Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem is sikerült a hétvégén az összeszerelés! Mondjuk elég sok más munkám is volt, így csak 3 órát foglalkozhattam magával a beépítéssel!

Egyébként elgondolkodtató, hogy milyen sok embernek kéne szerintem ilyen szerkezet, és talán még ezt a 35-40eFt-ot is hajlandó volna rá kifizetni, csak szerelje be valaki más a mociba, mert a szerkezet összerakása, kipróbálása, és főleg a beépítése az elég nagy macera! Gondoltam is rá, hogy kéne esetleg erre egy céget alapítani!
Hali!

A porlasztók előtti szívócsonkban van egy szűkítő betét ha jól emlékszem! Gondolom kipattintható a csonkból a szűkítő, és nem kell másikat venned.

Vizsgán a motort be sem indítják! :) Ha esetleg a tiéddel kekeckednének mert korlátozott, akkor is csak dynopadon tudnák, nem hinném, hogy minden vizsgabázison van motorkerékpár fékpad...
Üdv. Mindenkinek.Egy kis segítséget szeretnék kérni az 500 as Szakiktól.
Keresgéltem a hozzászólásokban,de nem találtam megfelelő infót a CBF 500 asok gyári teljesítmény korlátozásával kapcsolatban.
Egy ilyen motor vásárlása esetén egyszerűen kiiktatható a korlátozás (van A korlátlan jogsi) ,vagy macerás átalakítás fúrás faragás után lehetséges. Milyen költségekkel járhat, át is kell fúvókázni a porlasztókat? Esetleg vegyek inkább fojtás nélkülit? Vizsgánál nézik e a korlátozók meglétét? stb.
Huuu ez hajmeresztőőő! :) Nem lesz semmi felszerelni!

Én az ilyen kütyük árától és bonyolultságától rettentem meg mindig, úgyhogy le is tettem róla. Simán belefér a láncspray-zés szerintem ;)

Kíváncsi leszek a fejleményekre! A lánc élettartamod biztos megnő (főleg esőben)
"Villámtréfa" ? Ez jó! És ki fog kacagni?
Jó ár!
Nekem a sárvédő és az bal oldali idom ami neked, az lett fényezve és pótolva egy 2cm-es lyuk.
Ez fájt 30 ezerbe.
Szóval jó ár! Főleg hogy az egész farkát lefesti.
Nemsokára vizsgára megy a moci és szeretném végleg lezárni a tavalyi bukás eredményeit. Már megvannak az új indexek úgyhogy már csak a fényezés van hátra. Beszéltem fényezővel.

A bal oldali fairing panelt kell (hűtő és tank takarő "disz") és a hátso faridom bal oldala. Egyik sem tört el csak karcolódott. Nem is durván. Azért lesz vele meló. Mivel lakkozva is lesz ezért a teljes hátso faridomot fényeztetem és a jobb oldali takaró panelt is lefújatom.

Előzetes megbeszélés szerint 25 ezer lesz ez a villámtréfa. Szerintetek sok érte? Legutóbb az autóm lökhárítóját fényeztettem telibe és akkor az 20+áfa volt egy elem fényezése. Igaz az másik muksó volt.

Csatoltam a sérüléseket:
Ez saját fejlesztés?
Na erre kíváncsi leszek.........Jaj, csak sikerüljön!
Hajrá!
A héten elkészültem az olajzóm bekábelezésével! Tessen meglesni! Siettem, mert a Vikim a hétvégén elutazik, így mivel az egész hétvégém szabad, beköltözök a műhelybe, és szerelni fogok! Szóval kész a kábelezés! Vagy 3 órát ment a cucc az asztalon! Úgy tűnik müxik is! Bár mindent lemértem, ettől függetlenül 1 kicsit félek, hogy valamelyik kábel pont 1-2 cm-el rövidebb lesz a kelleténél. Pedig mindre vagy 10cm-t ráhagytam! Szóval Pénteken legyártom a tartókonzolokat, üvegszálas műgyantával ráragasztom a tavaly elkészített farokidomomra, aztán szombaton megcsiszolom, bemérem, majd lefestem, aztán előkészítem a terepet a vasárnapi összeszereléshez! Szurkoljatok, hogy semmi se jöjjön közbe, és végezzek!
Hát igen! A CB500on a sebességmérő még bovdenes! Így felejtős a dolog. Egyébként a műszerfalnál lévő sebesség, és fordulatszám vezetékre kell rákötni a cuccot! Ő meg kikalkulálja, hogy épp melyikben vagy!
Egy ilyet hogy kell betanitani? Ha jol gondolom a generátorrol veszi feszkót és az alapján fordulatszámot. Majd sebesség függvényében számolja vagy hogy?

Újabb tipusokon le lehet venni a váltóról is valami jelet de a régi cb500-okon nincs ilyen.
Kösz!

Látom nagyon unatkoztál anno:p.
2008-ban még nem olvastam a fórumot. Kb 1 éve olvasgatom.
ezt tetszik keresni? :D
áttétel számoló

Még 2008 körül csináltam.
Szia nekem van fenn fokozatkijelző és nem késik!

videóim között találsz olyat ahol megnézheted


üdv.Zsolt
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat!
Megtaláltam végül amit kerestem, csak jobban körbe kellett néznem.
Erre gondoltam kb:
http://www.jtsprockets.com/52....
Na hogy lásd milyen jó arc vagyok
Egyenesen a Haynesből másoltam neked:
Ez alapján fokozatkijelzőt is lehetne rá rakni. Ami számolja a fordulat és sebesség arányt. Bár amit eddig láttam az mind késett...
15 az első, 40 fogú a hátsó gyári lánckerék!
Csak oszd el a hátsót az elsővel, és máris megvan az áttételarány!
A gyári áttétellel 10000ford.nál 200al menne a masina! Így ki tudod számolni a fordulatszám, és sebesség változást is! A sebesség persze csak viszonyítási szám! Erő is kell, hogy elérje azt!
Sziasztok!

Ha nem csalnak emlékeim akkor valaki feltett egy linket, vagy képet kb fél éve amin egy táblázat volt a cb500 láncfogszám áttételezésről. Nem találom, de aztán az is lehet, h nem itt láttam. Azt hiszem benne volt a gyári és akkor, h az első hátsó fogszám változtatásával, hogyan változik az áttétel... Ha valaki emlékezne rá mikor is volt ez, vagy lementett valaki akkor azt megkérem, h ossza meg velem. Előre is köszönöm!
Koszonom a reszletest valaszt.
Hello Gaborg!
A szezon nekem így indul (ami ha veszel egy ismeretlen motort neked is így fog):
Olaj: Motul 5100 10W40 - 9330 Ft (most néztem ez kicsit drágább lett)
Olajszűrő: Hiflofiltro 1600 Ft
Levegőszűrő: Hiflofiltro 3150 Ft
Valvoline szintetikus lánc spray 400ml 1860 Ft
Gyertya: NGK CR8EH-9 2495 Ft/db (tavaly vettem és cseréltem)
Esetleg jó lehet a tankot levenni és a másodlagos levegőszűrőt is kicserélni mert itt a fórumon többünknek el volt porladva szinte. (Ez a Hondában 720 Ft-tól beszerezhető, de megoldható úgy is h. robogóhoz kapható ollóval méretre vágható légszűrőszivacsból vágsz bele ami max 1000Ft)
Azt nem tudom az általad írt 500e Ft-os felső keretbe mi fér bele... de én használtauto.hu-n csak 4db ilyen motort láttam amiből választhatsz. Az enyém 2000-es évjárat és 34ezer km van benne (hozzáteszem nem biztos, hogy valós mert használtan vettem) A hangja szép, nem csörög, 1-2 hónapi téli állás után is 2-3-mat fordít az önindító és indul pöccre. 500 ezerért még talán egy barátomnak sem adnám el, de nem tudom mennyiért válnék meg tőle mert még marad jó pár évig.
Amiket szerintem érdemes megnézned azok azok amit bármilyen motor vásárlásánál meg kellene nézned. Lánc, lánckerekek (ha a tulaj megmutatja az elsőt is m. kikapni a csavarokat és leszedni a borítást csak 1perc. A gumikat, a kapcsolókat h.minen működik-e (irányjelző, lámpakapcsoló, fékek (fékkar+lábfék is), fékbetétek elöl hátul /ha tárcsafékes hátul/, féktárcsák, lábtartók és a konzolok épek-e, vagy cserés lesz-e, és a kormány ütközőit is meg szoktam nézni mert ha durván esnek vele vagy pechesen akkor az letörik, rosszab esetben a kormány is behorpasztja a tankot, telókat h. az olajat nem eresztik-e. Az olaj színét is megkukkothatod és megkérdezheted a tulajt h. mikor cserélte le m. nekem pl. 4ezer km motorzás után a szint nem ment lejjebb semmit és gyönyörű szép sárga mint ahogyan beleöntöttem. Ha valamit kihagytam majd kiegészíti az egyik márkatársam vagy ha eszembe jut pótlom.
Kerülj vele egyet, nézd meg szépen fut-e egyenesen, ne szitáljon, a fékek rendben legyenek, nekem nehezen melegszik üzemi hőfokra, azon ne csodálkozz..
Ha külföldi motort veszel a papírozás a nevedre kb egy százas azzal számolj. Kb ennyi ami eszembe jutott hirtelen. Könnyebb ha kérdezel és válaszolunk rá. Olyan típushibát nem tudok mondani amit kiszúrnál úgy, hogy nem ismered a motort, de nem is igazán van ilyen típushiba. Ha kerülsz vele egyet és minden rendben tűnik, jó a hangja szép a füstje nagyon nem tudsz melléfogni.
Sok sikert a gép választásához.
Es ha van valakinek valami konkret ajanlata egy elado motorra azt is szivesen fogadom.