Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szép lett a dekli! Az index meg nagyon tutkó.. gyors körbenéztem sajnos nemleltem most hirtelen...
ilyenre én is szivesen cserélném az enyémet.
Még nem tudtam megnézni, de ahogy engedi megsasolom
Köszi Laci! Én is így gondolom... Bolondság lenne megint megbontani :S Majd napoztatom kicst a balfelét nyáron :D

Ja, a letöltős képeken látszik majd az új Hornet indexem is ! ;) Szerintem nagyon jól áll a CB500-nak, még tavaly apróhirdetésből guberáltam őket, viszonylag olcsón... (olcsóbb mint a motorosbolti, utángyártott, formátlan. És ez Honda! ;)
Szerintem nyugodtan alhatsz Zoli, ránagyítottam és nem látok nagy eltérést, sőt ahogy veszít egy kicsit a fényéből teljesen jó lesz
Sziasztok!

A plexi vagy nem plexi társalgási téma után felteszek pár szerelős fotót! ;) A garázs mélyén bütyköltem tegnap este és ma reggel, pár esztétikai és fontosabb karbantartó munkával. Az oldaldeklit átfényeztettem (volt rajta 2 karcolás) ennek visszaszerelésével pepecseltem. A végeredmény jó lett! Bár jelenleg virít a dekli, remélem "hozzáöregszik" a motor többi szürke eleméhez. És napfénynál már nem olyan aggasztó a különbség, ahogy tegnap Laci magyarázta nekem ;)

Csináltam egy vidót is és még pár fotót, remélem ez segít nektek is a téli motortalanság legmélyebb pontján :D Ide a sportmotorra nem volt értelme feltenni, ez csak egy ezredik "körbejárós-beindítós videó" :)
szereles fotok + video
(kb 40 perc múlva töltődik fel ha esetleg nem elérhető...)

A szomorú része a dolognak, hogy csak az utcánkban tudtam menni egy karikát, nem volt szívem kiterelgetni a félezrest az országútra, tiszta sólés latyak minden :'(( Inkább várok, csúnya dolgokat művel a sólé. Illetve én is náthás vagyok, nekem sem hiányzik a hideg :P

Rövid telet és olcsó benzint a közelgő szezonra kollégák! ;)
Üdv,
Zoli
Szélben, esőben valóban nem élvezet kirándulni, de sokszor nincs választási lehetőséged...

Főleg a mostani monszunos időjárások idején, amikor hetekig ömlik az eső :( Amikor mi barátnőmmel az Alpokból jöttünk haza, 600km-en keresztül eső volt az autopályán, amiből 200km kb. özönvíz jellegű volt (kocsik is max 80-al mentek).

Az esőruha nélkül nagy szarban lettünk volna :D Szerencsére amikor a magyar határ után már enyhült az intenzitása, sőt néhol elállt megszáradt a cuccunk. És túzottan át sem áztam, mert pl.a plexi elterelte a bukóm alá, a nyakamat célző vízet :)

Néha nyáron én is leszedem a plexit és örömmotorozok :D Szép napos időben, az az igazi! ;) Aztán ha a praktikus szempont kerül előtérbe akkor felkerül, 2 csavarral leszedhető.

Jah, amíg nem volt plexim nagyon sok darazsas kalandom volt, ebből az egyik végzetes is lehetett volna, haverom chopperén. Menetközben egy nagy ütést (dió méretű dongó mint megtudtam) éreztem a mellkasomon. Nem volt semmi gond, nem is foglalkoztam vele. Amikor szállok le a mociról (hál istennek a motor már stabilan volt) olyat éreztem, mintha lapáttal oldalba vágtak volna... Kiderült, hogy a dongó a becsapódás után a farmerkabátom gombjai közti résen bevándorolt balra, és leszálláskor nekifeszült az anyag, ekkor támadott. Nagyon nagy mázlim volt, hogy nem a motoron történt, mert elhihetitek nagyon durván fájt, darázs csípés semmi ahhoz képest...

A Hondán is repült már be darázs a nyakam alól a bukóba, (motor plexi előtti korszak). Nekem ez a pár életveszélyes kaland elég volt az okuláshoz.
igen, egy par motor kell a garazsba, es veteran is mindenkeppen.
Nekem Simson AWO kene

Szelben esoben 140-es temponal meg kell allni es egy meleg, szaraz szallasra bemenni. Szelben es esoben sem esoruhaban, sem plexivel, de meg igazan autoban sem nagy elvezet kirandulni.
Basq, ha már custommal mentél gyanítom nem volt standard felépítésű :) Nem azt mondom, hogy gagyi volt, csak azt, hogyCB500-ról átülve egy időutazás volt visszafelé a technlógiai fejlesztéseken... Irtó bizonytalan érzés összességében, amit a puha fékek is fokoztak persze. Nyilván nem gyári állapotúval mentem, lehetett volna még fokozni a dolgot.

Lacival értek egyet, veterán motort én is tartanék, főként nézegetni és napos időben megröptetni :D Ahogy a '77-es Simsonunkkal sem közlekednék ma már Pesten (meg sehol hosszútávon) úgy ezeken a gépeken is ott az évtizedek súlya a fejlesztési szakadék, ami a mindennapi praktikus használat során rossz (pl. puha, gyenge fék miatti rövidebb féktáv...) Ezért alkalmasabb pl. egy CB500 mai napi használatra.

Basq, igazad van, papírkutya vagyok, nem csipázom a szelet. Vagy mondjam úgy, hogy a szelet esővel, 140km/h-nál, 800km-en keresztül? :D Teccikérteni... Örömmotorozásra, szép időben ideális a plexi nélküli, nagy feeling. Ha már szembeszél van, eső, hideg, autópályán vagy kénytelen menni órákat, átértékeled a dolgot és feláldozod a praktikum oltárán...
A retró motorozás tényleg költséges dolog, de ugyanakkor kihagyhatatlan élmény. Imádom én is a retrós dolgokat, főleg a motorokat, de amikor választanom kellett, hogy megtartom az öreg 74-es Hondát és akkor az lesz a mindenes, vagy eladom és veszek egy többcélú motort, az eladása mellett döntöttem, bár a szívem szakadt meg Talán egyszer megadatik az, hogy tarthatok két motort ami közül az egyik egy veterán lesz, amit őrizgethetek az utókornak és néha napos száraz időben veszek csak elő...
Az anyagiak miatt a kettőt valahogy össze kellett adnom és valószínű ez az oka annak, hogy eljutottam a mostani motoromhoz, amiben vitathatatlanul ott a retro, de jó futóművével és menetteljesítményével nem kell szégyenkeznie sem. Persze ez nem a reklám helye, csak néhány gondolat
Ha megtehetném egy CB 1300-as állna a garázsban és mellette egy öreg Sevenfifty
De jó is volt 2009...

Ha előre szólsz, és még meglesz a gs, részemről nincs akadálya.
Mer te papirkutya vagy, CB650 Custommal mentem, rohadtul jo volt! . Vegen meg kitalalod, hogy vegyek en is plexit elolre, mert fuj a szel...

Akinek faj, hogy fuj a szel, menjem vonattal

De a legjobb a Simson 250 AWO, egyhenger, eszement hang, csontjaidat szetrazza
srácok még annyit az idősebb motorokkal kapcsolatban, hogy nagy CB750 rajongó vagyok (a 80-as évek beli tetszik). De amikor volt alkalmam menni egy CB650-el a hideg kirázott... Brutálisan érződött a CB500 és a CB650 közötti 15 évnyi fejlesztési szakadék. Ormótlan, lomha, puha fékek, gagyesz futómű...nem is sorolom. Utána értettem meg, hogy a retró motorozásnak azért van más árnyoldala is mint a "pénznyelő" jelző, jó nekem a youngtimer Hondácskám :D
Hjaaaaa, te voltal a GS-el Isztambulban! Lattam mar a kepeidet! Gratula!

En valahol 80e elotti km-nel adtam el a gepemet (tulajdonkeppen alkatresznek valami 50 vagy 70e korul? Mar arra sem emlekszem, oreg vagyok )

De amig jol ment nagyon szerettem! Kenyelmes, franko, magas fordulaton mint a vonat megindul! 4l korul elmentem szepen ezzel is.

Jo gep.

Legkozelebb lemegyek tesomekhoz Szegedre, egy csere-probat tamogatnek!

Nyaron Zoli99-el ott voltunk Szegeden es kis Szerbia kirandulast tettunk, ha tudtam volna...
Az szép!

Elég strapabíró konstrukció, hogy ilyen barbár beavatkozás után is annyit elment. Nyugodtan alszom ezek után. (Mondjuk azt nem tudom hogy vez.láncot milyen időközönként illik cserélni; valamikor 77-80 ezer km táján lett beletéve a mostani, azóta meg eltelt már 45ezer km..talán még egy 15-20at nyugodt szívvel el lehet vele menni)
Nem emlekszem pontosan, talan 40e korul vettem es 30-35 korul mentem vele.

Az a durva, hogy mindezt (mikor mar csorompolt nagyon akkor szedtem szet) a 30e utan csinalta, es erre szetszedesnel kiderult, hogy kokany hazigyartmanyu csapagyazas volt a vezermutengelyeknel (csuszocsapagy) de a legdurvabb, hogy meg volt faragva a fotengely hajtokarnal egyik oldalon es valami buzi vastag VW csapagy volt belereszelve. Jol meg is nyalta (igaz, mondom, 30e utan!). Az volt a baj, hogy kiderult, hogy az egyik fotengely csapot rohadtul megkoszorultek (de ugy kepzeld el, hogy 1-2-3 mm-t (nem ezred, erted, hanem EGESZ millimetert, mittomen, 2.54-et a gyari atmerohoz kepest (mar nem emlekszem pontosan).
Szar is átülni a gs 500ra a 450esről. Legalábbis nekem nagyon nem tetszett. Pedig 20 évvel volt fiatalabb az az 500as az enyémtől.
Am a blokk csak a hengerfejben, meg egy-két apróságban tér el..
A gs 500 olcsóbb motornak készült mint anno a 450es volt, valószínűleg ezért se tudta belopni magát a szívembe

Mennyit mentél a gs-sel mire eljött a szopóroller?
(Az enyémbe 55 ezer kmmel ezelőtt bele lett dobva nagyon-nagyon sok pénz..mondjuk azóta egy szavam nem lehet rá)
Jó kérdés Basq! :P Sokszor elfog engem is a harci láz, hogy TDM, Transalp és társai felé kacsingassak, ráülök a Honda szalonban, nézegetem, általában akkor ébredek fel, amikor a motor melletti árcédulát megnézem :D Sokszor ezt a mocit is luxusnak érzem, valljuk be nem egy olcsó műfaj, még ez a viszonylag fapados jószág sem...

Ha belefér a büdzsébe és ezt a mocit jó árban el tudod passzolni, akkor mindenképp érdemes váltani, másként nem tudod meg az igazságot! :D Bátran ajánlom a külföldi motor beszerzést, a regadó kifizetése is mégér anniy biztosítékot, hogy egy összességében jobb állapotú vasat kapj cserébe mint hazai "kaukktojás, berhelt" társai.

Mondjuk ha pár éves mocit veszel, ne adj isten banki visszavettet(!) amelyekből (sajnos) mostanában nagy a választék, talán ez a gond még nem fenyeget hazai viszonylatban sem.

Én biztos nem váltok másikra, nagyobbra tavaly is inkább a bringába tekertem a kilómétereket, attól sportosabb leszek és lemennek a kilók :D, a motoron csak a pénztárcám fogy (főleg ilyen benzinárakkal...)

Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket: link
A válság hatása miatt pofátlanul lehet alkudni szalonokban is (gondolom használt moci is van), nagyon megsínylették a válságot a motorkereskedők (nyilván jobban mint az autósok, akik szintén elvéreztek...). Ha most akarsz venni, a lehetőségek tárháza áll előtted! ;)
Igen, jol osszefoglaltad.

Nekem GS450-em volt, az egy masik korszak mint a GS500, leginkabb a blokk hasonlit.

O volt az.

En a CB500-tol tobbet vartam, ez jobban terelgetheto volt, jobban passzolt sajat magahoz a futomuve.

A Hondaban azt kaptam, hogy vidamabb, finomabb, erosebb a blokk, talan jobban jar a valto, de a futomuben csalodtam.

Viszont el kell mondanom (okes, 1984-es volt a Suzuki), hogy leginkabb azert valtottam, mert a GS egy berhelt motor volt mint rajottem. A vegen sokat szivtam vele (szelepek, hajtokar, fotengely, ehhh...) es elegem lett a szivasbol.

A CB-m persze sokkal fiatalabb (2002-es) es vegig ismertem a gazdajat, de nem is volt vele eddig komolyabb gondom (kormanycsapagy es elso telo adta meg magat, de az belefer).

Nekem is ez talan most a legnagyobb dilemmam: olcson fenntarthato, es egyelore megbizhato joszagnak tunik, tulajdonkeppen az alap igenyeimhez megfelelo teljesitmennyel. Valtsak egy masikra ami aztan lehet, hogy lutri?
Hát igen, a CB500 egy kompromisszumos "joker" motor, ami ráadásul gazdaságos megoldásokat is alkalmaz. Ez a kategória sajátossága, sokan megtalálják vele a számításuk (ez főként a kezdőknek fontos!).

De ha kitapasztaltad és rájössz, hogy milyen motort is képzelsz el magad alá, el kezd enni a kisördög :) Ez egy ilyen motor, pont.

Azt hiszem kijelenthetjük, hogy a sok kompromisszum ellenére zseniális kis jószág, abszolúte szerethető, az egyik legolcsóbb nagymotor fenntartási költséggel.

Nekem a progresszív első rugó betétele után barátságosabbra váltott a futómű. Akkor döbbentem rá, hogy a gyári rugón kb. 8-10cm távtartó vascső van :)) Ez azért durva Hondáéktól. Azt hiszem a GS500-on még hosszabb a távtartó rész amúgy. Nem véletlen a spártai rugózás az alapfelszereltséggel.

Ja igen, a hátsó rugóstag sem a luxuskategória, pont kompromisszumos, mint a többi említett dolog :)

Gumi téren a BT45-el én megtaláltam a számításom, sosem hagyott cserben szerencsére. Mottóm, hogy a gumin nem szabad spórolni motoron ha már csak kettő van :)

Pont most porolgattam le a kicsikét, szerelgettem, beindítottam. Nagyon rossz, hogy latyakos még az út mentem volna egy karikát :( Nem volt szívem megkínálni a sólés trutyival...

Ha szoktatok facebookozni van itt egy cb500 oldal, amit most találtam:
cb500 facebook


Rövid telet! ;)

Zoli
Itt a Sport Motoron szoktam látni hogy írogatsz máshova is én is beszoktam nézni több fórumokra de hsz.-t csak itt szoktam tenni, azt se régen.
Egyébként ma a jó időben szétszedtem az öreg Kawát. Ha minden összejön a jövő héten elviszem hogy csinálják meg a dugókat sőt még a fúrást is vállalták. Kb. 15 ezerre mondták darabját gyűrűvel csapszeggel+3000 a fúrás. No majd látjuk mennyi lesz a vége.
Már régen elhagyhattam volna, mint ahogy azt sokan tették a régiek közül akikkel 4éve kezdtük. Sokat harcoltam azért, hogy éljen a fórum (a régiek erre biztosan emlékeznének) de be kellett látnom ez nem olyan könnyű. Ennek ellenére itt vagyok most is, pedig írogatok még pár helyre, sőt még a Képes Motoron kívül is, de azt soha nem felejtem honnan kezdtem
Az Inazuma fórum régi vágyam de eddig csak e-mail-en tartottam 2 márkatársammal a kapcsolatot, mint kiderült lennénk többen is, a fórum talán összegyüjti ezeket a motorosokat.
Reméljük nem hagysz minket el ha meg lesz az Inazuma fórum!
En sem csodalkozom. Szerintem suly/utanfutas/telok/villak nem jo egyseget alkotnak a CB500-on. A GS-el nekem sosem volt bajom.

Motor/valto-val is egyetertek, az nekem is tetszik. Talan meg a kapcsolok, ulespozicio is jobb.

Ez van, nem lehet mindenben jo
Ezek hallatán nem csodálkozok, hogy a gs-em után furcsának éreztem még a nyáron Zozi cb-jét. Pedig a motorja, váltója tetszett nagyon.
CBLacival is egyetertek, de EDDIGI infok alapjan nem nagy kaland a Hornet futomu sem. Ki kell probalgatni.

Eloszor azt hittem a CB500-rol is, hogy faja, mindenki azt mondta, es elso teszt vezetesem is mondjuk atlagosnak, vagy talan meg atlagnal jobbnak is gondoltam.

Az azota egyutt toltott 2 ev es 12ezer km (nem sok egyebkent, sajnos) alatt rajottem, hogy nem es nem, akarhova fujsz, akarmilyen gumi, akarmilyen hofok, akarmilyen ut, nem jo. Hat mellekesen ha jo, akkor nem is kezdenel el gondolkozni, hogy fujjak bele, vagy masik gumi, vagy hogyan kopott a gumi, vagy ilyesmik. Jo es kesz. GS450-em franko volt, soha nem is jutott eszembe, hogy "hu, mintha sodrodna". Eszembe sem juttot. Kb. annyira nem jutott eszembe mint az hogy "megnyaljam a kormanyveget, hatha sos?"

Engem is erdekel a Hornet, sok mindenben jobb, sok mindenben rosszabb szerintem. dilemma.