Köszönöm az infokat!
Én is ilyet vettem. Amikor megjött azért ferdén néztem, mert ami a motorban van az is yuasa de arra az van írva, h made in japan, erre pedig csak a hasonló szemű "szomszédjuk"...
Jó h mondtad a másodlagos légszűrővel, h jártál akkor neki kéne ugrani amíg még nem használom a motort. Csak gondoltam megvárom míg nem lesz tele a tank
Ui: ha marha nagy szerencsém volt ma akkor végeztem, uh neki is ugrom a dolgoknak.
Dehogy... meredek lenne úgy fényezni, hogy fent van a mocin, eszembe sem jutott!
Szépen leengeded az olajat egy tiszta tárolóba, mondjuk 5 literes lapos mosószeres falkon jól kimosva/szárítva. Utána ezt átöntöd szintén száraz és tiszta ásványvizes flakonba, hogy ne koszolódjon az állás allatt.
Utána lehet kicsavarozni a dekli csavarjait, majd óvatosan rongy és gumikapalács segítségével oldalról körbe-körbe megkocogtatni, hogy elengedje a blokkot. Meg fogsz lepődni, hogy beleépül! :D
A dekliből még ki kell csavarozni a generátort, amihez neki kell feszülni kiskrovával, rendesen fognak a csavarok! :) Célszerű rongyba burkolni a deklit, hogy a dulakodás során se a blokk fényezése se a dekli ne sérüljön (5 csavar)
Utána mehet a fényezőhöz, te pedig aláfeküdhetsz a mocinak és röpke 1-1.5 óra alatt egy tompább kiskéssel, lapos szögben lekaparászhatod a tömítés maradványait a blokkról (ugyan ezt a deklin is tessék megcsinálni, ott rövidebb persze)
Arra figyelj, hogy ha a felső részt kaparod, tegyél egy rongyot a blokk belső részére, hogy arra potyogjon és ne a motor belsejébe.
Idejében szerezd be a tömítést is (2700 Ft) illetve tömítőpasztát (hőálló, szilikon alapú). CBLaci javasratára kentem én is a tömítésre, lehhelet vékonyan, az ujjaddal elkened a tömítésen kétoldalt és a maradékot a szélekről rongyal leszeded. A lényeg, hogy valami tömítést biztosítson azért de óvakodni kell, hogy a blokkba nagyobb szemcse kerüljön, eltömítheti az olajzó furatokat (amelyek kb 6mm minimális méretűek)
Nekem nem kellett évente fújni a leömlőket, egyszer fújtam amikor vettem a CB1-et és még eladás előtt is úgy nézett ki ahogy a kép is mutatja. A lényeg, hogy fémtisztára kell csiszolni és zsírtalanítani, majd lefújás után először csak kicsit járatni kb fél perc, majd fokozatosan "szokatni" 1perc, 3perc, majd 5perc. Aztán az első kör is csak rövid legyen. Érdekes volt, hogy még hetekkel a fújás után is éreztem a festék szagát, pedig porszáraz volt
Nagyon tartós pedig sima Color Works ami nem is drága
A deklit úgy fújtad le, hogy rajta volt a gépen, csak kimaszkoltad amit nem akartál lefesteni? Milyen festéket használtál, Colorworks?
Nem tudod milyen típusúak azok a csavarok amik tartják a deklit? Sajnos nincs itt a gépem és gondoltam jó lenne venni rá újat, mert bizony 1-2 már rozsdás - az előző német gazda télen is ezzel járt folyamatosan.
a másodlagos légszűrő egy kis fekete műanyag doboz a tank alatt (ha leveszed, egyből látni fogod) A karbik kapnak innét valami segéd levegőt... Bármelyik Honda bolt megrendelni neked.
A leömlőket isten ments, hogy külön szedd le :D Irtózatos meló ahogy hallottam. A kifufogót még 2 csavar tartja, gyerekjáték leszedni az egészet! Ha a dobod nem csúnya, nem is érdemes festegetni, ott a hőfok miatt nem lesznek problémáid (100-150 fok fölé nem hinném hgoy megy a dob...)
A blokk kipufogó része és a leömlők közé kell a tömítés. Hondáék sima rézsgyűrűt adta, Nagyvasnál vagy hol vettem utángyártottat az réz gyűrű volt, ami összepréselődik amikor felteszed. Úgy elegáns ha felrakod azt is szereléskor, azért van oda kitalálva! ;)
Nekem is most jön még tapaszra a kipuff szépítés, akkor a kipuff tömítést cserélni kell ilyenkor?
Egyébként nagy macera? Gondolom leszedem a leömlőt lecsiszolgatom lefújom valami hőállóval (rem találok colorworks-öt) utána ahogy megszáradt vissza fel és rá kell égetni?
A dobot ugyanígy, csak nem kell olyan extra hőálló? Ha egyszerre csinálom a kettőt akkor a dobot le se kell szednem nem?
ja és akku ügyben: én tavaly vettem a Yuasat, amikor a régi meghallt. Ahhoz volt egy műanyag fiola sor (6 patron összeragasztva mint a pánsíp, csak egyforma hosszúak) abban van a sav.
Kinyitod az akksi tetejét, rászúrod a fiola sort, belecsorog ~10 perc alatt a sav, és az akku feszültség folyamatosan kúszik felfelé. Utána nagyon érdemes tölteni az akkut (rá van írva, a névleges kapacitás tizede Amperben X 10 óra általában). Utána tökéletesnek kell lennie! ;)
Itt van pár videó az akku "élesztéséről", megtaláltam a gépen link
A leömlőhöz én Colorworks kerti grillezőre való hőállófestéket szoktam veni ócsanból. Az bevállt eddig! De így is évente kell festeni, nem lehet megúszni... Vegyél hozzá kipu tömítő gyűrűt is, ilyenkor az is kelleni fog! (vörösréz)
A másodlagos légszűrőt valószínűleg nem fogod tudni tisztítani, hanem darabokban fog kihullani a maradéka... Nekem legalább is így volt anno. Filléres tétel a Hondától kell rendelni a szivacsot.
Nem minden bowdent kell olajozni, a teflonost egyenesen tilos ha jól tudom, ennek járj utána, melyik milyen.
A láncot én petróleummal szoktam tisztítani (körömkefe + 1 óra gugolás a gép mellet :)) Az nem mossa ki az O gyűrűn belüli zsírt a láncból, ami az egész lánc lényege.
A fékfolyadék cserét nagyon jól teszed, elvileg 2 évente kell. Az enyémben anno sötét volt már (amikor vettem) egyből elől hátul cseréltük. Egyrészt tönkreteszi a féket a lerakódások miatt, másrészt a forráspontja lejjeb tolódik, így mondjuk egy combos lejtőn beesik a fékkar :S Érdemes rá odafigyelni!
A gondozás mentesség nem minden esetben jelenti azt, hogy betesszük a helyére aztán elfelejtjük még a szinét is Az áram hatására a vízbontás egy gondozásmentes akkuban is létrejön, azzal a különbséggel, hogy zárt a rendszer és visszaalakul a normál állapot, azaz nem párolog el a víz hanem lecsapódik és ezért nem kell ioncserélt vizzel pótolni. Vannak olyan gondozásmentes akkuk is amelyek ettől függetlenül elvannak látva nyitható cellakupakkal, mert azért azt jó tudni, hogy addig gondozásmentes egy akku amíg a normál üzemállapottól nincs eltérés azaz adott a normális hőmérséklet és a töltőfesz is rendben van, az ilyen akksikat nem árt néha ellenőrizni és ha kell utántölteni.
Vannak a zselés akkuk amelyek inkább rászolgáltak a gondozásmentes jelzőre. Ezekben már van üvegszövet amiben az elektrolit stabilabban helyezkedik el és a lemezeket teljesen elválasztja egymástól. Bírja a rázkódást nincs iszapkihullás ami a zárlatot okozhatná a lemezek alján és a lényeg, hogy nem alakul ki folyadékveszteség. Ezek totál zárt akkuk, így ha akarnád se tudnád "gondozni" és nem is szabad.
Legyen bármilyen akkud az a lényeg, hogy legyenek oxidmentesek a saruk mielőtt csatlakoztatod és vékonyan kend be zsírral mindkettőt, minden fogyasztó legyen kikapcsolva (még a sluszkulcsot is ki szoktam venni), kiszereléskor a negatív sarut vedd le először aztán a pozitívat, beszereléskor a pozitívat tedd rá először és aztán a negatívat, rendesen húzd meg a saruk csavarjait, hogy minimális legyen az átmeneti ellenállás, stabilan rögzítva álljon a helyén az akku és ha van gázelvezető cső akkor az ne feszüljön és ne a láncra vagy fényezett felületekre irányítsd a végét.
A kezelési, beszerelési útmutatót olvasd el és tartsd be
Nagyjából ennyi jutott az eszembe ja meg fesd le a leömlőket ha még nem mondtam volna
Nem beszólni:p már lementettem, kielemeztem amit a festősről írtál , uh benne van a 4éves tervben:D Komolyra fordítva tavasszal lesz csinálva, már meg van a lista h mit kell elvégezni:
kipufogó:
-leömlő
-dob rohadásainak a kijavítása
másodlagos légszűrő kitisztítása
bowdenek olajozása
gyertyák cseréje
lánctakarítás
hátsó fékfolyadék csere
Nem értettem, h a bánatban nem írtátok tömkeleggel: motorozás, motorozás. Aztán vissza kellett jönnöm vasárnap pestiába és rájöttem. Hát itt szar idő van/volt, köd. Otthon (Paks) 10fok volt és egy rakás motoros, viszonylag száraz utak. Igazából tanulnom kellett volna, uh csak egy rövidke kört nyomattam, de jó volt határozottan:D.(nyilván )
Valaki helyezett már üzembe új gondozásmentes akkut? Megvettem már decemberben aztán majd tavasszal...Van hozzá leírás de minden tanács jól jön mielőtt haza vágom a 15e-s akkut. Előre is köszönöm!
Még mindig az automata láncolajozó projekten agyalok! Most épp a gyári elektromos sebességmérőre próbálok rájönni, hogy hogy működik! 3 vezeték jön ki a jeladóból. Fekete, rózsaszín, és zöld. Muris, hogy a feketén gangol a tápfesz = +12V! Azt hiszem meg fogom csinálni! Még csak 90%, de egyre jobban beleásom magam!
Tudtátok, hogy átalakították a blokköntvényt is, mikor a váltóházba integrálták az elektromos jeladót? Rakom fejben az "X"-eket, hogy miben különbözik a 2 blokk! Ez biztos valami kényszeresség lassan már nálam!
Igazán, hogy 1 gép futóműve mennyire passzol 1 blokkhoz az nagyon soktól függ! Ha 90-100%ban használod ki a blokkot folyamatosan akkor persze tuti alultervezett lesz a futómű... Ha a kigondolt 30-60%ban használod, akkor meg tuti!
Ha azt nézzük, hogy milyen futóműbeli különbség van 1 CB500, 1 CBF600 hoz képest akkor persze zongorázhatjuk a differenciát, és ez így müxik persze tovább is! Nézz meg 1 2005ös CBF600at, meg 1 2008as CB600at ott is nagy a különbség! Ha viszont 1 2010es CBF600at vetsz össze 1 első generációs "lestrapált" 1998as CB600al persze már nem akkora a különbség! Mert tuti, hogy a rugók már elfáradtak, a csapágyak már berágtak, stb...
A másik, hogy a CBF sorozat is csapkod! Sőt! Az 1998as CB600ak is hajlamosak csapkodni!
Szóval minden attól függ, hogy hogy és ennyire használod azt a vasat! Ha 90-130 között gurulászol akkor a CB500 futóműve tuti bárkinek is! Ha 140az utazód akkor már a CBF600 kell! Ha 160 felett téped a tempót akkor már futómű tuningos hornet kell neked! Ha 200 felett akkor meg tépd le a rendszámot (mert drága), és kérlek csak valamelyik ringen használd a motorod!
Szóval az a kérdés, hogy neked mi kell, és mit engedhetsz meg magadnak! Mert az erősebb gép jobb-drágább-gyorsabban kopó gumit, láncot, fékbetétet igényel, stb., stb., stb!
Én ebből a szempontból tökéletesen elégedett vagyok a CBF!500-al! 1998as hornet váz, futóművel együtt, bár csak szimpla a tárcsafék, de a túragumit ez is simán blokkolja, és a legendásan strapabíró 500as blokk! Simán jó a futómű az 56Le-höz! Sőt szinte túlzás! Bár a jóból sosem elég! Ha akarom 90el elkaristolok 4.2es fogyival, ha meg ringen "szétpörgetem" a kis drágám akkor sem nyeklik-nyaklik a futómű alattam! Szóval Én tökéletesen elégedett vagyok! Vagyis azért annyira azért nem! Túl puha az első rugós-tag, a hátsót is érzem, hogy kezd már fáradni, és a kormánycsapágy sem az igazi! De ezt, 1 wilbers rugószett, meg 1 kúpcsapágyszett simán megoldja majd 1-2 év múlva!
JAJ! Vigyázz!
Eléggé sok vastag cső van ott, és 1 kivételével mindre nagyon-nagy szükség van, hogy a helyén legyen!
Ha a két túlfolyó melletti csőről van szó akkor az a hűtővíz túlfolyója, az lóghat, legfeljebb az esetleges túlfolyás összedzsuvázza a blokkot!
A a 2 karbi valamelyik szívómembrán kiegyenlítő csöve csúszott le akkor a koszos levegőből szív falsot a mocid! Sajnos én épp így jártam tavaly tavasszal, és káromkodtam is nagyokat! 2 komplett olajcsere oldotta meg a dolgot! Addig reszelős volt érzetre a váltó, stb....
A a kipuffgáz visszakötésének a csöve csúszott le a légszűrőházról az is falsot okoz!
Ha a karbi fűtésének a csöve csúszott le az is eléggé gáz.....
Magyarán szedd szét inkább még 1x a gépet, és keresd meg, hogy honnét jött le a cső! Megéri!
A jobbos/balos közt szerintem van különbség!
Pár indexem talán még van otthon is megnézem majd neked! Ha hozzáveszed, amit a linken küldtem, megvan a komplett indexkészlet! ;)
Valahogy úgy volt hog volt eladó 3 index és 2, vagy hasonló kombinációban. És természetesen egyben akartak megvállni tőle, nem darabonként...
Köszi srácok! ;) Majd megnapoztatom azt az oldalát, hátha fakul :D
Láttam olyan CB500-at is, ahol zsír új deklit tettek fel, gyárit, annál is nagyon elütött, hiába na...
Találtam két indexet, a lámpák között keresd az apró rovatban. Bármilyen Hondás jó elvileg a CB500-ra, ugyan akkor a menet, stb.
Számomra a Hornet csepp formájú indexe a legszebb! :) Valahogy nem szeretem a mini indexeket, bejön a szép borostyánsárga szín és a viszonylag nagy méret.
Azt elfelejtettem írni h. én plusz terhelést sem vettem hanem találtam itthon foglalattal egész apró normál izzókat ami sorbakötve már volt akkora áramfelvétel a LED-es indexel együtt h. működjön az indexrelém. Az apró izzó a foglalattal pedig elfér az ülés alatt v. bárhol. Én az ülés alá tettem mert ha kiég akkor könnyebb cserélni, nem kell levenni az idomot..
Nekem fehér búrás LED-es mini index van fenn. Nagyvasban 4190Ft/pár ami sztem baráti ár és E-betűs is.
Az index amivel vettem a motort az is mini volt, de úgy emlékszem bajonett záras halogén izzós amiből ki volt égve 1db és olyan izzót sehol nem találtam, úgyhogy LED-eset vettem amivel nem lesz izzó problémám és jól is néz ki szerintem.
Aki LED-eset akar az a bekötéséhez ne vegye meg az elektronikát(terhelésfüggetlen index relé) csak plusz terhelést kell mert a motorban az indexrelé terhelésfüggő.
Köszönöm az infokat!
Én is ilyet vettem. Amikor megjött azért ferdén néztem, mert ami a motorban van az is yuasa de arra az van írva, h made in japan, erre pedig csak a hasonló szemű "szomszédjuk"...
Jó h mondtad a másodlagos légszűrővel, h jártál akkor neki kéne ugrani amíg még nem használom a motort. Csak gondoltam megvárom míg nem lesz tele a tank
Ui: ha marha nagy szerencsém volt ma akkor végeztem, uh neki is ugrom a dolgoknak.
http://cbf-egyesulet.hu/e107_p...
Dehogy... meredek lenne úgy fényezni, hogy fent van a mocin, eszembe sem jutott!
Szépen leengeded az olajat egy tiszta tárolóba, mondjuk 5 literes lapos mosószeres falkon jól kimosva/szárítva. Utána ezt átöntöd szintén száraz és tiszta ásványvizes flakonba, hogy ne koszolódjon az állás allatt.
Utána lehet kicsavarozni a dekli csavarjait, majd óvatosan rongy és gumikapalács segítségével oldalról körbe-körbe megkocogtatni, hogy elengedje a blokkot. Meg fogsz lepődni, hogy beleépül! :D
A dekliből még ki kell csavarozni a generátort, amihez neki kell feszülni kiskrovával, rendesen fognak a csavarok! :) Célszerű rongyba burkolni a deklit, hogy a dulakodás során se a blokk fényezése se a dekli ne sérüljön (5 csavar)
Utána mehet a fényezőhöz, te pedig aláfeküdhetsz a mocinak és röpke 1-1.5 óra alatt egy tompább kiskéssel, lapos szögben lekaparászhatod a tömítés maradványait a blokkról (ugyan ezt a deklin is tessék megcsinálni, ott rövidebb persze)
Arra figyelj, hogy ha a felső részt kaparod, tegyél egy rongyot a blokk belső részére, hogy arra potyogjon és ne a motor belsejébe.
Idejében szerezd be a tömítést is (2700 Ft) illetve tömítőpasztát (hőálló, szilikon alapú). CBLaci javasratára kentem én is a tömítésre, lehhelet vékonyan, az ujjaddal elkened a tömítésen kétoldalt és a maradékot a szélekről rongyal leszeded. A lényeg, hogy valami tömítést biztosítson azért de óvakodni kell, hogy a blokkba nagyobb szemcse kerüljön, eltömítheti az olajzó furatokat (amelyek kb 6mm minimális méretűek)
Röviden ennyi! ;)
Én ezt eddig kihagytam...csak csiszoltam a csövet
Nagyon tartós pedig sima Color Works ami nem is drága
A deklit úgy fújtad le, hogy rajta volt a gépen, csak kimaszkoltad amit nem akartál lefesteni? Milyen festéket használtál, Colorworks?
Nem tudod milyen típusúak azok a csavarok amik tartják a deklit? Sajnos nincs itt a gépem és gondoltam jó lenne venni rá újat, mert bizony 1-2 már rozsdás - az előző német gazda télen is ezzel járt folyamatosan.
Köszi a válaszokat!
A leömlőket isten ments, hogy külön szedd le :D Irtózatos meló ahogy hallottam. A kifufogót még 2 csavar tartja, gyerekjáték leszedni az egészet! Ha a dobod nem csúnya, nem is érdemes festegetni, ott a hőfok miatt nem lesznek problémáid (100-150 fok fölé nem hinném hgoy megy a dob...)
A blokk kipufogó része és a leömlők közé kell a tömítés. Hondáék sima rézsgyűrűt adta, Nagyvasnál vagy hol vettem utángyártottat az réz gyűrű volt, ami összepréselődik amikor felteszed. Úgy elegáns ha felrakod azt is szereléskor, azért van oda kitalálva! ;)
Nekem is most jön még tapaszra a kipuff szépítés, akkor a kipuff tömítést cserélni kell ilyenkor?
Egyébként nagy macera? Gondolom leszedem a leömlőt lecsiszolgatom lefújom valami hőállóval (rem találok colorworks-öt) utána ahogy megszáradt vissza fel és rá kell égetni?
A dobot ugyanígy, csak nem kell olyan extra hőálló? Ha egyszerre csinálom a kettőt akkor a dobot le se kell szednem nem?
Kinyitod az akksi tetejét, rászúrod a fiola sort, belecsorog ~10 perc alatt a sav, és az akku feszültség folyamatosan kúszik felfelé. Utána nagyon érdemes tölteni az akkut (rá van írva, a névleges kapacitás tizede Amperben X 10 óra általában). Utána tökéletesnek kell lennie! ;)
Itt van pár videó az akku "élesztéséről", megtaláltam a gépen
link
A leömlőhöz én Colorworks kerti grillezőre való hőállófestéket szoktam veni ócsanból. Az bevállt eddig! De így is évente kell festeni, nem lehet megúszni... Vegyél hozzá kipu tömítő gyűrűt is, ilyenkor az is kelleni fog! (vörösréz)
A másodlagos légszűrőt valószínűleg nem fogod tudni tisztítani, hanem darabokban fog kihullani a maradéka... Nekem legalább is így volt anno. Filléres tétel a Hondától kell rendelni a szivacsot.
Nem minden bowdent kell olajozni, a teflonost egyenesen tilos ha jól tudom, ennek járj utána, melyik milyen.
A láncot én petróleummal szoktam tisztítani (körömkefe + 1 óra gugolás a gép mellet :)) Az nem mossa ki az O gyűrűn belüli zsírt a láncból, ami az egész lánc lényege.
A fékfolyadék cserét nagyon jól teszed, elvileg 2 évente kell. Az enyémben anno sötét volt már (amikor vettem) egyből elől hátul cseréltük. Egyrészt tönkreteszi a féket a lerakódások miatt, másrészt a forráspontja lejjeb tolódik, így mondjuk egy combos lejtőn beesik a fékkar :S Érdemes rá odafigyelni!
Vannak a zselés akkuk amelyek inkább rászolgáltak a gondozásmentes jelzőre. Ezekben már van üvegszövet amiben az elektrolit stabilabban helyezkedik el és a lemezeket teljesen elválasztja egymástól. Bírja a rázkódást nincs iszapkihullás ami a zárlatot okozhatná a lemezek alján és a lényeg, hogy nem alakul ki folyadékveszteség. Ezek totál zárt akkuk, így ha akarnád se tudnád "gondozni" és nem is szabad.
Legyen bármilyen akkud az a lényeg, hogy legyenek oxidmentesek a saruk mielőtt csatlakoztatod és vékonyan kend be zsírral mindkettőt, minden fogyasztó legyen kikapcsolva (még a sluszkulcsot is ki szoktam venni), kiszereléskor a negatív sarut vedd le először aztán a pozitívat, beszereléskor a pozitívat tedd rá először és aztán a negatívat, rendesen húzd meg a saruk csavarjait, hogy minimális legyen az átmeneti ellenállás, stabilan rögzítva álljon a helyén az akku és ha van gázelvezető cső akkor az ne feszüljön és ne a láncra vagy fényezett felületekre irányítsd a végét.
A kezelési, beszerelési útmutatót olvasd el és tartsd be
Nagyjából ennyi jutott az eszembe ja meg fesd le a leömlőket ha még nem mondtam volna
Nagyjából az általad körvonalazottakhoz hasonló félelmeim vannak ebben a cső-ügyben.
Úgyhogy még egy nekifutás lesz részemről.
Ha nem találnám meg a megfejtést, akkor az amúgyis esedékes lánccsere kapcsán a szervíznek megmutatom.
Üdv.
Dávid
kipufogó:
-leömlő
-dob rohadásainak a kijavítása
másodlagos légszűrő kitisztítása
bowdenek olajozása
gyertyák cseréje
lánctakarítás
hátsó fékfolyadék csere
Nem értettem, h a bánatban nem írtátok tömkeleggel: motorozás, motorozás. Aztán vissza kellett jönnöm vasárnap pestiába és rájöttem. Hát itt szar idő van/volt, köd. Otthon (Paks) 10fok volt és egy rakás motoros, viszonylag száraz utak. Igazából tanulnom kellett volna, uh csak egy rövidke kört nyomattam, de jó volt határozottan:D.(nyilván )
Valaki helyezett már üzembe új gondozásmentes akkut? Megvettem már decemberben aztán majd tavasszal...Van hozzá leírás de minden tanács jól jön mielőtt haza vágom a 15e-s akkut. Előre is köszönöm!
-egy beton csíkon a tó mellett
vagy
-egy beton csíkon a folyó mellett
Szabad a gazda
(a leömlőidet fesd le, a többi nagyon rendben van! )
Tudtátok, hogy átalakították a blokköntvényt is, mikor a váltóházba integrálták az elektromos jeladót? Rakom fejben az "X"-eket, hogy miben különbözik a 2 blokk! Ez biztos valami kényszeresség lassan már nálam!
Igazán, hogy 1 gép futóműve mennyire passzol 1 blokkhoz az nagyon soktól függ! Ha 90-100%ban használod ki a blokkot folyamatosan akkor persze tuti alultervezett lesz a futómű... Ha a kigondolt 30-60%ban használod, akkor meg tuti!
Ha azt nézzük, hogy milyen futóműbeli különbség van 1 CB500, 1 CBF600 hoz képest akkor persze zongorázhatjuk a differenciát, és ez így müxik persze tovább is! Nézz meg 1 2005ös CBF600at, meg 1 2008as CB600at ott is nagy a különbség! Ha viszont 1 2010es CBF600at vetsz össze 1 első generációs "lestrapált" 1998as CB600al persze már nem akkora a különbség! Mert tuti, hogy a rugók már elfáradtak, a csapágyak már berágtak, stb...
A másik, hogy a CBF sorozat is csapkod! Sőt! Az 1998as CB600ak is hajlamosak csapkodni!
Szóval minden attól függ, hogy hogy és ennyire használod azt a vasat! Ha 90-130 között gurulászol akkor a CB500 futóműve tuti bárkinek is! Ha 140az utazód akkor már a CBF600 kell! Ha 160 felett téped a tempót akkor már futómű tuningos hornet kell neked! Ha 200 felett akkor meg tépd le a rendszámot (mert drága), és kérlek csak valamelyik ringen használd a motorod!
Szóval az a kérdés, hogy neked mi kell, és mit engedhetsz meg magadnak! Mert az erősebb gép jobb-drágább-gyorsabban kopó gumit, láncot, fékbetétet igényel, stb., stb., stb!
Én ebből a szempontból tökéletesen elégedett vagyok a CBF!500-al! 1998as hornet váz, futóművel együtt, bár csak szimpla a tárcsafék, de a túragumit ez is simán blokkolja, és a legendásan strapabíró 500as blokk! Simán jó a futómű az 56Le-höz! Sőt szinte túlzás! Bár a jóból sosem elég! Ha akarom 90el elkaristolok 4.2es fogyival, ha meg ringen "szétpörgetem" a kis drágám akkor sem nyeklik-nyaklik a futómű alattam! Szóval Én tökéletesen elégedett vagyok! Vagyis azért annyira azért nem! Túl puha az első rugós-tag, a hátsót is érzem, hogy kezd már fáradni, és a kormánycsapágy sem az igazi! De ezt, 1 wilbers rugószett, meg 1 kúpcsapágyszett simán megoldja majd 1-2 év múlva!
JAJ! Vigyázz!
Eléggé sok vastag cső van ott, és 1 kivételével mindre nagyon-nagy szükség van, hogy a helyén legyen!
Ha a két túlfolyó melletti csőről van szó akkor az a hűtővíz túlfolyója, az lóghat, legfeljebb az esetleges túlfolyás összedzsuvázza a blokkot!
A a 2 karbi valamelyik szívómembrán kiegyenlítő csöve csúszott le akkor a koszos levegőből szív falsot a mocid! Sajnos én épp így jártam tavaly tavasszal, és káromkodtam is nagyokat! 2 komplett olajcsere oldotta meg a dolgot! Addig reszelős volt érzetre a váltó, stb....
A a kipuffgáz visszakötésének a csöve csúszott le a légszűrőházról az is falsot okoz!
Ha a karbi fűtésének a csöve csúszott le az is eléggé gáz.....
Magyarán szedd szét inkább még 1x a gépet, és keresd meg, hogy honnét jött le a cső! Megéri!
Pár indexem talán még van otthon is megnézem majd neked! Ha hozzáveszed, amit a linken küldtem, megvan a komplett indexkészlet! ;)
Valahogy úgy volt hog volt eladó 3 index és 2, vagy hasonló kombinációban. És természetesen egyben akartak megvállni tőle, nem darabonként...
Van valami különbség az első hátsó jobbos balos között? v ugyanolyan mind?
Láttam olyan CB500-at is, ahol zsír új deklit tettek fel, gyárit, annál is nagyon elütött, hiába na...
http://www.kepesmotor.hu/lampa...
Találtam két indexet, a lámpák között keresd az apró rovatban. Bármilyen Hondás jó elvileg a CB500-ra, ugyan akkor a menet, stb.
Számomra a Hornet csepp formájú indexe a legszebb! :) Valahogy nem szeretem a mini indexeket, bejön a szép borostyánsárga szín és a viszonylag nagy méret.
Az index amivel vettem a motort az is mini volt, de úgy emlékszem bajonett záras halogén izzós amiből ki volt égve 1db és olyan izzót sehol nem találtam, úgyhogy LED-eset vettem amivel nem lesz izzó problémám és jól is néz ki szerintem.
Aki LED-eset akar az a bekötéséhez ne vegye meg az elektronikát(terhelésfüggetlen index relé) csak plusz terhelést kell mert a motorban az indexrelé terhelésfüggő.