Üdv mindenkinek
Öcsike vagyok Balatonlelléről,zozzi gyerekkori barátja,és szinte együtt kezdtünk el motorozni vagy 15-éve
Nagyon jó túrákat szoktunk végbevinni
Remélem tavasszal lesz amikor együtt húzzuk majd a gázt
mindenképpen fogok ide írni elötte.nem kell nagy dologra gondolni 20-an 30-an megyünk egy jó nagy kanyart,mindenféle vasak,a tavalyi nagyon normális banda volt.a képek amiket eddig fel tettem akkor készültek.egy gyenge napos dolog.de szerintem teljesen ó volt.
A mondandót második részével tökéletesen egyet értek, ezért is javasoltam a 10W-40est Atesznak.
Viszont az én szemszögemből (lég-olaj hűtés) jobbnak tűnik a 10W-50, bár mint említettem nem igazán éreztem különbséget.
Én is motul-t használok, és jó! Meg vagyok elégedve vele! Annyit még az olajcserés témához, hogy bár minden olaj 99%ban ugyan az, de abban az 1%ban nagyon eltérnek egymástól! Néha kémiailag ütni is tudják egymást az olajok. Szóval, ha bevált 1 olaj akkor lehetőségekhez mérten ragaszkodj hozzá, és minden cserénél vegyél ugyan olyat! Szerintem ezzel is sokat segítesz a paripádnak!
A 10w40 és 10w50 témához meg annyit szeretnék hozzátenni, hogy én 10w40 párti vagyok, mert a 10w50 abban a meleg tartományban ahol a 10w40 tökéletesen ken ott a 10w50 sűrűbb! Így rosszabb a kenése! Szóval, ha nem Egyiptomban motorozol ahol 40-50 fok van, akkor inkább maradj a 40es viszkozitásnál, mert a tökéletes kenés a legfontosabb! Ezek a CB-k főleg a CBF-ek egyébként is 1 kicsit túl lettek tervezve hűtésileg!
A Motulról írtam korábban, hogy érezhetően finomabb vele a váltó, de többen is hasonlóan vélekedtek róla. Az öreg veteránomban nekem is Valvoline volt és az autóimban mindig valvoline-t töltöttem, legjobb ár-érték arányú olaj és akciósan hipermarketekben lényegesen olcsóbban megvehető, volt hogy a 4liter 10w-40-es Durablend-hez 7000Ft-os áron jutottam hozzá.
Szia Laci!
Azért próbálgatom, az olajakat, (nem eszi, menetbeli tulajdonságok sem érezhetően változnak) mert a váltó hidegen nagyon finom, viszont bemelegedés után kattogóssá válik, melynek mértéke olajfüggő tapasztalataim szerint...Idáig bármilyen fura, A VALVOLINE MOTORCYCLE 4T 10W40 volt a legjobb. ...persze, mind, 10W40-s volt.
Ha még nem vetted meg a Castrolt, inkább próbáld ki a Motult, nekem már a harmadjára lesz benne, először 10w-40est használtam majd 10w-50est, de nincs közötte érezhető különbség. Talán csak jobban hangzik a nyári oldali magasabb érték. Vízhűtésesbe bőven elég a 10W-40es is.
szépek a vasak!az enyém nem néz ki ilyen jól....... majd idővel megcsinálom,miután kifizettem.
ha netán valakit érdekel tavaszal lessz egy kisebb gurulás,megkerüljük a balcsit egy kisebb társaság mindenkit szívesen látunk
Ittvagyok én, mindig nyomon követem itt az eseményeket csak sajnos amatőr mivoltam miatt nemigen tudok építő jellegű hozzászólásokat komponálni, maximum emelni a ... najó .. :)
Hát várom a tavaszt mintahogy legtöbb motoros szívű testvérem...
Aztán letsgó :) Valami jófajta gurulást összeütünk..
én is meglepődtem mert cimbimnek van egy 1000.es gépe és abba nem kell enyi........olaj szürővel eggyütt tervezem az olaj cserét,nem a szőrö kerül sokba.akkor nekem kb 3 liter kéneehez a művelethez?ja,a gép 96-os.tulajdon képpen ha ez az olaj dolog megvan már csak a fékpofát kell beszereznem és késsz a szezonra a vas!
ismét kösz a segítséget mindenkinek!
ha 93-01 közötti CB-d van akkor service manual szerint 2.9 ha csak simán 3.1 ha szűrővel cseréled. 3.5 akkor kell bele ha kimostad belülről,magyarul ha száraz .én szűrővel cseréltem és tényleg 3 körül kellett belerakni
Igen.. ennyi kell bele. Kicsit durva. Az Opelembe is ennyi kell. :)
Fura például számomra, hogy egy 600 as, vagy 750 sportmociba (gsxr) csak 2,5 - 3 liter kell.
Mást is kipróbálhatsz. Nekem ez jött be. Talán még a Repsol, ami szerintem jó.
Elvileg 3,5 liter kell bele... Szóval meg kell venni a 4 literes kiszerelést.
Az olajjal kapcsolatban csak ismételni tudom magam. Motul 5100 4T 10W40
(Szerintem... :) )
sziasztok!lehet egy amatőr kérdésem az olajjal kapcsolatba?mennyi olaj kell a cb 500-asba?és milyen az ideális olaj?fél szintetikus,szinetikus vagy a hagyományos ésványi?
mi a véleményetek?
tavasszal vagy szezon végén jobb olajat cserélni?
Szivesen máskor is, de mégegyszer mondom ez csak az én véleményem ami nem is biztos, hogy helyes bár óvatosan jegyzem meg, hogy a CB 500 service manual 12ezres olajcsere periódust ír Ha ebbe belegondolunk nem minden CB fut ennyit éves szinten ami hibás értelmezésben akár 2 téli időszakot is jelenthet egy azon olajjal.
Évente kötelező kicserélni az a lényeg és akkor nagyot nem hibázhatunk akár tél előtt, vagy tél után cseréljük, ha meg még ráadásnak 6ezrenként kap új olajat örök életre lesz kárhoztatva
Köszi Laci, a tartalmas választ, meggyőztél... Eddig én is így cseréltem, de nem is fogok változtatni. Persze az olajfajták közt még próbálkozgatok. 2 éve Valvoline, utána jött a Repsol 4T 10W40 REPSOL MOTO SINTÉTICO (ettől nem ájultam el), most Castrol Actevo X-tra jön.... kíváncsi leszek
Öcsike vagyok Balatonlelléről,zozzi gyerekkori barátja,és szinte együtt kezdtünk el motorozni vagy 15-éve
Nagyon jó túrákat szoktunk végbevinni
Remélem tavasszal lesz amikor együtt húzzuk majd a gázt