Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A lánctakarítás miatt nem szoktam levenni láncot. Felállítom középszenderre a motort a hátsó lánckerék mögé betolok egy lemezt (régi számítógép oldala, kicsit meghajlítva ) aminek az alja a földig ér és bele van állítva egy 20l-es műanyag kanna aljából kivágott teknőbe amibe belefolyik a mosólé és így nem pancsolok össsze semmit. Egy befőttes üvegből egy ecset segítségével a lánkerék előtt mosogatom a láncot közben forgatom a hátsó kereket.
Ha körbeérek megismétlem tiszta folyadékkal a folyamatot és a lánckereket is letisztítom, képen láthattad az eredményt. A kislánckeréknél nem pancsolok, csak leveszem a kicsi deknit hogy hozzáférjek és egy vékony fadarabbal kikaparom a begyűlt dzsuvát, majd száraz ruhával kitörlöm. Az egész max. egy órás művelet
Szia!

Rendben. Tisztában vagyok ezekkel kb. Csak nekem nem patentszemes a mostani DID láncom, cuccom pedig nincs, h összenyomassam a szemeket ezért kérdeztem. Emiatt is macerás a lánctakarítás mert nem tudom lekapni csak lazán. De akkor majd nézek patent szemet, ha újat veszek. De ezt a szezon még remélem bírja....
Kössszönöm!
Egyik képből kettő lett, amit meg még ide szántam lemaradt, ez lesz az:
Minden lánctípushoz van toldószem (zárószem), a legegyszerűbb a patentszem amelyiket miután összeraktad a lánc két végét a záróvillával rögzítesz, itt a forgás irányára kell figyelni, amerre forog a lánc arra legyen a záróvilla zárt vége. Van olyan aminek a csapjainak a végében van egy mélyítés amit szerszámmal (olyan mint a pontozó) kell megütni vagy préselni miután összeraktad. Esetleg lehet a láncból is egy toldószemet kialakítani, de ezt csak akkor csináld ha megfelelő szerszámod van hozzá. Csináltam ilyen célszerszámot (olyan mint egy kis satu), de ezt inkább kisebb teljesítményű motornál érdemes használni, sőt mivel mindegyik típushoz árulnak patentszemet nem is érdemes kinlódni vele.
Köszönöm gyors válaszod!:)

Szoktam olvasgatni azt az oldat/blogot amit küldtél, van rajta sok hasznos dolog.
Megpróbálkozom akkor majd én is az lb hígítóval, aztán elválik. Most tavasszal már esedékes egy alapos tisztítás. Én elég gyakran szoktam fújogatni lehet, h az is baj. De eddig csak 1szer hallottam a hangját, amikor hazaértem Debrecenből nyáron. Nem értettem mert 300km eket beszélnek, kb annyinként fújom, mondom talán megnyúlott mert megvoltam rendesen pakolva (képek között látszik:D), de egy alapos kenés és járatás után baba lett ismét. Nyilván a tartós 100-140 leszórta róla rendesen, utánna rájöttem és megnyugodtam.
Lenne még egy olyan kérdésem, h ha veszek új DID láncot akkor az már végtelenítve van szerinted, vagy otthon kell a szemet összenyomni?
Szia Fécó!
Ez is olyan téma ami megosztja a motorosokat, egy biztos motorbenzinnel ne mosd akár "X" akár "O" gyűrűs a láncod mert nem bírják a gyűrűk, állítólag megdagadnak kirepednek aztán a gyári zsírt kiengedik a dzsuvát meg be és rövid időn belül lökheted el az egészet. Legtöbben Brigeciol-al mossák ami biztos jó is csak azt meg vízzel kell lemosni és nekem azért nem tetszik. Nekem LB hígító jött be ami a hígítók közül a legkevésbé maró hatású és folt nélkül elillan azaz nem kell leöblíteni, nem támadja a felnin a festéket és oldja az olajos trutyit. Az is benzin benne van a nevében de közel sem olyan aggresszív mint amit tankolunk, úgy próbáltam ki, hogy egy használt láncot szétbuheráltam és az "O" gyűrűt beáztattam egy hétig, semmit sem változott, ezért próbáltam ki. A képen látható az eredmény és mivel nem hagyott nyomot (mint a Brigeciol) a "fehér" kenőolaj is nagyon jól megtapadt rajta. Ezt egyszer írtam le a kenőanyag topikban és kaptam is hdeget meleget olyanoktól akik csak gondolják, hogy ez káros a láncnak, nekem bevált de nem szivesen ajánlgatom pont a rossz nyelvek miatt. Van viszont ez a link amiben sok okosság van és az én elképzelésemtől sem áll nagyon messzire (bár van ami igen) szerintem kövesd ezt mint ahogy legtöbben is ezt teszik és akkor sokat elfut a láncod. A Suzun több mint 30ezret futott gyári lánc van és még a jövő szezont kibírja, ezért gondolom, hogy én se állok messze az igazsághoz, bár hozzáteszem én 300-400km-ként fújom a láncot (akkor már hallom a hangját) és 4-5ezrenként tisztítom a fent leírt módszerrel.
Itt a link, ami néhol ütközni fog az általam leírtakkal, de ez a sokak által bevált módszer, szerintem olvasd el és ha követed a leírtakat nem csinálsz kárt:link
A képek a letisztított és beolajozott láncom állapotát mutatják, most egyébként próbálgatok egy újabb anyagot, de erről majd később írok ha beválik
Szia Laci!

Az lenne a kérdésem, h amennyiben szoktad takarítania láncot, akkor mivel teszed azt?
Egyszer letisztítottam benzinnel lejött róla minden gyönyörűen de az macerás... nem mertem a motoron elvégezni nehogy megmarjon valamit, mert jártam már egyszer úgy még az apriliaval.
WD40 is szedi rendesen... De sokan elküldenek melegebbre ha ilyet mondok. Tudom, h van tisztító spray csak lehet, h ugyan az van benne mint pl. a WD40-ben engem meghülyítenek vele, h azzal nem szabad.
Mit tudnál (vagy akár ki más) hozzáfűzni?
Előre is köszönöm a tanácsokat!
Nem egyszer leírtam már itt, hogy mire kell figyelni, illetve én mire figyelek motorvételkor

Amire figyelj ha motort veszel:
Nem füstölhet hidegen sem és melegen sem, várd meg mindig az üzemi hőfokot és húzd neki oda 7-8 ezerig, ha kékes a füst hagyd ott, ha fekete a füstje karburálási hiba ami beállítható, de ebben az esetben alkudj.
Ne húzzon a kormány félre, ne akadjon. A vázat nézd végig alaposan nincs e rajta javítás nyoma.
A víztartály legyen tiszta, ha zavaros netán olajszerű szennyeződés van benne hagyd ott, ha valamikor felfort és kifújta a vizet az is nyomot hagy, figyeld a kiegyenlítő tartályt és a környékét is.
Ha túl sűrű benne az olaj előfordulhat, hogy adalékolták így a kopások miatti résveszteségekből adódó csörgés nem hallatszik, de egy olajcsere után meglepetés érhet ha csörögni fog és füstölni Persze ha sűrű az olaj az azt is jelentheti, hogy nagyon régen cserélték, nem szerencsés helyzet az sem.
A legbiztosabb ha viszel magaddal hozzáértőt aki segít, sok pénzt megtakaríthatsz vele és bosszúságot.
Sziasztok!
Elnézést,hogy csak így a közepébe vágok,de anyagi okok miatt eladó a gépem.
Haly!Ma megnéztem a cb 500at!
Igazán ilyen motort még csak neten láttam.
Jópofa szimpi motor,gyári szinű 1 -2 apróbb karcal nem lényeg.
4 év alatt 2e km ment ,tavaly 200at vastagon poros.
Aksi kuka betolni nem tudtuk dombon sem.
Tehát a hangját nem hallottam ,hibái a hátsó féktárcsa válas.
A kormánycsapágy nem lógott ,vagy csak úgy tünt.
Kissé puha a teló hát ezért kéne látni másikat hogy ez ilyen valóban,vagy döglödik vmi.
Ha beindul a villanymotor hangon kivül nézzek vmit?
Bármi észrevételnek örülök!
Köszi aki válaszol.
Én is szeretnék Boldog Karácsonyt Kívánni minden motoros cimbinek!
kösz a szervíz könyvet. átnázem hogy jobban képbe legyek a dologokkal.
Boldog Karácsonyt kívánok motoros kollégák! :)
A CB-1 ben is olyan csapágy van mint a CB500-ban ha jól emlékszem, én is meglepődtem annó, hogy kúpgörgőset kaptam :)

A cserénél csak a régi csésze leszerelése volt idegtépő, a többi nem nagy ördöngősség, csak rá kell szánni az időt és a helyet (ha esetleg nem tudod összerakni az alábakolt motor elférjen).

A Haynes manuálban megtalálod az egész leírást a cseréhez!
Bízok benne, hogy sikerül, az a gép még megérdemli
Egy árajánlatot valószínű kérni fogok. Köszi!
Mindenképpen jelentkezek a fejleményekkel.
28.-án megyünk Szegedre benézek hátha nyitva vannak.
És természetesen meg kell fúrni a hengert
Akkor nem marad más mint a túlméretes dugattyú, van Szegeden egy dugattyúkészítő műhely ahol szerintem tudnak neked segíteni és közel is van hozzád:link
Sajnos ezt már végig zongoráztam én is. Hengerfej leköszörülve új tömítés Új gumigyűrű tömítések szelepszár szimeringek. Mikor új dugattyú gyűrűket raktam fel ideig óráig jobb volt de utána újra füstölt és ette az olajat. Ezért gondolom hogy új dugók gyűrűk segítenek csak.
Biztos vagy benne, hogy kopott a henger? Tudom hülye kérdésnek tűnik egy több mint 25-éves motor esetében, de az én 74-es évjáratú Hondám is nagy meglepetést okozott. Ette az olajat és üzemmelegen olyan kéken füstölt mint a fene Szétszedve hordós hengerkopásra és beragadt elkopott gyűrűkre számítottam, aztán csak lestem amikor a henger közepében a dugattyú szoknyája alig mozdult néhány tizedet oldalirányban de a gyűrűk se voltak elkopva és a hajtókarok sem lógtak egy kicsit sem Viszont a szelepszár szimeringek olyan szinten voltak ridegek, hogy roppantak széjjel mint a bakelit és az ajkak már nem is látszottak. Persze nem találtam már hozzá egy boltban sem szimeringet pedig a hengerenként két szelep miatt nem lett volna nagy kiadás akár 4db gyárit sem rendelni, csak hát már túl régi volt ahhoz. Megmértem egy szelepszárat és a kiszedett szimeringek közül vittem magammal egy kevésbé töredezettet, aztán az autósboltban az összes fellelhető szimeringet átnézegettem és méregettem, így találtam rá a Maruti 800 szimeringjeire amik egy az egyben ugyanazon méretűek voltak Összerakás után olyan szépen és füstmentesen járt a motor, hogy az valami hihetetlen és mivel az olaj nem jutott be az egéstérbe a szelepszárak mellett még a gázreakciója is jobb lett. Akkor egyszer mentem vele 135-öt (az órája szerint) csak próbaképpen. Szóval egy a lényeg, ezek az öreg szekerek még nagyon jól vannak megcsinálva, viszont a műanyag és gumi alkatrészek felett 15-20év után eljár az idő, ezeket nem tétel pótolni még ezzel a megoldással sem ahogy nekem sikerült. A tied is megérdemel egy kis foglalkozást mivel nagyon szép külsőleg és egész más feeling van a nyergükben mint egy mostani "műanyag" motornak. Sosem felejtem a dupla kipufogó hangját ahogy gurgulázott egy egy naposabb hétvégén amikor is nem féltettem elővenni egy kis nosztalgiázásra Sosem bocsájtom meg magamnak amiért eladtam. Viszont ha ráakadok egy felújítandó darabra jó pénzért, nem fogom kihagyni az tuti
Ezen a címen van szervízkönyv megtudod nézni http://www.ridehard.co.uk/04/c...
sajna olyanom nincs......akkor már fel is tölthetem olajja a szárat miután kicseréltük a szimeringet....
Nem száranként Összesen a kettőbe!
Ha van service manual-od abban benne van lépésről lépésre.
így van a porvédő van felül és gondolom alatta a szimering.elméletileg a porvédő ha egyben marad akkor vissza tehetném?7 dl olaj száranként? az nem semmi.......