Nem rossz egy 12v-os aljzat a motoron, nem csak a GPS miatt hanem pl. telefontöltőnek vagy egy 12v-os steklámpa is jól jöhet egy hosszabb túrán. Kamion shop-ba vettem, még ezer Ft sem volt és gumis zárókupakja van.
Mutattam már ezt a képet:
Szerintem minden motor megbizhato ami jol van meretezve. Egy 500ccm-es mondjuk 40LE koruli gep, amelyik mondjuk 8000-ig tud elforogni, az agyonuthetetlen ha normalis anyagokat hasznalnak. Persze mindent (kuplung, fek, futomu) hozza kell meretezni.
A CB500-ban szerintem az az unikum, hogy ugyanezt tudja 10000 vagy felette fordulatig hajtottan, 58LE korul is. Jo gep ebbol a szempontbol.
A futomu, rugozas, vaz karakterisztika viszont nem ehhez van meretezve, ahogy itt irta mas is a Hornetrol. Akarhogy dicserik barmilyen tesztben. El kell fogadnunk, hogy ez egy puritan vaz, egyszeru futomu, illene tobb is ehhez a gephez. Valoszinuleg sporolas miatt maradt ki (mert ez a nagyobb gepek kozott messze a legolcsobb volt a Honda akkori kinalataban), viszont ezert kar szerintem. Megerdemelne ez a gep jobb futomuvet.
Altalanossagban mindenre jo. Nincs brutalis teljesitmeny, de elsore ha mondjuk meg csak 250-eseken ultel, nagy mosoly lesz az arcodon. (vagy felelem )
Megbizhato, ha gondoskodsz rola, mindenhova elmegy. Keves fogyasztassal is lehet menni (rekordom: 2.67l, de hosszu (16/36) attetel hasznalataval barmikor 3.2-3.3 korul mentem. Most gyari attetellel nekem 3.7-4.1 kozott mozognak a fogyasztasaim igenybe veteltol fuggoen.
Cserebe viszont nem tul kenyelmes es nem tulsagosan forsziroztathato (nagyobb tarsakhoz kepest), kicsit komotosabb jellegu gep, de azert pici huncutkodasra 8000-10000 fordulat kornyeken kaphato, csak ovatosan a futomu/vaz miatt
Köszönöm a választ, megnyugodtam! Igaz azért választottam ezt a gépet, mert legendák (és tények) keringenek a megbízhatóságáról. És úgy gondolom egy élvezetes motorozáshoz és vagy munkához ennél nagyobb nem is kell! Eddig aki látta és kipróbálta csak jót mondott róla . Még egyszer köszönöm!
Ertem, csak hirtelen nekem pont nincs szivartolto a motoron.
Es arra gondoltam, hogy nem ugy csinalom, hogy levezetek egy kabelt - szivargyujto csatlakozo - szivargyujto tolto csatlakozo - kabel a GPS-be, hanem egyszeruen levezetek egy kabelt fixen bekotve egy stabkockara es huzom tovabb es egy vizallo USB csatit rakok csak a vegere. Pici, fix csatlakozas, nem azik be, stb.
Köszi a kimerítő válaszodat Laci! Ismét kitettél magadért
A mozgás a bordás tengelyen van és a határolók között mozog a kis lánckerék, úgyhogy szerencsére semmi gond vele. Nem tudtam milyen megoldással van felrakva mert még nem szedtem le egyszer sem, ezért bizonytalanodtam el a mozgás miatt. Köszi a segítséget!
Szeretek abban a tudatban ráülni, hogy minden részét megnéztem a saját szememmel és nem kell félnem menet közben semmilyen meghibásodástól. Növeli a biztonságérzetemet
A kislánckerék a bordástengelyen egy minimálisat mozoghat tengely iányban, mégegyszer mondom minimálisat! A rögzítőcsavar és a határoló nem szorítja be a fogaskereket, szerintem ha ezt akarták volna a tervezők ékes tengellyel esetleg kúposan és ráhúzó (forgásiránnyal ellentétes menetű) anyás módszerrel oldották volna meg. Eddigi tapasztalataim szerint írom ezt, sőt az 1974 CB 250-es veterán volt az eddigi legjobban megcsinált megoldású ilyen téren. A fogaskereket mindkét oldalon kemény (majdnem mint a műanyag) gumival határolták a tengelyen úgy, hogy a fogaskeréken futó lánc széle enyhén futott a két oldalon elhelyezett gumikon mint valami görgőn, hangtalan volt ezáltal a láncfutás. Az is mozgott egy kicsit mert a tengelybe hajtott csavar nem szorította a tengelyre csak határolta. A kihajtás tengelye viszont nem mozoghat le-fel csak a csapágy illesztési hézagjának mértékéig, amit meg kézzel nem nagyon lehet érzékelni.
A fiam Apriliája (AF-1) pl. úgy van szerelve, hogy a kislánckereket mindkét oldalon zégergyűrű határolja a bordástengelyen, remélem látszik a képen, ott is van oldalirányú mozgása a lánckeréknek a tengelyen, ami egy bizonyos határig természetes, Laca motorjának bordástengelye már elég kopott sajnos.
Ja, sejtettem, lehet, hogy ez az egyszeru megoldas, en tervezem, hogy valahova felpakolok egy stab kockat a vazra, arrol fog jonni az 5V, azt hittem te is igy csinaltad.
Ha odafigyeltek a gepre, akkor ilyentol nem kell felned! Az egyik legmegbizhatobb tipus, ha megadod neki az eloirt karbantartast, akkor nem lesz bajod!
Elektronika teren neha a feszultseg szabalyzoval szoktak lenni gondok, nekem anno meg 1 evesen garanciaban elszallt es csereltek.
Egy kicsit jobb hutest kapott (a vazra van felfogatva az ules alatt egyik oldalon, a vaz fele megy el az esetlegesen termelt meleg) az enyem, azota 58000km es nem volt komoly problemam, nem hagyott ott sehol.
Nekem ezen kivul csak szokasos kopo-fogyo problemaim voltak: izzok neha, elso telo, kormanycsapagy csere, ilyesmik.
Üdvözlet, és BUÉK minden CB 500-nak és más motorosnak is.
Kérdésem az lenne, (mivel írtátok, h. típushiba ezen a motoron a feszszabályzó) hogyan fogom tapasztalni ha kipurcan. Elektonyika terén sült tök vagyok, és félelmem h. egy nagyobb túra alkalmával mondja fel a szolgálatot. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Kicsit faxnis, de nem megoldhatatlan.
Kell találni egy hozzáférhető, gyujtáskapcsolt 12 V-os pontot a kábelkorbácson. Lehet pl. a biztosítékok környékéről.
Ez az ülés alatt van, viszonylag száraz helyen.
Hangsúlyozom: gyujtáskapcsolt 12 V. Így nem tudod véletlenségből seggre meríteni a mocit.
Innen valahogy kultúráltan kikábelezel egy érpárat, minél vízhatlanabb, annál jobb. Zsugorcső, szigszalag a te barátod.
Erre megy egy (lehetőleg kupakos, jó minőségű, vízhatlan) szivargyújtó aljzat.
És végül a varázslat :
(12V--5V)
Travel Universal USB Cigar Lighter Car Charger Adapter
Ez bele a szivargyujtóban, innen megy előre egy USB madzag, kábelvédőben (nedvesség, hő) a kormányig.
A Wayteq navihoz kapható kerékpáros rögzítés a motorkormányra is stabilan fog.
Nyilván nem olyan időjárásálló, mint egy kimondott motoros célra tervezett navi, de esőben legfeljebb belső zsebbe kerül, hallgatom, ha nagyon kell.
Az egész dolog bontható, a szivargyujtó aljzat használható esetleg másra is, szükség esetlén.
Özönvízben nyilván nem használható, erre az eshetőségre a vízhatlan szivargyujtóra lehet még egy óvszert rendszeresíteni, biztos ami biztos alapon :)
Nyáron még töltés nélkül szereltem fel a GPS-t néhány rövig guriga erejéig, működött. A puding komolyabb próbája idén esedékes.
Lenne egy kérdésem a bütykölésben előttem járókhoz.
Az ünnepek alatt leszedtem a tankot a jószágomról (CBF500). Egy GPS töltésére szánt USB madzagot vezettem át alatta az ülés alatt kialakított szivargyujtó kiállástól a kormányhoz.
A tank visszaszerelésénél adódott némi probléma a csövezéssel.
A tankon-benzincsapon van ugye 4 kiállás:
- benzincső, vastagabb (csap)
- vákuumcső, vékony (csap)
- túlfolyó, vékony (tank)
- szellőzőcső, vastagabb (tank)
Eddig rendben, ezeket bekötöttem, megy is a gép.
De.
Maradt egy cső szabadon a váz jobb oldalán (vastagabb fazonú, kb 5 mm-es), aminek nem találtam meg a helyét. Ennek a vége, a többivel ellenben nem hajlított és nincs megtágulva.
Nyilván nem a tankhoz tartozik, ott a 4 kiállás mind rendesen be van kötve.
Az túlsó vége a karbi egyik összekötő T tagján van, amennyire kézilámpással be tudtam pilácsolni.
A lenti képet egy neves angol CB500 szerelési könyvből szedtem (a szerző szíves engedélyével :). Ezen sejtésem szerint a 12-es tag az, amin az ominózus cső fityeg.
Bár nem vagyok biztos benne, hogy a CB-t és a CBF-et ugyanazzal a Keihin karbisorral szerelik, de a lényeg talán lejön.
Sajnos olyan ábrát nem találtam, ahol a cső másik vége is látszana.
Gyanítom, hogy ennek a csőnek nem szabadon kellene fityegnie (?).
Kérdés, hogy valaki találkozott-e már evvel a csővel, és jutott-e valamire.
Én úgy okoskodom, hogy ha ez egy szívócső a karbihoz, akkor valahova a légszűrőbe kellene befutnia (vagy sub-air filter).
Talán ha megint lesz időm bütykölni, ismételt nekifutásra meg is találom a csonkot, ahová tartozik.
De az is lehet, hogy így van rendjén, valami kifújócső, vagy amit itt szív az nem jut a keverékbe (?)
Ami biztos, hogy a gép rendesen indul, jár ...
Ha bárkinek van tapasztalata, építő jellegű megjegyzése a témában, megköszönném, ha kivezetne a setétségből :)
Nem kene neki! Szigoruan nem! Ugy emlekszem egy anyaval van rogzitve, es meg arra egy kis lemez lap is (a hatlapfeju egyik oldalara) biztositekkent ra van hajtva.
Nem a jelenlegi témához kacsolódik a kérdésem, de azt szeretném megtudni, hogy az első lánckeréknek szabad-e mozognia a tengelyen? Nem arra gondolok, hogy foroghat-e , hanem, hogy ki-be a tengelyen, vagy a tengellyel együtt mozoghat-e? (azt hiszem tengellyel együtt mozog de megnézem majd újra) Mert a dzsuvát takarítva észrevettem, hogy nekem mozog és elgondolkodtatott...
Mi a véleményetek?
Egyebirant szerintem nem veletlen itt a vitatkozas azokrol a temakrol, hogy "miert csapkod a kormany", "miert pattog a kanyarokban", "mennyire fujjam a gumit, hogy ne erezzem, hogy kacsazik a moci".
CBF600-at rovid idore de probaltam, nekem hianyzott a negyhenger adta lehetoseg, porgetes, motorero, vadsag. Majdnem olyan mint a CB500, nem egy kategoriaval komolyabb szamomra.
A CBF1000 220 kg, az nekem majdnem kizaro ok.
A Hornet parameterek mar tetszenek, de azt hittem a magas teljesitmenyhez, es meg a CBF600-hoz viszonyitott jelentos plusz teljesitmenynek koszonhetoen is meg frankobb futomuvet tettek ala. Hat ezek szerint nem, de az alulrol jovo nyomatek jo pont (rohadtul erdekes, mert brutalisan lapos a Hornet papir szerinti nyomateka, gyakorlatilag 6000 alatt alig van valami eletjel :))
Hat ez a futomu tema elszomorito. A CB500 futomuve nagyon diplomatikusan alulmeretezett, en egyszeruen azt mondanam pocsek. Szerintem nincs eltalalva az utanfutas, az elso lengescsillapitas meg jonak nevezheto, hatul (pedig nem lenne muszaj kozponti rugostag) a villa vacak, a rugozas/csillapitas vacak. Es raadasul az egesz vaz is, hmmm... Lehet vele menni, de egyik minden motorom sajat magahoz kepest jobban meretezett, jol uzemelo vaz/futomu-vel rendelkezett, meg a Simson Star-t is beleertve. En nagyon elegedetlen vagyok a CB500 futomuvel, nem csak kenyelmi, de stabilitas, biztonsag szempontjabol is.
Hello!
Én az előző CB600 modellből több példányt is kipróbálhattam. Volt köztük teljesen új is. Motorikusan nagyon finom gépek, lineáris teljesítmény-görbével. A közhiedelemmel ellentétben már egészen alulról használhatóak, szóval teljesen nyugodtan lehet velük akár nagypapás stílusban is közlekedni.
Amennyiben viszont neked a futómű a probléma a CB500-as esetén , akkor a CB600 sem a te géped. Futómű terén szerintem a saját teljesítményükhöz képest alul vannak méretezve. Egyáltalán nem kényelmesebbek az 500-asnál.
CB900-ast még soha nem próbáltam. Lehet hogy meg kellene nézned egyet közelebbről. Talán annál már jobba helyzet futómű terén, bár nem tudom hogy kényelmesebb-e a 600-asnál.
Ami viszont nekem nagyon bejött, az a CBF1000. Az új modell állítólag mégjobb.
Hat ezaz, marmint hogy megvan itt a nagypapas stilus.
De neha jol jonne egy kis porkoles, meg azert hianyzik neha egy kis vadsag.
Unokatesom TDM850-e, hmmm. Erosebb mint a CB500, lehet, hogy meg masodpercek szamolasaval kimutatva jobban is gyorsul, de szerintem nem az igazi elmeny, marmint a gyorsulasa. Lomha, nagytestu, es nem is porog tul sokat. Ahonnan buli lenne 7000 felett mar vege is van. Na, az nyugdijas szerintem.
A Hornetnel nem lehet azt erezni alacsonyabb sebessegtartomanyban, hogy "bakker ez mindjart felrepul?" Hasonlo az erzes mint a CB500-nal, csak tovabb elmegy szepen? Mert az kisse haszontalan nekem valoban.
Olyasmit keresek, aminek ha kell, meg lehet huzni a bajszat, es akkor igazan felrepul, ugyanakkor bekesen is el tud gurulni.
CB500--CBF600 valtas szerintem eleg kicsi. Akkor inkabb marad.
De egy jo futomu, jelentosen markansabb gyorsulas, megis konnyu, konnyen vezetheto, de azert annyi nyomatek mint CB500 minimum kell alacsony fordulaton is (itt a kerdes a Hornetnel, mit csinal alacsony fordulaton) azert jol jonne.
A CB500-al igazan csak egy bajom van: puritan futomu es emiatt viszonylag kenyelmetlen.
Basq, nekem volt szerencsém kipróbálni cimborám pár éves CB600 Hornet-jét. Eszement módon megy, össze se merem hasonlítani a CB500-al lévén, hogy kb kétszer olyan erős 600as Hornet
Személyes tapasztalatom, hogy 170-ig úgy gyorsult, mint kb. a CB500 120-ig... Brutál volt. Az is ezerszázalék, hogy egy ilyen géppel nagypapásan, óvatoskodóan nem fogsz közlekedni, kiprovokálja a pörgetést a sornégy :) Csak gondolj arra, hogy a Honda ezt a motort "naked streetfighter" kategóriába sorolta.
Ha nagypapás, nyugodt motort keresel, akkor már meg is találtad a békés, takaréskos CB500 személyében
Ha mindenképp váltás, akkor már a CBF600 reális céljaidhoz szerintem, gyönyörű motor (főleg a körlámpás) és sokkal barátságosabb. A Hornet-et is biztosan lehet óvatosan terelgetni, de nagyobb az esély rajta, hogy elborul az agyad...ha érted mire gondolok :D
Hát én voltam a Vaskapunál, a nyáron....de még jó, hogy nem szerveztünk oda túrát. Én Görögországban voltam, s visszafele (én nagyon hülye) kis kalandra várva, nem a szerb pályán jöttem, hanem Bulgária-Románián keresztül... Hát meg volt a kaland... végig egy sávos útlezárás építették, az utat. Amúgy a táj nagyon szép, de a Duna a szerb oldalon is legalább olyan szép. Persze, az út azóta valószínű elkészült.
Atesz, mi lett a Vaskapu tura tervevel? Vagy voltal? Az jo lenne sztem, engem nagyon erdekel, es rugalmasan beoszthato (aki akar johet kevesebbet is, batrabbaknak irany a tengerpart).
Nekem gyakorlatilag az Erdely tavaly elmaradt, es "csak" a Zoli99-el megjart "Kis Szerbia Tura" volt az egyetlen normalisabb kiruccanas.
Az volt a legjobb mikor egyik hetvegen nagy melegben nyaron unatkoztam itthon, es vegre el tudtam menni motorozni. Felhivtam Zolit, aki kozolte, hogy most nem tud jonni, mert a Tatraban motorozik. Natessek!
Lelkemből szóltál néhány összeröffenést sikerült összehozni még az elején, aztán a válság hatására, vagy az érdektelenség miatt elmaradtak a szervezkedések, egyedül meg kevés vagyok.
Zolival, Szobballal, Zsoltival, Kontrollal, Atesszal, Atival, Zolibácsival már találkoztam, de sajna sokótokkal nem ezért is tetszik a célkitűzés
Uccu neki!
Mutattam már ezt a képet: