A télen szeretnék pár ellenőrzést és karbantartást elvégezni.
Pár évvel ezelőtt egy általatok javasolt ingyenes oldalról letöltöttem a CB 500 as Szervice Manual ját.
Azóta látom,hogy a könyv CBF 500 -zal bővített változata is megjelent .Valakinek meg lenne ez elektronikus változatban másolhatóan,esetleg tudtok működő oldalt ajánlani,ahonnét letölthetem?
Üdvözletem HONDA 500 as Szakik.
Régóta olvasom a fórumot és örömmel látom hogy szaporodnak az 500 asok kis és nagy Hazánk útjain. Sőt odáig fajult a dolog, hogy a lányom két éve én pedig egy éve CBF 500 assal írom a kilométereket.A lányom kb 30e én 15e km tudhatok magam mögött teljes megelégedéssel. Nem akarok tolakodni,de tennék föl pár képet.
Volt egy kis időm és utánanéztem a vezérmű láncfeszítőjének. Megnyugodtam abban a tekintetben, hogy ha ezzel volna gond, nem kell leszedni a hengerfejet. Csupán az a kérdésem, Szobbal, hogy a rajzon mellékelt alkatrészek közül, ha szükséges, melyiket kell újként beszerezni. Ugye a 3-as számút, esetleg az 5-ös tömítést.
Cellánként ~2.4 V -ra kell tölteni az akksit. A töltés úgy néz ki, hogy a névleges akku ameróra tizedével töltöd 14 órán át (ökölszabályként kb... ha nincs automata töltőd) és akkor kell levenni töltésről, ha a cellénkénti 2.4V-ot elérte, azaz 6x2.4=14.4V
Ettől egy kicsit komplikáltabb a helyzet persze, ha komolyabban érdekel itt olvashatsz utána: link
Itt egy táblázat a kapocsfeszültség-töltöttségi szintről:
12.65V 100%
12.45V 75%
12.24V 50%
12.06V 25%
11.89V lemerült
Régen volt tavaly elött ha jól emlékszem és olyan 4-5ezer környékén hallottam fura hangokat... Csattogást. Én is láncra gyanakodtam.
Átvittem Mamuszhoz (motorszerelő) Mondta hogy ez Honda betegség 1 feszítőcsere megoldja valószínűleg. Ez nekem ha emlékeim nem csalnak 12 000 HUF környékén fájt.
Honda márkaszerviz alvázszám/motorszám kell megrendelik majd az Királyságból meghozzák. Kicseréltük és megszűnt a zaj.
1 Próbát megér... a rugó fárad el benne.
Remélem megoldódik.
Ha nem akkor ha szét kell szedni a blokkot és lánccsere amire nincs sok esély akkor a szelepeket se hagyd ki!
1 füst alatt mindent
Köszi srácok a válaszokat. Igazából nem nagyon értek a járművillamossághoz és még az is megkavar, hogy töltés során is folyamatosan változik-nő a feszültség, a töltés végén 15 volt (vagyis akkor vettem le biztonsági okokból + a motor üzem közben sem tölt 14.5 voltnál többel) , mikor levettem a töltőről akkor is más értéket mértem 13.8 volt, meg töltés után 1-2 óra múlva is. Ezt az utólsó mérést viszont tartja ez most 13 volt körüli.
Na meg az volt a furcsa, hogy mindezt 2 óra alatt elérte. Hát ennyi, kellet nekem megvenni azt a kinai multiméter most mindent megmérek aztán meg agyalok ha valamit nem értek.
Nem, nem arra gondolok, hogy toltes kozben. Toltes kozben merni szoktam 14.8 majdnem 15 korul a vegen, ha leveszem, es csak a feltoltott akkut nezem terheletlenul, 14.2-14.5 a normal autoakksim.
auto akkunal en kb. 14-14.5V-ot szoktam merni toltes vege fele terheletlenul. Menet kozben a feszultseg emelkedes gyorsasagabol is kovetkeztethetsz az akku allapotara, ha hamar felszokik a feszultseg, akkor mar nem tul nagy a kapacitasa az akkudnak. A toltes vege fele egyre lassabban kellene emelkednie a mert terheletlen feszultsegnek. Terhelten meg kell lennie minya 12V-nak akkor az igazi.
Tudja valaki, hogy kiszerelt és teljesen feltöltött 12 V 8,6 A akkunak hány volt a feszültsége. Konkrétan Yuasa YTZ 10 S esetében.
Csak azért kérdezem, hogy meddig kell tölteni, mert a töltőm nem jelez semmit, viszont multival rá tudok mérni.
Szobbalnak volt feszítő cserés a motorja, de már nagyon régen nézett ide be
Így az elmondásod alapján nem lehet és kár is lenne találgatni, más a motor hangja hidegen, vagy akár félmeleg állapotban is, üzemmelegen hallgasd meg amikor már majdnem kapcsol a hűtőventillátor, lehet akkor nem is hallod a zörejt. Hideg időben hosszabb a melegedési ciklus, nyáron nem figyelted mert járt egy kicsit és indultál, most viszont nehezebben melegszik és az olaj sem úgy cirkulál benne mint nyáron.
Nem egy darabból van és ez előbb utóbb úgyis hallatszik, de ettől még az égvilágon semmi baja
Igen, igen nagy marha vagyok, előbb írtam utána olvastam.
Rá jöttem közben. Teljesen igazad.
Csak azt nem tudom, h akkor miért kamuztak nekem, h max feszíteni kell rajta...
A 300e km-es tesztben is benne van, h automata vezérműlánc-feszítő.
Elnézést!
NEM! A vezérműlánc önfeszítős! Vagyis magát feszíti! Nem kell, nem lehet állítani rajta!
A gyenge pontja ennek a gépnek, ha nevezhetem így, a vezérműlánc, a dugattyúk, és a kuplungkosár. Igazság szerint ezek adhatnak ki hangot, ahogy kicsit "bekopnak"! De ha zörögnek akkor is még vígan elmegy vagy 50-100e km-t, szóval én erőszakkal leszoktam a mocim füleléséről! Pedig direkt vettem 0km-es mocit, hogy arra én úgyis vigyázni fogok, meg figyelek majd minden rezzenésére, hogy tuti legyen, de arra jöttem rá, hogy hiába a nagy igyekezet előbb-utóbb úgyis zörögni fog itt is, meg ott is. Nekem is van 1 csomó számomra idegesítő kopogás ami a blokkból jön, (az elején nem volt,) de úgysem szedem szét azért, hogy utána járjak, szóval csak használom és kész. Tökéletesen jár minden szempontból, csak most már zörgősebben! Ennyi!
Bizony ám :-/ Nem egyszerű téma...jó lenne a sajátot fizetgetni mint albérletet. A hitelekről persze ne is beszéljünk.
Egyetlen "pozitívum" hogy a válság miatt zúgnak lefelé a lakásárak, pár évig még tart a lejtmenet elvileg.
No de ez már nagyon nem ide illő téma :) Majd egy sör mellett megbeszéljük a világ nagy dolgait egy CB500-GSX750 túrán! ;)
Én nem értek pontosan ehhez. Tapogatóztam az ügyben régebben, akkor azt az információt kaptam, h nem igen kell vezérműláncot cserélni motoroknál. Csupán időnként a feszítést kell állítani. Uh reménykedem benne, h csupán az előfeszítést kell állítani. A kezelési útmutatóban van erre leírás, de azért én nem mernék neki állni állítgatni. De leellenőrzéshez talán nem kell nagy tapasztalat.
Október végétől pihen a motorom. „Kínomban” azonban egy párszor beindítottam, hogy az akku is dolgozzon, meg hogy persze halljam a kedves hangját, s mint mindig - ez már beidegződés, mert az 1973-as Kreidleremet is mindig füleltem -, most is hallgatóztam. Arra figyeltem fel, hogy miután egy kicsit felmelegszik, előbb csak szórványosan, majd a felmelegedéssel alapjáratban egyre inkább megfigyelhető egy zörej. Érzékelésem szerint nem a kuplung felől jön, hanem a hengerek magasságából. Hát elkeseredtem.
Utána olvastam a Fórumon, hogy volt-e tanácskozás ebben a témában. Először szelepekre gyanakodtam, most azonban a vezérmű-lánc vagy az olajpumpa lánca gyanús.
Meghallgattattam az udvarunkban lakó nyugdíjas autószerelővel. Ő is láncra gyanakszik.
Tehát: a zaj kezdetben - most hideg van az olaj is sűrű - nem hallható, majd a melegedéssel jelentkezik, alapjáraton. Nem egyenletes és állandó. Van, amikor megszűnik egy kicsit, majd újra hallható.
Nos mit szóltok ehhez?
Itt a pont
Egy elfüstölt fillért sem sajnálok, kaptam olyan élményeket cserébe ami sok szarságon átsegített mert tudtam, hogy jön a hétvége és felnyerít a csühös
Az ökör is úgy húzza az ekét ha kap érte valamit
Ááá! Kár fiúk ezzel fájdítani a szíveteket. Hogy ez mennyibe kerül, hogy mire lehetett volna ennyi pénzt költeni, stb. A mocizás hiába napi közlekedésre használjuk, azért ez nem 50, vagy 125 ccm-es masina! Az 500ccm már eszik! Nálam ráadásul inkább csak 5liter felett szokott tanyázni a mutató! Tavaly 11700, idén viszont csak 7300km szaladt a számlálóba! Jövőre szeretnék újból 10000 felett menni! Remélem összejön!
A szívszorongató alatt a rengetek lóvét értem, amit kicsöpögtetünk benzin formájában :P
Mióta megvettem a mocit, 30e km repült bele. Gyors fejszámítás...13Ft/km átlagárral (290Ft/l...340Ft/l benzinárak 3 éve alatt, 4literes fogyi) ez kb. reális. Az eredmény: 390eFt füstölődött el eddig...
Persze minden csepp benzin élménnyé válik, csak egyre távolabb kerül a lakásvásárlás projekt is :)
"Consejos Práctios" fincsi egy nyelven van az biztos!
Egyébként így néz ki a bővített kiadás.