Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Á szia!

Végre egy jó ötlet! Az idén tényleg kéne szervezni, valami komolyabb túrát!....én nem riadnék vissza esetleg egy közeli tengerpartól sem...Két napja ezen rágódom, s nézem a térképet. Persze jó a hazai vidék is, meg persze valamelyik ""volt magyar is""
Neha bejovok, elolvasom a frissebb hozzaszolasokat, hogy milyen temak mennek, es reagalok, ezert reagaltam most pont erre. Meg nekem is az a korszak volt a legszebb a Simson Starom majd CB125-om nyergeben. Olcso benzin, csak az motorozott aki tenyleg elvezte a motorozast, es nem a sok barom aki igy tud maganak csak venni valami jarmuvet amivel 300-al meghalhat, vagy egyszeruen csak mutogatni akarja magat, hogy O a Jani, meg akkor is ha a szulei Ubulnak neveztek el gyermekkoraban.

Egyebkent tenyleg olcso volt a benzin. Azert szurkoltam, hogy pezsgos uvegeket gyujtsek be (szuleimtol, szomszedoktol) mert negy uveg arabol mar tudtam menni szaz kilometert

2008 ota vagyok a listan, most 2011-ben vegre mar talalkoznunk kene, en csak Zoli99, szobbal es baratja, Csaszi es oldpiettel talalkoztam szemelyesen, ez nem jarja! Atesz, Cblaci es a tavolabbiak, hozzunk ossze valamit iden, legyen ez a fo celkituzes!
Szia Balázs!
Régen jelentkeztél Nem gondoltam volna, hogy pont ez fogott meg a hozzászólásaim közül de ha érdekel hát legyen:
Kicsi faluban laktam ill. lakok a mai napig, akkoriban egyetlen "benzinkút" volt, a helyi Termelő Szövetkezet (TSZ) benzinkútja, aminek a falu szélén lévő géptelep adott helyet. Ott nem tudtál a helyszinen fizetni mert nem volt pénztár, hanem előzőleg bent a faluban a TSZ pénztárban vettél jegyet amiért cserében kint egy alkalmazott kiszolgált benzinnel Sima kútfej volt de csak egyfajta benzint lehetett tankolni, amihez külön öntötték a kétüteműekbe az Arol 2t-t 105 Ft volt a legkisebb (5 literes) jegy ára ezért emlékszem a 21Ft/l-es benzinárra 1986-87 környékén. Mivel akkor még alig voltam 14-éves nem rendelkeztem saját fizetéssel de motorozni már akkor is imádtam , így aztán nagy öröm volt amikor kigyűlt a 105Ft amit a 10Ft-os zsebpénzemből gazdálkodtam ki, vagy segítkeztem valahol és abból is volt benzinrevaló. Azóta természetesen van már rendes benzinkutunk és már E85-öt is tankolhatok ami régebben egy kis vitát is gerjesztett közöttünk Erről jut eszembe, kipróbáltam (motorba soha ) az autómba, sőt nemrég vettem másikat és abba is, de nem győzött meg, simán ment mindegyik autó 50-50%-os arányban de nem volt sok a haszon a túlfogyasztás miatt és mintha még zajosabban is jártak volna így az a minimális megtakarítás nem éri meg az esetleges (igaz soha nem bizonyított) károsodást.
Minden jót neked! Ha gondolod bármikor mesélek az akkori falusi élet szépségeiről, vagy az MZ-s világról ami az életem egyik legszebb periódusa volt
Ja, es persze BUEK mindenkinek!

Ha mar elfelejtettem az elobb ezt ideirni, meg egy kis on-topic:

aki ult mar mindketton, irjon velemenyt CB500 vs Hornet 600-rol! Szemezgetek vele, bar kicsit felek, hogy ertelmetlen lenne. Fokeppen az erdekelne, hogy a porges-szaguldason kivul mennyire tud nyomatekosan, oregurasan, alacsony fordulaton, keveset fogyasztva gurulni a Hornet (ha van egyaltalan ilyen tapasztalat :))

koszi
CBLaci, az hogyan volt a TSZ-es tankolas? En 87-88-ban kezdtem, 23.50-re emlekszem a benzin arra, az AFOR kuton lehetett venni ahogy akartal, es lehetett allitani 1:33, 1:40, 1:50-es kevereket. Mondjuk az is lutri volt, de lehetett barmikor tankolni barmennyit.

Lanc: en ha mar nagyon ragad a lancspray-tol petroleummal szoktam. 20 eve igy csinalom.
Egyebirant azt vettem eszre, hogy valamiert nekem regen sokan simabban jartak a lancok es hosszabb eletuek voltak, amikor mar lancspray-rol nem is hallottam, csak amikor piszkos volt petroleummal + fogkefevel letakaritottam, aztan motorolajjal megolajoztam kicsit. Nem tudom miert.
Ez nyújtana élményt egy szekérháttal
"Mi lehet annál jobb, mint bejáratni egy új kardánost....?"

Mondjuk ezt:
Csaszi!

Mi lehet annál jobb, mint bejáratni egy új kardánost....?
Azt az élményt!
Na, mit szólsz?
A láncolajzó nekem is tetszene , már vagy 2-éve foglalkoztam a dologgal aztán annyiba is maradt, van mágnes szelepem is és a motoron is volna hely bőven. Sok fórumot elolvastam a próbálkozásokkal kapcsolatban és talán az is vette el a kedvem. Először is nem tudom milyen olajat használjak a kenéshez , ami nem röpül szét és teszi is a dolgát, motorolajat erre a célra tuti nem használnék még akkor sem ha van olyan gépkönyv amiben ez le van írva. Nekem és sokaknak nagyon bevált a Valvoline "fehér" láncspray, de ennek is feltétele, hogy tiszta láncra fújják, Csaszi azt írta neki nem vált be, ami szerintem annak köszönhető, hogy nem tisztította rendesen a láncot (Ö is leírta) és persze így nem tudott megtapadni a kenőanyag. A felgyült kenőanyag hátránya még az is hogy nem jut megfelelő helyekre a friss kenőanyag, láttam már olyan motort ahol a láncszemek összekapcsolódásánál megtört a vastag trutyi és ezekbe a törésekbe nem jut be a kenőanyag a víz viszont igen, így felesleges fújkálni a láncot. Na de visszatérve a láncolajzó kütyühöz jónak tartom csak a kenőanyag megválasztása okoz gondot, nekem fontos szempont a motor tisztántartása mert nem csak a felnit veri össze, hanem belül a vázat, hátsó telót ne adj isten az oldal dobozt is egy hosszabb túrán. Aztán mosáskor a tiszta samponos rongyot nem győzzük eldobálni mert mindenhonnan hoz elő olajsarat. Amit ráfújok spray formában az kellene natúr formában, viszont annak meg a folyóssága kérdéses lánckenőbe töltés esetében. Töröm a fejem, valahogy azt kellene elérni, hogy csak annyit engedjen amennyi ténylegesen szükséges, olyan anyaggal ami megmarad a láncon és ne történhessen túlfolyás. Olyan dolgon gondolkozom ami vagy filc vagy ecset, esetleg kisebb kefeszerüség ami folymatosan átitatott a kenőanyaggal így szinten tudja tartani a tökéletes állapotot viszont nem rondítja össze a motort.
Amig ezt nem tudom kikísérletezni addig marad a régi bevált fújkálás, még akár túrázás közben is.
A mágnesszelep megvan, feltúrtam a műhelyt miatta, a többit majd kitalálom csak ne lenne kint olyan hideg
Tudod mikor cserélem le ezt a gyöngyszemet! 56 Paci! Ezzel kimegyek a világból! Megvettem 0km-el, vállaltam az azonnali árcsökkenését csak hogy én járathassam be. Most meg cseréljem le bármi másra ezt a tutko vasat? Soha!

Egyébként pont valvoline volt amivel olyan sűrűn kellett fújni a láncot!

Ha szépen 10 pénzből meglehet ezt valósítani úgy, hogy ne látszódjon akkor tuti megcsinálom, és akkor olyan mint ha kardánosom volna! 1 évben 1x feltöltöm a tartályt, és amikor elkezd a felni koszolódni 50 forintból lecsapatom valamelyik kútnál, mert ez az olaj nem tapad úgy!
Kicsit számolgattam mai benzinárral 4,5literes fogyasztás mellett 10ezer km-es szezon esetén. Majd ugyanezt kiszámoltam 400Ft-os benyával és 18ezer Ft-os többlet jött ki
Hát jaj...
Boldog Új Évet Mindenkinek!

Csaszi!
Kardánost vegyél...
én Valvoline-t használok egy ideje, az alig-alig veri tele a hátsőókereket...
Felőlem lehet 400Ft-os a benzin, csak legyen duplája a fizum!
Aminek kb ugyan akkora esélye van, mint a 200Ft-os benzinnek!

Mindenesetre legyen B.Ú.É. mindenkinek!
Sziasztok!

Mindenkinek sikeres Boldog Új Évet és sokkal több kilométert...
A szelep be volt linkelve az irományban.
Valaki azt írta, hogy a Vaterán olcsóbban meg lehet venni, olyan 3-3500Ft körül.
Amikor én kezdtem simson kismotorral 86 környékén 21 Ft volt literje de nem volt ám egyszerű mert előtte venni kellett jegyet a TSZ pénztárban. A legkisebb 5literes jegy volt, majd azzal kimentem a géptelepre ahol belemérték a benzint és külön egy kis fém csuporban az AROL 2T-t. Aztán olyan keverék lett amilyen sikerült és amilyen a kutas volt. Mert vagy füstölt a motor mint a ménkű vagy csörgött mint a háborodás
Ó azok a 80-as évek...

De örülök ha sikerül felújítani a Kawát
Csatlakozom én is!
BUÉK, és legalább annyi kalandot kívánok nektek a 2011-es évre, mint amennyi az új videoclippemben van!
Jó szórakozást, a csajok telefonszámát majd később… Satya

http://youtu.be/qZcrAeiDNc4
Hali Laci! Vannak fejlemények dugattyú ügyben majd jövőre írok:
Hát én még emlékszek rá amikor 18Ft 50fillér volt 1liter 86-os normál. De ezektől függetlenül Boldog új évet motoros kolegák!
Nem egészen ilyen hozzászólást akartam írni, de legyőztem pesszimizmusomat, új év alkalmából. Uh azzal holnapig várok
De igen lassan egy félse ha így megy tovább. Talán mondhatom, h nem vagyok koros a 21évemmel de a segésmotoros jogsi után még 1db 1000s-sel mentem tankolni...
Annyi lesz az testvérem csak az a baj, hogy egy fél liter
Motorozásban gazdag új évet mindenkinek!
(És 200Ft os benzin árat:D)
Szupi ez a láncolajozó automata! Engem is egyre jobban idegesít ez a fújkálásos gyerekbetegségek!

Volt olyan spray amit kb 100-200km-ént kellett fújni, mert egész egyszerűen leszáradt a láncom! Utólag ezt szerettem a legjobban, mert a Castrol-tól olyan erőszakosan-tapadósan dzsuvás a felnim, a láncom, hogy az borzasztó! Attól a gagyitól meg mikor elkezdett koszosodni a felnim, csak odaálltam 1 benzinkúti "magas"nyomású mosóhoz, és simán lecsapattam a felniről a dzsuvát!

A másik, hogy az előző motoromon 1x megpucoltam a láncot, és ennek az lett a következménye, hogy 1000km múlva a hátsó fogaskerékből elkezdtek letöredezni a fogak, szóval cserélhettem le az egészet!

Szóval ha találok valami benzinálló szelepet akkor nekiállok én is 1 ilyen szerkezet összeállításának! A CBF első ülése alatt úgy is olyan hatalmas hely tátong (ott a helye a teljes ABS-nek), hogy szinte kínálja a beépítést!
Örülök, hogy nincs félreértés a mondandóm miatt A benzint (motorbenzint) én is elutasítom, a hígítókból viszont sok fajta van, egy szintetikus vagy nitro hígítóval nem is próbálkoznék mert azok sokkal intenzívebbek és zsíroldó képességük is sokkal erősebb mint a háztartási lakkbenzinnek. Azt főleg nem szeretném ha valakit is kár érne, ezért is írtam le, hogy ütközik a linkben lévő módszerrel az én "találmányom". Világos az is hogy nem írhatják azt se le a linkben, hogy nem szabad hígítózni kivéve... mert ebből csak félreértés van. Nekem marad az LB-s módszer, de másnak nem ajánlom. Amúgy az elterjedt módszereket könnyen megtalálja bárki, csak beüti a google-ba "lánctisztítás" és feljön egy csomó okosság. Az én módszeremet csak érdekességképpen írtam le és örülök, hogy Karesz rácáfolt mert így megbeszéltük a dolgot és aki netalán vakon bízna bennem az is elgondolkozott rajta.
Tudom h. nem támadtál meg, nem is mondtam ilyet.
Inkább Lacinak köszöntem meg, hogy mellém állt h. nem önállóan vannak ilyen gondolataim
Köszi a tanácsot egyébként!