Szia Atesz!
Kényes téma az olajcsere, számtalan leírást olvastam ezzel kapcsolatban nagyon megosztja még a szakembereket is. Többen arra esküsznek, hogy a téli leállás élőtt kell olajat cserélni mert friss olajjal jó ha áll a motor. Jól emlékszel én tavasszal szoktam olajat cserélni, de nem azért mert mint most is pl.ezer km van még hátra a 6ezres csereciklus végéig, hanem a téli 3-4 hetes (vagy sűrűbb) indítgatás miatt. Az én meglátásom szerint ha most a tél előtt cseréltem volna olajat akkor a 3-4 hetes hidegindításokkal tavaszra valamennyire lerontom a minőségét és lehet 70%-os olajjal kezdeném a szezont a hidegindítások miatti páralecsapódás és ebből következő savasodás miatt, mert bármennyire is véd az olaj közben romlik is a minősége. Azt gondolom, hogy az 5ezret futott olaj a blokkban nyújt annyi védettséget ami a téli járatások során megvédi a blokkot a korróziótól főleg azért mert a lecsapódó párásodás miatt minden alkalommal üzemmelegre járatom a motort így mindenhova eljut az olaj és átöblíti illetve olajfilmel bevonja a teljes mechanizmust. Viszont a tavaszt friss olajjal kezdem aminek már több szempontból is meg kell felelnie, bírnia kell nem csak a "hidegindításokat", hanem az akár extrém meleg városi araszolgatást is. Ezért kezdek én úgymond 100%-ban friss olajjal a szezon elején. Persze olvastam én olyat is, hogy ősszel leállítják és csak tavasszal indítják be, ekkor biztosan jobb a tél előtti olajcsre, viszont kiszárad a karbi, lerakódást hagy a benzin, jönnek az indítási nehézségek, beköpi a gyertyát stb... arról nem is beszélve hogy az olaj csak addig véd ameddig az olajszint áll, följebb a szelepvezérlésnél a pára dolgozik.
Keress utána mert erre a témára ezer oldal feljön, de majd meglátod vannak ám különböző vélemények és lehet erre a hozzászólásomra is írnak olyat, hogy az én megoldásom nem jó. Kéne két azonos típusú motor azonos kondícióval, egyazon márkájú olajjal és legalább 20 év egyforma üzemeltetési körülménnyel, de az egyiknél tél előtt, másiknál tél után kellene olajat cserélni. Valószínüleg nem menne tönkre egyik sem és még az is lehet, hogy ugyanolyan állapotban lennének motorikusan, tehát felesleges rajta aggódni.
Nekem ez a megszokott rendem és én nem is térek el tőle, mindig indul a motorom könnyen és az akksiaim is sokáig bírják. Jó minőségű olajat veszek ami szerintem az egészben a leglényegesebb dolog és természetesen 6ezrenként (de van hogy hamarabb) mindig lecserélem.
Üdv
Tudom, hogy egyszer kielemeztük részletesen, hogy mikor legyen az olajcsere, ősszel, vagy tavasszal. Emlékszem, hogy te a "tavaszpárti" vagy. Ez ügyben szeretném kérdezni, miért is?
Szia!
Nekem is CB500S van. A lánc 525v-108. Ez (is) megegyezik a "sima" változatéval. Most 525vx-108-ast fogok felrakni. Ez abban különbözik hogy nem O-gyűrűs, hanem X.
Ha érdekel a két lánckerék, akkor szólj ha aktuális és megbeszéljük a dolgot.
Szia!
Valószínűleg érdekelni fog a dolog!
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy a CB500 S lánca mekkora méretű, illetve hány szemes?
A választ előre is köszi! :)
Szia!
5000 Ft-ot gondoltam a együtt a kettőért. Ha kell, postázom is.
Természetesen lánccal együtt cserélem a lánckerekeket, csak már korábban beszereztem a két szükséges lánckereket. Most viszont kiderült hogy az ismerősöm által Angliából hozott készletben van egy első és egy hátsó is, így most ezek számomra feleslegesek.
A mellékelt képeken láthatóak.
Amúgy ezt a Powerite márkát én nem ismerem, de gyártanak jóval erősebb gépekhez is lánckerekeket, pl.: CBR1000, szóval nem hinném hogy gond lenne velük. Korábban JT-ket vettem, azokat gondoltam tavasszal felszerelni a CB-re.
Sziasztok!
Egy ismerősöm révén Angliából kaptam egy komplett láncszettet a CB-hez. DID X-gyűrűs láncot és a gyári áttételnek megfelelő 15, illetve 40-es lánkereket tartalmaz. A lánckerekek POWERRITE gyártmányok. A problémám viszont az hogy közben én itthon már beszereztem a szükséges lánckerekeket, így most van két bontatlan, felesleges darabom. Ha valakit érdekel, olcsón megválnék tőlük.
..nekem is ennyi volt, igaz nem cb-n. Én óra szerint 104ezernél cseréltem azt ami benne volt..nem tudom hogy a gyárija volt vagy sem, azzal vetem és 34ezret így toltam bele. Vedd meg, utána soha nem kell rá költened, az szinte fix
köszi az infót skacok.körül néztem........egyátalán nem tett jót.9500 pnzért találtal fékpofákat
nem olcsó dolog vagy én nem szoktam hozzá ezekhez az árakhoz,nem rég vettem a gépemet.
esetleg a ferodoloztatás jó lehet?megéri?vagy inkább újjat?mi a véleményetek?
sziasztok!nekem is van egy cb 500-asom.az lenne a kérdésem kérésem hogy honnan tudnék beszerezni hátsó fék pofákat?ez més dobfékes.előre is kösz a segítséget!
Szia Zolibácsi!
Nekem úgy rémlik említettem neked, hogy a hátsó keréknél is vizsgálódjál, akár egy járkerék csapágy vagy a hátsó villa forgó pontja körüli löttyenés is átvivődhet a kormányra és szitálás formájában előjöhet. Régi ETZ-m volt hasonló bajban és ott meg érdekes módon a hátsó (küllős) kerék újracentírozása után szünt meg a kormányszitálás, de szerintem ezt is említettem neked.
Mindenesetre örülök, hogy megvan a gond és remélem a csapágycserével meg is oldódik
A láncfeszítőt meg cseréld ki ha a szakik is azt mondták és aztán jöhetnek az újabb gondtalan kilóméterek
Ma olyan szépen sütött a nap, és időm is lévén, elmentem két műhelybe. Az elsőnél nem volt meggyőző a vélemény: cseréljek előbb olajt, mert ki tudja..., meg hogy bizonyára a szelepekkel van gond, hogy a csészék…
Utána elmotoroztam a versenyző haverem csapatának szerelőihez. Meghallgatták a motort, és ugyanazt mondták, mint Cblaci, hogy nagyon ne aggódjam. De rögtön kérdezték, hogy mikor cseréltem gyertyát, mert mintha nem járna simán. Mondtam, hogy az idén tavasszal cseréltem. Erre kezdték nézegetni, a karburátor beállítását, s végül kiderült, hogy nem volt megfelelő a beállítás, úgyhogy újra szinkronizálták. Ki is próbáltuk, s mintha jobban ugrana. Mindenesetre most egyenletesebben jár.
Nos ők is azt mondták, hogy a vezérmű-lánc spannerje fáradhatott ki, a hang arra jellemző, és mutatták is, hogy az idén hány régi spannert cseréltek le a Hondákról.
Már korábban is írtam, hogy 65 km körül, dobozzal beszitál a kormány. Ezt is mondtam a szerelőknek. Vizsgálgatták az első kereket, a kormánycsapágyat, a hátsó villát, hogy végül megállapítsák, hogy a hátsó kerék csapágyainál van kotty. Meg is rendeltettem ezeket, és a spannert is, mert jövőre biztos nem fog olcsulni. Aztán majd meglátom, mikor cserélem le ez utóbbit. Mindenesetre arra hajlom, hogy minél hamarabb.
Kellemetes hétvégét!
Hát a régi suzukimé ettől jóval egyszerűbb volt! Ott beszerelted a feszítőt, és a végén raktad be a spirálrugót, és csavartad a rugó nyakába a csavart. Így tuti a helyén feszítődött ki.
Szóval akkor ez a rugó most idő, vagy km alapján fárad el? És milyen hangot ad? Mert nekem vagy 3000km-e jelent meg, hogy indítózás után pár halkat koppan a "szerkezet". Üzem meleg állapotban inkább...
Egy kis T formájú kulcs is legyen hozzá, mert a beszerelés alatt ezzel tudod hátrahúzott,alaphelyzetben tartani a kis nyomócsapot (esetleg csavarhúzóval is megy).
A kiszerelt feszítőt nem ajánlatos szétszedni ,mert iszonyatos feladvány az összerakás.
Kényes téma az olajcsere, számtalan leírást olvastam ezzel kapcsolatban nagyon megosztja még a szakembereket is. Többen arra esküsznek, hogy a téli leállás élőtt kell olajat cserélni mert friss olajjal jó ha áll a motor. Jól emlékszel én tavasszal szoktam olajat cserélni, de nem azért mert mint most is pl.ezer km van még hátra a 6ezres csereciklus végéig, hanem a téli 3-4 hetes (vagy sűrűbb) indítgatás miatt. Az én meglátásom szerint ha most a tél előtt cseréltem volna olajat akkor a 3-4 hetes hidegindításokkal tavaszra valamennyire lerontom a minőségét és lehet 70%-os olajjal kezdeném a szezont a hidegindítások miatti páralecsapódás és ebből következő savasodás miatt, mert bármennyire is véd az olaj közben romlik is a minősége. Azt gondolom, hogy az 5ezret futott olaj a blokkban nyújt annyi védettséget ami a téli járatások során megvédi a blokkot a korróziótól főleg azért mert a lecsapódó párásodás miatt minden alkalommal üzemmelegre járatom a motort így mindenhova eljut az olaj és átöblíti illetve olajfilmel bevonja a teljes mechanizmust. Viszont a tavaszt friss olajjal kezdem aminek már több szempontból is meg kell felelnie, bírnia kell nem csak a "hidegindításokat", hanem az akár extrém meleg városi araszolgatást is. Ezért kezdek én úgymond 100%-ban friss olajjal a szezon elején. Persze olvastam én olyat is, hogy ősszel leállítják és csak tavasszal indítják be, ekkor biztosan jobb a tél előtti olajcsre, viszont kiszárad a karbi, lerakódást hagy a benzin, jönnek az indítási nehézségek, beköpi a gyertyát stb... arról nem is beszélve hogy az olaj csak addig véd ameddig az olajszint áll, följebb a szelepvezérlésnél a pára dolgozik.
Keress utána mert erre a témára ezer oldal feljön, de majd meglátod vannak ám különböző vélemények és lehet erre a hozzászólásomra is írnak olyat, hogy az én megoldásom nem jó. Kéne két azonos típusú motor azonos kondícióval, egyazon márkájú olajjal és legalább 20 év egyforma üzemeltetési körülménnyel, de az egyiknél tél előtt, másiknál tél után kellene olajat cserélni. Valószínüleg nem menne tönkre egyik sem és még az is lehet, hogy ugyanolyan állapotban lennének motorikusan, tehát felesleges rajta aggódni.
Nekem ez a megszokott rendem és én nem is térek el tőle, mindig indul a motorom könnyen és az akksiaim is sokáig bírják. Jó minőségű olajat veszek ami szerintem az egészben a leglényegesebb dolog és természetesen 6ezrenként (de van hogy hamarabb) mindig lecserélem.
Üdv