Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni nemsokara szeretnek egy cb500-as tulajdonosa lenni 400-500 ezret koltenek ra. Ennyi penzert kb milyen evjarat es km erteke korrektek. Vasarlasnal kell-e kimondottan valami meghibasodasra figyelnem ami jellemzo erre a tipusra. Amugy meg minden jotanacsnak / tapasztalatnak nagyon orulnek. (szervizek, alkatreszutanpotlas, stb stb)
Elore is koszi!
Értem mit mondasz, igazat is adtam . Semmi negatívat nem akartam a válaszba bele vinni.
Csak azt mondom, h akinek van lehetőség pl pont a szerelő az apja annak 5e.
Én beszéltem szerelővel aki gyárt ilyet. 22-25-t mondott rá.
Kösz szépen!

Azért ennyiért ha van otthon cucc, vagy ismerősnél akkor lehet csinálni. De műhely, gépek, alapanyag nélkül nem éri meg természetesen.
Hello!

Ha valakit érdekel a régi gumim akkor jelképes áron megveheti.
A közepe lefutott, de a szélei jók. Pirelli Sport Demon 130/80 - 17 M/C 65H
Szia!

Én ezt fogom megvenni: http://www.biker-world.hu/egyt...

Direkt erre a típusra van és az ára miatt szerintem felesleges kendácsolni a garázsban :) Egy baja van hogy krómozott. Nekem fekete jobb lenne ;)
Hello Nyiri!

Hát megszívtad rendesen.
Na mind1 lényeg, h neked nem lett különösebb bajod. Új végtagokat nem tud venni az ember, szervet is csak a pénzesebbek.
Én is leírhatatlanul sajnálnám a motort, de inkább azt egye az aszfalt, vagy az oszlop mint engem.
Nem tudom, h védtem ki 2éve a csattanást. Akkor megúsztam mert vmi csoda folytán kikerültem reflexből a kocsit. Utána vettem fémfékcsövet, meg gyakorolgattam a vészfékezést.
Régebb óta akarok venni/csináltatni bukócsövet, te gondolom körbejártad már a kérdést. Leírnád mik a tapasztalataid?
Bukógomba sajnos felejtős, azt akartam csinálni az iskolában, de nem igen volt kézenfekvő megoldás, uh el is maradt. Viszont bukócsövet csináltathattam volna bent... Gyűjtögetem a netről, fórumról a felbukkanó bukócsöves képeket, h a leginkább nekem tetsző megoldás legyen elkészítve ha végre rászánom magam tényleg.
Tankfestés ideiglenesen megoldva
A madaras tesóba lehet kapni javító festéket!
Azzal lekezeltem a problémás felületet, Alig látszik!
Szóval várhat még a dolog, mivel nagy reményeim szerint rozsdálni már nem fog!
A fehér Valvoline-hoz ragaszkodok! Legyen az hagyományos, vagy automata, vagy esetleg a kettő összeházasítása
Csaszi!
Idén csak előtted motorozunk!
hihihi..
A kenőanyag Black&Decker bio láncfűrészolaj! Majd kiderül, hogy mennyire hasznos! 1000-2000km-t még ez a jelenlegi gyári lánc kibír, addig kitapasztalom, hogy milyen erős legyen az olajozás, aztán cserélem csak le a láncom ugyan olyan gyárira, (remélem idén is lesz áfamentes akciója a hondának,) aztán jöhet az igazi teszt! Meglátjuk a futásteljesítményt! Ha eléri ezt a 28-29000et akkor már megérte, ugyanis kb30000km alatt köp rá 1 liter olajat a készülék. Az nekem 3 év. És litere 1200Ft a láncfűrészolajnak! A spray meg 400ml 1900-3400Ft. Ebből meg 1 évben kell kb. 1.5 flakon. Ha meg több km-t bír majd az új lánc, akkor meg már egyértelműen megéri!
Majd kiderül! A lényeg, hogy maga a szerkezet szerencsémre nem került semmibe sem! Beszerelése alatt meg 1 gyári alkatrészt sem kell szétbarmolnom, legalább is úgy tervezem, így bármikor kikaphatom a gépből ha kiderül 1 fityinget sem ér! Mindenesetre az már valamit jelent, hogy az a német ürge aki ezt kitalálta már 2003 óta folyamatosan finomítja a szerkezetet! Én már a 2.6os verziót kaptam a készletben.
Az, hogy mennyire dzsuváz meg ugyancsak ki fog derülni, de mindenesetre ez az eddigi láncspray-s megoldás is elég sok dzsuvát csinál maga köré! 1 évben 2x vagy 2-3 órámba kerül az 50%os hatékonyságú dzsuvamentesítés!
Jó ez, csak még mindig ott tartok, hogy mi legyen a kenőanyag
Az adagoló nagyjából összeállt, de még az is csak gondolatban és még vannak nyitott kérdések. Kimondottan a lánckenés, vagyis a hatékony lánckenés a cél és a gondozásmentesség.
Persze ahhoz motorozni kellene már, hogy tesztelni is tudjam azt ami még jelen pillanatban kész sincs
Jól szétkaptad. Szerintem túl drága dolog ez ahhoz amennyire hasznos. Én rendszerint fújkálom amikor kell. De sok sikert

Lassan jön a tavasz. Tavalyi esésem óta már kicseréltem a váltókart, lábtartót, bal oldali csatlakozókat, kuplung, fékkart. Rendbe raktam a plexit (bár most levettem). Már használható lenne a moci csak még át akarom nézetni egy igazi szerelővel hogy nem e sérült komolyabban. Most fogok venni egy bukócsövet (sajnos nagyon karcos lett a generátor takaró. Sehol nem találok másikat . Nagyon nagy mákom volt az eséskor mert hihetetlen módon a tank egyáltalán nem sérült A bal oldali "spoiler" panel és a hátsó idom bal oldala lett karcos. Azt még elviszem fényezőhöz és mehet vizsgázni :) Mindenki kérdezi hogy az esés után nem e untam meg vagy nem félek e... Hát rohadtul nem. Szar volt elesni és szar volt új sisakot, kabátot venni, motoralkatrészeket vadászni, de a motorozás feledtetni fog mindent
Na megjött! Igazság szerint már kedden, de csak most volt időm foglalkozni vele! Jelenleg még az első lámpatartót lakkozom, és fogom holnap polírozni, hétvégén meg összeszerelni. Addig nem bontom szét a mocim seggét! A lényeg, hogy itt a cucc, már deszkamodellként össze is szereltem, működik, tervezem fejben a tartókonzolját az ülés alá, és az első fogaskerekes injektálót. A hátsó ugyanis nem tetszik! Mindent tud ez a vacak! Esőérzékelő, sárkapcsoló, megtett táv, sebességgel is koperál, szóval igazi német precizitású szerkezet! Nagyon tuti, hogy kaptam az összeszereléshez Haribo gumicukorkát is! Hála még, hogy jó helyen voltam jó időben, ezért ez a szett egy fityingembe sem került! Csak a beépítés visz majd el pár százast!
Az ilyet nem lehet elfelejteni, legalábbis nekem nem sikerült még 20-év után sem. Mint minden fiatal mi is csajoztunk, vagánykodtunk, Mad Max köröket írtunk és eszükben sem volt, hogy minket baj is érhet, imádtuk az életet. Aztán egy szombat éjjel ketten is meghaltak közülünk, mi meg akik maradtunk hirtelen nőttünk fel és nem is értettük, hogy miért történt ez meg. Szabályosan közlekedtek a megengedett sebességgel, de egy autós ittasan úgy előzött szemből, hogy nem lehetett kivédeni. Az egyik azonnal míg a másik pár perc múlva... piros színű ETZ 250-es, ugyanaz az évjárat mint az enyém és a rendszám is csak az utolsó betűvel tért el. Még temetéstől nem féltem úgy mint akkor, hiszen "gyerek" voltam ezekhez a dolgokhoz és még fel se fogtam, hogy akik most ott fekszenek azokkal még nemrég jókedvel beszélgettünk. Sokszor eszembe jutnak mikor motorozok, még most is ennyi év után és mivel már hagyománya van az emléktúrának a Kékesen miattuk hajtom meg ott a fejem minden augusztusban. Nagymamám sírjától néhány lépésre nyugszanak egymás mellett, szinte sírnak azok a kövek rajtuk a fiatalok fotójával.
Aztán telt az idő, volt aki abbahagyta, de akik folytattuk a motorozást magunkban hordozzuk az árnyoldalát is, láttuk a gyászoló szülők fájdalmát és a baleset után a mi szüleink mégnagyobb aggodalmát, lehet sokunkban pont emiatt alakult ki az a bizonyos kontroll és talán a két fiú értelmetlen halála sokunknak felnyitotta a szemét és megtanított jobban becsülni a mások és saját életünket.
Az a baj Zoli hogy akkora volt az a kavics vagy olyan éles hogy az alapozót is lekapta! szóval esélyes a full fényezés.
De sajnos várni kell vele!
Először támogatom a Rendőr árvákat! Aztán jöhet szóba a javítgatás!
Addig is valami fedőréteget keresek és óvatosan elpolírozom hogy ne rozsdálljon...
Tanulság: Soha nem menj teher autó mögött közvetlen! Én vagy lemaradok vagy kurvagyorsan kikerülöm
KB ha 15 centivel közelebb megyek fejen basz az a szar főleg hogy nyitva volt a plexi! Szóval most vagy szemem nem lenne vagy lenne 1 csúnya sebem...
Sziasztok! Most néztem a forgalmit és meglepve láttam hogy már négy éve megvan a motorom. Visszagondolva én is pont így dilemmáztam milyen is legyen az " új" gép. Mérleget vonva az eltelt idő és megtett kilométerek után én nyugodt lélekkel kijelenthetem nem bántam meg a választást.Ha összevetem a teljesítmény és az általa nyújtott öröm és élmények arányát ennél jobb motor talán nem is kell. De mindenesetre a 150-180 Le szupersport gépek mindenképp túlzóak és potenciális donor "gyártó" gépek.
2007ben mikor úgy döntöttem, hogy a kis 350em lecserélem sokat vacilláltam, hogy milyen motort is vegyek! Hosszútávra terveztem a következő masinát, de a használt-új kontra kis-sok le között libikókáztam! (Persze fenntartási költségek, tartósság, miegymást is néztem.) 150le-s öreg gixxer-től, a zsír új GS500ig mindent megnéztem. Márkában is! Szerencsémre elég sok (számomra elég sok) gépet ki tudtam próbálni, így képet kaptam arról, hogy ahol Le-k vannak ott szimplán az a baj, hogy megállni jóval nehezebb mint gyorsítani. Hisz nem mindegy, hogy egy adott út alatt duplájára gyorsulunk fel vagy sem! Simán leszűrtem mikor rendre kiderült, hogy tesztvezetéseimkor rendszeresen vészfékeznem kellett, hogy meg tudjak állni, hogy nekem nem való erős gép! Tuti húznám, tuti gyorsan mennék, és előbb utóbb tuti előfordul olyan esett mikor én, vagy más hibájából durr lenne a vége! Meghalni meg nem szeretnék! Ezért lett a választás a kifutó CBF500! Akciózták, még így is alkudhattam, én meg megtoldottam a hitelt (svájcit persze! ), és elhoztam a drágaságot! Azóta sem bántam meg! Nagyon jó kis szerkezet! És ez is szedi rendesen a lábát! És el is tud vinni bárhová, ahová akarok! Ennél több meg nem kell KÖZÚTRA!
Most első hét van, uh egyenlőre csak lelkiekben kell felmérni, h mekkora sz...ás vár ránk a félév során.
Uh már 66szor végignéztem minden motoros cuccom, a fórumot, honlapokat.
De most rábukkantam egy adatlapra ahol mindössze csak 3 kép volt fent elhunyt motoros ismerősökről. Jó az igaz, h nincs oda írva motor balesetben elhunyt, de azért 20-40között hála istennek nem hullanak rohamosan az emberek. Nem is jegyeztem meg a felhasználónevet meg semmit, nem akarok mutogatni, vádaskodni, vagy szart kavarni. De azért a 3gyerek mellett mikor így hullanak a haverok, elég erősen elgondolkodnék a dolgok értelmén...
Van fent video is a múlthétvégén elhunyt, nálam nem sokkal idősebb srácról. Mindenképpen elgondolkodtató...
Közvetlen motoros ismerősöm még nem hunyt el és nagyon remélem nem is fog sose, de a csak látásból ismertek is elég sokkolóak. Azért ha valaki elmegy motort próbálni és nem ér vissza vele az nem baleset hanem értelmetlen baromság. Ilyenről 2ről tudok 2éven belül és még hány lehet csak minálunk amiről nem is tudok. Középiskolából a felettem levő évfolyamból 3an haltak már meg közúti balesetben úgy, h mindnyájan ártatlanok voltak.
Nem tudom mit akarok ezzel az egésszel mondani, hiszen én is motorozom, én is túl szoktam lépni a sebességhatárt. Miden esetre igyekszem magam kontrollálni ami 90%ban megy is, de egyetlen pillanat elég ahhoz, h megöljek akárkit és akár én is oda vesszek.
Szia

Fékbetét: Ap racing-et használok elképesztően jól fog nagyon harap tőle a fék cserébe én kb 7000km-enként kicserélem mert ekopik:)

olajcsere: a gyár valóban 12-őt ír elő de szinte mindeki 6ezrenként cseréli én is:)
Szia!

Szép a géped!
A fékbetét keménységre nem tudom a pontos választ, én sinter-eset vettem előre, de még nem raktam be. Brembo márkájút is lehet szerintem annyiért kapni. Fent van a hozzászólások között a link, Atesz is ilyet használ. Mintha Zoliéban is az lenne (sinter), mert az egyik képen látszik,h piros a betét majd ő talán tudja a korrekt választ.
Érdemes visszaolvasni mert megoszlanak a vélemények. Az olajcsere intervallum is volt téma, de a fékbetét márkákról kialakult vélemény is fellelhető. Szeptembertől kezdve ha visszanézed akkor szerintem mind2 téma előfordul.
Több ember a Motul-t dicsérte pár hete pl.
Sziasztok!
Cb500-am van 2000-es évjáratú .
Fékbetétet akarok venni hozzá előre. Egy szerelő szerint puhát vegyek, de a gyári ajánlás szerint szintézeres / ha jól írom/ fékbetét kell hozzá ami kemény. Ti mit ajánlotok melyiket vegyem?
Ap racinget ajánlottak eddig 7900 ft- ért. Erről a fékbetét márkáról tudtok valamit?
Ha tudnátok ajánlani valami fékbetét márkát ami bevált azt is megköszönném. Illetve keresek még a motorhoz gyári kormány végsúlyt a bal kormánycsutkához.
Olajcseréről mi a véleményetek a CB 500 kapcsán? 12000 km-enként ( én így tudom ezt írja a gyár) vagy 6000 km-enként.
A válaszokat előre is köszönöm!
Balázs, ez a srác állítólag profin javít tankhibákat (nem kell totál átfényezni) a sebességoltára blogon olvastam még Karácsony táján. Olvasd el a cikket, ő fényezte a Yamaha tankját. Egy telefont lehet megér...

http://sebessegoltara.blog.hu/2010/12/29/rosszabbul_allunk
_mint_egy_eve

http://galeria.totalbike.hu/blogok/2010/12/29/rosszabb
ul_allunk_mint_egy_eve/1871005_c76e91241a8ac2f935f414dab7bf6432_l.jpg


http://www.miket.hu/html/main.php
Nocsak, ezt nem is tudtam...
Autóknál már régen így van, de mocikon szét lehetett szedni.
Akkor viszont érdemes szétnézni ebay-en, 30-40%-al jobb árak vannak, mint itthon bármelyik webshopban! :)