Hy kb 3 hete irkáltam ide cb-t fontolgattam ,meg is volt a patent 99es 28e km 350e müszaki nélkül.Ezüst -kék szép volt.
De leszögezném nem szarozni akarom a tipust csak egyéni érzést irom le:
Mikor szembe áltam vele vmilyért olyan 80as évek beli formálya volt
kissé bumfordi .Ráültem & minden alkatrésze vasakosnak tünt.
A mattfekete kormány -kipu lehangolt.Tudtam nekem elég lenne amúgy és kimélt -nek tünt áltam vele szemben kell ez nekem ..
1 hétig töprengtem és ráébredtem nem tudnám megszeretni.
Elötte er-t néztem az kecsesebb .
Azóta megvették már mert 1 baromi jó motor.
Az elöttem leirtakhoz csatlakoznék és saját kényes izlésemet irtam le.
úgy fesr hogy a gyertya a gond mert ratam bele próba képp egy másikat és símán elindult min2 henger,gyönyörüen és egyenletesen jártak a hengerek.vissza raktam ami volt benne és csak az egyyik henger ment ismét........így van nem cseréltem gyertyát rajt mert úgy tudtam hogy tavasszal cseréltek benne mikor megvettem,állitólag vadonás újjat raktak bele.
az bosszantó hogy legomboltak rólam 7ezret és nem mentem vele 3000 km-t sem .
fogok képet csinálni a gyeertyáról és megosztom veletek a képeket.
Szoktam menni oda gokartozni, nem lattam meg az ujakat, igaz 3 hete voltam utoljara.
Torok honda: nezz meg egyet. Mint a CB125-om (japan) es CB500 kozotti (jajj, mar megint szidom) szakadek. Az egyiken tokeletes hegesztesek, a masikon taknyolt vaz. Az egyiken minden passzol a helyere, a masikon nem. Ilyesmik.
2 ev utan zorgos muszerfal? 30000 km utan csapagy csere elso futomuben? Made in Turkey?
Rosszul latjatok a helyzetet. Egyszeruen csak kemenyen kritikus vagyok, es unom, hogy agyon dicserjuk a CB500-at, ami egyreszrol valoban nem rossz gep, masreszrol azert valljuk be, hogy elegge fapados. En annak a velemenyemnek adtam hangot, hogy egy jo kis motorra szerintem anno joval puritanabb (egyszeruseg? Sporolas? Vagy csak hogy annyira ne legyen mar tul jo a belepo szintu gep?) futomuvet raktak, es szerintem ez (vaz-futomu karakterisztika) a leggyengebb pontja a CB500-nak. Azt hiszem jogosan kritizalhatom hiszen mar egy ideje en is tulaj vagyok, es volt par masik gepem elotte is. Ahogy itt is elhangzott: nevetseges, hogy a joval idosebb, nem komolyabb GS450-en semmifele ilyen panaszom (es itt a forumtarsnak sem, iszonyat sok kilometere utan) nem volt.
Ez van, ez a helyzet. Nem fikazni akarok, csak kimondom amit gondolok. Mindezekkel egyutt szeretem a gepet, igy ahogy van. Neha nem annyira mikor hosszu utak utan szetrazza a hatsomat mar, vagy feszkelodok rajta jobbra-balra kinomban, neha meg jobban amikor egy elvezeteset kanyargunk, gurulunk.
A tudasom az messze van a gep hataraitol, nem ez a problema, hiaba 21. eve nyomom az ipart, en nem palyazok/palyaztam, nem dontom le nagyon (jo, mar volt, hogy karcolt egyet a labtarto, de nem jellemzo pl. a Csaszi fele vezetesi modszer ram , inkabb a zoli99 fele nyugis gurulas hive vagyok.), nem hataron motorozok.
Motorcsere? Hat gondolkodtam a Horneten, de a masik iranyban is gondolkodtam oszinten, hogy a gyermek szuletese ota mar nem nagyon van/volt idom menni, nem jo itthonhagyni a csaladot, ugyhogy leginkabb szogre kene akasztani a sisakot, es ezentul TV-bol nezni a motorozast.
Mindjart mondjatok, hogy, hu azt nem lehet, meg aki egyszer megfertozodott, az ugy marad, pedig de, lehet, el kell donteni es kesz.
Szoval egyelore szerintem nem lesz itt motorcsere, igazabol pont az a dilemma, hogy boven eleg a CB500 teljesitmenye, csak jolesne egy kenyelmesebb, stabilabb futas (mert az pl. van a TDM-nek. Ero keves nekem, de futomu az isteni jo a CB500-hoz hasonlitva). Vagy egy kenyelmes auto (majd lehuzom az ablakot,hogy szel az legyen )
Jo ido van, menjen mindenki motorozni, az en gepem sajnos 100km-re tolem pihen. Tegnap mintha talan (biztos mar kaprazik a szemem) szurke CBF500 + Csaszi parositast lattam volna a szentendrei uton?!?!
Próbáljuk összefoglalni Nem túl régen lehet nálad a motor ami előtte sokat állt, nem tudod milyen gyertya kell bele ezért gondolom Te még nem cserélted. Ha jól értelmeztem az egyik henger mikor nem indult kiszedted a gyertyákat és valószínű felcserélted és azután a másik henger nem ment. Ebből gondolom, hogy a gyertyád beteg Olvashattad itt a gyertyacserékkel kapcsolatos leírásokat ami arról szólt, hogy bizonyos km.futás után cserélni kell, nem olyan nagy összeg én azzal kezdtem mindig amikor vettem egy motort és cseréltem az olajat is azonnal. Cserélj gyertyát, annyit megérdemel még akkor is ha esetleg utána is fennál a hiba, akkor viszont valószínű a sok állás miatti lerakódásokat kell kitisztítani a karbiból. Ha tudnál fotót készíteni a kiszedett gyertyákról akkor a "gyertyakép" alapján is tudnánk valamit mondani az itteni mesterekkel de én javaslom ha még nem cserélted cseréld ki, vagy ha van a közeledben CB 500-as cimbora (és van otthon kiszedett gyertyája ami jó azaz nem hiba csak a futásteljesítmény elérése miatt lett kicserélve) kérd el tőle és próbáld ki úgy mit csinál.
Hát Basq, én is úgy látom, hogy sodródsz a motorcsere/vásárlás irányába! :D Én is sok diszkomfort dolgot tudnék találni a kis CB-n (például túl alacsony hozzám) de alapjában véve nagyon csípem, az általában nyugis, nézelődős túratempómhoz több mint ideális.
Eddig csak kétszer sikerült horzsolnom a lábtartót aszfalton, az is a bizonyos Grossglockneres egy hetes tekergés sokadik napján volt, addigra már lett egy pici rutinom :)) Ott értettem meg, hogy a tudásom még ezt a kis mocit sem nőtte túl (most nem arról beszélek, hogy pályán nem tudnám neki rántani 310-el egyenesbe...azt mindenki tudja).
Mindezek ellenére nekem nincs ilyen tünetegyüttes érzetem, mint amit Te felsoroltál. A seggét is csak egyszer dobta meg picit Dobogókő felé, akkor is murva felszóródás miatt :) Akármikor a motorra ülök, 2 km múlva már vigyorgok ezerrel, ugyan az a Hondás feeling mint az első motorozás során.
Nagyobbra, erősebbre, újabbra cserélném, csak vannak fontosabb dolgok sajna :-/ Így is el boldogan elvagyok vele.
Jah, amúgy ha elmész egy Honda Safety képézsre, akkor most zsír új CB600-as Horneteket koptathatsz két napon keresztül, most cserélték le az eddigi CBF500 állományt! Ott asztán tesztelheted őket! Ráadásul meg fog változni a motorozásról alkotott képed, nekem legalább is ég is föld lett a vezetéstechnikám/hozzáállásom.
Tudod mennyire ezt gondolom én is, csak nem szeretném Balázst megbántani. Ennyi rosszat öszesen nem hallottam a CB 500-ról mint amiket tőle hallhattunk itt az elmúlt pár hétben.
Szerintem időszerű a csere
Azt hiszem Basq eljutottál oda, hogy mocit cserélj! Mert annyira unszimpivé vált a CB500 futása! Azért a mocicserés tesztet előtte ki kéne próbálnunk! Sőt! Jó volna egy 3. mocis is, egy CB500, egy olyan CB500, ami gazdája szerint tuti állapotban van! Így kéne kipróbálnod a 3 gépet 1 kanyargósabb útszakaszon egymás után! Hátha csak valami gond van a gépeddel... Fene tudja!
A progresszív rugó nagyon jó dolog és sokat javít az úttartáson, fékhatáson és még csomó mindenen. Nem véletlenül van kitalálva és mivel minden útviszonyhoz igazodik így nagyban segíti (főleg elsőkerék esetében) az optimális kerék-úttest kapcsolatot. Gondoljunk bele vészfékezésnél mennyire fontos egy progressziv csillapítás elől amikor a fékhatás mértéke javarészt az elsőkeréken dől el. Az összenyomódási értékek eltérőek a fokozatosan emelkedő menetmagasság miatt, ezáltal teljes hosszban de a ráható erők függvényében csillapít. A különbség olyasmi lehet egy progressziv teló és egy gyári új teló között, mint mondjuk egy gyári új teló és egy sokat futott gyári teló között. Akkor gondoljunk bele egy régebbi gyári teló után egy progresszivvá alakított teló mennyivel jobb stabilitást eredményez. Drága ugyan de én kifejezetten ajánlom
én szerintem meg cseréltem őket,mikor vissza helyetem őket a hengerbe mert már ősszel szórakozott a cucc de a másik henger csinálta nem ez.........
szerinted?
Ezek a foleg korabbi (hat a mostani torok gyartasu Hondak meg mas miatt vackok) japanok elegge szerettek rohadni. Nekunk volt 3 Hondank (1 Quintett (legjobb) es 2 Accord) meg 90-es evekben/bol.
Egyikkel sem volt problema, csak a rohadas, de az hamar, 8-10 eves korukban veguk lett.
Nekem nem csak es elsosorban a rugozas a szivfajdalmam. Az egesz meretezes, utanfutas, valahogy semmi nem passzol.
Zoli, ne haragudj meg, de Te tudod, hogy mentem a gepeddel (Szerbiaban is ;)) es "csak" annyit ereztem, hogy kicsit kenyelmesebb a rugozas (ezt azt hiszem mondtam is neked). Persze az is benne van, hogy eredetileg mar nem emlekszem milyen volt, es 8 ev alatt az enyem is faradt mar biztosan, ez meg nem ment meg tul sokat (marmint a Te progressziv rugod) ha jol emlekszem. Szoval igen, jobb, kicsit tenyleg kenyelmesebb a Tied (bar ahogy emlekszem inkabb a hatulja puhasaga tunt fel az enyemhez kepest) de sajnos a progressziv rugo berakasa nem oldja meg a fokeppen stabilitasi, uttartasi problemait a futomunek.
Szerintem ebben ennyit tud a CB500, ezt nyertuk meg, lehet finomitgatni, de a lenyeg a belyeg, ugyanaz marad.
Egy Csaszi-val vegzet CB/CBF osszehasonlito tesztre azert kivancsi vagyok.
Hát ja, az ellen nem véd a japánság sem! :)
Egyébként 3 ajtós civic is rajta volt a listámon, amikor kocsit kerestem, de a mazda legalább 1 kilóval olcsóbb volt, így ez lett.
Hondát nagyon kedvelem, de más is így van vele, ezért aztán tartja az árát...
F-betűs autót valahogy nem vennék, pedig 2 is van közvetlen környezetemben, és nincs különösebb bajuk, de nincs meg bennük a "Japánság", amit annyira szeretek...
perste!nem veszek semmit előre.egyszerüen nem megy az eggyik henger.eddig azt csinálta hogy nem idult el a másikkal együtt,most meg el sem indul.a gyertyákat kivettem megpucoltam,megnéztem és miután vissza tettem a másik henger nem ment ami eddig ment.nem tudom hogy mennyire volt érthető.
neharagudj cb laci,nem vettelek észre.......
Mielőtt bármit is veszel, vedd ki a gyertyákat és tessék szemrevételezni. Egyáltalán rajta van a gyertyapipa normálisan?És kicsit pontosabban írd le a jelenséget, ahogy CBLaci is kérte...
lekopogom az enyém sem hagyott cserben... Nem kell annyira megijedni, az R19 blokkját nagyon eltalálták! Nem egy 400eKm közötti futásteljestményű van magyar gazdiknál is. Ez a blokk került a Megane PH1 -be és a Volvo is megvette majd rányomott még egy turbót :)
A kaszni volt elrozsdásodva, a fékbetéteket kellet cserélni, a lengéscsillapítóval volt gond, ezek voltak eddig a nagy nyűgök, és kisebb babrálás is mindig akad rajta, sajnos maximalista vagyok :) Az autó meg el volt hanyagolva az utóbbi időben, készültek eladni...
Haveromnak Mitsubishi Coltja van, az is 20 év körüli, ő is oltott, hogy miért nem Japppán autót vettem? Oszt most tessék, műszaki előtt nyomhatott bele 1 kilót, a híres japán autó is megadta magát. Annak is szétrohdat már amúgy a kasznija, csodák nincsenek sajna :(
Azért még ebben az életben jó lenne megcsípni egy Corollát, vagy Civic-et :) Egy Hondát el tudnék képzelni magam alá a kétkerekű mellé :D De ha nincs úgy eleresztve az ember anyagilag....ez van.Legalább a mocival gyorsulást is lehet produkálni
Jáááj, fijú: hát nem tanultad meg, hogy az autót és a motort japénban gyártják? :))
Az én Mazdám is 17 éves lesz idén, 50E km-t tekertem bele, de még soha nem hagyott cserben! :) (Persze megadom neki, amit kér: gyakorlatilag már új a komplett futómű - elkopott a jó magyar "utakon".)
De leszögezném nem szarozni akarom a tipust csak egyéni érzést irom le:
Mikor szembe áltam vele vmilyért olyan 80as évek beli formálya volt
kissé bumfordi .Ráültem & minden alkatrésze vasakosnak tünt.
A mattfekete kormány -kipu lehangolt.Tudtam nekem elég lenne amúgy és kimélt -nek tünt áltam vele szemben kell ez nekem ..
1 hétig töprengtem és ráébredtem nem tudnám megszeretni.
Elötte er-t néztem az kecsesebb .
Azóta megvették már mert 1 baromi jó motor.
Az elöttem leirtakhoz csatlakoznék és saját kényes izlésemet irtam le.