Szia!
Amikor megjött postán a csapágykészlet én is meglepődtem mert még csak véletlenül sem hasonlított a régire. Aztán megmértem tolómérővel és minden méret passzolt (magasság, külső-belső átmérő), nem kell hozzá semmi minden mérete ugyanaz, csak nem golyói vannak, hanem csonkakúp alakú görgői
Nyugodtan megrendelheted hiszen ott van a megrendelőn melyik típushoz való és szerintem mivel a kúpgörgők hosszabban fekszenek fel a fészkükben tartósabb is mint a pontokon fekvő golyóscsapágy. Néhány képem van róla, bár nem a legjobbak, az egyiken láthatóak az eredeti golyós csapágy pontszerű bemaródásai ami miatt cserélnem kellett.
A CB-1 és a CB-500 kormánycsapágyai megegyező méretűek: 47x26x15mm és 55x30x17mm (SSH903R)
de nézz utána te is:link
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek illetve elsősorban Cb Laci-tól. De bárki tanácsát szívesen veszem.
Kormány csapágy cseréről volna szó. A probléma az hogy a gyári hagyományos golyós míg az új kúpgörgős lenne. Régi hsz-ekben láttam hogy Laci még a CB-1-nél cserélt így csapágyat. Nem igazán értem hogy lehet helyettesíteni egymással a két típust. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Boldog Karácsonyt!
Szerintem nem sok mindent
Esetleg szelephézag vagy csak a vez.műláncfeszítőt kell cserélni.
Meg kell hallgatni a blokkot ha nincs rendellenes zaj akkor okés!
Ahogy megvetted olaj és olajszűrőcsere! És úgy is hallgasd meg elvileg törvénybe van hogy Rejtett hiba esetén lehet reklamálni.
De a képek alapján ez kizárt mivel úgy tűnik gondos gazdája van!
Szerintem megéri!
Kormányt nézd meg ugye csapágykopás.
Telószimeringek ha porvédő repedezett cseregyanús.
Nagyjából ennyi... ami a 40 ezer alatt összejön :)
Nekem csak a vez.műláncfeszítőt kellett cserélni meg az telóolaj+szimering.
De ez már nálam a feszítő az a vétel után 1 évvel
A teló szimering+olaj idén volt cserélve. az az 3 év után.
Lehet találni a neten hátsó fogaskereket, én az ebay-en rendeltem 39-est $15-ért (szálítás $14). Még így is bazi olcsó.
Egyedi gyártásban láttam 37-est, de az k drága.
Egyébként nem is értem miért tettek rövidebb áttételt CBF-re. Talán mert ezen már szélesebbek a gumik?
Békés karácsonyt.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Kinéztem egy cb 500 s mocit. 1999-es és 42000 km-t mutat az órája. Ez a futásteljesítmény mit takar egy ilyen gépnél (pl.: vezérműlánc csere)? Erről a gépről lenne szó:http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb_500_s-3600284
Ese
tleg ismeri valaki?
A segítséget előre is köszönöm.
Üdv, zoli36
Szia
Ránézhetsz az adatlapomra, énis hirdetem a kis cb-t.
Énis próbáltam ER-5 öt mielőtt ezt megvettem, azon mégennyire sem fértem el, illetve rengeteg teszt és vélemény alapján jutottam a jó kis CB-hez...
És fogyasztásban valóban mivagyunk a császárok :)
Igen nekem is kissé a honda felé húz a szivem ,csak a kawák olcsobbak.
Elmegyek megnézem mind 2 -öt aztán bajba leszek mert mindeggyik tetszik......
Azért irjon mindenki akinek van cb .-je van esetleg vmi nézni való .
Lehet, sőt biztos, hogy nem én vagyok a legkompetensebb válaszadó a kérdésedre. Viszont lassan 4-éve látogatom ezt a topikot (igaz az utóbbi időben egyre kevesebbet aminek a régi barátok eltünése a legfőbb oka ) így aztán ragadt rám egy-két dolog ill. motoroztam már jó pár CB 500 társaságában ami miatt bátorkodom a CB 500 mellé tenni a voksom, bár hozzáteszem az ER-5 erényeit nem ismerem olyan szinten mint a CB 500-ét. Ha van kedved olvasgasd a régi bejegyzéseket főleg 2008 és 2009 között ahol nagyon sok kérdésre választ kapsz amiket mi is boncolgattunk és jó hangulatban tárgyalgattunk.
A CB 500 olyan csendes motor, hogy a legkisebb nem odavaló zaj is kihallatszik a blokkjából, így aztán nem igazán lehet mellényulni vásárláskor, főleg az esetleges korábbi sérülések nyomait kell vizsgálgatni (váznyak, egyenesfutás, telószárak... stb), fogyasztás terén nem találsz jobbat ezt garantálom
Jó nézelődést és jól sikerült vásárlást kívánok hozzá.
Helló!
motor vásárlásán töröm az agyam most kinéztem 1 cb 500 ast 99es 29e km ./másik befutó er-5 ,kissé olcsobb,,/
Több kérdésem is lenne-melyiknek krómos a dobja ,általában feketével látom.
Miután sok tesztet hozzászólást olvastam a cb vel kapcsolatban és csaak jót irtak-
Esetleg van valami tipushiba megnézendő egyedi dolog amire külőn figyeljek?
Aki válaszol előre is köszönöm--
Valóban faja lett a kipuffod hangja.. ízlések és pofonok kinek mi jön be,de nekem nagyon bejön
bár videón szerintem nem fogja átadni azt amit élőben...
Amikor megjött postán a csapágykészlet én is meglepődtem mert még csak véletlenül sem hasonlított a régire. Aztán megmértem tolómérővel és minden méret passzolt (magasság, külső-belső átmérő), nem kell hozzá semmi minden mérete ugyanaz, csak nem golyói vannak, hanem csonkakúp alakú görgői
Nyugodtan megrendelheted hiszen ott van a megrendelőn melyik típushoz való és szerintem mivel a kúpgörgők hosszabban fekszenek fel a fészkükben tartósabb is mint a pontokon fekvő golyóscsapágy. Néhány képem van róla, bár nem a legjobbak, az egyiken láthatóak az eredeti golyós csapágy pontszerű bemaródásai ami miatt cserélnem kellett.
A CB-1 és a CB-500 kormánycsapágyai megegyező méretűek: 47x26x15mm és 55x30x17mm (SSH903R)
de nézz utána te is:link