hogy a 125-250-650nek ugyan az a szűrője! Ettől függetlenül nem hinném, hogy a 650ed akkora erővel szívna, hogy a bekerülő porszem puskagolyó sebességgel érkezne a papírba! Szóval nem roncsol, csak tömít! 1 CBLaci féle kiporszívózás (egy gyengécske fokozaton!), szerintem nem árt neki! Viszont egy erős kompresszoros átfúvatás, már tuti átrendezi a papírban azokat a mikroszkopikus lyukakat!


Ilyen egyébként.
Nem kell mindent elhinni a szerelőnek, bár a kompresszor ha mondjuk 8bárral nyomja a szűrőt az lehet nem használ neki. De az ha kivülről elszívod a nagyja koszt nem csinál nagy kárt viszont jobban tud "lélegezni" a motor Nem tudom a Hyoban milyen a szűrő az is lehet, hogy ott akkora a motor szívóereje, hogy a porszemek golyóütötte nyomokat hagynak ebben az esetben még igaz is lehet az állítás, amúgy nem
Igaz, hogy én nem porszívóztam, hanem kifújtam kompresszorral, mert a kezelési könyvben benne van, hogy 4000km-nél ki kell fújni, 8000-nél cserélni, de a szerelő majdnem szívinfarktust kapott, amikor meghallotta.
Azt mondta többet ártok vele, mint használok, mert a porszem, amit csinál lyukat bele, én kifúvatom, akkor ugyanott a kissebb vagy akár már az ugyanakkora porszem be tud menni.
Minden második olajcserénél cserélek légszűrőt (2x6 azaz 12ezer km) viszont elég sűrűn kiporszívózom, ami azt jelenti, hogy a motor szívóirányának ellentétesen kiszívatom a porózus szerkezetből a szennyeződéseket. Ezzel nem kevés benzint spórolok. Szerencsére porszáraz a szűrőm és a ház is, ráadásul az ülés alatt könnyen hozzáférhető helyen van, két perc az egész.
Viszont olajszürőt minden olajcserénél kötelező cserélni!
18000km-ént van előírja, és én úgy is cserélem! Akkor már elég koszos!
Szép napot mindenkinek!

Egy valamit még elfelejtettem megkérdezni, csak mindig napközben jut eszembe amikor nem fórumozok... A levegőszűrőt ti évente kicserélitek az olajjal és az olajszűrővel egyszerre vagy igény szerint kinek mennyire koszos? Vagy netán x km megtétele után?
Mert az enyém 4ezer km megtétele után olyan mintha most tettem volna bele. (csak jó időben motorozok, aszfaltos úton az esetek 90%-ában)
Itt Pesten épp esik a hó! De már nem is izgat! Vasárnap kitolom a mocit, és keddtől már napi közlekedésre fogom használni! Ez már 90%!

A fórum tényleg kihalt, de nem tudunk mit írni! Valaki a meleget várja, hogy bütykölhessen a mociján, valaki a meleget várja, hogy mehessen a mocijával, akinek volt meleg garázsa az már kibütykölte magát, az alkatrészeket már mindenki beszerezte, szóval már úgy sem tudunk miről írni csak arról, hogy mikor lesz már jó idő! És már arról sem akarunk többet rimánkodni!
Hello Csaszi!

Próbáld a köpönyeg.hu-t. Elég jók a jóslataik, de azért ne vegyél rá mérget.
Kicsit leült a fórum... Mindenki próbálgatja a napsütésben a gépet vagy annyit szerel, tisztít és karbantart, hogy fórumozni már nem marad idő
Borsodban verőfényes napsütés van és kerekeznék én is ha nem lennék beteg
A hosszútávú előrejelzés is nagyon gázos! Én folyamatosan nézem a márc elejei időjárást, mert szeretnék végre mocival közlekedni, és nem BMV-vel, de hol 3 fok esőt, hol 8 fok napsütést ír! És eddig már vagy 4x fordult meg így! Szép időt akarok!
Nem tudják ezek mit beszélnek, ma reggelre -10 °C-ot mondtak ide Debrecen környékére, aztán -1 is alig volt
Az a biztos ami tegnap volt


Az olajvirágom be fog fagyni egy picit...a meterológia még másként látja :(((

http://www.idokep.hu/tavasz

Istenem de jöhetne már a tavasz...
Az én olajvirágom is Motul aminek még az illata is jobb mint a többinek aki nem hiszi járjon utána (szagolja meg )
Persze nem a szaga miatt veszem, hanem azért mert tényleg jó
Hát nálam évelő az olajvirágom!
Osztom a tapasztalatot...
Nálam is kinyílott az olajvirág!
Nálam Motul nyílik! (Motul 5100 10W40)
Tessék résen lenni, motorokat élesztgetni, mert nyiladoznak az olajvirágok, a tavasz első hiteles hírnökei! :D:D

A képen látható faj pontos neve: Valvolinicum semisyntheticus Durablendicum

Rövid telet!
Zoli
Sziasztok!

Ha valakit érdekelne.... estleg....
http://auto-motor.vatera.hu/al...
Már csak tesztelni kell, mikor az idő engedi!
Jó kis pince, látom van satu is lehet bütykölni ezt azt.
A kaktuszokkal nem vagyok túl jó viszonyban legalábbis a legutóbbi élmény mély nyomot hagyott bennem szó szerint. Történt, hogy a húgom rendelőjét festettem át ami előtt mindent kipakoltunk, kivéve egy nagy dézsába ültetett óriáskaktuszt ami biztosan volt mindenestől 50 kiló. Már a munka végefelé jártam amikor egy óvatlan pillanatban fenékkel beletolattam a nagy húsoslevelű borzadály óriástüskéjébe még az ecsetet is eldobtam kínomban, biztosan mérgező volt mert másnap alig bírtam lábra állni és ez tartott egy jó hétig. Azóta félek tőlük, bár nekünk is vannak itthon de azok csak olyan mini kaktuszok és nincsnek felszerelve mérgező szurkapiszkákkal