Megnéztem a láncolajozót és nagyon tetszik. Gyárilag is lehetne ilyen a motorokban mint pl. a láncfűrészekben is.. Vicces lenne ha a fűrészekbe se lenne automata láncolajozás és fújkálni kellene rajta a láncot Azt még nem tudom hogy elkészítem-e, de hosszú távon jobb befektetés mint a lánckenő spray. A tisztítás viszont azt hiszem petróleummal lesz ha már sok gépkönyv is ezt javasolja és cblaci is kitette a linket - a kellemetlenségek elkerülése végett gondolom - amiben szerepel, hogy mivel tilos a mosása. Lacinak ez a "betegtájékoztatója" Tudjátok: kockázatok és mellékhatások tekintetében...
Boldog Új Évet!
Hígítóval kapcsolatban személyes tapasztalatom nincs.
Annyi csak, hogy mindenhol ellenzik a hígító és a benzin használatát.
A gyártók is ajánlják a petróleumot(már amelyik) és a szerelők a Brigéciolt.
Mondjuk a márkaszervízben engem leb@sztak, amiért tisztítom a láncot.
Nem is ment el 20000-et a gyári RK lánc.
A következő CZ lánc az nagyon király volt, a láncolajzóm hibás beállítása miatt kb. 1000km-t ment kenés nélkül, bár már sokat ment, mielőtt felkerült az olajzó.
A végső döfést a kifolyó akkusavtól kapta, ettől rohmosan elkezdett egyenetlenre nyúlni.
Ha tisztítani akarod a láncot, akkor a brigéciolt is felviheted ecsettel, akár a petróleumot, de ecset helyett szerintem jobb a fogkefe.
Ez a láncápolás téma mindig is meg fogja osztani a motoros társadalmat.
Talán ez inkább hit kérdése, mármint, hogy ki, melyik módszerben hisz.
Az ember elolvassa az ajánlásokat, és aztán azt csinálja, amelyik szerinte helyes.
Van ahol egyenesen azt állítják, hogy egyáltalán nem kell a láncot tisztítani, csak kenni.
Az oldószeres (Benzin, Hígító stb.) használatát mindenhol ellenzik.
Az általad linkelt oldalon is: "Tömítőgyűrűs láncot higítóval, benzinnel mosni TILOS!"
A Suzuki gépkönyv (DL650, GS500) a petróleumos tisztítást ajánlja.
Kenéshez pedig motorolajat ajánl.(Lehet, hogy az újabbak már nem, ez 2006 környéki volt.)
A Hyosung könyve láncspray használatát javasolja, tisztítás nélkül.
A beáztatást én sem tartom jó ötletnek, esetemben nem is megoldható, mert nem tudom levenni.
Én maradok a házi láncolajzómnál, nekem bevált.
Nemrég a Suzuki Bandit fórumon írtam róla, ha érdekel. 18561-es számú hozzászólás, jelenleg a 743.oldalon.
Kérdés az is, hogy mennyire volt használt a gyűrű, amit teszteltél.
Mert lehetséges, hogy már az is meg volt duzzadva, csak éppen nem volt feltűnő.
Úgy tudom, hogy a szilikon is károsítja a gumit, de ez rövid távon egyáltalán nem feltűnő.
Ne érts félre, nem akarok vitatkozni, csak leírtam a gondolataimat.
Mindenesetre elgondolkodtató, amit írtál.
Én is Boldog Új Évet Kívánok neked, és a többi fórum olvasónak is!
Köszi h. a védelmedbe vettél
Egyébként várjuk meg mi "csobaikaresz" véleménye.
Én nem akarom levenni a láncot, azért lőttem ki a brigéciolt a listából. Valami olyan "csodaszer" érdekel amit úgy tudok használni - ahogyan írtátok is - hogy ecsettel a hátsó lánckerék előtt tisztogatom és lefolyik egy lemezen. Saját elgondolásom szerint ha az O gyűrűknél lévő zsír megóvása a cél akkor nincs is olyan anyag ami a koszt oldja az O gyűrű zsírját pedig nem. Talán 2 rossz közül kell választani.. Olyan mint a 2 kátyú közül a kisebbet velesztani egy extra minőségű Magyar úton
Én csak felhasználó vagyok és ha valakinek beválik úgy csinálom én is. Legrosszabb esetben az történik mintha magamtól kitalálnék valamit és a saját káromon tanulnám meg. Azért köszönöm h. szóltál h. szerinted azzal ne, de ha valakinek működött akkor miért ellenzed? Nálad egy ilyen tisztítás után valami balul sült el? Bocs, ha akadékoskodásnak tartod de érdekel a véleményed.
Üdv: Nándi
Én amikor megvettem a gépet a láncon valami vastag fekete "kátrány" volt.
Ezt gázolajjal távolítottam el nagynehezen.
Azóta zsír alapú láncsprayt használok. Igaz ez az első úton kicsit koszol, de viszont a szemek és a görgők közé jól befolyik jó kenést biztosít.
A tisztítás meg egyszerűen ronggyal történik így mindig szép tiszta a láncom kívülről.
Boldog Új Évet Kívánok minden CB 500-as és nem CB 500-as cimborának is. Remélem nem száll teljesen el a benzin ára és sokat tudunk motorozni 2011-ben. Mindenkinek balesetmentes 2011-et kívánok!
Ne Nándinak mond, nem Ő találta ki!
Mielőtt tényleg leesnél a székről és megütnéd magad figyelmesen olvasd el a 7970-es hozzászólást. Nem beáztatásról van szó, ecsetes lemosásról amit megelőzött egy teszt, beáztattam egy kiszedett "O" gyűrűt és nem történt vele semmi, többnapos LB-s áztatás után se. Talán némileg eősebb mint a petróleum de közel sem olyan erős mint a motorbenzin és mivel lemosásról van szó nincs ideje kimosni a csapokból a gyári zsírt, viszont teljesen leoldja pillanatok alatt a dzsuvát és maradéktalanul elpárolog. Nem támadja a felnin a festéket nem egy aggresszív anyag. A petróleum viszont bevonatot hagy, nehezebben párolog és ezért utána a lánckenő sem tapad meg teljesen a láncon, főleg ha nem törlöd teljesen szárazra a láncot (amit meg nagyon nehéz). A Brigit meg le kell mosni vízzel ez vele a bajom és mire kiszárad a víztől már koróziónyomot is hagy. DE! Van egy link is ott szintén a 7970-es hozzászólásnál, azt szoktam javasolni ahogy ott le van írva a láncápolás. Ha ezt követik akkor biztosan nem csinálnak kárt a láncnak, az meg, hogy nekem mi tetszik az egy megint más dolog, csak itt leírja mindenki a sajátját, még akkor is ha ez nem mindig olyan amit a nagy átlag jónak ítél. 5ezrenként lemosom a láncom ezzel a technikával, 300-400km-két fújom fehér valvoline-al, több mint 30ezret futott és még a következő szezont is kibírja. Ettől függetlenül mindenki használja a Brigeciolt vagy a Petróleumot, főleg aki leszedi és beáztatja a láncot, mert szerintem az áztató mosás a legkárosabb, főleg ha már egy-két gyűrű nincs a helyzet magaslatán és beengedi a mosófolyadékot.
A meglévőt nagyon szeretem, de szeretnék mellé egy Suzuki DL650-et.
Ha Honda, akkor CBF1000, az új Transalp nem igazán tetszett.
De még jó lenne egy Moto Guzzi Stelvio is.
Na ez jól esett azt azért elmondom, hogy én csak a tapasztalataimat írom ide le, ami nem biztos, hogy másoknál is ugyanúgy szuperál.
Az olaj terén viszont biztosan tudom ajánlani a Motult, mert eddig negatív tapasztalatot nem hallottam, én nem is használok mást azóta mióta legelőször kipróbáltam
Hello!
Én 2009őszén csatlakoztam a CB500-as tulajok táborához egy 2000-es évjáratú gépet vettem és szégyenlem is, hogy csak ma regisztráltam a fórumra habár elég gyakran beleolvasok a hozzászólásaitokba és szeretném megköszönni, hogy életben tartjátok ezt a topikot a hozzászólásaitokkal mert szinte minden tanácsot és véleményt tudtam hasznosítani eddig.
Én Motul 5100 4T olajjal használom a motort és amikor frissen belerakom sokkal puhább a váltó és a váltások simábbak. Azt hiszem ezt cblaci is írta már elég régen és az ő hozzászólásai miatt vettem ezt az olajat és igaza lett ebben az általam tapasztaltak alapján. (Itt meg is jegyezném, hogy az írásaid részletessége és a csatolt illusztrációs képeid alapján én adok a véleményedre)
Gyertyából NGK CR8EH-9 raktam bele, ugyanilyennel vettem és fájt a szívem kidobni belőle mert - ahogyan írtad is cblaci - úgy néztek ki mint az újak, de mivel nem tudtam mennyit használták inkább kicseréltem. Különbséget az új és a régiek között nem vettem észre.
Most én is le szeretném pucolni az út porát a láncról csak azt nem tudom még, hogy mivel tegyem. A brigéciolra gondoltam, de mivel nincs ebben még tapasztalatom és ti LB hígítóval vagy petróleummal csináltátok - és működött - én is azzal fogom.
Utólag is Boldog Karácsonyt mindenkinek és jó készülődést a szilveszterre.
Szerencsére mint látom benézegetsz HONDA fórumba is, így még az is lehet, ha legközelebb motort veszel megtalálod a helyes utat
Mondom én aki letértem róla
Ez a lánctisztítás érdekel engem is, mert még sosem pucoltam meg a hondám láncát pedig 27ekm van benne!
Az előző gépemét 1x megpucoltam. Utána rögtön cserélni is kellett a láncot mert tönkrement!
24000es szeríznél cseréltem le a gyárit iridiumosra NGKra! Sokat simult az alapjárat, meg jobban is harap a paripa! Lehet az iridium javára, de lehet az öreg gyertya hibájára is fogni! Szóval nem tudom, csak azt, hogy az iridiumos gyertya tuti!
Teljesen igazad van, simán elmenne talán még 40ezret is, de mégis cseréljük már jóval előtte mert ez van leírva és ezt is halljuk mindenütt
Azt viszont nemértem miért van 24 hónapra is meghatározva az ideje hiszen az nem romlik az idő múlásával olyan mértékben mint mondjuk az olaj. Persze a Honda mérnökei sokkal okosabbak mint én ezért muszály elfogadni tőlük
Kb. 20ezernél cserélgettem én is a motorjaimban, az kb 2 szezon, de olyan gyertyákat vettem ki a CB-1ből is amit sajnáltam kilökni pedig tutira nem fogom visszarakni már többet.
A CBF 500 hoz 24.000 km vagy 24 hónap (amelyiket előbb eléri ) a gyertyacsere intervallum. Biztosan néztetek már 20.000 ezres gyertyát amit 4 ütemű motorból vettek ki. Hát az pont úgy néz ki mint az új. Bezzeg ugyanennyi kilóméternél a 2 üteműnél már nagyon el van kopva (ki van hegyesedve). Hát ez a különbség, a 4 ütemű ugyanazon a fordulaton fele annyit robban tehát kevésbé használódik a gyertya.
Ennek ismeretében mindenki döntse el pénztárcája + lelkiismerete szerint hogy mikor cserél, vagy mikor dobja ki a jó gyertyát.
Egyébként a gyári ajánlások nagyon sok biztonsági tartalékot hordoznak, mind gyertyacsere, mind olajcsere ügyben. Meg merem kockáztatni, hogy a dupláját simán kibírja mindkettő, de hát ez az én véleményem.
ÜdvPA.
Ha már felmerült a dolog.
A többiek milyen gyakran szokták cserélni a gyertyákat?
Mert erről is erősen megoszlanak a vélemények ahogyan én néztem/olvastam a neten...
Én a sima NGK - t használom. Azzal sincs semmi gond. Elméletileg az iridiumosnak tovább kellene, hogy bírja. Én kb 15 ezrenként kicserélem a gyertyákat.
Hali! A lánc tisztításhoz annyit fűznék hozzá hogy bár biztos jó a Laci féle módszer hisz neki bevált én a lakkbenzin helyett petróleumot használok ez talán még "finomabb" egy kicsit. Kicsit kopott sörtélyű ecsettel ugyanazzal a teknikával csinálom mint Laci. Miután lemostam tiszta ruhával szárazra törlöm ha lehet még hagyom száradni is és mehet rá a lánc spray.Én abból a fehér színű Valvoline-t használom nagyon jól tapad szinte egyáltalán nem csapja szét.
Szia
Gyertya ügyben énis az iridiumos NGK-t használom, nemtudom jobb e valóban DE mivel ebayről megvettem annyiért mint itthon a sima gondoltam inkább az Csaszi kollégának is hoztam 1 pakkot ő sem panaszkodott...
Többek között az itt olvasottak hatására még karácsony előtt sikerült szert tennem egy 2000-es CB500-ra, így „vén” fejjel én is „behondásodtam”. A topicot nagyrészt végigolvasva sok hasznosat találtam, így (bár utólag) köszönöm a lelkes gárda segítő hozzászólásait, nagy segítség volt! :)
Mivel „új hús” vagyok a motorok között, de az elektromos- és mechanikai szerelgetés nem áll távol tőlem, a későbbiekben is támaszkodnék a tapasztalataitokra, tanácsaitokra. Sajnos a gép kissé mostoha körülmények között volt két évet, és bár motorikusan úgy néz ki, hogy nagyjából rendben van, azért van mit csinálni/rendbe tenni rajta. (kilométeróra nem eredeti -- kókány elvtárs benézett a lámpa mögé -- két nap elektromos szerelés -- a fényszóró mögött már „nyugodt vagyok”, km-spirál 3 darabban -- biker-world -- már megy, olajcsere „állítólag” volt, stb. :)
Ha szabad, egyből kérdeznék is:
- gyertyát mit javasoltok? Olvastam, hogy páran esküsznek az iridiumos NGK-ra, míg mások nem tapasztaltak érdemi változást.
Merre érdemes körbenézni középtámasz-ügyben? (ebay.de „kissé” horror... :)
Boldog Új Évet!